Autoilu 2
-
- Kitisijä
Re: Autoilu 2
Auto-outletin valikoimasta löytyy lisää mielenkiintoisia tapauksia
http://www.auto-outlet.fi/ajoneuvot/?id=1568
Onko tämä joku modattu ja uudelleen ristitty auto?
Edit: Toyota ilmeisesti alunperin.
http://www.truckmasters.fi/
Firman idea on ilmeisesti kiertää suomen auroveroa?
http://www.auto-outlet.fi/ajoneuvot/?id=1568
Onko tämä joku modattu ja uudelleen ristitty auto?
Edit: Toyota ilmeisesti alunperin.
http://www.truckmasters.fi/
Firman idea on ilmeisesti kiertää suomen auroveroa?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Tässä kuvassa takapenkkin näyttää alkuperäiseltä

Voi tietysti olla niinkin, että eivät vielä ole rekisteöineet pakuksi vaan tekevät sen vasta, jos joku ostaa.

Voi tietysti olla niinkin, että eivät vielä ole rekisteöineet pakuksi vaan tekevät sen vasta, jos joku ostaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Noihin on vaihdettu kantavampi taka-akseli. Ja ovat kevytkuorma-autoja tjsp. Eli vaatii C-kortin.James Potkukelkka kirjoitti:Firman idea on ilmeisesti kiertää suomen auroveroa?
Muutos tehty, jotta voi käyttää kiinteistönhuollossa aura- ja hiekotuskalustoa samaan aikaan. HiLuxin kantavuus ei riitä alkuperäisellä taka-akselilla. Sipoossa oleva Truckmasters duunaa toistuja tuolla tavalla ja myös tarvittaessa ulkonäköä ja parempaa maastoetenemistä ja -suojausta myöten. Ja vaihtaa maskiin niiden logon.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
- Kitisijä
Tuota autoa ei ole olemassakaan.
http://www.bbc.com/autos/story/20150818 ... ot-a-tesla
"CarNewsChina did a little comparison and came away convinced that everything more than fender-deep on the X is actually an S, based on the wheelbase, the door pillars, and the interior that no one was actually allowed to see." Kaveri rippasi investoijilta rahaa, osti Teslan, laittoi sen päälle vähän bodykittiä ja show goes on.
http://www.bbc.com/autos/story/20150818 ... ot-a-tesla
"CarNewsChina did a little comparison and came away convinced that everything more than fender-deep on the X is actually an S, based on the wheelbase, the door pillars, and the interior that no one was actually allowed to see." Kaveri rippasi investoijilta rahaa, osti Teslan, laittoi sen päälle vähän bodykittiä ja show goes on.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
2.500 taalaa tiskiin ja ohjauspyörä alkaa kääntyillä ensi viikolla!!??!!1
http://yle.fi/uutiset/tesla_kiristaa_ta ... sa/8382365
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
-
- Kitisijä
Muuten oikein, mutta suurin osa on maksanut tuon jo auton tilausvaiheessa. Esimerkiksi minä.Pulkannaru kirjoitti:2.500 taalaa tiskiin ja ohjauspyörä alkaa kääntyillä ensi viikolla!!??!!1
Enemmän asiasta
viewtopic.php?f=12&t=10689&start=75
Lienee tarpeetonta sanoa (sanon silti!), että olen aivan into piukkana.
-
- Kitisijä
Ei vaan pysyvän autopilot setin. Kertamaksu.exPertti kirjoitti:Oletko ostanut jonkin "turvallisuuspäivitykset vuodeksi" paketin?James Potkukelkka kirjoitti:Muuten oikein, mutta suurin osa on maksanut tuon jo auton tilausvaiheessa. Esimerkiksi minä.Pulkannaru kirjoitti:2.500 taalaa tiskiin ja ohjauspyörä alkaa kääntyillä ensi viikolla!!??!!1
Enemmän asiasta
viewtopic.php?f=12&t=10689&start=75
Lienee tarpeetonta sanoa (sanon silti!), että olen aivan into piukkana.
http://my.teslamotors.com/fi_FI/models/ ... e=homepage
-
- Kitisijä
Teslan tavoite on arkipäiväistyä. Jos kaikki menee, kuten Elon Musk suunnittelee, 10 vuoden päästä Teslan Model 3 on sama kuin C-sarjan Mersu, tai 300 sarjan Bemari.exPertti kirjoitti:Jotenkin absurdin oloisia nuo Teslan kuviot, ehkä se voi vaikka menestyäkin. Ainakin ajattelu on aika paljolti out-of-the-boxJames Potkukelkka kirjoitti:Ei vaan pysyvän autopilot setin. Kertamaksu.
http://my.teslamotors.com/fi_FI/models/ ... e=homepage
P.S. ellei sitten arkipäiväisty, näin itsekin tänään tesla-taksin.
-
- Kitisijä
Pikkuporvarille Model C on ihan mahdollinen, jos se ei näytä Mazdalta.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
^Eihän se oikein voi muuta tehdä, koska tuo tapahtuu siinä tilanteessa, että AP ei luotettavasti tunnista kaistoja.
Mutta testien mukaan hyvien kaistamerkintöjen alueella pystyy ajamaan ilman käsiä hyvin. Ko. ominaisuus ei ole tarkoitettu taajamakäyttöön.
Eurooppalaiset edelleen saavat odottaa. Tesla ajaa päivitystä nyt Yhdysvalloissa.
Mutta testien mukaan hyvien kaistamerkintöjen alueella pystyy ajamaan ilman käsiä hyvin. Ko. ominaisuus ei ole tarkoitettu taajamakäyttöön.
Eurooppalaiset edelleen saavat odottaa. Tesla ajaa päivitystä nyt Yhdysvalloissa.
-
- Kitisijä
Ja lumessahan kaistamerkinnät näkyy hyvin. Kuitenkin Teslauskovaiset yrittää vaikka järki sanoisikin vastaan.
-
- Kitisijä
Ei se AP mene päälle ennenkuin se tunnistaa kaistat luotettavasti.
Kaikki AP Teslat keräävät koko ajan dataa AP:n käytöstä ja lähettävät datan takaisin emoalukseen. AP:n pitäisi tulla koko ajan paremmaksi pelkästään senkin takia.
Ps. auto pysähtyy vasta siinä vaiheessa, jos toistuvista varoituksista huolimatta kuski ei laita käsiä rattiin. En usko, että kukaan niin tekee, ellei ole oikeasti kykenemätön ajamaan. Mikäli tilanne on se, tilannehan olisi huonompi, jos autossa ei olisi AP:a. Auto ei laita jarruja lukkoon, vaan hidastaa hallitusti pysähdyksiin ja laittaa hätävilkut päälle.
Kaikki AP Teslat keräävät koko ajan dataa AP:n käytöstä ja lähettävät datan takaisin emoalukseen. AP:n pitäisi tulla koko ajan paremmaksi pelkästään senkin takia.
Ps. auto pysähtyy vasta siinä vaiheessa, jos toistuvista varoituksista huolimatta kuski ei laita käsiä rattiin. En usko, että kukaan niin tekee, ellei ole oikeasti kykenemätön ajamaan. Mikäli tilanne on se, tilannehan olisi huonompi, jos autossa ei olisi AP:a. Auto ei laita jarruja lukkoon, vaan hidastaa hallitusti pysähdyksiin ja laittaa hätävilkut päälle.
-
- Kitisijä
Autojen mainostaminen pitäisi kyllä kieltää, koska autot aiheuttavat satoja kuolemia joka vuosi. Melkein yhtä paljon kuin tupakointi.
If you found out that Thomas Edison fucked kids, would you stop turning the lights on?
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Teslan omistajat ovat kuitenkin masokisteja, koska 97% ostaisi auton uudelleen 

-
- Kitisijä
Tesla on siis turvallisempi, esineille. Ei ole niin helppo pölliä kamoja sisältä, ilman lasin hajoitusta.exPertti kirjoitti:...tesla ei siis edes päästä kuskia sisälle asti.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Bluntly kirjoitti:
Tuota videota on ventiloitu paljon. Ilmeisimmin auto varoittaa kuskille jo aiemmin, että pitää ottaa ohjat käsiin (kohta johon varoitus tulee jää juuri ratin taa piiloon). Lopussa tuleva piipitys on ilmoitus ota ohjat käsiin välittömästi. Myös näytöllä näkyy kohdassa 0:10 ilmoitus AP:n irti kytkeytymisestä.
Mutta mikä kääntää auton vastaantulevien kaistalle, siitä ollaan eri mieltä. Onko kyse vain siitä, että autopilot kytkeytyy pois ja pyöriin sitä ennen kohdistunut momentti saa vaikuttaa, vai jostain muusta.
Joka tapauksessa kuski myös käyttää AP:a ohjeiden vastaisesti. Ennen käyttöön ottoa pitää joka kerta kuitata disclaimer, jossa sanotaan, että AP:a saa käyttää vain teillä, joissa eri suuntiin tuleva liikenne on erotettu toisistaan.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mä ymmärrän, että James kyttää jokaisen Tesla videon, mutta kuinka te muut jaksatte?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Eh? Mähän olen jopa Bloombergia yrittänyt saada kirjoittamaan P85D:n tehokiistasta?exPertti kirjoitti:
Kunhan kalisuttelen ketjujasi, mutta aika kritiikittömästi puolustat omaa joukkuettasi.
Yritän vain tuoda faktat esiin, puolin ja toisin. Mikä tuossa mun kommentissani Bluntlylle oli kritiikitöntä?
-
- Kitisijä
Robottiautot ovat selvästi vaarallisia ja ne pitää kieltää. Konventionaalista eutoa ei pysty ohjaamaan vastaantulevien kaistalle sääntöjä rikkoessa eli vaikka humalassa, tekstatessa tai nukkuessa. Sairastapaustenkin kohdalla normiauto pysyy omalla kaistallaan.James Potkukelkka kirjoitti: Joka tapauksessa kuski myös käyttää AP:a ohjeiden vastaisesti.
Toivottavasti tässä ei käy sähköiset henkilökortit, eli uuden teknologian turvallisuusvaatimus vedetään ihan toisiin sfääreihin kuin vanhan teknologian. On ihan aiheellista kysyä, että jos robottiautojen virheet tappaisivat 10 ihmistä vuodessa, niin olisiko se ihan ok, jos kaikki liikenteessä olevat autot olisivat robotteja? Rattijuopot meinaan tappavat 100.
-
- Kitisijä
Sä loukkasit nyt pertin intuiotiota.James Potkukelkka kirjoitti:Yritän vain tuoda faktat esiin, puolin ja toisin. Mikä tuossa mun kommentissani Bluntlylle oli kritiikitöntä?
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Tylsänä liikennesääntöjä noudattavana tojotakuskina etsin jännitystä elämään.Vagabondo kirjoitti:Mä ymmärrän, että James kyttää jokaisen Tesla videon, mutta kuinka te muut jaksatte?
Japanilaismerkit juhlivat, kun kuluttajalehti listasi luotettavimmat autot
Teslan autojen omistajat törttöilevät henkensä kaupalla
-
- Kitisijä
^ Noinhan se just menee. Useathan eivät edelleenkään ymmärrä, että esim. japaniin pudotetut ydinpommit säästivät miljoonia ihmishenkiä: kiinalaisia, japanilaisia, amerikkalaisia, jne.