exPertti kirjoitti:Urpsu hyvä, juuri tämän mystisen kokonaissujuvuuden nimissä koetetaan hankaloittaa yksityisautoilua toivoen turhautumisen ohjaavan suurempaan helpotetun joukkoliikenteen käyttöön.

exPertti kirjoitti:Urpsu hyvä, juuri tämän mystisen kokonaissujuvuuden nimissä koetetaan hankaloittaa yksityisautoilua toivoen turhautumisen ohjaavan suurempaan helpotetun joukkoliikenteen käyttöön.
Bluntly kirjoitti:Ikinä en ole ajanut punaisia päin, enkä aja.
Tapahtuu kaksi asiaa, se mitä seuraa jos sattuu jäämään kiinni ja sitten se suurempi asia, eli osoitus siitä mikä on sitoutumisen aste yhteisiin pelisääntöihin. Tulkinta siitä milloin on tyhjää ja turvallista (Perttimäisen narsistis-omanapaisen teorian mukaan näin on aina kun Pertti ajaa risteykseen) on aika arvaamatonta. Yleensä kun on tyhjää on pimeää ja kun on pimeää ei välttämättä olekaan tyhjää. Aika iso syy onnettomuuksiin on keski-ikäisten kiireisten tukarien ei sieltä ennenkään kukaan tullut -asenne.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kontrollikysymys teille ehdottomille: "Mitä luulette, että tapahtuu, kun ajatte yöaikaan tyhjässä ja turvallisessa risteyksessä päin punaista valoa?"
No se on jokseenkin saman arvoinen liikennesääntöjen tuntemattomuuden osoittaminen kuin muutkin. Hidastaa sujumista ja vähentää turvallisuutta.James Potkukelkka kirjoitti:Ketjuun kuulumatta, mutta yksi asia, mikä myös kaiken muun lisäksi (eniten vituttaa kaikki!) harmittaa liikenteessä on autoilijat (poikkeuksetta naiset), jotka eivät halua käyttää etuajo-oikeuttaan. Juuri äsken tullessani sorvaamaan samanarvoiseen risteykseen oikelta tuleva nainen ei millään halunnut käyttää etuajo-oikeuttaan.
Minun mielestäni tämä on suorastaan oikein hyvä kirjoitus.So Hard kirjoitti:Tapahtuu kaksi asiaa, se mitä seuraa jos sattuu jäämään kiinni ja sitten se suurempi asia, eli osoitus siitä mikä on sitoutumisen aste yhteisiin pelisääntöihin. Tulkinta siitä milloin on tyhjää ja turvallista (Perttimäisen narsistis-omanapaisen teorian mukaan näin on aina kun Pertti ajaa risteykseen) on aika arvaamatonta. Yleensä kun on tyhjää on pimeää ja kun on pimeää ei välttämättä olekaan tyhjää. Aika iso syy onnettomuuksiin on keski-ikäisten kiireisten tukarien ei sieltä ennenkään kukaan tullut -asenne.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kontrollikysymys teille ehdottomille: "Mitä luulette, että tapahtuu, kun ajatte yöaikaan tyhjässä ja turvallisessa risteyksessä päin punaista valoa?"
Mä koetan useimmiten ruokkia itselleni sitä päinvastaista asennetta toimimalla pelisääntöjen mukaan silloinkin kun se tuntuu urpolta, enkä perttimäisesti arvota asioita niin, että silloin kun ne haittaavat MINUN liikkumiseni sujuvuutta, ne ovat salaliitto, kohtuuttomuus ja perseestä ja silloin kun ne suojelevat MINUN lapsiani tai pysäköintiäni ne ovat oikeuden ja moraalin vasaroima ehdoton tuotos. Tunnen oloni usein hölmöksi pysähtyessäni suojatien eteen kun vieressä on parkissa mummon riisikuppi, mutta toisaalta tiedostan että siihen menevät 3 sekuntia ja 20 ml bensaa eivät ole keltään pois verrattuna siihen jos sieltä jonkun lapsi, lemmikki tai kotijuoppo eteen ryömii.
Ylle on hyvä esimerkki tuplastandarimiehestä. Ei pidä olla sakkoja kirjoittavalla puolella jos ei osaa pitää jöötä itselleen. Turhia valoja ja huonoja järjestelyjä on, mutta uskoisin että keskimäärin ne on suunniteltu paremmin kuin oman elämänsä pertit voisivat koskaan kuvitella. Ikävä kuulla että poliisimies on jo niin syvällä slippery slopella että redusoi koko homman kiinnijäämisriskiin - ihan niinkuin ammattirikollisetkin.
Se vaan halus tulla päälle!James Potkukelkka kirjoitti:Juuri äsken tullessani sorvaamaan samanarvoiseen risteykseen oikelta tuleva nainen ei millään halunnut käyttää etuajo-oikeuttaan.
Onko tällaisia tulossa Suomeen?sivustahuutaja kirjoitti: keskinopeuskamerat
Sä olet työsi puolesta ihan itse hakeutunut tilanteeseen, jossa sulta odotetaan valvomiesi lakien noudattamista ihan yleisen lainkuuliaisuuden nimissä. Ymmärrän tietenkin, miksi koet turhat säännöt turhina (koska itsekin teen niin), mutta en sitä, mikset sitten vaikka hammasta purren noudata niitä, kun kerran olet uratiesi valinnut. Kyseessä on suuri periaatteellinen ongelma poliisi-instuution uskottavuuden säilyttämisen kannalta ja mahdollisesti myös ihan konkreettisesti, sillä sen tilastokämmin sattuessa sun sanasi painaa enemmän kuin vastakolaroijan. Sun statuksesi yksityishenkilönä lain silmissä loppui sinä päivänä, kun sait virkapampun kouraasi ja jopa mun mielestäni sen pitäisi näkyä myös teoissa - jonkun moraalisesti valveutuneemman mielestä myöskin asenteissa.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tarkennan sen verran, etten isoa ylinopeutta aja koskaan ja punaisia päin ajan vain silloin, kun se on turvallista eikä muuta liikennettä ole. Kohtuu jeesustelua väittää, että en voisi sakottaa tällä perusteella liikenteessä.
Täh?Ylermi Ylihankala kirjoitti: Kaikki meistä ajaa usein ylinopeutta..
Yli sallitun rajoituksen. Jos kerran virkakuntani on jossain paikoissa kalibroinut telkänpöntön kolme yli räpsyy-moodille, niin tätä kai voinee pitää rajana, jota voi tässäkin keskustelussa käyttää. Ja vaikka se raja olisi vaikka +7, niin ei se tulosta muuttaisi.Bluntly kirjoitti:Täh?Ylermi Ylihankala kirjoitti: Kaikki meistä ajaa usein ylinopeutta..