Olen ymmärtänyt, että Ruotsi kai toivoo rajatarkastusten yleistyvän muuallakin, jolloin vaikutus pidemmällä aikaa olisi positiivinen. Esimerkin voimaa tjsp.James Potkukelkka kirjoitti: Ruotsin kannaltahan eo. ratkaisu siis lisää turvapaikanhakijoiden määrää.
Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Toiveeksi jäänee. Esim. Tanskalle on paljon parempi, että ei kysellä mitään ja annetaan porukan mennä Ruotsiin.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että Ruotsi kai toivoo rajatarkastusten yleistyvän muuallakin, jolloin vaikutus pidemmällä aikaa olisi positiivinen. Esimerkin voimaa tjsp.James Potkukelkka kirjoitti: Ruotsin kannaltahan eo. ratkaisu siis lisää turvapaikanhakijoiden määrää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
^ Tässä vois ottaa esiin myös kiintiöpakolaiset, joita on ottanut vastaan VAIN Suomi ja Ruotsi. Esimerkin voima ei ole tepsinyt. Mutta ylipäätään Suomi toimii mamu-asioissa koko ajan paremmin, jämäkämmin ja terveen itsekkäämmin. Suunta on oikea.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
^ eikös se olisi ihan virkistävää mennä tukilakkoon aina kun ahtaajien kahvihuoneesta ovat suodatinpussit loppuneet?
-
- Kitisijä
Sipilä: Minulla ei ole tietoa Finnairin ja British Airwaysin neuvotteluista
Eli Finnair myydään huomenna.
Eli Finnair myydään huomenna.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
^ Finnair on vihdoin saatu voitolliseksi, joten nyt on hyvä hetki myydä se halvalla ja sijoittaa rahat maaseutua elävöittäviin kärkihankkeisiin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitinä VIP-jäsen
^ Siinähän kuvaa. Luotto- ja plussakortin takia ne jo tietää, koska käyn siellä tankkaamassa. Ei tuosta mitään uutta informaatiota jää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Paavo Rissanenkaan ei tankkaa Nesteellä.
-
- Kitisijä
Mitenköhän toi pertin kaupassakäynti, kauppakeskusparkikksetkin kun kuvaa rekkaria. Parkkeeraa lähikadunkulmaan, nostaa kaulukset ja laittaa arskat päähän?
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Olin eilen väärässä. Luulin, että joka kerta jokainen tarkistetaan. Mutta koska siis joka kerta tarkistetaan vain osa ja pakit saanutaan voi aina palata samalla junalla ja yrittää seuraavalla uudestaan, ei tämä toimi kuten luulin.exPertti kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 65100.html
Rajatarkistusten arkea Malmösta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
^Kyllähän tämä tosiaan lisää junalippujen myyntiä 

-
- Kitisijä
Tasan ei mene muumit kanootissa.
-
- Kitisijä

-
- Kitisijä
http://yle.fi/uutiset/miljoonalla_suoma ... en/8448445
Eli jos SOTE toteutuu, kuten on luvattu, yhteiskunnan kulut kasvavat.
Väitän, että Sote-soppa ei ole vielä ollenkaan loppuun syöty.
Eli jos SOTE toteutuu, kuten on luvattu, yhteiskunnan kulut kasvavat.

Väitän, että Sote-soppa ei ole vielä ollenkaan loppuun syöty.
-
- Kitisijä
Mamut kontteihin!
Tästä voi tulla uusi Nokia: Maerskilta rahtilaiva lainaan, kontit laivaan ja rahtaus takas arabirannikolle!
Tästä voi tulla uusi Nokia: Maerskilta rahtilaiva lainaan, kontit laivaan ja rahtaus takas arabirannikolle!
-
- Kitisijä
Kieltämättä olisi karu yllätys kun kontit purettaisiin laivasta Mogadishun satamassaelco kirjoitti:Mamut kontteihin!

-
- Kitisijä
Erityisesti afgaaneille, irakilaisille ja albaaneille! Toki idea on nerokas. Tyypit menevät vapaaehtoisesti konttiin. Tämähän olisi ihan looginen jatkumo ongelmajätteen dumppaamiselle ko. rannikolle.James Potkukelkka kirjoitti:Kieltämättä olisi karu yllätys kun kontit purettaisiin laivasta Mogadishun satamassaelco kirjoitti:Mamut kontteihin!
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Mulla olis sellainen idea, että eikö tupalaiset vois itse kyhätä itselleen sellaisia muutaman tuhannen vetäviä halleja halvoista materiaaleista. Samaan ruokala ja suihkut. Eivät voisi valittaa oloistaan, kun ovat itse ne tehneet. Nämä hallit voisi sitten purkaa, kun tarve loppuu.
-
- Kitisijä
Oletteko muuten huomanneet, että pakolaisasioista on jonkin aikaa julkisuudessa vastannut sisäministeriön kansiapäällikkö Nerg? Orpohan alussa oli aina äänessä. Kokoomus pelaa selvästi tässä kotiinpäin, että kun sitä paskaa kuitenkin tulee, sataa se enemmän KD:lle.
-
- Kitisijä
Ihan kun tämmöistä olisi ennenkin kuullut, tarkoitatko nyt mallia Auswitsch vai mallia Siperia? Lähinnä eroa taisi kyllä olla siinä, että mitä suihkusta pukkaa ulos.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mulla olis sellainen idea, että eikö tupalaiset vois itse kyhätä itselleen sellaisia muutaman tuhannen vetäviä halleja halvoista materiaaleista. Samaan ruokala ja suihkut. Eivät voisi valittaa oloistaan, kun ovat itse ne tehneet. Nämä hallit voisi sitten purkaa, kun tarve loppuu.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Orpon hiljenemiseen on ihan hyvä syy.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Oletteko muuten huomanneet, että pakolaisasioista on jonkin aikaa julkisuudessa vastannut sisäministeriön kansiapäällikkö Nerg? Orpohan alussa oli aina äänessä. Kokoomus pelaa selvästi tässä kotiinpäin, että kun sitä paskaa kuitenkin tulee, sataa se enemmän KD:lle.
Sisäministeri Orpo 18.8. (Verkkouutiset):
"Emme voi laittaa rajoja kiinni. On väärin väittää, että se on mahdollista."
Sisäministeri Orpo 21.9. (Iltalehti):
"Suomi voisi harkita rajojensa sulkemista, jos pakolaiskriisiin ei löydetä eurooppalaista ratkaisua."
* * *
"Meille tulee turvapaikanhakijoita pääasiassa muun muassa Irakista, Syyriasta ja Somaliasta. [...] täydessä kaaoksessa olevia maita, ei niihin ketään takaisin voi lähettää."
Sisäministeri Orpo 20.10. (Suomenmaa):
"Monien Irakin alueiden turvallisuustilanne on parantunut."
* * *
Sisäministeri Orpo 22.8. (HS):
"On kahta kriittisyyttä. Maahanmuuttopolitiikkaan voi suhtautua kriittisesti tai voi olla niin sanotusti maahanmuuttajakriittinen. Esimerkiksi pakolaisten motiivien arvostelu on rasismia."
Sisäministeri Orpo 11.11. (Yle):
"Kaksi kolmesta turvapaikanhakijasta tulee Suomeen elintason perässä."
* * *
"Orpo selvityttää, onko Suomen turvapaikkalainsäädännössä jotain, joka erityisesti houkuttelisi tulijoita. Tuskin on, hän sanoo."
Sisäministeri 1.10. (HS):
"Tällä hetkellä Suomesta saa turvapaikan löysemmillä kriteereillä kuin muista Pohjoismaista."
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
En nyt mitään ihmisarvoa loukkaavaa tarkoita, vaan sellaista minimitason varustelua ja samalla hyödyllistä tekemistä. Eiköhän tupalaisissa insinöörejä ja raksaäijiäkin löydy.So Hard kirjoitti:Ihan kun tämmöistä olisi ennenkin kuullut, tarkoitatko nyt mallia Auswitsch vai mallia Siperia? Lähinnä eroa taisi kyllä olla siinä, että mitä suihkusta pukkaa ulos.
En vaan millään jaksaisi kuulla itkua siitä, ettei tiloja löydy valmiina. Miksi tuo edes on lähtökohta?
-
- Kitisijä
So Hard kirjoitti: Orpon hiljenemiseen on ihan hyvä syy.
"Emme voi laittaa rajoja kiinni. On väärin väittää, että se on mahdollista."
Sisäministeri Orpo 21.9. (Iltalehti):
"Suomi voisi harkita rajojensa sulkemista, jos pakolaiskriisiin ei löydetä eurooppalaista ratkaisua."
* * *
"Meille tulee turvapaikanhakijoita pääasiassa muun muassa Irakista, Syyriasta ja Somaliasta. [...] täydessä kaaoksessa olevia maita, ei niihin ketään takaisin voi lähettää."
Sisäministeri Orpo 20.10. (Suomenmaa):
"Monien Irakin alueiden turvallisuustilanne on parantunut."
* * *
"On kahta kriittisyyttä. Maahanmuuttopolitiikkaan voi suhtautua kriittisesti tai voi olla niin sanotusti maahanmuuttajakriittinen. Esimerkiksi pakolaisten motiivien arvostelu on rasismia."
Sisäministeri Orpo 11.11. (Yle):
"Kaksi kolmesta turvapaikanhakijasta tulee Suomeen elintason perässä."
* * *
"Orpo selvityttää, onko Suomen turvapaikkalainsäädännössä jotain, joka erityisesti houkuttelisi tulijoita. Tuskin on, hän sanoo."
Sisäministeri 1.10. (HS):
"Tällä hetkellä Suomesta saa turvapaikan löysemmillä kriteereillä kuin muista Pohjoismaista."

Onhan tuossa trackrecordia muillekin jakaa. Voi tietysti olla, että käsky on käynyt. Nerg vaikuttaa harvinaisen pätevältä tapaukselta, vaikka uskis onkin.