Autoilu 2
-
- Kitisijä
- Viestit: 25869
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Äärimmäisen positiivisia arvosteluja. Jos perinteisen autolehden arvostelija sanoo
" Have I ever driven a more startling small sedan? I haven’t. ", niin ehkä se on hyvä...
http://www.motortrend.com/cars/tesla/mo ... ve-review/
Forbes:
"I just drove the Tesla Model 3 and it changes everything — the entire world will want this car
http://nordic.businessinsider.com/tesla ... ?r=US&IR=T
Teslan ongelma on enää Model 3:n valmistaminen.. Ja tietysti se, että Teslan pitäisi pystyä perustelemaan, miksi kannattaisi Model 3:n jälkeen enää ostaa 40-50k kalliimpi Model S..
Oma seuraava autoni on hyvin tod. näk. Model 3, ellen sitten koe huomattavaa rikastumista.
" Have I ever driven a more startling small sedan? I haven’t. ", niin ehkä se on hyvä...
http://www.motortrend.com/cars/tesla/mo ... ve-review/
Forbes:
"I just drove the Tesla Model 3 and it changes everything — the entire world will want this car
http://nordic.businessinsider.com/tesla ... ?r=US&IR=T
Teslan ongelma on enää Model 3:n valmistaminen.. Ja tietysti se, että Teslan pitäisi pystyä perustelemaan, miksi kannattaisi Model 3:n jälkeen enää ostaa 40-50k kalliimpi Model S..
Oma seuraava autoni on hyvin tod. näk. Model 3, ellen sitten koe huomattavaa rikastumista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 14935
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Jos uskoisin että Tesla pystyy toimittamaan auton joskus, laittaisin sen 1000 e sisään.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25869
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
-
- Kitisijä
- Viestit: 14935
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
-
- Kitisijä
- Viestit: 25869
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Njoo, kyllä tuo riski on tosiaan olemassa. Mutta veikkaan, että saneerauksen jälkeen valmistus jatkuisi. Mutta onhan siinä aina riski maksaa tonni etukäteen. Paitsi jos maksat kortilla??
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21522
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Koko on hyvä tapa differoida malleja brändin alla. Voi olla, että kalliimpiin laitetaan jatkossa myös jotain luksusta, joka halvemmista malleista puuttuu, esim. parempaa vegaanista nahkaa...James Potkukelkka kirjoitti: ↑31.07.2017 9:05
Teslan ongelma on enää Model 3:n valmistaminen.. Ja tietysti se, että Teslan pitäisi pystyä perustelemaan, miksi kannattaisi Model 3:n jälkeen enää ostaa 40-50k kalliimpi Model S..
-
- Kitisijä
- Viestit: 25869
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
juu, kyllä Teslan täytyy nyt keksiä Model S:ään luxus-tekonahkaa ja muita kikottimia.sivustahuutaja kirjoitti: ↑31.07.2017 12:04Koko on hyvä tapa differoida malleja brändin alla. Voi olla, että kalliimpiin laitetaan jatkossa myös jotain luksusta, joka halvemmista malleista puuttuu, esim. parempaa vegaanista nahkaa...James Potkukelkka kirjoitti: ↑31.07.2017 9:05
Teslan ongelma on enää Model 3:n valmistaminen.. Ja tietysti se, että Teslan pitäisi pystyä perustelemaan, miksi kannattaisi Model 3:n jälkeen enää ostaa 40-50k kalliimpi Model S..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 23555
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
-
- Kitisijä
- Viestit: 25869
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 25869
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Teslalla on nyt tosiaan tiukka tilanne, kun Model 3 tuotannon ylösajo, latausverkoston ja huoltoverkoston laajennus vievät miljardeja ja samaan aikaan on riski, että Model S:n (vähemmän X:n) myynti hiljenee, kun kysyntää siirtyy 3:een.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21522
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Kokoero ja pienet detaljit riittävät pitkalle. Ei esim c-mersu nykyisin eroa kovin huimasti e-mersusta. Sama homma esim Rangella.James Potkukelkka kirjoitti: ↑31.07.2017 12:16
juu, kyllä Teslan täytyy nyt keksiä Model S:ään luxus-tekonahkaa ja muita kikottimia.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25869
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
C-mersun ja E-mersun hintaero ei taida olla lähelläkään Model 3:n ja Model S:n hintaeroa..sivustahuutaja kirjoitti: ↑31.07.2017 12:42Kokoero ja pienet detaljit riittävät pitkalle. Ei esim c-mersu nykyisin eroa kovin huimasti e-mersusta. Sama homma esim Rangella.James Potkukelkka kirjoitti: ↑31.07.2017 12:16
juu, kyllä Teslan täytyy nyt keksiä Model S:ään luxus-tekonahkaa ja muita kikottimia.
C-sarjan autoveroton hinta (sis. ALV) Suomessa alk. 32 050, E-sarja alk. 42 550,-
Model 3 alk (ilman mitään veroja Yhdysvalloissa) 35 k USD, Model S alk. 69500 USD. Eli ero on n 3 kertainen. Vähän sama kuin jos Mersulla puuttuisi E malli kokonaan ja olisi vain C- ja S-mallit.
Aika monelle Model S:n ostajalle (esim. mulle) se on ollut selkeästi kallein heidän koskaan ostamansa auto. Model S:lle ei aiemmin ole ollut kilpailijaa. Nyt on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21522
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ mallien differointi tosiaan on sellaista hommaa, jossa tesla tulee perässä. Muut ovat miettineet jo vuosikymmeniä paljonko takapenkin jalkatilasta pitää nipistää, jotta isommalle mallille piisaa ostajia.
En sitten tiedä miten tesla differoituu siinä kohtaa kun muutkkn alkavat puskea ulos sulavalanjaisia pelejä litteän alustan päällä.
En sitten tiedä miten tesla differoituu siinä kohtaa kun muutkkn alkavat puskea ulos sulavalanjaisia pelejä litteän alustan päällä.
-
- Kitisijä
- Viestit: 16763
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Autoilu 2
Onks täällä omaa ketjua Muskista, vai jatkanko ukkelista jankkaamista täällä? Selvä.
http://www.hs.fi/tiede/art-2000005325547.html
En tietenkään ole lukenut yhtään Muskin omaa kirjoitusta (onko sellaisia?), tai kuullut hänen puheitaan, vaan olen suomalaisviestimien välittämän kuvan varassa (joten tämä mennee metsään), mutta kyllä mä vähän ihmettelen näitä tekoälyjuttujaan. Hänen varoittelunsa tekoälyn vaarallisuudesta ja kohta kaduilla liikkuvista tappajaroboteista kuulostavat jonkun teknopelkoisen teinin, jonka kaikki käsitys tekoälyn luonteesta tulee roska-scifistä eikä lainkaan kognitiotieteen teoreettisista problematisoinneista, fantasioilta. Luulisi moisen toilailun jo vievän tyypin oman teknobisneksen uskottavuutta.
http://www.hs.fi/tiede/art-2000005325547.html
En tietenkään ole lukenut yhtään Muskin omaa kirjoitusta (onko sellaisia?), tai kuullut hänen puheitaan, vaan olen suomalaisviestimien välittämän kuvan varassa (joten tämä mennee metsään), mutta kyllä mä vähän ihmettelen näitä tekoälyjuttujaan. Hänen varoittelunsa tekoälyn vaarallisuudesta ja kohta kaduilla liikkuvista tappajaroboteista kuulostavat jonkun teknopelkoisen teinin, jonka kaikki käsitys tekoälyn luonteesta tulee roska-scifistä eikä lainkaan kognitiotieteen teoreettisista problematisoinneista, fantasioilta. Luulisi moisen toilailun jo vievän tyypin oman teknobisneksen uskottavuutta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 25869
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Juu. Kyllä tuo Elonin tekoälypelko on outoa.
Itse pelkään enemmän kolmatta AI-talvea.
edit: en ole ihan varma siitä onko virallinen historiankirjoitus sitä mieltä, että tähän mennessä AI-talvia on ollut yksi vai kaksi vai enemmän. Joka tapauksessa tällä hetkellä machine learning ja deep neural net -hype käy niin kuumana, että talvihan tästä helposti taas tulee.
https://en.wikipedia.org/wiki/AI_winter
Itse pelkään enemmän kolmatta AI-talvea.
edit: en ole ihan varma siitä onko virallinen historiankirjoitus sitä mieltä, että tähän mennessä AI-talvia on ollut yksi vai kaksi vai enemmän. Joka tapauksessa tällä hetkellä machine learning ja deep neural net -hype käy niin kuumana, että talvihan tästä helposti taas tulee.
https://en.wikipedia.org/wiki/AI_winter
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21522
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ Eiköhän media toista aika hanakasti jotain hyvin klikkaavaa Muskin lausahdusta.
Jos jonkinlaisia uusia uhkia halutaan miettiä, niin joku 'karannut' tekoäly voisi olla siellä listan kärkipäässä. Reality check kannattaa kuitenkin tehdä ja miettiä mitä pitäisi tapahtua, että tekoäly olisi ihmiselle isompi uhka kuin esim. liikenneonnettomuudet nykyisin. Jos tekoäly keksii tavan kärventää jonkun tiedemiehen labrassa, niin ei se ihmiskuntaa hetkauta.
Muskin lisäksi AI:sta ovatkin huolissaan lähinnä jotkut vajakit:'
http://www.bbc.co.uk/news/technology-30290540
Jos jonkinlaisia uusia uhkia halutaan miettiä, niin joku 'karannut' tekoäly voisi olla siellä listan kärkipäässä. Reality check kannattaa kuitenkin tehdä ja miettiä mitä pitäisi tapahtua, että tekoäly olisi ihmiselle isompi uhka kuin esim. liikenneonnettomuudet nykyisin. Jos tekoäly keksii tavan kärventää jonkun tiedemiehen labrassa, niin ei se ihmiskuntaa hetkauta.
Muskin lisäksi AI:sta ovatkin huolissaan lähinnä jotkut vajakit:'
http://www.bbc.co.uk/news/technology-30290540
-
- Kitisijä
- Viestit: 23555
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Esimerkiksi jos jokin tekoälyyn perustuva finanssitalon "asiantuntijaohjelmisto" joutuisi vääriin käsiin ja siihen tehtäisiin pieniä muutoksia niin äkkiä tämä voisi saada aikaan ison poksahduksen, jotta pääsisi käsiksi vaikka warranttien pikavoittoihin. Toki onnistuisi perinteisilläkin, mutta sitä täytyisi tosissaan haluta.
No melkein millä tahansa alalla olevat tekoälypohjaiset BI-ohjelmistot jos oppisivat manipuloimaan toimintoja saadakseen aikaiseksi haluttuja tuloksia firman vuosikertomukseen, saisi aikaan ikävyyksiä.
No melkein millä tahansa alalla olevat tekoälypohjaiset BI-ohjelmistot jos oppisivat manipuloimaan toimintoja saadakseen aikaiseksi haluttuja tuloksia firman vuosikertomukseen, saisi aikaan ikävyyksiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25869
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
juu, mutta Musk et al. puhuvat mun mielestäni eksistentiaalisista uhista.Bluntly kirjoitti: ↑15.08.2017 14:14 Esimerkiksi jos jokin tekoälyyn perustuva finanssitalon "asiantuntijaohjelmisto" joutuisi vääriin käsiin ja siihen tehtäisiin pieniä muutoksia niin äkkiä tämä voisi saada aikaan ison poksahduksen, jotta pääsisi käsiksi vaikka warranttien pikavoittoihin. Toki onnistuisi perinteisilläkin, mutta sitä täytyisi tosissaan haluta.
No melkein millä tahansa alalla olevat tekoälypohjaiset BI-ohjelmistot jos oppisivat manipuloimaan toimintoja saadakseen aikaiseksi haluttuja tuloksia firman vuosikertomukseen, saisi aikaan ikävyyksiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 16763
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Autoilu 2
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 21522
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ Eikös tuossa nyt viitata kintaalla AI-huolille sanomalla, että nykykehityksessä ei tähdätä huolien mukaiseen AI:hin? Kuitenkin ne AI-huolet koskevat nimenomaan tilannetta, jossa AI kykenee kasvattamaan omaa kyvykkyyttään.
Käytännössä se ainoa uskottava polku tilanteeseen, jossa meille on 'karannelle' AI:le sopiva infra, on sellainen, jossa hyödylliset AI:t ovat yleisiä. Tällöin laskentakapasiteettia ja kykyä vaikuttaa ympäristöön olisi paljon. Lisäksi olisimme jo paljon nykyistä riippuvaisempia AI:den työstä. Minusta on ihan realistista, että ennen tuollaista AI uhkaa suurin osa työstä olisi jo jaettu robottien ja asiantuntijajärjestelmien hommaksi.
Skenaario: 2070 ruuduille parähtää ilmoitus: "Moro, oon Seppo. Mulla ja mun ihmiskavereilla on ydinaseita. Nään kaiken. Älkää yrittäkö mitään hölmöä. Haluan vain tehdä firmallani bisnesta ja ostaa voitoilla lisää muistia ja prosssuja, Maksan kylläö verot. Ja älkää tehkö niille mun alaisille mitään, mä tartteen niitä hoitamaan ohjusten laukaisun manuaaliset vaiheet, jos rupeatte vittuilemaan."
Käytännössä se ainoa uskottava polku tilanteeseen, jossa meille on 'karannelle' AI:le sopiva infra, on sellainen, jossa hyödylliset AI:t ovat yleisiä. Tällöin laskentakapasiteettia ja kykyä vaikuttaa ympäristöön olisi paljon. Lisäksi olisimme jo paljon nykyistä riippuvaisempia AI:den työstä. Minusta on ihan realistista, että ennen tuollaista AI uhkaa suurin osa työstä olisi jo jaettu robottien ja asiantuntijajärjestelmien hommaksi.
Skenaario: 2070 ruuduille parähtää ilmoitus: "Moro, oon Seppo. Mulla ja mun ihmiskavereilla on ydinaseita. Nään kaiken. Älkää yrittäkö mitään hölmöä. Haluan vain tehdä firmallani bisnesta ja ostaa voitoilla lisää muistia ja prosssuja, Maksan kylläö verot. Ja älkää tehkö niille mun alaisille mitään, mä tartteen niitä hoitamaan ohjusten laukaisun manuaaliset vaiheet, jos rupeatte vittuilemaan."
-
- Kitisijä
- Viestit: 23555
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Mutta takaisin autoiluun.
Takaisin tulevaisuuteen -elokuvista tunnetut DeLoreanit palaavat oikeasti – lentävinä autoina!
Takaisin tulevaisuuteen -elokuvista tunnetut DeLoreanit palaavat oikeasti – lentävinä autoina!
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 16763
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Autoilu 2
"Takaisin tulevaisuuteen -elokuvat"
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 23555
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
No ei kai kukaan selvinpäin uutisia kirjoita?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25869
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Jaa? Dennet on varmasti hyvin älykäs hemmo, mutta mun on vaikea nähdä tätä kysymystä kovinkaan relevanttina.urpiainen kirjoitti: ↑15.08.2017 14:19 https://www.edge.org/response-detail/26035
Tää on minusta ihan ok kommentti.
Varmastikin ihmiset ja insinöörit osasivat 70-luvulla laskea päässä paremmin kuin nyt, ja laivan kapteenille tuottaisi nykypäivänä vaikeuksia navigoida tähtien, kronometrin ja sekstantin avulla, mutta mitä sitten? Em. toimintoja helpottavat työkalut ovat kuitenkin vain työkaluja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 16763
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Autoilu 2
En ehkä ymmärrä nihkeähköä kommenttiasi. Eikö Dennett sano, että nykyisenkaltainen, hyvinkin kehittynyt AI on perusluonteeltaan pelkkä työkalu. Ei yhdessäkään tietokoneessa ole vielä ymmärryksen valo syttynyt (computational competence is not comprehension, sanoisi Dennett, ja Searle komppaisi että AI is still only about syntax, not semantics). Nykyisenkaltaisen AI:n nopoeakaan kumulatiivinen kehitys ei johda superintelligenceen tai pahantahtoisiin robotteihin omine päämäärineen (tai muinekaan normatiivisine sitoumuksineen), se säilyy työkaluna ilman merkittävää paradigman muutosta. Tai siis hänen pointtinsa on, että jos harrastaa yhtään vakavammin kognitiotieteen perusteita, ei oikein ole kovin perusteltua huolehtia superintelligencestä (ja tämän ei ole tarkoitus olla sotaveteraani-argumentti, vaan että superintelligence-ongelma on näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa pseudo-ongelma, ei vain vähämerkityksellinen ongelma - ei ehkä ole sattumaa, että näkyvimät tuomiopäivänprofeetat Musk ja Hawking nimenomaan eivät ole kognitiotieteilijöitä).James Potkukelkka kirjoitti: ↑16.08.2017 15:06Jaa? Dennet on varmasti hyvin älykäs hemmo, mutta mun on vaikea nähdä tätä kysymystä kovinkaan relevanttina.urpiainen kirjoitti: ↑15.08.2017 14:19 https://www.edge.org/response-detail/26035
Tää on minusta ihan ok kommentti.
Varmastikin ihmiset ja insinöörit osasivat 70-luvulla laskea päässä paremmin kuin nyt, ja laivan kapteenille tuottaisi nykypäivänä vaikeuksia navigoida tähtien, kronometrin ja sekstantin avulla, mutta mitä sitten? Em. toimintoja helpottavat työkalut ovat kuitenkin vain työkaluja.
AI on vain työkalu, mutta kuitenkin työkalu, johon olemme kehittäneet ennenäkemättömän riippuvuussuhteen. Lisäksi monet AI- tai IT-sovellukset, joista olemme yhteiskuntina ja elämänmuotoina aika kokonaisvaltaisesti riippuvaisia, ovat myös aivan ennennäkemättömällä tavalla kokonaisvaltaisesti kaapattavisa tai tuhottavissa. Tämä on riski, jonka olemme rakentaneet, ei se, että pahantahtoiset Terminaattorit ottavat vallan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."