Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus
Aurinkosähkön tukisysteemistä pannukakku Tanskassa - tekeekö Suomi saman virheen?
Aivan varmasti tekee.
Aivan varmasti tekee.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Kun energia-alan lobbari juttelee, kannattaa lukea vähän kriittisellä silmällä. Todennäköisesti "pannukakku" on melkoinen suksee systeemin osallisten kannalta. Energiateollisuudelle itse tuotettu energia ja täysin kilpailua vailla olevien siirtomaksujen poistuminen varmasti vituttaa. Samoin verotulon poistuminen varmaan jurppii kirstunvartijoita. Eri asia sitten, että Tanska on hiilenpolttajien eliittiä, koska se luottaa liikaa uusiutuviin.Bluntly kirjoitti:Aurinkosähkön tukisysteemistä pannukakku Tanskassa - tekeekö Suomi saman virheen?
Aivan varmasti tekee.
Universaali disclaimer.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Vaikuttaa kuluttajan kannalta erinomaiselta diililtä, kun niille tuli noin kiire lopettaa se. Jos tuollainen tulee Suomeen, niin täytyy olla heti tilaamassa aurinkopaneeleita.So Hard kirjoitti:Kun energia-alan lobbari juttelee, kannattaa lukea vähän kriittisellä silmällä. Todennäköisesti "pannukakku" on melkoinen suksee systeemin osallisten kannalta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Ja me, jotka emme paneeleita voi asennella, maksamme viulut.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Kiitos.Bluntly kirjoitti:Ja me, jotka emme paneeleita voi asennella, maksamme viulut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitisijä
En usko, että nykyisessä taloustilanteessa tulee mitään uusia tukimuotoja. Tuulivoimankin syöttötariffi ajettaneen alas heti, kun nykyiset sitoumukset loppuvat.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Kanta on olemassa lähes joka asiaan!Kottarainen kirjoitti:
Oliko norppakantaan (310 yksilöä maailmassa kuulemma) muuten mitään kantaa? Niiden sukupuuton esto vasta kalliiksi tulee kun tota ilmastonmuutosta joutuis siinä torjumaan. Saimaannorppia ei sentään taida olla Moskovassa?
Saimaannorppaa tulee suojella voimakkaasti. Se on aidosti erittäin uhanalainen laji.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Vaikka Saimaannorpan suojelu onkin raskas taakka kalastukselle niin kannatan myös. Se on aidosti vaarassa kadota.
Sitten kun ihminen on kadonnut pallolta niin evoluutio jatkaa laukkaamistaan ja uusia lajeja syntyy kunnes aurinkopallo sammuu. Ihan kaiken perään ei kannata itkeä, varsinkaan ihmisen.
Sitten kun ihminen on kadonnut pallolta niin evoluutio jatkaa laukkaamistaan ja uusia lajeja syntyy kunnes aurinkopallo sammuu. Ihan kaiken perään ei kannata itkeä, varsinkaan ihmisen.
-
- Kitisijä
Eikös norppa ole jo hävinnyt kun populaatio on niin pieni?James Potkukelkka kirjoitti: Saimaannorppaa tulee suojella voimakkaasti. Se on aidosti erittäin uhanalainen laji.
Itse en syty yksittäisten harvinaisten lajien aggressiiviseen suojeleen. Jos noiden eliöiden ympäristöt ovat jo hävinneet, niin mitä iloa on suojella niitä viimeisiä mohikaaneja jollain pikku pläntillä hinnalla millä hyvänsä. En usko, että esim norpan häviäminen itsessään vaikuttaisi luontoon laajemmin.
-
- Kitisijä
Jos tässä liito-orava-asiassa sais tiivistää, niin ei kai tässä kukaan aidosti ole vaatinut koko kotimaisen kannan tietoista alasajoa, vaan maalaisjärjen käyttöä silloin, kun kyseisen lajin olemassaolo saa monien mielestä suhteettoman suuren painoarvon esmes tärkeisiin tie/rakennushankkeisiin nähden.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Kun luonnon monimuotoisuus vähenee ja uhanalaisuus lisääntyy, säädöksiä pitäisi tiukentaa eikä löysentää.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Jos tässä liito-orava-asiassa sais tiivistää, niin ei kai tässä kukaan aidosti ole vaatinut koko kotimaisen kannan tietoista alasajoa, vaan maalaisjärjen käyttöä silloin, kun kyseisen lajin olemassaolo saa monien mielestä suhteettoman suuren painoarvon esmes tärkeisiin tie/rakennushankkeisiin nähden.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
- Kitisijä
Joka päivä kuolee joku laji sukupuuttoon noin keskiarvollisesti. Mikä tekee yhdestä tärkeämmän kuin toisesta?
-
- Kitisijä
Kuka sanoo että tärkeämmän? Verrataan näin: laiva uppoaa ja kaikkia matkustajia ei voida pelastaa. Ei sitten pidä pelastaa ketään koska kaikkia ei voida pelastaa? Miettisitkö tuollaisessa tilanteessa tarkasti pelastamisen priorisointia vai yrittäisitkö palastaa jonkun, jos voisit?Bluntly kirjoitti:Joka päivä kuolee joku laji sukupuuttoon noin keskiarvollisesti. Mikä tekee yhdestä tärkeämmän kuin toisesta?
-
- Kitisijä
Typerä vertaus. Tietenkin valikoisin isoimmilla tisseillä varustetun yksilön.
Elukoissa paukkujen pistäminen yhteen elinvoimaiseen lajiin on typerää. Mielummin sama panostus kaikkien lajien selviytymisen mahdollisuuden nostamiseen pienellä yksiköllä.
Elukoissa paukkujen pistäminen yhteen elinvoimaiseen lajiin on typerää. Mielummin sama panostus kaikkien lajien selviytymisen mahdollisuuden nostamiseen pienellä yksiköllä.
-
- Kitisijä
^^Keskustelu on muuttunut ikiliikkujaksi, mutta toistan edelleen, että se liito-orava ei ole vähimmässäkään määrin uhanalainen.
Mun mielestäni voi priorisoida siten, että keskitytään uhanalaisiin lajeihin. Ei lajiin, jota esiintyy yli 10 miljoonan neliökilometrin alueella.
Mun mielestäni voi priorisoida siten, että keskitytään uhanalaisiin lajeihin. Ei lajiin, jota esiintyy yli 10 miljoonan neliökilometrin alueella.
-
- Kitisijä
No liito-oravan kannan arviointi on vaikeaa koska 1) se liikkuu pääosin öisin 2) se liikkuu vain puusta puuhun liitämällä. Papanoita jos etsitään ja löydetään tuskin pystytään sanomaan ovatko ko. jöötit peräisin yhdeltä vai useammalta elukalta.
Eli on vähän kiistanalaista onko ko. laji uhanalainen vai ei.
Eli on vähän kiistanalaista onko ko. laji uhanalainen vai ei.
-
- Kitisijä
Mielestäni ei ole mitään kiistanalaisuutta:
Uhanalaisuudeltaan liito-orava on luokiteltu maailmanlaajuisesti elinvoimaiseksi
-
- Kitisijä
Ööh..mikä lähde?Bluntly kirjoitti:Mielestäni ei ole mitään kiistanalaisuutta:
Uhanalaisuudeltaan liito-orava on luokiteltu maailmanlaajuisesti elinvoimaiseksi
Kiistanalaista on. Kannan määritystä siis vaikeuttaa jatkuva eläminen irti maanpinnasta ( ei laskettavia jälkiä lumessa) sekä usean pesän käyttäminen (kantaa ei voi laskea pesien määrästä).
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Tanska ratkaisi alkoholin matkustajatuonnin – miksi Suomi ei seuraa perässä?
Tanskassa valmistevero 4,7 tilavuusprosenttiselle oluelle on 0,35 euroa litralta ja Saksassa 0,09 euroa litralta. Oluen valmistevero on Suomessa 1,51 euroa litralta ja Virossa 0,34 euroa litralta. Suomella ja Virolla on suurin naapurimaiden välinen ero olutverojen tasoissa koko Euroopan Unionissa.
-
- Kitisijä
Kyllähän alkoholiveroja laskettiin reippaasti silloin, kun siirtymäsäännös loppui. Viinakuolemat pomppasivat rajusti.
Myöhemmin sitten taas on nostettu, mutta ei entiselle tasolle.
http://tilastokeskus.fi/artikkelit/2011 ... 6_004.html
Myöhemmin sitten taas on nostettu, mutta ei entiselle tasolle.
http://tilastokeskus.fi/artikkelit/2011 ... 6_004.html
-
- Kitisijä
Päivän paranoiareaktio.exPertti kirjoitti:http://www.hlntv.com/video/2015/05/13/d ... -schneider
Että seuraavan kerran kun hammaslääkäri pyytää jäämään odotustilaan odottamaan pientä lastanne sanotte, että "EI".

Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
http://www.hs.fi/kotimaa/a1432187440513
Erikoinen sakki
http://en.wikipedia.org/wiki/Irish_Travellers
Pahempia kuin mustalaiset, koska haluavat väkisin tehdä töitä
Mitä ilmeisimmin täältä jotain rahanlähdettä löytyy, koska tulevat joka vuosi uudestaan.
Erikoinen sakki
http://en.wikipedia.org/wiki/Irish_Travellers
Pahempia kuin mustalaiset, koska haluavat väkisin tehdä töitä

Mitä ilmeisimmin täältä jotain rahanlähdettä löytyy, koska tulevat joka vuosi uudestaan.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Kankaanniemi on ihan oman kuoppansa kaivanut. Pertillä jostain huono omatunto?
Universaali disclaimer.