sivustahuutaja kirjoitti:^ Meinaatko ihan tosissaan, että RR Sport etenee teidän käytössänne talvella merkittävästi paremmin kuin 530 Xdrive? Oliko tänä talvena yhtään tuollaista päivää?
Ei merkittävästi paremmin. Kommentoin vain sitä, ettei maasturista olisi mitään oikeaa hyötyä. Jonain talvina on Dodge Caliberilla oikeasti ollut vaikea aamulla päästä pihasta pois, maasturissa se ei tuota mitään tuskaa.
Mutta ei maasturi ole mielestäni sen hinnan arvoinen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
James Potkukelkka kirjoitti:Ei merkittävästi paremmin. Kommentoin vain sitä, ettei maasturista olisi mitään oikeaa hyötyä. Jonain talvina on Dodge Caliberilla oikeasti ollut vaikea aamulla päästä pihasta pois, maasturissa se ei tuota mitään tuskaa.
Oliko toi Dodge muka neliveto? Jos puhutaan maasturin hyödyistä normitiellä, niin silloin verrataan tietenkin ei-maasturi-nelikkoon.
EDIT: totta munassa maasturin korkeaus on hinnan arvoinen kaupungissa naiselle. 530d xdrive ei taida samalla varustelutasolla olla edes 10% halvempi kuin RR Sport. Jos 10% saa turvallisemman tuntuisen auton, jolla on kiva ajaa, niin sehän on halpaa kuin saippua.
Minä taas hankkisin jonkun ihan naurettavan kokoisen pickupin, jos se olisi mahdollista. Ajelisin just missä haluaisin, kuskaisin just mitä haluaisin ja jos ei löytyisi parkkiruutua, ajaisin jonkun pikkuauton päälle.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Kävin siis koeajamassa Tesla Model S Performancen, eli ärhäkimmän version. Olisin toki mielummin ajanut tavis 85 kWh:n version.
Oli se uskomaton. Kiihtyvyys oli valtava. Valmistajahan lupaa 0-100 4.4 sekuntia. Tehoja on 416 hp ja 600 Nm:n vääntö on sähkömoottorissa tarjolla nollasta kierroksesta lähtien. Autossa oli kitkarenkaat alla. Vielä jossain 60 km:n nopeudessa suoralla kuivalla asfalttilla luistonesto joutui puuttumaan peliin, kun ojensi nilkan suoraksi. Mahtava auto. Kortti olisi lähtenyt montaa kertaa, jos poliisi olisi sattunut paikalle.
Kysyin myyjältä kommentia Auto Bildin testiin, jossa ajomatka oli pakkasessa vain 206 km. Väitti, että sakemannit eivät olleet lämmittäneet autoa etukäteen vaan lähtivät liikkeelle kylmällä autolla. Myyjä väitti itse ajaneensa -20 asteen pakkasella 350 - 400 km lämmitys päällä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
Pakkohan sitä olisi päästä persejönsteriin vanhoille koulukavereille näyttämään autoa
Tosin kauppias väitti, että Suomeenkin olisi tulossa super charger asemia. Jos Tampereelle tulisi sellainen, niin kahvitellessa saisi ladattua akkua niin paljon, että talvellakin pääsisi persejönsteriin 60 kWh:n versiolla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
Vielä Teslasta: Auto Bild Suomi ajoi 85 kWh:n versiota Suomessa -10:ssä lähtien liikkeelle ilman etukäteislämmittämistä, istuinlämmittimet päällä ja ilmastointi 20:ssä asteessa, akku ei ollut aivan täynnä matkaan lähtiessä. 250 km:n testilenkin jälkeen auto ilmoitti, että vielä pääsisi 100km.,En tiedä, miten sakemannit saivat niin erilaisen tuloksen. Juttu numerossa 3/2014.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
Onhan toi nyt aivan täyttä pelleilyä ostaa joku sähkövehje, jonka toimintasäteeseen ei kuitenkaan lopulta voi luottaa ja jonka tankkaaminen on epävarma, aikaavievä ja harvalti saatavissa oleva toimenpide.
Siinä varmaan vaimo tuulettaa kun olette keskellä talvea jossain lumipenkalla odottamassa hinausautoa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
James Potkukelkka kirjoitti:Vielä Teslasta: Auto Bild Suomi ajoi 85 kWh:n versiota Suomessa -10:ssä lähtien liikkeelle ilman etukäteislämmittämistä, istuinlämmittimet päällä ja ilmastointi 20:ssä asteessa, akku ei ollut aivan täynnä matkaan lähtiessä. 250 km:n testilenkin jälkeen auto ilmoitti, että vielä pääsisi 100km.,En tiedä, miten sakemannit saivat niin erilaisen tuloksen. Juttu numerossa 3/2014.
En tiedä oliko tuo se sama juttu mistä näin jonkun videon joskus kuukausia sitten, niin siinä ainakin rässittiin, tehtiin piruetteja ja leikittiin muutenkin lumella aika kohtuullisesti kesken ajomatkan ja kaikennäköistä kuvauskamaakin oli kyydissä molemmat ruumat ja takapenkki täynnä.
Aika harvoinhan noilla kotteroilla tulee ajeltua yli 300 kilsaa putkeen ja jos perheessä on kaksi autoa joista sen polttoainekäyttöisen voi sitten ottaa sille kerran sadassa vuodessa tapahtuvalle lapinreissulle, niin en oikein näe elcon uhkakuvia ongelmana. Yön ylihän tollaseen lataa puolessa vuorokaudessa kilometrejä jo aika kohtuullisesti vaikka pihavalorasiasta. Älä nyt antikliimaksoidu siellä vaan go for it jompaan kumpaan!
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
MrM kirjoitti:Aika harvoinhan noilla kotteroilla tulee ajeltua yli 300 kilsaa putkeen ja jos perheessä on kaksi autoa joista sen polttoainekäyttöisen voi sitten ottaa sille kerran sadassa vuodessa tapahtuvalle lapinreissulle, niin en oikein näe elcon uhkakuvia ongelmana. Yön ylihän tollaseen lataa puolessa vuorokaudessa kilometrejä jo aika kohtuullisesti vaikka pihavalorasiasta. Älä nyt antikliimaksoidu siellä vaan go for it jompaan kumpaan!
Toi onkin sitten se suurempi este sähköautojen yleistymiselle. Suomalaiseen veropolitiikkaan yhdistettynä pitää olla melko varakas, että on varaa pitää uutta sähköautoa sen pitkille matkoille sopivan polttomoottoriauton lisäksi. Kyllä mäkin voisin pitää yhtä sähköautoa kaupunkiajoa varten pihassa, jos autoilun kustannukset ei sen takia olisi nykyistä isommat. Eikä tarttis olla edes ihan Teslan tehoinen. Puoletkin tosta JP:n koeajamasta tehosta riittäisi varmasti ihan hyvin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.