Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus
^ No ottaen huomioon miten sanoinkuvaamattoman kädetöntä applen softa on noin käyttäjän näkökulmasta niin eipä se nyt yllätä, että tietoturva imee.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitinä VIP-jäsen
Urpiaisen kaupunkivisiot etenevät ainakin sen verran, että Espoo sortuu vihreiden painostuksesta selvittämään kehäteiden muuttamista kaupunkibulevardeiksi.
http://www.lansivayla.fi/artikkeli/2674 ... tumaisiksi
Henkilökohtaisten liikkumistarpeiteni kannalta tälläiset visiot on tietenkin ihan perseestä ja mielestäni on kovin väärin, että mokomien selvittämiseen edes tuhlataan rahaa. Pitäköön helsinki ruutukaavansa ja liikennevalonsa. Lisää, isompia ja nopeampia moottoriteitä sekä reilusti kiertoliittymiä Espooseen kiitos.
Henkilökohtaisten liikkumistarpeiteni kannalta tälläiset visiot on tietenkin ihan perseestä ja mielestäni on kovin väärin, että mokomien selvittämiseen edes tuhlataan rahaa. Pitäköön helsinki ruutukaavansa ja liikennevalonsa. Lisää, isompia ja nopeampia moottoriteitä sekä reilusti kiertoliittymiä Espooseen kiitos.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Afrikka menee Kuuhun.
Kumma juttu, ettei jutussa sanallakaan mainita, että motivaatio lähettää jotain Kuuhun on yleensä kehittää keinot toimittaa mannertenvälinen pikapaketti vihollismaahan.
Kumma juttu, ettei jutussa sanallakaan mainita, että motivaatio lähettää jotain Kuuhun on yleensä kehittää keinot toimittaa mannertenvälinen pikapaketti vihollismaahan.
-
- Kitisijä
No kyllä minun mielestäni bulevardisoitavien kaupunkimotarien ehdoton ykköskohde pitäisi olla Länsiväylä. On käsittämätön skandaali, että kaupungin parhaalla paikalla - jumalaisen kauniissa merenrannassa aivan keskustan kupeessa - annetaan motarin terrorisoida melkoisella ääni- ja visuaalisaasteella mahdollisuudet miellyttävään asuin- ja virkistysympäristöön.Vagabondo kirjoitti:Urpiaisen kaupunkivisiot etenevät ainakin sen verran, että Espoo sortuu vihreiden painostuksesta selvittämään kehäteiden muuttamista kaupunkibulevardeiksi.
Olen kuvitellut, että Kehä II menee aika keskellä-ei-mitään (onhan se kokonaan Espoossa?), jolloin sen bulevardisointi ei kuulosta kovin kiireiseltä hankkeelta. Ja Kehä I:n kohdalla tuossa ehdotettiin vain Keilaniemeä, jonka bulevardisointi tuntuisi kieltämättä sopivan aika hyvin Espoon T3-visioihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Joo, westendin äänimaailma on toki tärkeämpi kuin talouden tärkeimmät elinsuonet.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Joku Espoon viskaali sanoi Hesarissa, että mahdollinen Länsiväylän muutaminen kaupunkibulevardiksi on ajankohtainen aikaisintaan muutaman kymmen vuoden kuluttua. Eli tämä on hyvin PTS.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Eikö samalla voisi bulevardisoida kaikki motarit? Saataisiin Kuopion ja Siilinjärven välillekin kahvilakulttuuria.
-
- Kitisijä
^Ensin rakennetaan moottoritiet maakuntiin ja sitten ne puretaan. Näin syntyy työpaikkoja! Täytyykin meilata Sipilälle.
Mutta vakavasti puhuen, on aivan sama, mitä nyt suunnitellaan tehtäväksi 50 vuoden päästä. Jos mä olen silloin hengissä, palkkaan n33k3rit kantamaan mua kantotuolissa paikasta toiseen.
Kuvassa Dave matkalla eläkeläisten iltapäivätansseihin (huomaa ilmastonmuutoksen vaikutus).

Mutta vakavasti puhuen, on aivan sama, mitä nyt suunnitellaan tehtäväksi 50 vuoden päästä. Jos mä olen silloin hengissä, palkkaan n33k3rit kantamaan mua kantotuolissa paikasta toiseen.
Kuvassa Dave matkalla eläkeläisten iltapäivätansseihin (huomaa ilmastonmuutoksen vaikutus).

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Pysäyttäkää lehtipaino: Demari vastustaa tukien poistoa.
Mulla ei vaan mene kaaliin miksei asuntolainan verovähennystä voisi poistaa, varainsiirtoveroa poistaa ja samalla poistaa asuntojen ( myyntivoiton verovapaus kahden vuoden asumisen jälkeen. En ymmärrä miksei voida vain verottaa luovutusvoittoa.
Mulla ei vaan mene kaaliin miksei asuntolainan verovähennystä voisi poistaa, varainsiirtoveroa poistaa ja samalla poistaa asuntojen ( myyntivoiton verovapaus kahden vuoden asumisen jälkeen. En ymmärrä miksei voida vain verottaa luovutusvoittoa.
-
- Kitisijä
Vaalien alla tyrmätään kaikenlaista, erityisesti sellaista joka veisi vitusti ääniä.elco kirjoitti:Pysäyttäkää lehtipaino: Demari vastustaa tukien poistoa.
Vähän kyllä veikkaan että korkovähennyksiä enemmän asumisen hintaan vaikuttaa asumistuki. Se menee suoraan vuokrien tason nousuun joka puolestaan nostaa asuntojen tuottoarvoa ja sitä kautta hintaa.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
^ En oikein käsitä. Eikö espoolais-nimbyn pitäisi hyvin ymmärtää merinäköalanmenettäjän tuskaa? On jokseenkin selvää, että noissa asunnoissa on maksettu näköalalisää ihan merkittävästi - tosin rannan ja talojen väliin jäävä mittava joutomaa on ollut aika ilmeinen riski, joka nyt uhkaa realisoitua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^ No jos sun naapuriin rakennettaisiin mamujen vastaanottokeskus niin miten reagoisit?
-
- Kitisijä
^ ja ^^Toki mä ymmärrän merinäköalan menettäjien subjektiivisen tunteen, mutta objektiivisesti se on tymä. Ranta varmaankin on koko ajan ollut kaavoitettuna asuinalueeksi. Näin ollen asunnon ostajan on pitänyt olla tietoinen siitä, että siihen voidaan rakentaa asuntoja.
JOS kyseessä on alun perin puistoksi kaavoitettu alue, sitten ymmärrän. En kuitenkaan usko, että näin on, koska sellainen kaavamuutos ei menisi läpi.
JOS kyseessä on alun perin puistoksi kaavoitettu alue, sitten ymmärrän. En kuitenkaan usko, että näin on, koska sellainen kaavamuutos ei menisi läpi.
-
- Kitisijä
"Katajanokalle kaavaillaan yhtä uutta kortteliriviä alueelle, joka on nyt sataman aika tehottomassa käytössä ja taloyhtiöiden parkkipaikkoina"
Kertoo Ode http://www.soininvaara.fi/2014/11/23/ka ... -asukasta/
Kertoo Ode http://www.soininvaara.fi/2014/11/23/ka ... -asukasta/
-
- Kitisijä
Hyvin tod. näk. kaupunki myy ko. tontit yksityisille rakennuttajille. Ei sinne mitään kaupungin vuokra-asuntoja tule.
Mutta tosiaan kaava muuttuu. Ymmärrän, että asunnon ostaja on saattanut uskoa, että parkkipaikat ja sataman lastausalue ovat pysyviä, mutta kaavaa voi aina muuttaa. Jos jokin alue on kaavoitettu puistoksi, niin sen pysyvyys on todennäköisempää.
Mutta tosiaan kaava muuttuu. Ymmärrän, että asunnon ostaja on saattanut uskoa, että parkkipaikat ja sataman lastausalue ovat pysyviä, mutta kaavaa voi aina muuttaa. Jos jokin alue on kaavoitettu puistoksi, niin sen pysyvyys on todennäköisempää.
-
- Kitisijä
Mun käsittääkseni (käsitys on kyllä luokkaa "muistelen ehkä lukeneeni jostain tai sitten muuten vain funtsin näin") tuo toimenpidealue on voimassa olevassa kaavassa isoksi osaksi satama-aluetta ja pienemmältä osin puistoa, eli sikäli joku ostaja on voinut kuvitella sijoituksensa olevan varmemmalla pohjalla kuin mitä pelkkä vilkaisu ilmeiselle joutomaalle antaisi ymmärtää. (Mä olen sikäli jäävi, että mun jonkinlaista lähipiiriäni asuu noissa Skattan etelärannan länsipään taloissa (ei siis tietenkään niissä entisissä hitashökkeleissä, vaan niissä hienoissaJames Potkukelkka kirjoitti:JOS kyseessä on alun perin puistoksi kaavoitettu alue, sitten ymmärrän. En kuitenkaan usko, että näin on, koska sellainen kaavamuutos ei menisi läpi.

Toisaalta se etelärannan parkkis-puisto on kyllä tosi tympeä; melkein mikä tahansa kehitys tekisi alueesta viihtyisämmän, vaikka söisikin vanhojen asukkaiden merinäköalaa. Ja eihän tässä olla vielä edes päättämässä, minkälaisia taloja sinne tulisi - Hertsikan rannassa ja vaikka Larussa on paikoin suosittu ihan matalia kerrostaloja tai jopa townhouse-tyyppisiä semi-detached rivitaloja, jotka syövät merinäköalan vain niin alhaalla asuvilta, että eivät ne ennenkään oikeasti merelle nähneet - ja joista saadaan ihan hyvä hinta vaikka asukasmäärissä hävitäänkin. Mutta ehkä Skatta olisi kuitenkin oikea paikka kunnon kerrostaloille.
-
- Kitisijä
Eikös tuo vaihtehtokaava ole arkkitehtiopiskelijoiden ja muiden hipstereiden vapaa-ajan puuhastelua. Ei sillä ole käsittääkseni mitään tekemistä kaupungin päätöksen teon kanssa.urpiainen kirjoitti: Oden esittämän vaihtoehtokaavan mukaan ovat
.
-
- Kitisijä
No just tätä mä koetin sulle hienovaraisesti kertoa, kun vaihtoehtokaavaan perustuva kuva näkyi linkissäsi, jossa sinun mukaasi Ode kertoo, mitä Skattalle suunnitellaan.James Potkukelkka kirjoitti:Eikös tuo vaihtehtokaava ole arkkitehtiopiskelijoiden ja muiden hipstereiden vapaa-ajan puuhastelua. Ei sillä ole käsittääkseni mitään tekemistä kaupungin päätöksen teon kanssa.urpiainen kirjoitti: Oden esittämän vaihtoehtokaavan mukaan ovat
-
- Kitisijä
Urpsu on klassinen vuorineuvoksen poika, joka kääntyy vasemmistoradikaaliksiurpiainen kirjoitti: mun jonkinlaista lähipiiriäni asuu noissa Skattan etelärannan länsipään taloissa (ei siis tietenkään niissä entisissä hitashökkeleissä, vaan niissä hienoissa)

Mutta et kuitenkaan ymmärtänyt kulkea luonnolista kehityskulkua loppuun saakka, eli Nallen tapaan investoinpankkiiriksi

-
- Kitisijä
Luepas tarkemmin. Linkkini kertoo sekä kaupungin suunnitelmat että hipsterien haaveet. Viittaukseni "Ode kertoo" tarkoitti tietysti ko. linkin kaupungin suunnitelmia koskevaa osaa.urpiainen kirjoitti:No just tätä mä koetin sulle hienovaraisesti kertoa, kun vaihtoehtokaavaan perustuva kuva näkyi linkissäsi, jossa sinun mukaasi Ode kertoo, mitä Skattalle suunnitellaan.James Potkukelkka kirjoitti:Eikös tuo vaihtehtokaava ole arkkitehtiopiskelijoiden ja muiden hipstereiden vapaa-ajan puuhastelua. Ei sillä ole käsittääkseni mitään tekemistä kaupungin päätöksen teon kanssa.urpiainen kirjoitti: Oden esittämän vaihtoehtokaavan mukaan ovat
-
- Kitisijä
Ok. Sinänsä kyllä juuri tuossa kohtaa olisi sikäli harvinaisen vähän epäreilua muuttaa kaavaa merinäköalaa vanhoilta asukkailta tukkivaksi, että (toisin kuin aiemmin väitin - kannattaisi ajatella edes vähän ennen kuin kirjoittaa) merinäköalan menettäjistä todella iso osa taitaa olla vanhoja hitas-asukkaita, jotka siis eivät koskaan ole maksaneet merinäköalastaan lisähintaa. Muutaman uustulokkaan kohdalla ilmeinen riski sitten realisoituisi.James Potkukelkka kirjoitti:Luepas tarkemmin. Linkkini kertoo sekä kaupungin suunnitelmat, että hipsterien haaveet. Viittaukseni "Ode kertoo" tarkoitti tietysti ko. linkin kaupungin suunnitelmia koskevaa osaa.
Viimeksi muokannut urpiainen, 25.02.2015 10:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Kitisijä
Joo. Jotenkin mä olen sössinyt tämän.James Potkukelkka kirjoitti:Urpsu on klassinen vuorineuvoksen poika, joka kääntyy vasemmistoradikaaliksi![]()
Mutta et kuitenkaan ymmärtänyt kulkea luonnolista kehityskulkua loppuun saakka, eli Nallen tapaan investoinpankkiiriksi
No ei, ottamatta kantaa siihen, minkälaista lähipiiriä juuri tässä asiayhteydessä tarkoitin, niin mun vanhempani eivät valitettavasti ole vuorineuvoksia. Heidän elämänkaarensa on, esimerkiksi omiin vanhempiinsa verrattuna, varallisuuden tai koulutusasteen suhteen pikemminkin kai jonkinlainen kekkosslovakialainen suurten ikäluokkien menestystarina; ei siis poikkeus vaan se Pohjoismaissa ihailtavan yleinen luokkakierto - tai ehkä paremmin luokkien dekonstruktio. Edellisen vuosituhannen viimeisellä neljännesvuosisadalla kaikki suomalaiset olivat vihdoin keskiluokkaa.
-
- Kitisijä
Tällä tahdilla kuluvan neljännesvuosisadan lopussa keskiluokkaa ei sitten oikein enää olekaan.urpiainen kirjoitti:Edellisen vuosituhannen viimeisellä neljännesvuosisadalla kaikki suomalaiset olivat vihdoin keskiluokkaa.
-
- Kitisijä
Ehkä vähän tuon suuntaisia trendejä on tosiaan nähtävissä, vaikka en tunnekaan vetoa yhtä oikeaoppiseen marxilaisuuteen kuin näemmä sinä.elco kirjoitti:Tällä tahdilla kuluvan neljännesvuosisadan lopussa keskiluokkaa ei sitten oikein enää olekaan.urpiainen kirjoitti:Edellisen vuosituhannen viimeisellä neljännesvuosisadalla kaikki suomalaiset olivat vihdoin keskiluokkaa.