Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Bluntly
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016121 ... 5_uu.shtml

Antakaa vaan niitä ropoja näille ihanille ja vilpittömille kerjäläisille!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Bluntly
Kitisijä

No onpahan sullakin tekemistä kun joka päivä ei kuitenkaan ole äärioikeiston väkivaltaisia kokoontumisia. Lihoisit vain donitseista.
Bluntly
Kitisijä

Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ainakin ruumiit ovat hyväntuoksuisia

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005014735.html
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vähän jopa yllättävää, että kun hallituksessa suunnan määräävät MTK:n ja EK:n poliittiset siivet, niin hallitus on kuitenkin sisäistänyt vasuriaktiivien mielenosoitussloganin ja kehottaa kansakuntaa tunkemaan innovaatiot minne aurinko ei paista: http://vatt.fi/artikkeli/-/asset_publis ... a-vuodessa
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka
Kitisijä

^Niin. Energiatukia tuossa laskelmassa ovat siis energiaverojen palataukset ja päästökaupan kustannusten korvaaminen.

Jos laittaisin kaikille suomalaisille 100 euron vuotuisen hengittämisveron, mutta palauttaisin ko. 100e Urpiaiselle (eli nettorahaliikenne kyseiseen veroon liittyen olisi hänellä 0 euroa), tarkoittaisiko se, että tukisin Urpiaisen hengittämistä 100 eurolla vuodessa? En tiedä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
urpiainen
Kitisijä

^ No, on siinä tuo tulkinta-aspekti, mutta kuitenkin veronpalautuksista 85 % menee paperi-, kemian- ja metalliteollisuudelle siten, että suuryritykset saavat näistä veroistaan 80 % takaisin, pk-yritysten palautusprosentin jäädessä kai pienemmäksi. Voi tämä olla ihan perusteltua, en osaa sanoa, mutta kyllä tästä syntyy aika selkeä kuva, että tietyille teollisuudenaloille ja tietyn tyyppiselle yritystoiminnalle halutaan antaa aika suurta huomiota tavalla, joka ei välttämättä vastaa ihan odotettavalla tavalla juhlapuheita nousevien yritysten ja teollisuuden rakennemuutoksen edistämisestä. Eri asia tietysti on vielä sitten se, miten mielekästä tämän helpotuspaketin suuruutta on verrata t&k-panostukseen. Kai se jotain mielenkiinnon suunnasta kertoo kuitenkin sekin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka
Kitisijä

^Verojen perimättäjättämisen nimeäminen tueksi tuo minulle mieleen asuntotulon, jota omistusasujat nauttivat, koska eivät maksa vuokraa...

http://www.stat.fi/meta/kas/asuntotulo.html
urpiainen
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti:^Verojen perimättäjättämisen nimeäminen tueksi tuo minulle mieleen asuntotulon, jota omistusasujat nauttivat, koska eivät maksa vuokraa...
http://www.stat.fi/meta/kas/asuntotulo.html
Minulle oikeastaan ei. Mulle johonkin rajattuun ryhmään/toimintaan kohdistuva veron (tai muun muuten kaikkia koskevan maksun) perimättäjättämisen nimeäminen tueksi tuo mieleen ohjauspolitiikan, jolla halutaan suosia ja vauhdittaa just tuota ryhmää/toimintaa, esim. Norjan sähköautopolitiikka, Suomen asuntolainan verovähennys tai vastaavat. Kai tätä voi yleiskielessä sanoa tukemiseksi?
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Seuraava askel on mallia Ville Niinistö, jossa dieselin alempi verokanta bensiiniin verrattuna on tukea. Yhtä hyvin voisi sanoa, että lähiomaisten perintöjä tuetaan valtion toimesta, koska niiden verotus on kevyempää kuin muiden perinnönsaajien.

Eli kaikkea toistaiseksi sosialisoimatonta tuetaan valtion puolesta - kunnes tuki lopetetaan ja se sosialisoidaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tota noin.
Minä olen ihan lapsen asteella näissä teidän jankuttamissa vero- ym. asioissa. Mieluummin yritän miettiä laajempaa maailmanpolitiikkaa ja "syntyjä syviä" kuten luonnontiedettä ja historiaa ja filosofiaa ja uskontojen perseestä oloa.

Mutta en jaksa keskittyä tuollaisiin teidän aiheisiin. Saati johonkin viihde-elektroniikkaan.

Siis minäkin olen maksanut ja tulen maksamaan vitusti veroja. Y-tunnus ja kaikki.
Mutta minä en mahda sille mitään sen enempää kuin kuolemalle.
Tässä "demokratiassa" ehkä vain joku ministeri tai enemmänkin korkea virkamies voisi jotain tehdä.
Äänestäminen ei yhdellä äänellä auta.
Ehkä julkinen debatti teidän jutuissanne toimisi jollain julkisuuden laajemmalla foorumilla kuin Kitinä, ehkä.

Muuten miksi vaivautua edes kiinnostumaan? Jopa Proxima Kentaurin planeetta on kiinnostavampi. Vaikkei sillekään voi mitään tehdä.
Viimeksi muokannut Gat, 21.12.2016 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Missäs välissä tämä vitullinen verotus on käynyt? Tokko olet koskaan maksanut mistään tulosta yli 29%.
Universaali disclaimer.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:Missäs välissä tämä vitullinen verotus on käynyt?
Mitä tahansa maaseudun yrittäjä tekee kuten talokaupan vaikka sukupolvenvaihtohelpotuksella, puun myyntiä, nilistää vuokratuloja tai myy ihan pienen tontin, totta kai verottaja kahmaisee.

Pointti mulla ylemmässä viestissä, että eihän sille yksilö mitään mahda, joten miksi nilittää jossain Kitinässä jostain muiden verotuksesta tai veroesineistä. KYLLÄ NE VOI, ei mahda mittään.
Viimeksi muokannut Gat, 21.12.2016 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-KB
James Potkukelkka
Kitisijä

^SoHard tarkoitti veroprosenttia..

Toki voi olla, että sun efektiivinen marginaalivero oli joskus tukityöllisestettynä korkea.

Ps. Yksilö voi aivan laillisesti vaikuttaa veroprosenttiinsa huomattavasti. Esimerkiksi minä.

Pps voi miettiä sekä veroja että Fermin paradoksia. Eivät ne sulje toisiaan pois.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 21.12.2016 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:^SoEasy tarkoitti veroprosenttia..

Toki voi olla, että sun efektiivinen marginaalivero oli joskus tukityöllisestettynä korkea.

Ps. Yksilö voi aivan laillisesti vaikuttaa veroprosenttiinsa huomattavasti. Esimerkiksi minä.
Täydensin viestiäni just yllä. Minullahan ei ole palkkatuloja. Mutta hyvä ja halpa veronkiertoneuvoja kyllä. Ite en tajuis, joten delegoin ja se riittää.
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti: Eli kaikkea toistaiseksi sosialisoimatonta tuetaan valtion puolesta - kunnes tuki lopetetaan ja se sosialisoidaan.
Loistava idea! Li Anderson tuosta vierestä pyysi kysymään lähdetkö ehdokkaaksi?
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti:
elco kirjoitti: Eli kaikkea toistaiseksi sosialisoimatonta tuetaan valtion puolesta - kunnes tuki lopetetaan ja se sosialisoidaan.
Li on MINUN naiseni!!!
-KB
James Potkukelkka
Kitisijä

Laskennallisen asuntotulon verottamistahan on myös mietitty

*wink*
elco
Kitisijä

^ Tesla on erittäin ongelmallinen sähköauto, koska se ei ole kommunistinen, ankea ja nolo. Premium-sähköautoille pitäisi laittaa 300g/km CO2-veroa vastaava vero, koska jolleivät niiden ajajat ajaisi Tesloilla ne ajaisivat yökeillä polttomoottorivehkeillä.

Oikea ekologisuus on ihan vitun kurjuutta eikä mitään ludicrous modea!

EDIT: Niissähän on ihan kohtuuttomasti kobolttia, joka saadaan valkoisen miehen jo satoja vuosia orjuuttamasta Kongosta. Valkoisen miehen taakka-haittavero ja sassiin!
Viimeksi muokannut elco, 21.12.2016 15:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So Hard
Kitisijä

Gat kirjoitti:
Li on MINUN naiseni!!!
Voisitko ystävällisesti hakea naisesi pois pösilöimästä politiikassa.
Universaali disclaimer.
So Hard
Kitisijä

Gat kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Missäs välissä tämä vitullinen verotus on käynyt?
Mitä tahansa maaseudun yrittäjä tekee kuten talokaupan vaikka sukupolvenvaihtohelpotuksella, puun myyntiä, nilistää vuokratuloja tai myy ihan pienen tontin, totta kai verottaja kahmaisee.

Pointti mulla ylemmässä viestissä, että eihän sille yksilö mitään mahda, joten miksi nilittää jossain Kitinässä jostain muiden verotuksesta tai veroesineistä. KYLLÄ NE VOI, ei mahda mittään.
Ei palkkatuloa verotuksella mitään voi ilman verorikosta ja työnantajaa joka suostuu rötöstelyyn. Paljonko olet maksanut veroja keskimäärin viimeiset vuodet? Mulla ylittyi viime vuonna 50k€.
Universaali disclaimer.
elco
Kitisijä

So Hard kirjoitti: Voisitko ystävällisesti hakea naisesi pois pösilöimästä politiikassa.
Muuten hakisi kyllä, mutta pitää niin kiirettä miettiä filosofiaa, historiaa ja laajempaa maailmanpolitiikkaa!
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:
Laskennallisen asuntotulon verottamistahan on myös mietitty

*wink*
Tuota veroa estää lähinnä se, että velkavetoinen asuntobuumi on länsipoliitikkojen ainoa lääke lyhyen tähtäimen talouskasvuun.