Laihdutusprojekti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
nypari

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja nypari »

ElanorRaven kirjoitti:
nypari kirjoitti:Saako jo nyt valita puolen? Mä oon Kreisun puolella.
Samoin. Mun mielestä sitä kohdellaan aika epäreilusti.
Samis, sympatiat Kreisulle.
HellBell

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Kreivitar kirjoitti:
Joo, näin se on siskoseni.

(Senkin luuviulu - söisit vähän enempi niin saisit läskiä luittes päälle! Kyl siis toi on ihan kauheeta, iik! Onx sul anorexia? Ootko varma, ettei oo? Pakko olla, joo on sulla. Kyllä mää kato tiiän paremmin. :D)
Niin se menee Sis! Mä kato näin täs yks aamu että indeksiluku pomppas pykälällä alespäin ja sehän tarkottas ton yhen tieteellisen jutun perusteella olisinkii Plörölektikko. Nyt mul on iha pasmat sekasin, ku mä en enää tiiä pitäskö mun syyä niinku jatkuvalla syötöllä vai vaan vartin välein. Otan täst nyt yhen karkin ensteks ja sitten.. pistän meneen. Suu on jo valmihiksi auki. Harmi ettei kukaan leiki lusikan kanssa lentsikkaa..
Mylwin
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ann kirjoitti:
Mylwin kirjoitti: Mie en taida kelvata kumpaankaan jengiin pelaamaan, tuttu juttu peruskouluajoilta.
Olithan sä pikkusena potra poika, joten kuulut iäksi läskileiriin. Sori.
Miehän olenkin aina toitottanut olevani henkinen läski vaikka painaisin mitä.

Mutta asiasta, käväisin tuossa vaa'assa ja näytti 82kg. Kun pituutta on 184cm niin olen poikennut perinteisestä keskipainon keskikohdan indeksistä vähän lihavuuden puolelle!
Voi nääs. Rupesin kuntoilemaan, mutta en siksi että näyttäisin timmimmältä vaan siksi että olen kuitenkin alalla jossa peruskunnon on oltava jatkuvasti kohdallaan, muuten ei vaan jaksa. Ainakaan kouluaikana.
Laihuus ei tuo terveyttä, se on joku omituinen harhakäsitys joka on epäilemättä laihuutta ihannoivien normaalipainoisten miessikojen syytä.
Toinen asia mitä en käsitä on se, että jos ihminen ei ole tyytyväinen ulkomuotoonsa tai on muuten vain läski niin pitää kehittää jotain "syö niin paljon kuin haluat ja laihdu" - juttuja. Hiilihydraatit pois ja placeboefektillä pirteänä päivään kuin päivään!
Pitää saada ahtaa turpaan sapuskaa niin paljon että rasva roiskuu suupielistä eikä liikkuakaan jaksa mutta laiha täytyy olla.
Liikunta kahdesti viikossa hikeen (vaikka paskalla istumalla) ja ihan normaali ruokavalio (aineenvaihdunnasta riippuen toki) riittävät siihen että pysyy terveenä. Vitamiinit eivät toki ole pahasta, mutta kyllä niitäkin ruoasta saa.
Suurin osa ihmisistä kuitenkin elää ihan terveenä elämänsä läpi sen kummemmin miettimättä että montahan kaloria nyt paloi, onkohan tässä nyt hyviä tai pahoja tai kenties tosi ilkeitä hiilihydraatteja tai imeytyyköhän kreatiini nyt kunnolla kun join kupin kaffia aamulla.

Ja mitä vitun väliä sillä painolla edes on? Sitten otetaan jotain sukkia pois jalasta ja nostellaan tissejä ja pakaroita ja kiveksiä että saadaan paino tasaisemmin jakaantumaan vaa'alle. Ihan kuin se nyt olisi joku terveyden tae että painaa x kg y kg:n sijaan. Huoh.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Mylwin
Kitisijä

Kreivitar kirjoitti:vartalon muokkaamisella ei ole onnen kanssa mitään tekemistä, vaan ruuan :D
Koita vaikka liikuntaa mielummin, hmm?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Kreivitar kirjoitti:Ja sinua veikkasin ekaksi vastaajaksi, koska olen jo aiemmin huomannut että sinussa elää halu ilmoitaa, ettei toinen ymmärrä asioita (sen sijaan että pohtisi, josko vika voisi olla erilaisissa ajattelutyyleissä ja persoonissa kuten itse luulen meidän toistemme ymmärtämättömyyden johtuvan).
Puhut todella sekavia. Näytä esimerkkejä mitä asioita totesin sinun olevan ymmärtämättä.
Sinä jankutat, vaikka olet saanut vastauksesi, koska et usko mitä kirjoitetaan? Mitä järkeä silloin on kanssasi "keskustella", kun olet tehnyt päätöksen toisen puolesta.
Minkä päätöksen tein sinun puolestasi? Jälleen esimerkki tavastasi väännellä ja käännellä toisten sanomisia. Muista että joka kerta kun vastaat takaisin, jankutat aivan samalla tavalla. Hillitsin omaa jankuttamista jo vähentämällä vastausta aikaisempaan ylipitkään vuodatukseesi, mutta siitä sinä vain yllyit ja aloit jankuttaa entistä enemmän. Ethän sinä juuri mihinkään kysymyksiin edes vastannut vaan osoitit vain paheksuntasi kun laihduttamistavoitettasi ihmeteltiin.
Ja nyt sitten keksit vielä vetää tuon marttyyrikortin esille, vaikken suoraan sanottuna tajua, mihin se edes liittyy. Vaikka ethän sinä sitä usko.
Liittyy esim. kohtiin jossa uskoit muiden yrittävän saada sinut murtumaan tai että muut toivoisivat iltasi pilaantumista, muun muassa. Nyt varmasti tajuat mihin se liittyy. Vai oliko tuo olevinaan sitä maankuulua sarkasmia?
Viimeksi muokannut hebuli, 04.01.2006 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Mylwin kirjoitti:Mutta asiasta, käväisin tuossa vaa'assa ja näytti 82kg. Kun pituutta on 184cm niin olen poikennut perinteisestä keskipainon keskikohdan indeksistä vähän lihavuuden puolelle!
Voi nääs.
Niin, joo... Olen yhtä pitkä ja kun pääsin intistä pois (00/II), niin äiti ei meinannut tunnistaa mua. Joo ja painoin silloin 80kg. Kylkiluut paistoi naapuriin saakka ja mutsi kyseli että syötettiinkö meille jotain siellä.

Kyllä juu laihduin intissä 16kg, se oli enempi kuin mitä olisin halunnut, mutta urheilu pitää mut hoikkana. Olen aina ollut hoikka kunnes alkoi teinivuodet ja punttis maistui viinaksien ohella.

Niin, nykyään paina sen 100kg ja siitä kun poistaa 10kg ja toiset 10kg muuttaa lihakseksi niin saisi 90kg tiivistä lihaa aikaiseksi. Tavoitteet siellä, mutta mitään kiirettä ei ole.
hebuli

nypari kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:
nypari kirjoitti:Saako jo nyt valita puolen? Mä oon Kreisun puolella.
Samoin. Mun mielestä sitä kohdellaan aika epäreilusti.
Samis, sympatiat Kreisulle.
Me too. Aika kauheeta tollanen. Mennä ihmettelemään ääneen miksi jo valmiiksi laiha haluaa laihduttaa edelleen. Suorastaan törkeetä etten sanoisi, yrittää nyt silleen pilata toisen ilta ja yrittää murtaa se. Eikö ihmisistä löydy nykyään yhtään empatiaa ja sympatiaa?
Kreivitar

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

hebuli kirjoitti: Liittyy esim. kohtiin jossa uskoit muiden yrittävän saada sinut murtumaan tai että muut toivoisivat iltasi pilaantumista, muun muassa. Nyt varmasti tajuat mihin se liittyy. Vai oliko tuo olevinaan sitä maankuulua sarkasmia?
Kyllä oli. Omasta mielestäni se oli ilmeistä.

Muihinkin kysymyksiisi olen vastannut, jos vaan maltat lukea kokonaan kirjoittamani tekstit etkä vain niitä yksittäisiä lauseita, joita lainasit omiin vastauksiisi.

Nyt meen oikeasti. Öitä!
Mylwin
Kitisijä

nypari kirjoitti:Mä oon Kreisun suolella.
Sie se loikit sängystä toiseen.
- Ann 2005
hebuli

Kreivitar kirjoitti:
hebuli kirjoitti: Liittyy esim. kohtiin jossa uskoit muiden yrittävän saada sinut murtumaan tai että muut toivoisivat iltasi pilaantumista, muun muassa. Nyt varmasti tajuat mihin se liittyy. Vai oliko tuo olevinaan sitä maankuulua sarkasmia?
Kyllä oli. Omasta mielestäni se oli ilmeistä.
Ai niin arvaa mitä! Se mun marttyyrijutskailukin oli pelkkää sarkasmia. Hehe, aika hauska eikö? Aika ilmeistä mun mielestäni.
Muihinkin kysymyksiisi olen vastannut
Niinhän sinä väität. Mutta niistä sen enempää, ei kiinnosta enää tarpeeksi.
Viimeksi muokannut hebuli, 04.01.2006 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nypari

Saan hebulin keskustelutyylistä välittömän flashbackin manalan keskustelutapaan. Tarkoitan joka hemmetin sanaan takertumista, pääasian hukkaamista, pauhaamista, pitkien ja lukuisia lainauksia sisältävien viestin lähettämistä. Ikään kuin asia vaatisi sitä. Jo alussa tuli ilmi mielipiteet, pitkään aikaan ei ole ainakaan hebulin puolelta ollut tarkoitus ymmärtää vastapuolta tai joustaa tippaakaan. Väkisin "voittamisen" intressi paistaa läpi.
nypari

Mylwin kirjoitti:
Mie oonkin "sinisen pastillin" syönyt jänönen.
safi

Viesti Kirjoittaja safi »

Kreivitar kirjoitti: Oliko tämä viittaus omaan kuvaasi vai minun? Aika karski heitto (jos siis ottaa huomioon edelliset lauseesi ja ajattelee tämän sen jatkumoa: tokihan voit sen kieltää ja kutsua minua vainoharhaiseksi ja ettet suinkaan tarkoittanut sitä minuun kohdistuvana, vaan että se oli heittoihan yleisellä tasolla), mutta valitettavasti en voi muuta kuin jatkaa itseni rakastamista ja terveellisiä elämäntapojani pysyäkseni joustavana ja terhakkaana.
Anteeksi, mutta mitä ihmettä sinä tällä yllä olevalla nyt haluat oikein sanoa? Totta helvetissä minä puhuin sinusta, eikä minulla ole aikomustakaan ýrittää kieltää tai pyydellä anteeksi mielipidettäni ruumiinrakenteestasi. Tietenkään en ole muistaakseni tavannut sinua koskaan henk.koht, joten olen tehnyt päätelmäni ainoastaan galleriasta poistamasi kuvan ja täällä kertomasi perusteella. Laita nyt ihmeessä se kuvasi takaisin, niin näkevät muutkin, että sä todella olet vielä sen parin kilon painon pudotuksen tarpeessa. :roll:
Mylwin
Kitisijä

nypari kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:
Mie oonkin "sinisen pastillin" syönyt jänönen.
Sinnekö se mynthoni jäi? Ihme että ei ole kirvellyt.
- Ann 2005
Mylwin
Kitisijä

Oho, myöhän tinanappisen kanssa ollaan torpedoitu jo pariakin ketjua .. syytän toimettomuutta.
- Ann 2005
hebuli

nypari kirjoitti:Saan hebulin keskustelutyylistä välittömän flashbackin manalan keskustelutapaan. Tarkoitan joka hemmetin sanaan takertumista, pääasian hukkaamista, pauhaamista, pitkien ja lukuisia lainauksia sisältävien viestin lähettämistä. Ikään kuin asia vaatisi sitä. Jo alussa tuli ilmi mielipiteet, pitkään aikaan ei ole ainakaan hebulin puolelta ollut tarkoitus ymmärtää vastapuolta tai joustaa tippaakaan. Väkisin "voittamisen" intressi paistaa läpi.
Liittyikö "Kreitsun puolelle asettumisesi" vain keskustelutyyliin, ei itse asiaan? Eihän tässä ole pitkään aikaan muusta puhuttukaan kuin Kreitsun päivittelystä siitä kuinka minä (tai joku muu) julkesin ihmetellä hänen laihduttamispyrkimyksiään. Useimmat viimeisimmät viestit vastapuolelta ovat liittyneet vain minun arvostelemiseeni keskustelijana yleisesti kummallisin viittauksin, niiissäkö pitäisi osoittaa ymmärtämystä toista osapuolta kohtaan ja joustaa? "Joo Kreitsu olet oikeassa, olen aika rasittava äijä." Tuohon malliin vai, nypari?

Lolita toi ensimäisenä esille närkästymisensä etten olisi saanut kysyä toiselta miksi hän haluaa laihduttaa, lue vastaukseni hänelle. "Olen tosi sori jos joku pahastui vilpittömästä kysymyksestäni.". Ilmeisesti tuokin sanomiseni sitten tulkittiin vittuiluna. Pahempi juttu.
Mylwin
Kitisijä

safi kirjoitti:parin kilon painon pudotuksen tarpeessa. :roll:
Häh?
Parin kilon pudotus? Paino putoaa pari kiloa kun käy sillä edellä manitulla kakkosella ja hikoilee vähän.
Paino saattaa varsinkin naisilla muutenkin heitellä, millä helvetillä pari kiloa mittaa?
- Ann 2005
hebuli

Mylwin kirjoitti:Parin kilon pudotus? Paino putoaa pari kiloa kun käy sillä edellä manitulla kakkosella ja hikoilee vähän.
Paino saattaa varsinkin naisilla muutenkin heitellä, millä helvetillä pari kiloa mittaa?
Tuo on hyvä pointti. Paskalla käynti on varsin oiva painonpudotuskeino lyhyellä aikavälillä. Siitä on ainakin hyvä aloittaa.
HellBell

safi kirjoitti:..
Minun on nimittäin aika helppo kuvitella itseni 10kg laihempana, koska pituutemme on suurinpiirtein sama. Liikaa ei ole painoa vieläkään, mutta jos laihtuisin siihen 46kg, niin olisin kyllä pelkkää luuta ja nahkaa eli siis täysin nälkiintyneen näköinen. Törröttävät luut ja kuivaksi ja teräviksi menneet kasvonpiirteet harvemmin kaunistavat ketään. Kuva kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa ja niin tässäkin tapauksessa.
Niin. Sinä puhut nyt näistä painoluvuista ajatellen vastaavia painolukuja itsesi kohdalla. Onko nyt niin että olet kenties 160 cm pitkä, mutta näytät hoikalta 10 kg painavempana (kuin 46 kg)? Ei siinä ole mitään ihmeellistä, se on sinun rakenteesi ja olet varmasti aika oikeassa siinä, että 10 kiloa laihempana olisit pelkkää luuta ja nahkaa.
Pointti siinä, että se mikä sopii sinun rakenteellesi ei väistämättä sovi toiselle henkilölle samassa suhteessa vaikka (!) pituuslukemat olisvatkin samat.
Olen minäkin tavannut itseni pituisia muita naisia, jotka ovat olleet yhtä hoikan näköisiä suhteessa toisiinsa mutta joiden painot ovat silti olleet eriävät (pituuksien ollessa suht.samat). Yksilökohtaista.
safi

Viesti Kirjoittaja safi »

Mylwin kirjoitti:
safi kirjoitti:parin kilon painon pudotuksen tarpeessa. :roll:
Häh?
Parin kilon pudotus? Paino putoaa pari kiloa kun käy sillä edellä manitulla kakkosella ja hikoilee vähän.
*huoh* Yritä nyt edes lukea ketju kokonaisuudessaan läpi, niin tiedät sitten edes mistä puhutaan..
nypari

Joo...takavasempaan mars! Enhän mä muuta kuin, että joskus vaan risoo tietyn henkilön keskustelutyyli. En mä sillä mitään henkilökohtaista, kyse on vain siis tyylistä keskustella. Mielestäni nyt on vaan ollut kohtuutonta Kreisua kohtaan muutamat kommentit täällä. Ja tarkoitan nyt muitakin kuin sinua. Lähinnä tuntui jo ketjun alussa, ettei Kreisun olisi edes tarvinnut puolustella sanomisiaan, niin mielestäni ymmärrettäviä ne olivat. Tämä empatiani hänelle ja toisaalta hebuli sinun turhan hyökkäävä tyyli nyt saivat tämän purkaukseni aikaan.

Ja tapanani on huomauttaa, jos joku asia riipoo, notta ei mitään onkelmia.
Mylwin
Kitisijä

safi kirjoitti: *huoh* Yritä nyt edes lukea ketju kokonaisuudessaan läpi, niin tiedät sitten edes mistä puhutaan..
Häh?
Mistä sie päättelit että en oo seurannut koko ketjua alusta asti? Ja miten niin miun kommentti oli epätarkka?
- Ann 2005
Lilo

Viesti Kirjoittaja Lilo »

IhQ! Meillä on ihan Aito Oikea Palstapoliisi!
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Mä kannatan Nyparia! Jee! N-Y-P-A-R-I!
HellBell

Yritetään kahlata tää läpi..

Voin toimia tulkkina. Arroganttia, kyllä, mutta kaikki keinot sallittakoon jotta päästään tässä asiassa johonkin ymmärrettävään ratkaisuun.

Referoidusti ketjussa vallinnut vuoropuhelu:

Kreits: "Voisin tiputtaa pari kiloa pois. 160-senttiselle 46 kiloa ei ole hetimiten alipainoa."

Hebuli: "Mutta miksi haluat pudottaa painoa, kun olet jo hoikka?"

Safi : "Sairaanloinen."

Kreits: "Elämäntapani ja terveyteni ovat hyvät.Miksi en muuten saisi tehdä kuten aion tehdä, jos itse kuitenkin itseäni tässä lähinnä näen ja tiedän mikä on minulle ok?"

Vadim (tai joku muu, tarkistan tämän kohta, kirjoitan näitä ulkomuistista) (asia tarkistettu ja asialla ei ole ollut Vadim): "Niin ne anorektikotkin sanovat."

Välihuomautus: Kysehän ei siis ole 20 kilon tiputtamisesta vaan parin kilon tiputuksesta, jolla ei vielä päädyttäne anorektikoksi simsalabimisti vaan.

Puheenvuorojen yhteensovitus: Hebulista ja Safista Kreits on sen verran hoikka, ettei hänen tule tiputtaa painoa lainkaan. Kreitsistä hän itse voi pudottaa painoa pari kiloa kuolemati siihen paikkaan ja että se olisi ihan ok hänen mittaisellleen. Yhteensovitus tulee sitä kautta, että Kreitsin parin kilon pudotusta vastaan olevat tahot käsittäsivät ettei kyse ole mistään katastrofaalisesta parinkymmenen kilon pudotusoperaatiosta ja että hoikkakin ihminen voi halutessaan olla hoikempi olematta silti sairaalloisen laiha.

Totta kai Kreitsin puheenvuoro olisi ollut yleisesti hyväksytymmässä muodossa jos hän olisi sanonut olevansa vaikka hieman pyöreä ja siten haluavansa pudottaa pari kiloa painostaan. Nyt kun hoikka ihminen haluaa tiputtaa vaikka vain parikin kiloa itseltään, sitä ei käsitetä ollenkaan "koska hoikka on jo hoikka" ja "minun mielestäni tämän hoikka on hyvä, mutta tuosta hoikempi ei voi olla hyvä."

Makueroihin tämä juttu kaatuu.. Mitä tässä siis oikeasti on sanottu, on seuraavaa:
Kreits: "Olen tyytyväinen itseeni ja kehooni. Voin silti makumieltymysteni mukaan kokeilla tuota parin kilon pudotusta."
Hebuli: " Olet nyt jo ihan hyvä hoikkana. Siis minusta. Pari kiloa siitä pois vain rumentaisi, minun mielestäni."

Johtopäätös: Makuerojen myöntäminen ja sitä kautta toistensa käsittäminen.

Se mikä toisesta on hyvä, ei toisesta olekaan sitä. Jos terveys ei siitä kärsi ja olo on hyvä, niin mikäs siinä parin kilon pudotuksessa. Ei tässä diagnooseja osata heittää, toisen terveydestä tietää vain toinen itse ja ne ketkä siitä antavat jotain todistuksia.

Mitä mieltä tästä?
Viimeksi muokannut HellBell, 08.01.2006 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mylwin
Kitisijä

HellBell kirjoitti:Mitä mieltä tästä?
Niin kuin tuossa aiemmin totesin viitaten safin kirjoitukseen, "pari kiloa" ei ole oikeastaan edes mitään laihduttamista.
Paino saattaa hyvin heitellä vaikkapa kuukautisten aikana sen pari kiloa, ja ensimmäisenä poistuu nestettä jos kreivitär nyt ei ole totaalisen kuivahtanut korppu. Jos läskiä ei ole (mitä todennäköisesti en usko juuri löytyvän omasta terveydestään jatkuvasti huolta kantavasta ihmisestä, mutta jos sitä on niin sou not, eikun vaan) niin se pari kiloa lähtee sitten seuraavaksi (lihas-)kudoksesta.
Miusta lihaskudoksen laihduttaminen syömistä vähentämällä siksi, että pääsee johonkin tiettyyn kilomäärään (koska se tuntuu paremmalta kuin nykyinen) on jotenkin vähän kieroa. Jos on jenkkakahvoja niin liikunnalla ne lähtee.
- Ann 2005