Itse tekisin pre-emptiivisen ydiniskun Pulkkilaan, joka on Suomen kepulaisin kunta.exPertti kirjoitti: Älä lähde sinne. Minusta atomipommien ainut siedettävä käyttökohde olisi lähi-itä, joka taas jostakin syystä tuntuu olevan ainut paikka jossa niitä ei saa käyttää.
Autoilu 2
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 24410
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Tässä on lista autoista, jotka ovat saaneet parhaat tulokset testeistämme.
Folksamin autojen kolariturvallisuusvertailu ”Miten turvallinen autosi on?" 2015 perustuu todellisiin onnettomuuksiin. Folksam on tehnyt liikennevahinkotutkimusta 80-luvun alusta asti, joten sille on kertynyt paljon tietoa siitä, miten vahingot syntyvät ja miten niitä voidaan välttää ja rajoittaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
^ Intuitioni meni väärin ja onhan siellä näköjään 60+ auton joukossa kaksi ranskalaistakin suositeltavana.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 24410
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Varmaankin ainoat kaksi mallia, jotka ei-ranskis on suunnitellut
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 10219
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Autoilu 2
Ainoat ranskalaiset joihin on saatavana automaattijarru. Kaikissa suositelluissa autoissa on automaattijarru ja kaikista automaattijarrulla varustetuista vain noin 25% ei ole päässyt suositeltavien listalle. Näin nopealla vilkaisulla näyttää, että tuolle ominaisuudelle on annettu hieman liikaa painoarvoa, mutta voihan tuo olla sattumaakin tai sitten kaikki uudet autot on niin turvallisia, että ainoastaan tuo jää selvästi eroa tekeväksi ominaisuudeksi.Bluntly kirjoitti:Varmaankin ainoat kaksi mallia, jotka ei-ranskis on suunnitellut
Oman autoni folksam-arvo oli keskitasoa, mikä oikeastaan vastaa aika hyvin olettamaani.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Kyllä sen omasi taitaa possuista erottua ihan kaikessa muussakin.exPertti kirjoitti:^ näköjään se automaattijarru on tosiaan tärkeä tälle puljulle. Oman erotti listan suositeltavista Porscheista sen puute.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
AP tuli eilen.
Tekee mitä lupaa. Teslahan sallii AP:n käytön vain teillä, jolla eri ajosuunnat on erotettu toisistaan.
Motarilla toimii oikein hyvin. Ei tarvitse korjata koskaan.
Kaksisuuntaisilla teillä, joilla on sekä keskiviiva että piennar merkitty, toimii kohtuullisen hyvin. Liikenteenjakajat ja keskikorokkeet aiheuttavat kuitenkin ongelmia. Jos keskiviiva on merkitty sivuuttamaan keskikoroke, auto osaa väistää sen. Joskus maalaus kuitenkin vie suoraan korokkeeseen ja silloin auto ei osaa väistää sitä. Tien äkillinen leveneminen ryhmittymisen vuoksi aiheuttaa myös ongelmia, jos kaistoja ei ole merkitty. AP arpoo, kumpaa merkintää (keskiviiva vai piennar) seuraisi.
Kaksisuuntaisilla teillä, jossa vain keskiviiva on merkitty, mutta piennarta ei, AP toimii huonosti. Sen saa niilläkin päälle, mutta se toimii niin huonosti, että käyttäminen on vaarallista.
Onko AP:sta hyötyä? Motarilla mielestäni on. Ajoin tänään motarilla niin, että lepuutin toista peukaloa ratilla, mutta AP teki kaiken työn.
Teillä, joilla ajosuuntia ei ole eroteltu, se toimii sen verran epäluotettavasti, että ei sen käyttö ainakaan vähennä kuskin kuormitusta.
Tekee mitä lupaa. Teslahan sallii AP:n käytön vain teillä, jolla eri ajosuunnat on erotettu toisistaan.
Motarilla toimii oikein hyvin. Ei tarvitse korjata koskaan.
Kaksisuuntaisilla teillä, joilla on sekä keskiviiva että piennar merkitty, toimii kohtuullisen hyvin. Liikenteenjakajat ja keskikorokkeet aiheuttavat kuitenkin ongelmia. Jos keskiviiva on merkitty sivuuttamaan keskikoroke, auto osaa väistää sen. Joskus maalaus kuitenkin vie suoraan korokkeeseen ja silloin auto ei osaa väistää sitä. Tien äkillinen leveneminen ryhmittymisen vuoksi aiheuttaa myös ongelmia, jos kaistoja ei ole merkitty. AP arpoo, kumpaa merkintää (keskiviiva vai piennar) seuraisi.
Kaksisuuntaisilla teillä, jossa vain keskiviiva on merkitty, mutta piennarta ei, AP toimii huonosti. Sen saa niilläkin päälle, mutta se toimii niin huonosti, että käyttäminen on vaarallista.
Onko AP:sta hyötyä? Motarilla mielestäni on. Ajoin tänään motarilla niin, että lepuutin toista peukaloa ratilla, mutta AP teki kaiken työn.
Teillä, joilla ajosuuntia ei ole eroteltu, se toimii sen verran epäluotettavasti, että ei sen käyttö ainakaan vähennä kuskin kuormitusta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Aamuruuhkassa toimi mukavasti myös kaksisuuntaisilla teillä. Jos AP ei tiedä missä kaistat ovat, se voi lukittua edellä ajavaan autoon ja seurata sitä.
Eli ruuhkassa toimii paremmin.
Eli ruuhkassa toimii paremmin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
James Potkukelkka kirjoitti:Aamuruuhkassa toimi mukavasti myös kaksisuuntaisilla teillä. Jos AP ei tiedä missä kaistat ovat, se voi lukittua edellä ajavaan autoon ja seurata sitä.
Eli ruuhkassa toimii paremmin.
Kyllähän sitä kaikkea spekulaatiota oli, mutta kyllä AP oli pois kytkeytyneenä siinä vaiheessa, kun auto kääntyi toiselle kaistalle.En tiedä asiasta tarkemmin, mutta eikös siitä vastaantulevan keulaan käännöstä juuri spekuloitu, että automatiikka lähti "seuraamaan" sitä vastaantulevaa?
Doppler tutkan perustehtävä on mitata suhteellinen nopeus. Jokainen tutka koodaa oman signaalinsa eli eri autojen signaalit eivät sekoitu. Matkapuhelinmiehenä tiedät toki tämän CDMA:n hyvin.
Adaptiivinen cruise, eli nopeuden säätö edellä ajavan mukaan oli jo aiemmin. Eli jos edellä ajava pysähtyy, myös oma auto pysähtyy ja kun edellä ajava lähtee liikkeelle, omakin lähtee. Aiemmin usemman sekunnin pysähdyksen jälkeen piti laittaa uudelleen liikkeelle joko cruisen viiksestä tai kevysti kaasua painamalla, mutta nyt ei enää tarvitse.exPertti kirjoitti: Jos tuon teknologian saisi toimivana se olisi kyllä teknologiaihmiselle kiinnostava. Hoitaako tuo vain ohjauksen vai myös vauhdinpidon?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Kirjoitin kenties epäselvästi. Luonnollisesti kukin Tesla koodaa oman signaalinsa omalla koodillaan, eli että Tesla erottaa oman tutkansa paluukaiun muista radiolähteistä ja muista samaa tekniikkaa käyttävistä autoista.exPertti kirjoitti:^ ei kai se nyt eri seurattavia autoja koodaa (näinhän sen voi ymmärtää) vaan, että eri teslat on eritelty.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Ok. Mutta ei auto lähde seuraamaan vastaantulevaa autoa, koska doppler-tutka näkee, että se tulee vastaan.exPertti kirjoitti:Näin käsitin, siksihän kommentti olikin outo siinä seuraamisen vaihtamisjutussa.James Potkukelkka kirjoitti:Kirjoitin kenties epäselvästi. Luonnollisesti kukin Tesla koodaa oman signaalinsa omalla koodillaan, eli että Tesla erottaa oman tutkansa paluukaiun muista radiolähteistä ja muista samaa tekniikkaa käyttävistä autoista.exPertti kirjoitti:^ ei kai se nyt eri seurattavia autoja koodaa (näinhän sen voi ymmärtää) vaan, että eri teslat on eritelty.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Tottakai softa on kunnossa, koska insinöörit eivät tee virheitä!exPertti kirjoitti:^ Ei ainakin jos softa on kunnossa. Ja yleensähän se aina on kunnossa. Dreamlinerissä oli BTW softanpätkä joka sulki kaikki koneen sähköt kun pino ylivuoti. Toiveissa oli, että bugia ei huomattu 30000 jalassa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Oikein toimivan robottiauton pitää osata tappaa. Kysymys on enemmänkin kenet.exPertti kirjoitti:Siksi juuri minua ahdistaakin. Vastaan tuleva 2000 kiloinen metallikasa on jonkun koodarin softanpätkän varassa.James Potkukelkka kirjoitti:Tottakai softa on kunnossa, koska insinöörit eivät tee virheitä!exPertti kirjoitti:^ Ei ainakin jos softa on kunnossa. Ja yleensähän se aina on kunnossa. Dreamlinerissä oli BTW softanpätkä joka sulki kaikki koneen sähköt kun pino ylivuoti. Toiveissa oli, että bugia ei huomattu 30000 jalassa.
http://www.technologyreview.com/view/54 ... d-to-kill/
Ahdistu edelleen vaan rattijuopoista, sokeista papparoista ja hulluista kaahareista. Robottiautoista ehdit ahdistua sitten kun niitä oikeasti on ajossa. Toki ne todennäköisesti ajavat paremmin kuin keskivertokuski.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Joo. Vastaan tulevaa autoa voi myös ohjata kuski, joka ei muista nykyisen presidentin nimeä tai on vetänyt ennen matkaa lähtöä tasoittavan pami+viina coctailin.
Uskoisin enemmin insinöörin koeponnistettuun koodiin kuin em. kuskeihin.
Uskoisin enemmin insinöörin koeponnistettuun koodiin kuin em. kuskeihin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 24410
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
-
- Kitisijä
- Viestit: 24410
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Ja näin tapahtuu kun ihmiset ei osaa linkata kunnolla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23963
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Pidän epärealistisena, että kuluttajat omistaisivat robottiautoja isossa määrin. En pidä myöskään konservatiivisia kuluttajia ongelmana, koska he ovat adoptiokäyrällä viimeisenä ja heidän kohdallaan aletaaan jo puhua konventionaalisen autoilun kieltämisestä tai vähintään raskaasta verottamisesta.So Hard kirjoitti:Oikein toimivan robottiauton pitää osata tappaa. Kysymys on enemmänkin kenet.exPertti kirjoitti:Siksi juuri minua ahdistaakin. Vastaan tuleva 2000 kiloinen metallikasa on jonkun koodarin softanpätkän varassa.James Potkukelkka kirjoitti:
Tottakai softa on kunnossa, koska insinöörit eivät tee virheitä!
http://www.technologyreview.com/view/54 ... d-to-kill/
Ahdistu edelleen vaan rattijuopoista, sokeista papparoista ja hulluista kaahareista. Robottiautoista ehdit ahdistua sitten kun niitä oikeasti on ajossa. Toki ne todennäköisesti ajavat paremmin kuin keskivertokuski.
Eli asimov jutut on ihan semikiinnostavia, mutta robot tulevat lyömään läpi taloudellisella ylivoimalla sitten kun yleisryvät.
-
- Kitisijä
- Viestit: 4922
- Liittynyt: 28.01.2011 22:35
- Paikkakunta: Pökäle
Re: Autoilu 2
Itse ainakin aion ostaa luomurobottiauton jossa ei ole mitään keinotekoista algoritmimoraalia.
If you found out that Thomas Edison fucked kids, would you stop turning the lights on?
-
- Kitinän uhri
- Viestit: 918
- Liittynyt: 23.06.2013 0:05
- Paikkakunta: Haarukka
Re: Autoilu 2
1.4 bensamoottori...
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201511 ... 7_ul.shtml
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201511 ... 7_ul.shtml
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Nussittuna nukut paremmin.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Virallinen tiedote
Press Release
Clarification moving forward: internal investigations at Volkswagen identify irregularities in CO2 levels
Matthias Müller: "Relentless and comprehensive clarification is our only alternative."
Around 800,000 Group vehicles could be affected
Initial estimate puts economic risks at approximately 2 billion euros
The Volkswagen Group is moving forward with the clarification of the diesel issue: during the course of internal investigations irregularities were found when determining type approval CO2 levels. Based on present knowledge around 800,000 vehicles from the Volkswagen Group could be affected. An initial estimate puts the economic risks at approximately two billion euros. The Board of Management of Volkswagen AG will immediately start a dialog with the responsible type approval agencies regarding the consequences of these findings. This should lead to a reliable assessment of the legal, and the subsequent economic consequences of this not yet fully explained issue.
Under the ongoing review of all processes and workflows in connection with diesel engines it was established that the CO2 levels and thus the fuel consumption figures for some models were set too low during the CO2 certification process. The majority of the vehicles concerned have diesel engines.
"From the very start I have pushed hard for the relentless and comprehensive clarification of events. We will stop at nothing and nobody. This is a painful process, but it is our only alternative. For us, the only thing that counts is the truth. That is the basis for the fundamental realignment that Volkswagen needs", Matthias Müller, CEO of Volkswagen Aktiengesellschaft, said, and added. "The Board of Management of Volkswagen AG deeply regrets this situation and wishes to underscore its determination to systematically continue along the present path of clarification and transparency."
In cooperation with the responsible authorities, Volkswagen will do everything in its power to clarify the further course of action as quickly as possible and ensure the correct CO2 classification for the vehicles affected.
The safety of the vehicles is in no way compromised. A reliable assessment of the scale of these irregularities is not yet possible. An initial estimate puts the economic risks at approximately two billion euros.
Press Release
Clarification moving forward: internal investigations at Volkswagen identify irregularities in CO2 levels
Matthias Müller: "Relentless and comprehensive clarification is our only alternative."
Around 800,000 Group vehicles could be affected
Initial estimate puts economic risks at approximately 2 billion euros
The Volkswagen Group is moving forward with the clarification of the diesel issue: during the course of internal investigations irregularities were found when determining type approval CO2 levels. Based on present knowledge around 800,000 vehicles from the Volkswagen Group could be affected. An initial estimate puts the economic risks at approximately two billion euros. The Board of Management of Volkswagen AG will immediately start a dialog with the responsible type approval agencies regarding the consequences of these findings. This should lead to a reliable assessment of the legal, and the subsequent economic consequences of this not yet fully explained issue.
Under the ongoing review of all processes and workflows in connection with diesel engines it was established that the CO2 levels and thus the fuel consumption figures for some models were set too low during the CO2 certification process. The majority of the vehicles concerned have diesel engines.
"From the very start I have pushed hard for the relentless and comprehensive clarification of events. We will stop at nothing and nobody. This is a painful process, but it is our only alternative. For us, the only thing that counts is the truth. That is the basis for the fundamental realignment that Volkswagen needs", Matthias Müller, CEO of Volkswagen Aktiengesellschaft, said, and added. "The Board of Management of Volkswagen AG deeply regrets this situation and wishes to underscore its determination to systematically continue along the present path of clarification and transparency."
In cooperation with the responsible authorities, Volkswagen will do everything in its power to clarify the further course of action as quickly as possible and ensure the correct CO2 classification for the vehicles affected.
The safety of the vehicles is in no way compromised. A reliable assessment of the scale of these irregularities is not yet possible. An initial estimate puts the economic risks at approximately two billion euros.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Tuskin CO2-veroja kuitenkaan jälkikäteen ryhdytään perimään?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 4954
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Autoilu 2
Kävin renkaiden reklamaation merkeissä autoliikkeessä jo x:ättä kertaa tänä syksynä.
Nyt paikalla ko renkaiden edustajat muutaman uuden renkaan kanssa. Todettiin yksimielisesti alla olleiden täristävän, vaikka oli tasapainotettu. Tutkittiin ja mitattiin alla olleet renkaat ja vanteet. Vanteet oli kunnossa. Vaihdettiin takarenkaat, tai piti, mutta vain yksi uusi rengas oli laadultaan sellainen, että olisi saattanut parantaa tilannetta. Vanteessa on nyt (tasa)painoja 35 ja 70 grammaa (ulko/sisäreuna). Ja rengas ei ole aivan pyöreä - silmin katsoen. Saanee vaihtaa ko renkaan vielä kerran oikeasti pyöreään.
Luulin ostaneeni laatumerkin renkaat!!11
Nyt paikalla ko renkaiden edustajat muutaman uuden renkaan kanssa. Todettiin yksimielisesti alla olleiden täristävän, vaikka oli tasapainotettu. Tutkittiin ja mitattiin alla olleet renkaat ja vanteet. Vanteet oli kunnossa. Vaihdettiin takarenkaat, tai piti, mutta vain yksi uusi rengas oli laadultaan sellainen, että olisi saattanut parantaa tilannetta. Vanteessa on nyt (tasa)painoja 35 ja 70 grammaa (ulko/sisäreuna). Ja rengas ei ole aivan pyöreä - silmin katsoen. Saanee vaihtaa ko renkaan vielä kerran oikeasti pyöreään.
Luulin ostaneeni laatumerkin renkaat!!11
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Olikos sulla pari vuotta aiemmin rengasongelmia myös?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 4954
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Autoilu 2
^
Silloin oli kyse työvirheestä renkaiden kokoonpanossa rengastoimittajalla.
Kyseessä eräs toinen eurooppalainen ns laatumerkki. Silloin selvisi yhden vanteen ja kolme rengasta vaihtamalla.
Tuuria se on tämäkin !11
Silloin oli kyse työvirheestä renkaiden kokoonpanossa rengastoimittajalla.
Kyseessä eräs toinen eurooppalainen ns laatumerkki. Silloin selvisi yhden vanteen ja kolme rengasta vaihtamalla.
Tuuria se on tämäkin !11
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.