Tarjoushaukkailu

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
urpiainen
Kitisijä

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Pertsan Stadium-hehkutuksen uhrina ostin niiden nettikaupasta ison North Facen laukun jollain -60% alella tai jotain. Täytyisi vissiin pakata laukku ja lähteä reissuun.
Ikuinen paluu ja tolleen. Tämä toistuu näköjään joka vuosi. Tosin nyt yhtä kokoa pienempänä, ja reissukin on, valitettavasti, vain viikon.
Niitä "barreleita"ko ostat? Olen pitkään arponut hakisiko itselle L:n tai M:n. Se XL on niin naurettavan iso.
EDIT: Siis "base camp duffle"ja.
Jep. Viime vuonna ostin tosiaan tuon XL:n, joka on kieltämättä valtava. Mutta mulla on aina välillä tarve kuljetella kaikenlaista ihme kamaa esim. avoveneellä sateessa, ja XL sopi siihen. Nyt tilasin sitten L:n - saa nähdä, onko sekin liioittelua vai ei. Samaan hintaan muuten sai jonkun special editionin. Ei kyllä mitään hajua, miten se eroaa standard editionista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen
Kitisijä

^ Kiitos. Toivottavasti voin piakkoin raportoida ensikäden kokemuksia. Kaikkiahan toki kiinnostaa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

Luomossa ti-to välillä 5 ruokalajin dinner kahdelle satasen.

TableOnlinen kautta.

Word!
urpiainen
Kitisijä

urpiainen kirjoitti:^ Kiitos. Toivottavasti voin piakkoin raportoida ensikäden kokemuksia. Kaikkiahan toki kiinnostaa!
No niin, kun mikään ei riitä ja aina on marisemisen varaa, niin täytyy kyllä todeta, että suurimpaan osaan minun käyttötarkoituksistani XL on vähän liian iso ja L vähän liian pieni (aika fiksua, että ostelen sitten just näitä kasseja). Lisäksi minua hetkittäin korpeaa, että laukkujen täyttöaukko on niin pieni suhteessa itse laukkuun: vetoketjun soisi kulkevan laukun kulmissa sen sijaan, että muodostaa aukon yläpintaan. Special Edition vaikuttaa tosiaan vähän standardia jämäkämmältä, tosin esim. kantohihnojen lisävahvistukset merkitsevät ainakin uutena jopa vähän liian suurta jäykkyyttä. Ihan kivoja laukkuja kuitenkin, en ainakaan toistaiseksi kaipaa takaisin pelkäksi Ortlieb-mieheksi. Kaukaisemmasta menneisyydestäni 906-mieheksi ehkä palaisinkin mieluusti, mutta kun nykyisin tulee käytettyä monipuolisempia kulkuneuvoja ja myös urbaanimpia kohteita, niin sekään ei oikein käy laatuun.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Hei nyt vähän kiinnostuin teidän kasseista! (tsihii!) Tarvitsisin uuden treenikassin, kun nykyiset (esim. tämä) on vähän pieniä ja ns. ETYK-kassi ei oikein sovi tarkoitukseen. Että siis miten isoja noi nyt oikein on, mikä koko ajaisi asiansa? Pitääkö mennä kauppaan katsomaan?
Viimeksi muokannut Vesper, 10.03.2014 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En kyllä mistään urheiluliikkeestä lähtisi hakemaan ylihintaista ja heikkotekoista kassia kun oikeasti kestäviä ja käytännöllisiäkin on saatavilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
urpiainen
Kitisijä

:ditto:
Muutamilla tutuilla on noita eri väkivaltaorganisaatioiden keikkalaukkuja, mutta mun käyttööni se puuvillainen kangaspinta ei oikein ole omiaan. Ylihintaisuuskin on vähän niin ja näin - ollaanhan sentään tarjoushaukkailu-ketjussa: Vähintään 50% pitää lähteä ovh:sta ennen kuin ostan! Kestävyydestä en vielä uskalla varmuudella sanoa, mutta toistaiseksi hankitulla kokemuksella olen kyllä varsin luottavainen.

Edit: Tarkemmin ajatellen, kai noissa keikkalaukuissa materiaalikrjo on sen verran laaja, että siitä ei oikein valintaperustetta saakaan. No, alla olevaan kappaleeseen viitaten, ehkä mä sitten vain nykyisin signaloin mieluummin Perttiyttä kuin mitä nuo laukut ikinä edustavatkaan.

Voi tässä olla toki sekin, miten seura tekee kaltaisekseen, ja Peralla on Kitinän aktiivisista nimimerkeistä selkeästi eniten viestejä. Ei siis ihme, että nykyisin minäkin ajan vanhalla patongilla, mulla on Stadiumin kanta-asiakaskortti ja diggaan kapselikahveja! Kohta mä vielä leikkaan Juha Sipilä -kampauksen ja alan lenkkeilemään pikkukaupungissa.
Vesper
Kitisijä

Voitteko vastata kysymykseen?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
urpiainen
Kitisijä

No kato, Jorma Etto ja tolleen, kyllä sä tiedät.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Kaukaisemmasta menneisyydestäni 906-mieheksi ehkä palaisinkin mieluusti...
Viittaako tämä Savotan klassikkoon vai onko tuolla numerosarjalla joku muukin merkitys?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vesper
Kitisijä

Kysyinkö muita ominaisuuksia kuin koon? En. Menen kauppaan, ootte ihan pyllyjä.
Bluntly
Kitisijä

Linkkini kasseissa oli sekä tilavuus, että ulkomitat. Pelkästään sanomalla 'treenikamat' on vähän heikko lähteä kun käsite on kaikille niin erilainen. Oman treenikassini sisältöön lukeutuu esimerkiksi muutama muovikulhollinen safkaa, kahdet kengät, erilaisia jtukia ja jne.
Vesper
Kitisijä

Bluntly kirjoitti:Linkkini kasseissa oli sekä tilavuus, että ulkomitat. Pelkästään sanomalla 'treenikamat' on vähän heikko lähteä kun käsite on kaikille niin erilainen. Oman treenikassini sisältöön lukeutuu esimerkiksi muutama muovikulhollinen safkaa, kahdet kengät, erilaisia jtukia ja jne.
Kysyinkö sun kassien kokoa? En.
urpiainen
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kaukaisemmasta menneisyydestäni 906-mieheksi ehkä palaisinkin mieluusti...
Viittaako tämä Savotan klassikkoon vai onko tuolla numerosarjalla joku muukin merkitys?
Epäilemättä on muitakin merkityksiä, mutta Savotan klassikkoon oli juu tarkoitukseni viitata. Ei ole mikään ultra light -pipertäjien kantolaite tuo, kun muistaakseni painaa tyhjänäkin jo yli kolme kiloa.
Bluntly
Kitisijä

Täytyy muistaa tästäedes ettei expertit ja vespat ole kiinnostuneet vaihtoehdoista.
Bluntly
Kitisijä

Sotilaskamassa on standardit, mitä kaman pitää kestää. Insinöörinä tykkään standardeista ja kestävistä kamoista, niitä harvemmin kun valmistetaan missään vinkuintiassa kuten urheilukauppojen kamat.

Esimerkiksi linkkini Hagor (ISO-9001-2008) made in Israel.

vs.

North face, made in China/Vietnam.
Viimeksi muokannut Bluntly, 11.03.2014 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vesper
Kitisijä

Bluntly kirjoitti:Täytyy muistaa tästäedes ettei expertit ja vespat ole kiinnostuneet vaihtoehdoista.
Joo, muista tää.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

urpiainen kirjoitti:Epäilemättä on muitakin merkityksiä, mutta Savotan klassikkoon oli juu tarkoitukseni viitata. Ei ole mikään ultra light -pipertäjien kantolaite tuo, kun muistaakseni painaa tyhjänäkin jo yli kolme kiloa.
Ei ole ei ja urbaanissa ympäristössä se putkirunkokin on hieman radikaalin tuntuinen ratkaisu, mutta erämaassa ihan loistava peli. Piti varmistaa, kun 906 ei oikein istu sun urbaaniin kitinäimagoon.

Monenlaista rinkkaa kavereilla nähnyt, mutta kun on 906:n kanssa kasvanut, niin ei ole tullut mieleenkään vaihtaa. Aivan loistava kantaa isollakin kuormalla, kun on säädöt kohdillaan. Mulla ollu vaelluksella enimmillään vähän vajaa 40kg, eikä sillä ollut mitään vaikutusta kannettavuuteen. Isän 906 on jo yli 40 vuotta vanha ja omallanikin on ikää jo 25 vuotta. Molemmat edelleen loistokunnossa. Käsittääkseni runko on pysynyt samana kaikki nämä vuodet ja kehitys ollut lähinnä liittimien ja lukkojen parantelua sekä jokunen vetoketju tullut lisää taskujen reunoihin.

Autoista voidaan olla montaa mieltä, mutta 906 on se ainoa oikea rinkka. Muut on lähinnä päiväretkeilijöiden reppuja :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
Bluntly
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Made in Israel on melkein pahin mahdollinen vaihtoehto.

Kaikessa muussa, paitsi tavaroista ne tekee kestäviä.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mä en nyt heti ymmärrä miten aikuisten ihmisten elämiseen riittävällä palkalla tekemä tuote on pahin mahdollinen vs. surkeissa olosuhteissa nälkäpalkalla ja todennäköisesti kouluttamattomilla ja alaikäisillä suurilta osin teetetty tuote - oli lähtömaa mikä tahansa.
Universaali disclaimer.
urpiainen
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Epäilemättä on muitakin merkityksiä, mutta Savotan klassikkoon oli juu tarkoitukseni viitata. Ei ole mikään ultra light -pipertäjien kantolaite tuo, kun muistaakseni painaa tyhjänäkin jo yli kolme kiloa.
Ei ole ei ja urbaanissa ympäristössä se putkirunkokin on hieman radikaalin tuntuinen ratkaisu, mutta erämaassa ihan loistava peli. Piti varmistaa, kun 906 ei oikein istu sun urbaaniin kitinäimagoon.
Mitä, eikö sulle ole muka jo selvinnyt, että sen lisäksi, että olen kaikkien alojen asiantuntija, olen muutenkin melkoinen uomo universale! Tosin vaellusharrastuksen suhteen olen kai enemmän sellainen kadonneen nuoruuden perään nostalgisoiva paskanpuhuja, koska en kunnon erävaelluksella ole vuosiin ollut. Ehkä jonain päivänä taas!
Monenlaista rinkkaa kavereilla nähnyt, mutta kun on 906:n kanssa kasvanut, niin ei ole tullut mieleenkään vaihtaa. Aivan loistava kantaa isollakin kuormalla, kun on säädöt kohdillaan. Mulla ollu vaelluksella enimmillään vähän vajaa 40kg, eikä sillä ollut mitään vaikutusta kannettavuuteen. Isän 906 on jo yli 40 vuotta vanha ja omallanikin on ikää jo 25 vuotta. Molemmat edelleen loistokunnossa. Käsittääkseni runko on pysynyt samana kaikki nämä vuodet ja kehitys ollut lähinnä liittimien ja lukkojen parantelua sekä jokunen vetoketju tullut lisää taskujen reunoihin.

Autoista voidaan olla montaa mieltä, mutta 906 on se ainoa oikea rinkka. Muut on lähinnä päiväretkeilijöiden reppuja :leuhka:
No, olen taipuvainen olemaan vähän samoilla linjoilla. Mun ysinollakutoseni lienee lähes samaa ikäluokkaa oman kantovälineesi kanssa; taisin sen joskus 90-luvun alussa hankkia ja vieläkin on oikein hyvässä iskussa. Tosin viime vuodet se on tosiaan pölyttynyt kaapissa, mutta kumminkin.

Lisäksi mä en kyllä 40 kiloa jaksa kanniskella ylös-alas tuntureita; mun maksimi on tainnut olla joku 27 kg:n lähtöpaino, ja siinäkin oli kantomukavuuden kannalta kyllä kymppi liikaa minulle, vaikka rinkka sinänsä ihan yhtä ryhdikkäänä painon kantoi. Itse asiassa, tuohon painoon joskus Käsivarren kivikoissa tuskastuneena tilasin vajaa kymmenen vuotta sitten aika toisen ääripään pelin, eli GoLiten ison, tilavuudeltaan 906:tta vastaavan "rinkan", joka saapui kaupasta kirjekuoressa(!) ja painoi joku 500 g. Silläkin meni reilu viikko UKK-puistossa aikanaan ihan hyvin (lähtöpaino muistaakseni mukavat 13 kg), minkä lisäksi se oli ulkomaanvaelluksilla jotenkin lentokonekuljetuksiin ja muuhun meininkiin Savottaa sopivampi vehje. Nyt en kuitenkaan ole siis vuosiin kunnolla tavaraa kanniskellut, ja siksi matkassa on ollut mukana noita kasseja oikeiden rinkkojen sijaan. Mutta kuten sanoin, paluu perusarvojen pariin ja läkähtymään 906:n alle kyllä houkuttelee taas.
urpiainen
Kitisijä

So Hard kirjoitti:Mä en nyt heti ymmärrä miten aikuisten ihmisten elämiseen riittävällä palkalla tekemä tuote on pahin mahdollinen vs. surkeissa olosuhteissa nälkäpalkalla ja todennäköisesti kouluttamattomilla ja alaikäisillä suurilta osin teetetty tuote - oli lähtömaa mikä tahansa.
Mä en taas oikein näe tätä vastakkainasettelua, jotenkin siinä menee kategoriat (valmistusmaa ja valmistuskäytännöt) sekaisin. Minäkin nimittäin tunnen vetoa ajatella, että nimenomaan israelilainen tuote saa mieluusti jäädä ostamatta. Monissa kolmannen maailman tuotteissa pyrin sitten suosimaan vaikka reilua kauppaa, eli siellä, toisin kuin Israelin tapauksessa, tämä made in -aspekti ei itsessään ole ostohalukkuutta vähentävä tekijä.

Tosin tässäkin asiayhteydessä mä olen paskanpuhuja enkä toteuttaja: vaikka jätänkin israelilaiset appelsiinit ja paprikat kauppaan, teen hiilihappoveteni Soda Streamilla ja kannan North Facen laukkuja selvittämättä lainkaan, missä oloissa ne on tehty.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

urpiainen kirjoitti:Tosin vaellusharrastuksen suhteen olen kai enemmän sellainen kadonneen nuoruuden perään nostalgisoiva paskanpuhuja, koska en kunnon erävaelluksella ole vuosiin ollut. Ehkä jonain päivänä taas!
Mulla nyt ei ole edellisestä vaelluksesta kuin muutama vuosi, mutta terveydellisistä syistä johtuen se saattaa valitettavasti jäädä viimeiseksi, joten samanlaista nostalgiaa ton 906:n säilöminen mullakin on. Erävarusteista luopuminen olisi kuitenkin liian iso identiteettikriisi. Jos tässä vielä joskus kykenisi kairaa kiertämään.

Normaalisti mäki koitin pitää rinkan alle 25kg, mutta muutaman kerran kun olin vaimon kanssa kahdestaan vaelluksella ja kovassa kunnossa, niin kulkunopeuksien tasaamiseksi melkein kaikki muonat ja yhteiset varusteet kasautui mulle. Mitäpä sitä miehet ei naisten eteen tekisi :D
urpiainen
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti:Erävarusteista luopuminen olisi kuitenkin liian iso identiteettikriisi. Jos tässä vielä joskus kykenisi kairaa kiertämään.
Mä kyllä sama(i)stun tähän vahvasti. Kyllähän nuo teltat, makuupussit, rinkat ja keittimet aika paljon vievät tilaa siihen nähden, etten ole niitä vuosiin juuri käyttänyt, mutta en aio silti luopua. Mutta toisaalta, erävaellukset ovat nuorten miesten ja vanhojen patujen hommaa, eli ehkä tässä voi hyvin pitää vähän taukoa ja palata sitten nykyistäkin harmaampana takaisin erämaahan.

(Pahoittelut tuosta sukupuolittavasta kuvauksesta Kitinän feministiosastolle, mutta kyseessä on puhtaasti deskriptiivinen havainto, ei vähimmässäkään määrin preskriptiivinen linjaus. Itse asiassa, toki toivoisin asian toisin olevan!)
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Telttarinkkakeittimet pitää olla kun zombieapokalypsi tulee.
Universaali disclaimer.