vadim kirjoitti:Kysymyksenasettelu on sikäli teoreettinen, että sinulla ei tietääkseni ole lapsia ja elät onnellisessa parisuhteessa, joten sinun tuskin tarvitsee esittää kysymystä siipallesi; jos kuitenkin esittäisit kysymyksen hänelle, vastaus olisi epäilemättä ilmiselvä (sillä ei olisi väliä, koska sillä tässä tapauksessa ei olekaan väliä), mutta olisiko sen totuudenmukainen, mene ja tiedä.
Ei minun tarvitse tällaista asiaa kysyä poikaystävältäni. Voin aika hyvin päätellä hänen käytännön suhtautumisestaan ja toiminnastaan monien muiden asioiden kohdalla, että hänellä ei ole mitään ennalta lukkoon lyötyä
ei yksinhuoltajille -periaatetta. Voi olla, että yksinhuoltajien joukosta olisi varsin hankala löytää tyyppiä, joka olisi ihmisenä hänelle sopiva kumppani - mutta se taas on asia erikseen. Jos hän olisi sinkku ja tapaisi itselleen sopivan kumppanin, tämän lapset eivät takuulla olisi este (itse asiassa tuo on jo määritelmällinen itsestäänselvyys, jos tarkkoja ollaan).
Tuon sanottuani taidankin nyt käydä kysäisemässä, miten asia on. Sen ainakin tiedän, että kumppaniltani saan kysymyksiini aina juuri niin rehellisen vastauksen kuin mihin hänen itsetuntemuksensa suinkin riittää - oli aihe mikä hyvänsä.
Sanoisin kuitenkin, että useimmille miehille, joilla ei ole jälkikasvua, se on ongelma eli asia, joka täytyy käsitellä. Mutta kuten tiedetään, joskus mieli muuttuu ja asia, joka näyttää aluksi ongelmalta, saattaakin yllättäen osoittautua mieluisaksi (hei, jotkut miehetkin ihan vilpittömästi pitävät kersoista, muidenkin sellaisista).
Aivan. Emme taida tästä(kään) asiasta olla juuri lainkaan eri mieltä.
Satun myös tietämään lähipiiristäni esimerkiksi, jossa miehen jälkikasvu oli naiselle ongelma, joten miessukukuntaa ei tämän vuoksi kannata ryhtyä raahaamaan roviolle.
Minulle osuuteni tässä keskustelussa ei ole merkinnyt sukupuolien vastakkainasettelua, vaan sen pohdiskelua, että mieltymykset ovat subjektiivisia ja että niihin kannattaisi myös suhtautua sellaisina.
EveryWoman kirjoitti:Hienous on subjektiivista, ihan niin kuin kauneuskin.
Paremminkin kai intersubjektiivista.
Voidaan se varmaan noinkin määritellä, mutta tuo kaipaisi tarkennusta jotta tietäisin mitä sillä oikeastaan tarkoitat.