Kitinän oma pieni alkoholiblogi!
-
- Kitisijä
Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!
Tjoo, ehkä mä vaan dokaan liian vähän.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitinän uhri
^
Niin määkin.
Kurkkasin viinikellariin. Shampanja 4 plo, Cava 2 plo, punkku 3 plo, valkkari 4 plo, viski 6 plo, vodka 4 plo, salmari 2 plo, muita 8 plo. Olutta jääkaapissa 1 plo ja Alkon vahvuista lonkeroa 1 tlk.
Niin määkin.
Kurkkasin viinikellariin. Shampanja 4 plo, Cava 2 plo, punkku 3 plo, valkkari 4 plo, viski 6 plo, vodka 4 plo, salmari 2 plo, muita 8 plo. Olutta jääkaapissa 1 plo ja Alkon vahvuista lonkeroa 1 tlk.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Nussittuna nukut paremmin.
-
- Kitisijä
En muista, että mulla koskaan olis ollu kotona mitään varastoa edes pyhiä varten. Ulkomailta en juomia kanna (paitsi joskus olen tuonut Tallinnasta betonivettä kesäksi mökille*), koska Alkostakin saa. Mökillä on ollut pieni varasto siltä varalta, että se iso kala joskus nappais.
*Lisätään tähän nyt vielä se aika, kun olin alaikäinen ja käytiin silloisen tyttöystävän (nykyinen ex-vaimo) kanssa ulkomaanreissuilla ja tuotiin tullessa joku pari hassua pulloa mukana.
*Lisätään tähän nyt vielä se aika, kun olin alaikäinen ja käytiin silloisen tyttöystävän (nykyinen ex-vaimo) kanssa ulkomaanreissuilla ja tuotiin tullessa joku pari hassua pulloa mukana.
Who says you need to buy a guitar?
-
- Kitisijä
En jaksa laskea, mutta vägeviä on toistakymmentä pulloa ja viinejä kymmenkunta. Jääkaapissa on lonkeroa, siideriä ja kaljaa vihanneslaatikollinen eli varmaan jtn 40 tölkkiä. Määrä kasvaa hitaasti, kun aina jostain tulee lahjaksi joku pullo ja kotona/omia tulee juotua todella vähän; mietoja tankkaan kaupasta pari kertaa vuodessa kun jokin on loppumassa/loppunut. Edellisen kerran kun muutin niin annoin säkillisen viinaa muuttomiehelle, joten ei hamstraus sinänsä kannata, mutta eipä noita viitsi roskiinkaan laittaa.
Eipä siitä elämä hirveästi järkkyisi, jos viinaa ei olisi kotona, mutten ymmärrä miksi sitä ei olisi: sitten kun sattuu tarvitsemaan niin sitten sitä on.
Eipä siitä elämä hirveästi järkkyisi, jos viinaa ei olisi kotona, mutten ymmärrä miksi sitä ei olisi: sitten kun sattuu tarvitsemaan niin sitten sitä on.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
3 konjakkia, 9 viskiä, gini ja vodka. Vodkan ostin viime vuonna, muut on mielestäni ennen vuotta 2014 ostettuja. 5 viskiä ja vodka avaamatta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Ei mitään alkoholia kotona. En näe tarvetta varastoida. Kauppa ja alko lähellä ja joskus jää yli.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Ostatteko kaiken muunkin tarpeeseen? Jauhot? Makaronit? Kaurahiutaleet? Mulla alkoholi menee samaan kategoriaan, käsivarasto vaan pitää olla, ja myös sellaisia alkoholeja joita en edes itse juo. Mutta joku vieras voi vaikka haluta. Ehkä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
Onko jengillä karkkia kotona?
Kysyn koska addiktio ja kyky ylläpitää varastoa ilman, että syö/juo sen heti. Oma kantani on, että on kiva olla kunnon stash niin jos tulee himo niin on suunnilleen sitä mitä haluaa kotona. Aika vähän karkkiakin menee, suklaalevy saattaa kestää viikkoja - tosin enempi kuin viunaa.
Kysyn koska addiktio ja kyky ylläpitää varastoa ilman, että syö/juo sen heti. Oma kantani on, että on kiva olla kunnon stash niin jos tulee himo niin on suunnilleen sitä mitä haluaa kotona. Aika vähän karkkiakin menee, suklaalevy saattaa kestää viikkoja - tosin enempi kuin viunaa.
-
- Kitisijä
Ei ole karkkia, eikä tule. Kaikki menee ykkösellä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Ei ole karkkia kotona, menisi heti. Helppo olla ostamatta, mahdoton olla syömättä, eli en osta. Alkoholia on muutama samppanjapullo, punkkua ja jotain väkeviä aina peruskattauksessa. Miedommat kulutuksen mukaan, paitsi jos jää jostain yli. Tällä hetkellä myös glögejä joulun jäljiltä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
-
- Kitisijä
Ei säily karkit jos ovat hyviä ja pahoja ei viitsi ostaa. Lukuisia hyvänmakuisia alkoholijuomia on kyllä, esim. lempisiideriä ollut lava jostain toissakesästä saakka. Lahjoina saa ja reissusta tulee ostettua hyviä viskejä, ginejä yms. niin niitä on kyllä iso kaapillinen, osa vajaita ja osa korkattuja. Ei tartte vetää "tuleensuojaan" eikä "maistella."
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Mulla on kyllä suklaata aina kotona, lähinnä leivontatarkoituksiin kylläkin. Joulun jäljiltä aika paljon muutakin, mutta ei aiheuta ongelmia.
-
- Kitisijä
Mulla on leivontasuklaat erikseen, eivät mielly päässä karkiksi vaan leivontatatarvikkeeksi. Niitä en syö, paitsi silloin, jos jää joku avatun levyn jämä pyörimään. Mies tykkää pahoista karkeista ja ostaa niitä itselleen, myöskään niitä en syö.Vesper kirjoitti:Mulla on kyllä suklaata aina kotona, lähinnä leivontatarkoituksiin kylläkin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
-
- Kitisijä
Karkkia on jotakin noin aina, siis jämiä. Syön melkein joka päivä vähän. En silti osta sitäkään varastoon, kun ei ole tarvetta sitäkään varastoida.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Viina säilyy, joten sitä löytyy talosta aina. Karkit ei, joten niitä en osta varastoon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Kontrollikysymys: onko sulla perheen päivittäinen vessapaperiannos arkilleen aina mitoitettuna ja töistä tullessa haet uuden satsin? Ettei tarvitse varastoida.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Karkkia on jotakin noin aina, siis jämiä. Syön melkein joka päivä vähän. En silti osta sitäkään varastoon, kun ei ole tarvetta sitäkään varastoida.
-
- Kitisijä
Laskin. 3 shampanjaa, kuohuviini, valkoviini, 11 punaviiniä. Väkeviä en laskenut, oluita on 4.
Mun musta kirjani ehdottelee, että vielä jokin aika sitten Dave halusi ostaa viinikaapin.
Mun musta kirjani ehdottelee, että vielä jokin aika sitten Dave halusi ostaa viinikaapin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Viinikaappi on statuskysymys, ei siellä viiniä tarvitse olla!urpiainen kirjoitti:Laskin. 3 shampanjaa, kuohuviini, valkoviini, 11 punaviiniä. Väkeviä en laskenut, oluita on 4.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Käytännössä näin. Puolentoista sinkkumiehen taloudessa ei ole mitään tarvetta varastoida. Pojalla on karkkipäivä lauantaina ja vain lauantaina. Kylässä käy ainoastaan mun tytär ja sille tarjotaan päivän annos ruokaa ja teetä. Kaupoissa tuotteet myydään tietenkin tietynkokoisissa pakkauksissa, eli kyllä hyllystä löytyy makaroonia, jauhoja, kananmunia jne. Jääkaapista löytyy noin päivän tai kahden tarpeet. Lähikauppa on sadan metrin päässä ja auki käytännössä aina kun minä olen hereillä. Betonivettä, tummaa olutta ja punaviiniä myydään juuri sopivan kokoisissa tölkeissä ja pulloissa, ettei niitä jää nurkkiin lojumaan.Vesper kirjoitti:Ostatteko kaiken muunkin tarpeeseen? Jauhot? Makaronit? Kaurahiutaleet? Mulla alkoholi menee samaan kategoriaan, käsivarasto vaan pitää olla, ja myös sellaisia alkoholeja joita en edes itse juo. Mutta joku vieras voi vaikka haluta. Ehkä.
Ei mulla ole kyllä ollut tapana varastoida myöskään silloin kun olen asunut jonkun naisen kanssa samassa osoitteessa.
Who says you need to buy a guitar?
-
- Kitisijä
Niin, välttämätön hyödyke on eri asia, tietenkin ja luonnollisesti.elco kirjoitti:Kontrollikysymys: onko sulla perheen päivittäinen vessapaperiannos arkilleen aina mitoitettuna ja töistä tullessa haet uuden satsin? Ettei tarvitse varastoida.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Karkkia on jotakin noin aina, siis jämiä. Syön melkein joka päivä vähän. En silti osta sitäkään varastoon, kun ei ole tarvetta sitäkään varastoida.
-
- Kitisijä
Ai juu. Kyllä Heinekenin statusarvo kieltämättä nousee kohisten, kun niitä pitää kalliissa viinikaapissa.So Hard kirjoitti:Viinikaappi on statuskysymys, ei siellä viiniä tarvitse olla!urpiainen kirjoitti:Mun musta kirjani ehdottelee, että vielä jokin aika sitten Dave halusi ostaa viinikaapin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^ MacTesla-Davelle kannattaa viinikaapin sijaan syöttää ajatus ranskasta shipatusta viinikellarista. Kaapit on jotenkin rahvaanomaisia.
-
- Kitisijä
Tuollaisella käytöllä kotona olevasta lajitelmasta varmasti on apua.sivustahuutaja kirjoitti:^ viini säilyy kotioloissa ihan hyvin ja onhan se kätevää jos punaista ja valkoista on muutamaa eri sorttia. Meillä yleensä on punaista yksi pihville ja toinen kevyempi. Rieslingiä yksi kalalle ja usein esim. joku gruner veltliner tms kanalle sun muulle. Näin ei tarvitse niin tarkkaan suunnitella ruokia alkossa käynnin yhteyteen.
Väkevissä se tuntuu jotenkin luontevala, että sitä napueta ei naputeta yhdessä sessiossa.
Meillä homma menee niin, että pe n klo 17.00 ostetaan pullo viiniä, joka avataan klo 17.30 ja klo 23 jäljelle jäänyt määrä kaadetaan viemäriin (tai laitetaan jääkaappiin ja kaadetaan pois myöhemmin). Koska pe jokatapauksessa käydään kaupassa, punaviinin osto ostarin alkosta onnistuu samalla kertaa ilman vaivaa.
Ulkomailtakaan ei yleensä tule ostettua viinejä, koska siitä olisi pelkästään vaivaa ilman mitään lisäarvoa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Meillä varastoimattomuus ei liity tähän. Emme vaimon kanssa _koskaan_ ota alkoa kotona viikolla. Se, onko kotona mahdollisesti alkoholia viikolla tai ei, ei vaikuta tähän.elco kirjoitti:
Kysyn koska addiktio ja kyky ylläpitää varastoa ilman, että syö/juo sen heti
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Kyllä. Vaimo ei suostunut. Halusin viinikaapin, koska halusin sen kaapin. En sitä alkoholia.urpiainen kirjoitti:Laskin. 3 shampanjaa, kuohuviini, valkoviini, 11 punaviiniä. Väkeviä en laskenut, oluita on 4.