elco kirjoitti:Aika moni preferoi viidenkybän autoa, jolla voi ajaa ilman suurempaa pelkoa perseessä matkan katkeamisesta vaikka Tampereelle ja takaisin ennemmin kuin 100k autoa, jossa kantosäde kummittelee jatkuvasti mielessä. Ja sitten on se jengi, joka ostaa kolmenkybän patongin, jossa peruutusvalot syttyvät aina kun painaa jarrua.
Kauhean kalliita. Tästä puuttuu selvästi vielä yksi hintaluokka. Kerran olen 90-luvulla maksanut autosta yli 60k markkaa, mutta sittemmin en ole yli kybän ökybiileihin sortunut
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vagabondo kirjoitti:
Ei se kyllä istu oikein minunkaan maailmankuvaan. En näin ilman satumaista rikastumista oikein hahmota kuinka rikas minun pitäisi olla, että pitäisin moista toteuttamiskelpoisena vaihtoehtona.
Yleisesti ottaen 100k:n auto on turvallisempi kuin 10k:n auto. Miksi et ostaisi mahdollisimman turvallista autoa?
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
Kai kaikilla silti joku elämänalue on johon rahaa hukataan surutta jos sitä vaan on - vaikka se ei kaikilla olisi auto. Mä keksisin monta yli 100K:n autoa jotka olisin valmis ostamaan jos sen 100K:n tahkoaminen ei olisi niin kovan duunin takana. Jokunen dorka varmaan leikkisi Roope Ankkaa hautaan asti.
James Potkukelkka kirjoitti:Yleisesti ottaen 100k:n auto on turvallisempi kuin 10k:n auto. Miksi et ostaisi mahdollisimman turvallista autoa?
Tykkään elää vaarallisesti...
Käsitykseni mukaan 90-luvun aikana autoissa saavutettiin riittävä turvallisuustaso. En siis koe saavuttavani tarpeeksi vastinetta rahalle panostaakseni uudempaan ja kalliimpaan autoon. Edellisten autojen kanssa mä olin vielä innokas vaihtamaan uudempaan tai parempaan autoon, mutta oon niin ihastunut nykyiseen, että en edes halua vaihtaa mihinkään muuhun autoon. Ostaisin toisen samanlaisen varaosiksi säilöön, jos mulla vaan olisi hyvä ja halpa varastopaikka sille.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka kirjoitti:Yleisesti ottaen 100k:n auto on turvallisempi kuin 10k:n auto. Miksi et ostaisi mahdollisimman turvallista autoa?
Tykkään elää vaarallisesti...
Käsitykseni mukaan 90-luvun aikana autoissa saavutettiin riittävä turvallisuustaso. En siis koe saavuttavani tarpeeksi vastinetta rahalle panostaakseni uudempaan ja kalliimpaan autoon. Edellisten autojen kanssa mä olin vielä innokas vaihtamaan uudempaan tai parempaan autoon, mutta oon niin ihastunut nykyiseen, että en edes halua vaihtaa mihinkään muuhun autoon. Ostaisin toisen samanlaisen varaosiksi säilöön, jos mulla vaan olisi hyvä ja halpa varastopaikka sille.
Älä nyt hermostu (epäilen tämän olevan tulenarka kysymys tässä kontekstissa); onko sulla perhettä (muistaakseni ainakin vaimo)?
Esim. pylvästörmäystesti ja osatörmäystesti (erityisesti tämä) ovat varsin uusia. Moni autonvalmistaja kehittää autonsa turvallisuutta nimenomaan testejä varten ja ennen ko. testejä noihin ei niin paljoa panostettu.
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
Mun intuitio ja mutu ylittää kyllä kaikkien ncap sun muiden törmäystestien tulokset, koska olen nähnyt lehdissä ja livenä niin monta kolarissa rusinaksi mennyttä ranskalaista.
Tätä tutkimustulosta ette voi kiistää!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
James Potkukelkka kirjoitti:Esim. pylvästörmäystesti ja osatörmäystesti (erityisesti tämä) ovat varsin uusia. Moni autonvalmistaja kehittää autonsa turvallisuutta nimenomaan testejä varten ja ennen ko. testejä noihin ei niin paljoa panostettu.
Tuosta 72t ajettu iso perheauto, euro ncap 5 tähteä, täydet pojot suunnilleen kaikesta paitsi takaovi ei auennut tolppatestin jälkeen mistä lähti yksi piste. 8800e.
Samantyylisiä tilastoja löytyy ko. valmistajalta 2002 lähtien.
Testit muuttuvat koko ajan vaativammiksi. 10 vuotta sitten 5 tähteä saanut auto ei tod. näk. saisi tänä vuonna enää 5 tähteä. Testien vaatimustasoa on kiristetty viimeksi tänä vuonna.
"Starting 2015, the requirements for a Euro NCAP five star rating have been made stricter with the introduction of a 50 km/h full width frontal collision test with a rigid barrier, using two smaller dummies representing smaller frame female occupants, seated front and behind---
In addition to that, the side barrier test now uses a larger, heavier impactor and the side pole test is made tougher by altering the angle of impact (from 90 degrees perpendicular to 15 degrees off perpendicular)."
Stetson-Harrison veikkaukseni on, että uusi Volvo XC90 on turvallisin koskaan myyty auto.
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
James Potkukelkka kirjoitti:
Älä nyt hermostu (epäilen tämän olevan tulenarka kysymys tässä kontekstissa); onko sulla perhettä (muistaakseni ainakin vaimo)?
Kyllä mä nyt oon vähän pettynyt, ettei näin oleellista informaatiota löydy kuuluisasta mustasta kirjasta
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka kirjoitti:
Älä nyt hermostu (epäilen tämän olevan tulenarka kysymys tässä kontekstissa); onko sulla perhettä (muistaakseni ainakin vaimo)?
Kyllä mä nyt oon vähän pettynyt, ettei näin oleellista informaatiota löydy kuuluisasta mustasta kirjasta
Höh. Annoin itselleni kertoa, että saat katsoa yoga pantseja kotona!1
Lapsista ei ole merkintää suuntaan tai toiseen.
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
exPertti kirjoitti:
Suurimmat matkustajalle tulleet erot ovat takapenkin turvavyömuistuttimet (ruudusta näkee montako turvavyötä takana on kiinni reaaliaikaisesti ja varoituspimputus jos käynnissä olevassa autossa niitten määrä vähenee), jumalaton koko ohjaamon valaiseva matkustajan airbag-varoitin ja muille jalankulkijaystävällinen etuosa. Ja nekin saa kaupasta alkaen 14t uutena.
Et pidä näitä
"Starting 2015, the requirements for a Euro NCAP five star rating have been made stricter with the introduction of a 50 km/h full width frontal collision test with a rigid barrier, using two smaller dummies representing smaller frame female occupants, seated front and behind---
In addition to that, the side barrier test now uses a larger, heavier impactor and the side pole test is made tougher by altering the angle of impact (from 90 degrees perpendicular to 15 degrees off perpendicular)."
merkittävänä matkustajan kannalta?
Kummassa autossa istuisit mielummin matkustajana matkalla kylki edellä päin puhelinpylvästä, uudessa Volvon XC 90:ssä vai vuoden 2009 Lagunassa?
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
Keskustelu taisi kuitenkin lähteä siitä, miksi maksaa 100k autosta.
Jos sen 100k laittaa esim. uuteen Volvon XC90:een saa hyvin tod. näk. erittäin turvallisen auton (sikäli kun auto voi olla turvallinen, turvallisempaa olisi toki matkustaa bussilla tai junalla).
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
Kysehän on vastineesta rahalle, ja meillä jokaisella se muodostuu eri asioista. Vaikka sadan tonnin vekottimella ei ehkä pääse ilman pelkoa Tampereelle, saa sillä naapurin kateelliseksi, mimmejä kyytiin tai henkisen peniksenpidennyksen. So worth it. Ja sama pätee niihin käsilaukkuihin: kyllä kamat kulkee muovikassissakin, mutta tulee parempi fiilis ja Lissua vituttaa, kun Vesperi kuskaa kamojaan kymppitonnin (halvimmasta päästä, toim. huom!) Birkinissä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Saattaapi niissä yli 10keur autoissa olla muutakin eroa kuin mahdollisesti paraneva turvallisuus. Ja/tai status- ym arvot.
Aikanaan tein valintaa 50 ja 75 keur autojen välillä. Eri merkkiä ja 2wd tai 4wd. Valitsin noista kahdesta yhtälailla kolariturvallisen mutta mukavamman matka-auton.
Käytännössä muutamaan kertaan mittaamani (mittarivirheet poistettu) matka-ajon kulutus mukava 4.7 ltr/100km keskinopeudella 96 km/h, matkana hiukan alle 400km. Ei onnistu jonoajossa, ainakaan mulla. Tehoa kolmattasataa heppaa ja vääntöä 500+Nm.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.