Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.06.2017 11:15 Edelleen olen sitä mieltä, että tämä on erinomaisen hyvä juttu, koska valtio kerää verotulonsa joka tapauksessa ja mun kannalta on sitä mukavampaa, mitä suurempi osa siitä tulee viinan ja tupakan verotuksesta.
Joo, hinnat ylös vaan ja alkon myynti nousuun.

Ihan turhia kioskeja nuo Tallinnan satamakaupat. Kerran kävin katsomassa, mutta ei siellä mitään ostettavaa ollut. Hyllyt täynnä halpaa bulkkikamaa. Jos mä vielä joskus menen toisenkin kerran Viroon, niin täytyy katsella valmiiksi jotain parempia myymälöitä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 06.06.2017 10:32 ^ Mun takapuolituntuman mukaan kaikista eduskuntapuolueista - klovnikavalkadia ehkä lukuunottamatta - löytyy heittämällä esimerkiksi kuntapolitiikassa pätevöityneitä asiantuntijapoliitikkoja enemmän, kuin Arkadianmäellä on ao. puolueelle paikkoja tarjolla. He ovat vain kovin tylsiä ehdokkaita, jolloin viiden pennin pellet saavat enemmän ääniä.
Jakopoliitikkoja varmaan on jonoksi asti. Kansantalouden pääle ymmärtävistä taas on huutava pula. Jos normikuntajantteri ei osaa pitää edes kuntaa punnalla ja koulua kunnossa, niin isompiin saappaisiin on turha hypätä. Kepulaiset on poikkeus. Heille valtuotason kuppaus on vain kuntakuppauksen jatke.

En kyllä ymmärrä mihin 200 päätä tarvitaan. Puoleet äänestävät puolueina, joten luulisi 100 saavan aikaan sanat äänestystulokset.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Alammeko elämään aikoja joissa jokaiseen uutiseen tulee ensisijaisesti varautua valeuutisena, vai onko tämäkin valeuutinen?

https://yle.fi/uutiset/3-9653951
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ehkäpä kiinalaiset tulee tännekkin.

Ahtaajat taistelevat monopolistaan Espanjan satamissa
Juuri Cosco on ostanut hallintaansa Kreikasta Pireuksen sataman viime vuosina. Siellä työntekijöiden aiemmin hulppeat palkat ovat romahtaneet kiinalaisten tulon jälkeen, mutta käsitellyt konttimäärät kaksinkertaistuneet.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vaikka kiinalainen firma ostaisi suomalaisen sataman, ei se vaikuttaisi työsopimusehtoihin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.06.2017 11:57 Vaikka kiinalainen firma ostaisi suomalaisen sataman, ei se vaikuttaisi työsopimusehtoihin.
Veikkaan että kiinalainen firma perustaisi oman liiton ja tekisi oman tessin. Ei nuo venäläisvetoisetkaan kauheasti tesseistä piittaa. Soveltavat miten tahtovat.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos alalla on jo yleissitova sopimus, onnistuisiko tuo?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.06.2017 14:38 Jos alalla on jo yleissitova sopimus, onnistuisiko tuo?
Yleissitova soveltuu vain jos normaalisitova ei sovellu. Toki käytännössä AKT laittaisi sataman saartoon.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hyvin alkaa olemaan tätä monikulttuurista pörinää Suomessakin.
Suviseuroihin ja Pori Jazzeille terroriesteitä


Mutta hei, ei anneta pelolle valtaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Seison korjattuna, näköjään Yhdysvaltojen pre-emptiivistä iskua pidetään mahdollisena. En kyllä toivo sitä. En halua horjuttaa alkanutta nousukautta. Uusi Korean sota olisi black swan, joka tod. näk. sysäisi Suomen taas lamaan.

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005244627.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 07.06.2017 21:20 Hyvin alkaa olemaan tätä monikulttuurista pörinää Suomessakin.
Suviseuroihin ja Pori Jazzeille terroriesteitä


Mutta hei, ei anneta pelolle valtaa.
Noh.. tosiasia on, että terrori-iskussa kuoleminen lienee yksi kaikkein epätodennäköisimpiä kuolinsyitä eurooppalaiselle.

Esim. sun on äärettömän paljon todennäköisempää kuolla liikenneonnettomuudessa.

Lehmät muuten tappavat noin yhden ihmisen vuodessa Suomessa. Pitkällä aikavälillä lehmää on syytä perätä terrori-iskua enemmän.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Totta. Mutta esimerkiksi kolarien varalle valtio ei tee paskaakaan. Tänäänkin meinasi kolista kun idiootit audimiehet kaahailee turuntiella kahdeksankympin alueella reilusti yli sataa.

Yllet pois käsi donitsilta ja tutkan kanssa teille, varmasti tulisi muutaman (sadan) uuden poliisin menot takaisin sakkotuloina.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Just piti tulla linkkaamaan samaa. Mutta mitä tämä nyt on, että kriittisen tutkivan journalismin keihäänkärki on Seura-lehti?

Edit. Ei ku nythän mä vasta hokasin, että jutun kirjoittaja on yksi niistä Sipilägaten takia YLE:stä lähteneistä Sipilävainoajista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja aasi »

urpiainen kirjoitti: 08.06.2017 9:37 ^ Just piti tulla linkkaamaan samaa. Mutta mitä tämä nyt on, että kriittisen tutkivan journalismin keihäänkärki on Seura-lehti?

Edit. Ei ku nythän mä vasta hokasin, että jutun kirjoittaja on yksi niistä Sipilägaten takia YLE:stä lähteneistä Sipilävainoajista.
Ahh, mä mietin ihan samaa tuosta tutkivasta journalismista, hyvä huomio!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

On kyllä törkeää, että Kepumafia jakaa julkista rahaa mafiosoilleen erilaisten kytkösten kautta. Kukas se aikoinaan sanoikaan, että Keskustapuolue on Suomen suurin rikollisjärjestö?

En pitäisi ihmeellisenä, jos Sipilä herkkähipäisenä omasta mielestään korkeamoraalisena henkilönä loukkaantuu lopullisesti etelän median ajojahtiin ja lyö poliitiikkohanskansa tiskiin tämän vaalikauden jälkeen.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 08.06.2017 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Tuntuu käsittämättömältä, mutta täytyy muistaa Pertin upeasti Kitinäänkin eksplikoima kepulogiikka: Mitä törkeämmistä tempuista kepulaiset jäävät kiinni, sitä kauheampaa tarinaa se kertoo muista puolueista, koska kepu kuitenkin on uskovaisten maalaisten puolueena rehellisin Suomen puolueista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.06.2017 9:03
Bluntly kirjoitti: 07.06.2017 21:20 Mutta hei, ei anneta pelolle valtaa.
Lehmät muuten tappavat noin yhden ihmisen vuodessa Suomessa. Pitkällä aikavälillä lehmää on syytä perätä terrori-iskua enemmän.
FB_IMG_1496382762251.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eiköhän hyttynen nouse kohta listalla kohisten.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ juu.. tuohon tilastoon juuri viittasin, kun sanoin, että lehmät tappavat noin yhden ihmisen vuodessa. Kaikkihan tietävät, että peltomyyrää pitää pelätä joka päivä räjähtävää rekkamies-Abdullahia enemmän, mutta harva tietää, että lehmätkin ovat verenhimoisia tappajia, joiden rinnalla Suomen ISIS on pelkkä susi ihmiselle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 07.06.2017 21:20 Hyvin alkaa olemaan tätä monikulttuurista pörinää Suomessakin.
Suviseuroihin ja Pori Jazzeille terroriesteitä


Mutta hei, ei anneta pelolle valtaa.
Sananlasku ei vara venettä kaada varmaan sopii tähänkin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onks toi pässin tappama se vastarintaliikeurpon Rautatientorilla hyppypotkumurhaama tyyppi?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

MIetin tuota peltomyyrän sijoittumista, olisikohan myyräkuumeesta kysymys?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.06.2017 11:16 MIetin tuota peltomyyrän sijoittumista, olisikohan myyräkuumeesta kysymys?
Myyräkuumeen voi saada vain metsämyyrästä, eli kyllä tässä täytyy olla kyseessä suorat hyökkäykset vähän kanien tapaan: https://www.youtube.com/watch?v=pmu5sRIizdw
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."