Noita linkin prossia katsoessa pitää muistaa tuv-tilastojen havainnot siitä, että monilla pienillä autoilla ajetaan vähän. Suuri jälleenmyyntiarvo selittyy usein vähillä kilsoilla.
Aaa...tajusin sittenkin mitä tällä hait. Juu, tarkoitin, että euroissa laskee suunnilleen samaa tahtia. Prosenteissa siis tosiaan enemmän, mutta edullisempi hankintahinta kompensoi sitä hieman. Mutta jos verrataan saman hintaisia, eikä saman kokoisia autoja keskenään, niin silloin pommissa ensimmäinen omistaja häviää enemmän rahaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Mun autotalli on käytettävissä maaliskuun lopulla, joten tarttis sinne täytettä. Laiskana kirjoittelin ominaisuuslistaa tutulle autokauppiaalle, jos vaikka vaihdossa tulisi mulle sopiva menopeli liikkeeseen. Renkaanpotkimisenkin ulkoistin jo kätevästi. Välillä olen fiilistelymielessä selannut jotain kuvia noilla automyyntisivustoilla, mutta kun ottaa huomioon mun ymmärryksen autojen suhteen, niin tää metodi ei voi olla ainakaan paskempi kun pelkkä värin perusteella hakeminen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Kitinään se lista lähetetään, ei millekään autokauppiaalle!
Sitä paitsi, just kitinäkeskustelu on konvergoitunut siihen suuntaan, että kukaan ei osta enää ikinä autoa millään muulla perusteella kuin tällä:
kohta 1: kaiva esiin Sivustahuutajan pitkä, ajokilometrisuhteutettu katsastushylkäyslista tämän ketjun edelliseltä sivulta.
Kohta 2: selaa listaa ylhäältä alaspäin, kunnes kohtaat auton, joka on hinnan ja koon puolesta sinulle sopiva.
kohta 3: osta auto.
Muistaakseni halusit jonkun suht koht pienen joka ei hinnaltaan ole paljon yli suomalaisten keskivuosipalkan. Valintasi siis on: Mazda 2!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
exPertti kirjoitti:
Lisää asiasta, joka ei ollutkaan foliohattuilua. Selvisi sekin, miksi kukaan valitsisi Volkkarin vuoden autoksi maassa, jossa on laatuautojakin tarjolla.
Siis nyt kun on paljastunut, että volkkari on saksassa huijattu jonkun täysin tyhjänpäiväisen vuodenauto-kisan voittajaksi niin tämä implikoi jotenkin sitä, että citroenit ja renaultit ja peugeotit raketoivat laatuautojen listan kärkeen?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
^ Tietenkin rellulla menee ranskiksista parhaiten, koska saavat vetoapua japseilta. Saahan ne sammakot kasattua Veyroninkin, kunhan sakemanni pitää baskeripäät kurissa.
exPertti kirjoitti:^ Siis japsit saavat vetoapua rellulta. Rellun alustallehan kaikki Nissanit on koottu.
Voi vittu sä olet kyllä spede. Se, että rellulla menee paremmin, johtuu siitä että japsit näyttää miten laatu ja tuottavuus nostetaan. Ranskalaiset eivät edes tiedä mitä kumpikaan sana tarkoittaa.
Uus kolmonenhan on ihan kivannäkönen ja luokkaansa isomman näkönen auto ainakin sedanina, toi ruttuhanuri ei niin paljoa muhun iske. Varsin hyviä arvostelujakin on saanut, mitä nyt meluisaksi ovat yleensä haukkuneet, vaikka Pentti J. Rönkkö näyttääkin olevan asiasta tismalleen päinvastaista mieltä. Siksi en yleensä luekaan yhtään mitään mitä se kirjoittaa, koska kaveri on useimmiten täysin kuutamolla mistään autoihin liittyvistä asioista.
Harmi ettei sitä 2.5 litrasta myllyä taida olla menossa kuin jenkkimarkkinoille, hintaero muistaakseni minimaalinen 2-litraseen, kuten myös kulutus, mutta ruutia (vääntöä) käyttöajoon rutkasti enemmän.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Onks tää nyt luotettavampi vuoden auto -valinta, kuin se ADAC:n golf?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Koitatko nyt jotenkin väittää, että jos Logania olisi myyty tuhansia niin sekin olisi alle viiden prosentin. Paremminkin se voisi olla yli kahdenkymmenen.
Koitatko nyt jotenkin väittää, että jos Logania olisi myyty tuhansia niin sekin olisi alle viiden prosentin. Paremminkin se voisi olla yli kahdenkymmenen.
Väitän, että noilla määrillä tulos sisältää tilastollisesti aivan liikaa epävarmuustekijöitä. Eihän kai(?) vaaleistakaan kysytä gallupissa kolmelta ihmiseltä? Ja sitten julkaista, että 67% prosenttia ihmisistä on gallupin mukaan toisen kandidaatin puolella?
exPertti kirjoitti:Melkein tekisi mieli lukea nuo Tixin ruikutukset...
Tix vaan esittää, että kyllä 160 kpl antaa jo suuntaa antavan tuloksen, jota tukee myös ulkomaiset tilastot. Oon kyllä samoilla linjoilla, ettei tuo tuosta enää tilastokärjeksi taivu, vaikka suurempi otanta saattaisi tulosta jokusen prosenttiyksikön johonkin suuntaan tarkentaa.
Asiasta toiseen. Näin Daven kuolaaman Teslan ekaa kertaa livenä tällä viikolla. Ihan kivan näköinen kulkupeli. Ensimmäinen sähkö- tai hybridiauto, joka sai ajattelemaan, että vois olla ihan kiva kauppakassina. No, onneksi tarvi näillä tuloilla moisia tosissaan pohtia
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vagabondo kirjoitti:Asiasta toiseen. Näin Daven kuolaaman Teslan ekaa kertaa livenä tällä viikolla. Ihan kivan näköinen kulkupeli. Ensimmäinen sähkö- tai hybridiauto, joka sai ajattelemaan, että vois olla ihan kiva kauppakassina. No, onneksi tarvi näillä tuloilla moisia tosissaan pohtia
Pakko kompata. Mä näin sen tuossa kuukausi sitten, se on kyllä kertakaikkisen asiallisen näköinen vehje. Livenä kauniimpi kuin kuvissa.
Vagabondo kirjoitti:Asiasta toiseen. Näin Daven kuolaaman Teslan ekaa kertaa livenä tällä viikolla. Ihan kivan näköinen kulkupeli. Ensimmäinen sähkö- tai hybridiauto, joka sai ajattelemaan, että vois olla ihan kiva kauppakassina. No, onneksi tarvi näillä tuloilla moisia tosissaan pohtia
Pakko kompata. Mä näin sen tuossa kuukausi sitten, se on kyllä kertakaikkisen asiallisen näköinen vehje. Livenä kauniimpi kuin kuvissa.
Entä kuski? Näyttikö Davella olevan kaikki kunnossa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti:Entä kuski? Näyttikö Davella olevan kaikki kunnossa?
Daven poissaolon syy huomioiden sanoisin ettei sillä kaikki ole kunnossa, mutta oletettavasti tällä ei ole mitään tekemistä ko. auton kuljettajan kanssa. Mä en oikein keksi mitä asiaa Davella olisi voinut olla eskarin parkkikselle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Mä luulen, että dave jättää autonsa vähän lähemmäs klinikkaa. Todennäköisesti ihan siihen pääoven eteen
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.