Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
elco
Kitisijä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Emme selkeästikään ymmärrä toisiamme. Jos asuisin ruotsissa niin luultavasti käyttäisin nykyistä enemmän rahaa auton ostoon, koska saavutettavana olisi niin mahtavia pirssejä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olen elcon pituuksilla. Eikö auton hankinta ole myös ostos suhteessa muihin. Jos kaikilla ympärillä on kivoja purkkeja, niin eikö sitä moni halua min samanlaisen. Eli tämänkin vuoksi ostaisin ruotsalaisena kalliimman/kivemman purkin kuin pienempi palkkaisempana kehnomman autoympäristön suomalaisena.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Oulun ruskean pölyn mysteeri

http://www.hs.fi/autot/Mystinen+p%C3%B6 ... -art-top-4
Hyvä ettei osunut tuulettimeen. Aika peffasta olisi tuo.
Onkohan tämä kuvapari oikeinpäin?

http://www.hs.fi/autot/Katso+vaihtokuvi ... -art-new-5

En ole jakopäätä (auton, hih hih) nähnytkään, mutta eikös hammasrattaat juuri pyöristetä kulmistaan kulumista vähentäviksi? Vai onko tuo pyöreys hampaissa juuri sitä kulumaa?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Pöly kuluttaa hammaspöyrän hampaa teräviksi, jolloin hihnat kuluvat liian nopeasti.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Eli kuvapari on väärin päin?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
MrM
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja MrM »

Tulikin jo toisaalla raivottua: Ajelin tossa sitte tihkusateella semmosta yheksääkymppiä mittarin mukaan kaheksankympin rajoituksella länsiväylää, niin eikös vaan joku virolainen raksaliivispede tule Voyagerilla reipasta vauhtia ohi ja vetää vilkuitta aivan nenän eteen takas kaistalle heittäen ravat silmille vaikka molemmilla kaistoilla oli tyhjää seuraavat 300 metriä eteenpäin. Vilkautin sille sit kiitokseksi pitkiä valoja kolmesti niin eikös tää vatipää vedä liinat kii siinä edessä niin että saan sen kotteron just ja just väistettyä ohituskaistan puolelta auto melkeen lapasesta kaiteeseen lähtien. Sen jälkeen tää psykomulkku vielä kehtas kiihdyttää rinnalle näyttelemään käsimerkkejä ja yritti pussittaa mua pientareelle. Oli pikkusen itsehillinnän kanssa neuvoteltavaa etten vetäny liinoja kiinni sen eteen ja käyny pikkasen tukistamassa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Tämmöistä kitinää (no pun intended) en ymmärrä:

http://www.iltalehti.fi/autot/2013102417643589_au.shtml

Tottakai se ilmakompressori-letkusysteemi maksaa, miksi sen pitäisi olla ilmaiseksi käytössä.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

kiitos vakuutusyhtiön, mulla on nyt mustaavalkoisella, että olen loistokuski :mrgreen:

Nostivat bonukset samalla 75%.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Heijastimista on yllättävän vähän apua kurakeleillä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bluntly
Kitisijä

Ei kiinnosta muiden maiden omituisuudet, nyt ollaan Suomessa ja maassa maan tavalla.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

exPertti kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Heijastimista on yllättävän vähän apua kurakeleillä.
Muualla maailmassa suomalaisautoilijoille vilkutetaan valoja, että "hei olet unohtanut valot päivällä päälle". Se kun on yleensä kiellettyä.
Tuskin enää

http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_ru ... pean_Union
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Vagabondo kirjoitti:kiitos vakuutusyhtiön, mulla on nyt mustaavalkoisella, että olen loistokuski :mrgreen:
Invalidimerkki :twisted:
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pertti voisi avata sellaisen päivän narina -blogin.
Universaali disclaimer.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

So Hard kirjoitti:Pertti voisi avata sellaisen päivän narina -blogin.
Alkuperäinen mielensäpahoittaja :)
So Hard
Kitisijä

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Pertti voisi avata sellaisen päivän narina -blogin.
EVVK. Kunhan vastasin tähän Bluntlyn utopiaan.
Pimeään ja rapaiseen maahan ei voi soveltaa samoja pelisääntöjä kuin pertin utopiaan Baijerilaisesta moottoritiestä.
Universaali disclaimer.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:olen loistokuski :mrgreen:
Invalidimerkki :twisted:
Auts, toi sattu. :-(

Mulla on nyt kauhee tarve todistella, että oon sairaan nopee ja ajan oikeesti koko ajan ylinopeutta, ohitan aina kun mahdollista ja silleen,
mutta kuitenkin kunnioitan kevyttä liikennettä, muita autoilijoita, pysyn poissa bussikaistoilta ja silleen,
että oon mielestäni niinku keskivertoa parempi kuljettaja, kuten suurin osa miehistä :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
So Hard
Kitisijä

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Pimeään ja rapaiseen maahan ei voi soveltaa samoja pelisääntöjä kuin pertin utopiaan Baijerilaisesta moottoritiestä.
Niin niin, juhannuksena vaan ajovalot päälle, poijjaat.
Toimiva ajovaloautomatiikka on kuule hieno asia, pertti. Ymmärrän hyvin jos ranskiksissa ei pelaa. Ei niissä pelaa mikään muukaan.
Universaali disclaimer.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

So Hard kirjoitti:Pimeään ja rapaiseen maahan ei voi soveltaa samoja pelisääntöjä kuin pertin utopiaan Baijerilaisesta moottoritiestä.
Kun on tullut tuota baijerilaista moottoritietä aika paljon ajettua erilaisissa keliolosuhteissa, niin oon tosta väitteestä hieman eri mieltä. Siellä kun ajonopeus vaihtelee todella voimakkaasti keliolosuhteiden ja liikennemäärän mukaan, niin en ymmärrä miksi se ei voisi toimia yhtä hyvin täälläkin, jos täällä vain olisi alunpitäen kasvettu samanlaiseen liikennekulttuuriin. Vallankin kun ottaa huomioon, että moottoriteistä aika iso osa on nopeusrajoitettua ja isojen kaupunkien läheisyydessä on muuttuvat rajoitustaulut, joita käytetään ja muutellaan huomattavasti aktiivisemmin kuin Suomessa. Tosin en tiedä miten hyvin pertin utopia vastaa todellisuutta.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

So Hard kirjoitti:Toimiva ajovaloautomatiikka on kuule hieno asia, pertti.
Tästä oon samaa mieltä. Vielä kun valot osais automaattisesti vaihtaa pitkien jä lyhyiden välillä, ettei tarvitsis edes sitä vähää tuhlata ajatusta niille.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kyllä ne osaa jo.
Vielä kun oppisivat tunnistamaan takana pöllyävän lumen ja sen mukaan sytyttää takavalot.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Pulkannaru kirjoitti:Kyllä ne osaa jo.
No kiva. Ehkä mullakin on sitten jo kymmenen vuoden päästä noin hienot systeemit :D
Bluntly
Kitisijä

So Hard kirjoitti:...ajovaloautomatiikka...
Mikä?
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Bluntly kirjoitti:
So Hard kirjoitti:...ajovaloautomatiikka...
Mikä?
Autoissahan noi yleisty jo 80-luvulla. Eikö sun ooppelissa muka ole?
Bluntly
Kitisijä

Mun ooppelissa on lisävarusteina ratti ja neljä rengasta. Tehdasvarusteena kori.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti: Toimiva ajovaloautomatiikka on kuule hieno asia, pertti. Ymmärrän hyvin jos ranskiksissa ei pelaa. Ei niissä pelaa mikään muukaan.
Kyllähän ranskiksissa syttyvät peruutusvalot ja vilkut päälle kun painaa jarrua. Jarruvalot eivät taida syttyä millään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication