So Hard kirjoitti:
Perusongelma on nimenomaan se, että näiden valtioiden rajat eivät ole muotoutuneet normaalin kansallisvaltion syntyprosessin kautta, vaan suurvaltojen viivojen vetelyllä kartoilla. Siellä on toisille vihamielisiä heimoja/kansoja/uskontokuntia laitettu yhteen möykkyyn ja eihän sellainen keinotekoinen kansallisvaltio pidemmän päälle lennä. Edes tsekit ja slovakit eivät loppuviimeksi halunneet olla yhtä valtiota, vaikka meille ovatkin ihan samaa sakkia. Miten sitten shiiat, sunnit ja kurdit?
Salaa rakaste... öh.. unelmissain rakastamani Ruukinmatruuna. Takkirauta:
(Itse asiassa eppäilen että tuontapainen akka oli aikoja sitten "Sinkut"-treffipalstalla, mutta en ottanut yhdyntää, koska oliko sama vai ei kertoi olevansa Mahayana-buddhalainen. Liian uskonnollista minulle, joka olen zeniläinen

) Naemisissa taetaa olla ja kakrukin nyt. Tulisi kumminkin Kitinään! Lukee kumminkin kuten me kaikki intelletkut!
Koko blogin url:
http://takkirauta.blogspot.fi/
Katkelmia blogistaan alla. Tästä:
http://takkirauta.blogspot.fi/2015/10/n ... deltu.html
En ole ihan samaa mieltä, omat kommenttini loppuun.
Valhe 3: Eurooppalainen imperialismi oli kehitysmaille katastrofi
Näin meille opetettiin. Tosiasiassa pahin katastrofi minkä se aiheutti, oli jatkuvien heimosotien sekä orjakaupan loppuminen. Jos jätämme huomiotta todelliset hallintoväärinkäytökset, kuten Leopold I:n Kongon vapaavaltion, niin siirtomaa-aika ei näkynyt tavallisen kehitysmaalaisen arjessa oikeastaan mitenkään. He tapasivat herrojaan kovin harvoin ja varsinainen hallitseminen jäi heimopäälliköiden vastuulle. Nimenomaan siirtomaaherrat rakensivat kehitysmaihin infrastruktuurin, kuten tieverkon, rautatiet ja terveydenhoitojärjestelmän.
Valhe 6: Kehitysmaiden rajat on vedetty mielivaltaisesti viivoittimella etnisistä rajoista piittaamatta
Ei ole. Viivoittimella vedettyjä, leveys- ja pituusasteita noudattavia rajoja on lähinnä aavikoilla ja erämaissa. Kaikkialla muualla rajat noudattavat pitkälti luonnollisia rajoja, kuten jokia, järviä ja vuoristoja. Tästä vakuuttuakseen riittää vilkaisu karttaan.
Joo, kyllä saattoivat olla ja olivat mielivaltaisia rajoja.
Mutta TOSI isoja alueita rajaten.
Käytännössä hyvin harva heimo päälliköineen tuli puolitettua.
Ja vaikka, mitenkä vanhan kotikaupunkini Varkauden (en ole savolainen, hyi! Ne ovat tutkitusti ihan eri kansaa ja minä sanon eri eläinlajiakin) ja Joroisten välillä ei ole heimosotaa? Vaikka Varkauden lähiö Kuvansi sijaitsee Joroisen rajan tuolla puolen ja Varkauden lentoasemakin on Joroisissa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB