Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiukkutipu kirjoitti:Harkitsemme todellisen ekoauton ostoa... :roll:
5.7l työntötankokone?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Eeeeeiiii niin pientä moottoria 8)
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:ohyeah:

Sulla on sitten kitinän isoin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

No tuohon suuntaan mutta muu merkki :P
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Toi on siis rekisteröity kuorma-autoksi? Pitäkö olla C-kortti ja saako ajaa yli 80:ä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Kyllä ja ei.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiukkutipu kirjoitti:Kyllä ja ei.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tesla julkisti nelivetomallit.

Huippuversion speksit:

275 miles range at 65 mph
691 hp motor power
221 hp front, 470 hp rear
3.2 seconds 0-60 mph
155 mph top speed

Veikkaan, että tulee olemaan ylivoimaisesti halvin auto Suomessa noilla spekseillä. Sähkön takia autovero vain 5%. Bensalla menisi korkeimpaan, eli 50%:n autoveroon. Vielä kun autoverokaava on sellainen, että autoverosta maksetaan autoveroa (sic!), efektiiviseksi autoveroksi 50%:lla tulee yli 100%.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ennen vuodenvaihdetta pitää joku nelipyörä hankkia.

Katselin 30k hintaluokasta tästä http://www.auto-saksasta.fi/fi/

mutta en kerta kaikkiaan päässyt tulokseen, jossa olisi juuri säästänyt Suomen hintoihin verrattuna (ottaen huomioon firman ottamat kulut). Palvelu on toki hyvä, heidän edustajansa käy tsekkaamassa auton, saa kuljetuksen Suomeen ja rekisteröinninkin. Kaikki tietysti maksua vastaan. Jos hakisi itse ja ei laskisi työlleen mitään hintaa, voisi jotain 2-3 tonnia ehkä tuossa hintaluokassa säästää.

Hintoihin täytyy vielä laskea sekin, että noissa Saksan ihmeissä ei ole toisia kiekkoja eikä talvirenkaita, eli ne joutuisi ostamaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tämä tulisi ehkä suomesta hankittua halvemmaksi

http://www.auto-saksasta.fi/fi/details. ... 7&poscd=89

Tullin mahti järjestelmä antaa verotusarvoksi 24025

http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/ ... SID=220833

ja C02-päästön mukainen autovero 6.847,00

Eli hinnaksi tulisi 16.300,00 + 6847 = 23 147.

Hintaan 3451 ko. saitin mies kävisi koeajamassa auton, auto kuljetettaisiin rekalla Vantaalle ja rekisteröitäisiin. Eli yhteensä 26 598

Tämä olisi vastaava Suomessa (tuokin ilmeisesti tuontiauto, kun siirtolupa).

http://www.nettiauto.com/bmw/x1/6661397

Pyynti 30 900. Toisaalta tuossa kahdet renkaat. Saksan autossa ilmeisesti ei.

Eli ehkä vähän säästäisi. Ottaen huomioon, että pitäisi ostaa toiset vanteet + talvirenkaat niin kovin vähän.

Kun noutofirman kulut ovat kiinteät, niin kalliimmassa autossa säästöä alkaisi tod. näk. syntyä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eihän toi ole P85D?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^En halua ostaa Teslaa ennen kuin Tesla avaa huollon Suomessa. Nyt perheessä on Q7 , jonka liisari loppuu vuoden vaihteessa ja Dodge Caliber. Pitää saada joku tilalle Teslaa odotellessa. Kun Tesla sitten joskus tulee virallisesti Suomeen, myyn Dodgen pois.

Kävin muuten eilen katsomassa tuota X1:stä. Ihan kiva. Pieni tietenkin. Saksasta tuotu. Ostettu GE rahoitukselta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Kävin muuten eilen katsomassa tuota X1:stä. Ihan kiva. Pieni tietenkin. Saksasta tuotu. Ostettu GE rahoitukselta.
Ilmankos siinä oli vain 10% enemmän hintaa kuin itse saksasta tuottamalla :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Nyt perheessä on Q7
Tästä tulikin mieleeni, että tiedätkös sinä tai ihan kuka vaan, että mitä eroa on Länsiväylällä ja Itäväylällä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Kävin muuten eilen katsomassa tuota X1:stä. Ihan kiva. Pieni tietenkin. Saksasta tuotu. Ostettu GE rahoitukselta.
Ilmankos siinä oli vain 10% enemmän hintaa kuin itse saksasta tuottamalla :D
Joo. Jos itse hakisi vastaavan ja ei laskisi työlle tai matkalle hintaa, varmaan just jonkun 3k säästäisi.

Ps. Siihen Saksasta tuotuun pitäisi sitten kyllä ostaa toiset vanteet. Tuohon toiset vanteet kuuluivat hintaan (vaikka itse toiset vanteet eivät ko. auton mukana alun perin varmaankaan ole tulleet). Myyjällä oli kontillinen vanteita ja renkaita :)

PPs Tuohon X1:een myyjä maksaa vuoden takuun.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 14.10.2014 8:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Nyt perheessä on Q7
Tästä tulikin mieleeni, että tiedätkös sinä tai ihan kuka vaan, että mitä eroa on Länsiväylällä ja Itäväylällä?
:?:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Länsiväylää pitkin tullaan Helsinkiin lännestä ja Itäväylää, d'oh idästä. Wikipedia toteaa: "Seututie 170 (Maantie 170) on Helsingistä Loviisaan sekä Kotkasta Haminaan kulkeva seututie. Tie on entistä valtatietä 7 ja valtatien 7 rinnakkaistie. Tie alkaa Helsingin Sörnäisistä kaksiajorataisena ja jatkuu Vartioharjusta yksiajorataisena Sipoon Söderkullan ja Boxin kautta Porvooseen ja Loviisaan. Kotkan ja Haminan välillä tie kulkee melko lähellä valtatietä 7. Seututie 170 sai tienumeronsa Porvoonväylän valmistumisen jälkeen 1970-luvulla, jolloin sen entinen tienumero valtatie 7 siirrettiin Porvoonväylän tienumeroksi. Seututien 170 nimenä on Helsingin alueella Itäväylä paitsi Östersundomissa Uusi Porvoontie.

Länsiväylä (ruots. Västerleden) on Helsingistä Espoon eteläosien kautta Kirkkonummelle johtava moottoritie, joka on osa kantatietä 51. Se alkaa Helsingin Ruoholahdesta ja päättyy Kirkko­nummen keskustan liepeille."
Viimeksi muokannut Riemumieli, 14.10.2014 8:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Nyt perheessä on Q7
Tästä tulikin mieleeni, että tiedätkös sinä tai ihan kuka vaan, että mitä eroa on Länsiväylällä ja Itäväylällä?
:?:
Länsiväylällä ajaa bemarit ja mersut, Itäväylällä demarit ja persut : kainalopieru:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Ökyautot vs. järkiautot
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Länsiväylällä ajaa bemarit ja mersut, Itäväylällä demarit ja persut : kainalopieru:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Joo. Jos itse hakisi vastaavan ja ei laskisi työlle tai matkalle hintaa, varmaan just jonkun 3k säästäisi.
Eikö toi nyt ollut se 30 900e hintainen auto, jolle laskit saksasta verrokin:
James Potkukelkka kirjoitti:Eli hinnaksi tulisi 16.300,00 + 6847 = 23 147.

Hintaan 3451 ko. saitin mies kävisi koeajamassa auton, auto kuljetettaisiin rekalla Vantaalle ja rekisteröitäisiin. Eli yhteensä 26 598
Renkaat+vanteet saa alle tonnilla, kun käyttää vähän tolkkua sen profiilin kanssa, jolloin täyden palvelun toimituksellekin jää vielä 3k väliin.

Toki sille, että auto on jo suomessa eikä tarvi alkaa säätämään kannattaa laskea jonkin verran arvoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Joo. Jos itse hakisi vastaavan ja ei laskisi työlle tai matkalle hintaa, varmaan just jonkun 3k säästäisi.
Eikö toi nyt ollut se 30 900e hintainen auto, jolle laskit saksasta verrokin:
James Potkukelkka kirjoitti:Eli hinnaksi tulisi 16.300,00 + 6847 = 23 147.

Hintaan 3451 ko. saitin mies kävisi koeajamassa auton, auto kuljetettaisiin rekalla Vantaalle ja rekisteröitäisiin. Eli yhteensä 26 598
Renkaat+vanteet saa alle tonnilla, kun käyttää vähän tolkkua sen profiilin kanssa, jolloin täyden palvelun toimituksellekin jää vielä 3k väliin.

Toki sille, että auto on jo suomessa eikä tarvi alkaa säätämään kannattaa laskea jonkin verran arvoa.
Onkos noi vanteet noin halpoja? Pelkät kunnon talvirenkaat (Hakkapeliitta 8) maksaa kait jotain 500-600?

Ps. Tuohon pyyntihintaan 30 900 myyjä lupasi siis maksaa vuoden vakuutuksen.

Vaikea sitten sanoa, mikä olisi lopullinen hinta esim. Hakkapeliitta 8:lla tuolle Suomen X1:lle. Ei vielä ryhdytty niin perusteellisesti tinkaamaan. 2 vanteet siis kuuluvat hintaan ja kitkat, mutta vaimo haluaa nastat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Onkos noi vanteet noin halpoja? Pelkät kunnon talvirenkaat (Hakkapeliitta 8) maksaa kait jotain 500-600?
Riippuu ihan siitä paljonko haluaa maksaa. Mitä matalampaa profiilia lykkää auton alle sitä enemmän tulee hintaa, mutta tuleehan siinä epämukavampi kyyti kaupan päälle. Nopeesti vilkaistuna X1:n saa vanteita alkaen 100e/kpl. Saksasta tilaamalla vois saada vielä edullisemmin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos ostetaan tuollainen ökyilyauto (ja tuskin opetellaan ajamaan maastossa) niin eikös se ole tarkoitus pitää mahdollisimman kookkaita renkaita, mahdollisimman pienellä profiililla?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin