Kyllä. Toyotalla ei ole valikoimassa yhtään sähköautoa. Hybridejä ja vetyauto kyllä.sivustahuutaja kirjoitti: ↑30.11.2017 10:48Puhutaanko me nyt samasta firmasta? Toyota toimi hybridien edelläkävijänä ja mirai on kai edelleen ainoa vakavasti otettava yritys vetyautoksi.James Potkukelkka kirjoitti: ↑30.11.2017 9:00 ^Toyota osaa valmistaa autoja, siitä ei ole epäilystä. Mutta kovin nopealiikkeinen se ei ole. Toyotalla ei ole valikoimassa ainoatakaan sähköautoa.
Firma kehittää myös akkuteknologiaa ihan tosissaan:
https://www.google.fi/amp/s/www.forbes. ... firms/amp/
Autoilu 2
-
- Kitisijä
- Viestit: 25938
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21587
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Sähkö on oleellinen osa disruptiota. Maailma on menossa halvan uusiutuvan energian suuntaan. Sähköautoilla on merkittävä rooli energianvatastoinnissa ja säätövoimana. Tämä disruptio on kuitenkin enemmän energia-alan puolella.
Siinä olen samaa mieltä, että itseohjautuvuus on se automaailman disruptoiva tekijä.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21587
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Meinaat akkujen, varsinkin nykyisten. olevan 100% voittaja sähköautoissa?James Potkukelkka kirjoitti: ↑30.11.2017 10:55
Kyllä. Toyotalla ei ole valikoimassa yhtään sähköautoa. Hybridejä ja vetyauto kyllä.
Toyotalla on mielestäni pullat ihan hyvin uunissa voimalinjojen puolesta. Itseohjautuvan tutkimisen laita on paljon huolestuttavampi. Toisaalta toyotan brändi sopii paremmin fleetteihin kuin vaikkapa sakujen.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25938
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Sanoin ainoastaan, että Toyotalla ei ole myynnissä yhtään sähköautoa.sivustahuutaja kirjoitti: ↑30.11.2017 10:59Meinaat akkujen, varsinkin nykyisten. olevan 100% voittaja sähköautoissa?James Potkukelkka kirjoitti: ↑30.11.2017 10:55
Kyllä. Toyotalla ei ole valikoimassa yhtään sähköautoa. Hybridejä ja vetyauto kyllä.
Uskon akkujen (ei toki välttämättä nykyisten Li-ion -akkujen) olevan voittaja sähköautoissa. Superkondensaattorien energiasisältö on useita kertaluokkia liian pieni. Vetyyn en usko yhtään, sen jakeluongelmat ovat paljon sähkö suuremmat ja lisäksi hyötysuhde (well to wheel) on huono.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 30.11.2017 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21587
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ miten tuo tekee toyotasta hitaan? Montako vetyä teslalla on ja mitä uusia akkuteknologioita tesla on tuomassa markkinoille?
-
- Kitisijä
- Viestit: 25938
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Vety on väärä hevonen. Toyota on mielestäni jo itsekin sen myöntänyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
Sanoin tuon juu vähän huonosti: automaailman disruptio ei tule *yksin* sähköstä. Toki se on osa sitä ja kun autot osaavat hakeutua itse lataukseen kuin ruohonleikkurit nykyään niin silloin alkaa tapahtumaan.sivustahuutaja kirjoitti: ↑30.11.2017 10:56
Sähkö on oleellinen osa disruptiota. Maailma on menossa halvan uusiutuvan energian suuntaan. Sähköautoilla on merkittävä rooli energianvatastoinnissa ja säätövoimana. Tämä disruptio on kuitenkin enemmän energia-alan puolella.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 21587
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^^ väärän hevosen veikkaaminen on hitautta?
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
Mikä on se sähköauton auvoiseksi tekevä tekijä etenkin jollei himassa eikä duunissa ole latausmahdollisuutta?James Potkukelkka kirjoitti: ↑30.11.2017 10:55
Kyllä. Toyotalla ei ole valikoimassa yhtään sähköautoa. Hybridejä ja vetyauto kyllä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 25938
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Ei mulla ole mitään tietoa Toyotan hitaudesta, myönnän sen. Ihmettelen vain, miksi Toyotalla ei ole yhtään sähköautoa, kun kaikilla muilla isoille pelureilla on ainakin yksi sähköauto valikoimassa.
Ps. Vedin mutkat suoriksi, kun sanoin, että Toyota olisi myöntänyt, että vety on väärä hevonen.
Tarkka lainaus on
"“Elon Musk is right - it’s better to charge the electric car directly by plugging in,” said Tanaka. But hydrogen has a place as a viable alternative to gasoline, he added"
https://uk.reuters.com/article/us-autos ... KKBN1CV0I2
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 25938
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Jos verrataan vetyyn, niin sähköautojen latausmahdollisuus on valtavan paljon helpommin (=halvemmalla) järjestettävissä, kuin vetyautojen tankkausmahdollisuus.elco kirjoitti: ↑30.11.2017 11:11Mikä on se sähköauton auvoiseksi tekevä tekijä etenkin jollei himassa eikä duunissa ole latausmahdollisuutta?James Potkukelkka kirjoitti: ↑30.11.2017 10:55
Kyllä. Toyotalla ei ole valikoimassa yhtään sähköautoa. Hybridejä ja vetyauto kyllä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
^ Jos verrataan maailman parhaaseen lataavaan bensahybridiin?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 25938
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Plug-in bensa/diesel hybridi on kätevämpi käyttää kyllä. Intuitiivisesti mun on vain vaikea uskoa, että auto, jossa on sekä poltto että sähkömoottori, bensatankki ja akut voi olla pitkällä tähtäimellä voittaja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21587
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Jos veryautin tankkaaminen vaatii erikoisinfraa ja keinoölyn pyörittämän logistiikan, niin miksi se häiritsisi robotaksin asiakasta?James Potkukelkka kirjoitti: ↑30.11.2017 11:14 Jos verrataan vetyyn, niin sähköautojen latausmahdollisuus on valtavan paljon helpommin (=halvemmalla) järjestettävissä, kuin vetyautojen tankkausmahdollisuus.
Power to gas on yksi vaihtoehto kausivarastointiin. Jos tuollainen yleistyy, niin vetyinfrasta on jo iso pala valmiina.
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
Lyhyellä tähtäimellä bensa-auton lataus on helpompaa. Lataava hybridi pienentää kulutusta ja siinähän oppivat ottamaan energiaa talteen.James Potkukelkka kirjoitti: ↑30.11.2017 11:18 Plug-in bensa/diesel hybridi on kätevämpi käyttää kyllä. Intuitiivisesti mun on vain vaikea uskoa, että auto, jossa on sekä poltto että sähkömoottori, bensatankki ja akut voi olla pitkällä tähtäimellä voittaja.
Minun on vaan vaikea nähdä tuota sähköauton auvoa vuonna 2017. Saa olla kyllä omalaatuinen ihminen, että ostaa sähköauton ainoaksi autokseen (eli kaikki ovat riippuvaisempia polttomoottoreista kuin sähkövehkeistä). Lataus on parhaimmillaankin ainoastaan työlästä ja valtaosassa tapauksista käytännössä mahdotonta: Ei esim minulla ole mitään laturia missään tarjolla eikä huvita hengata jossain vitun forumin parkkihallissa lataamassa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 25938
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Sähköauton käyttö on oikein helppoa ja bensa-autoa helpompaa, jos usercase on oikea. Esim. minä. Ei se tietenkään kaille tällä hetkellä sovi. Mutta eihän me nyt varmaan puhutaakaan vuodesta 2017 vaan esim vuodesta 2027. Silloin auto hoitelee energiantarpeensa itse, on se sitten bensa, vety tai sähkö.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 23599
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Täyssähkövispilöissäkin tojoota on aika vahvoilla jos 2022 tuotantolinjalta pullahtaa solid state battery kärry, kuten uumoilevat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
Jaaha, no tuossa tapauksessa minusta kannattaa vuonna 2017 myydä 10 miljoonaa bensa/hybridautoa vuodessa ja tehdä 15 miljardia voittoa kuin myydä 20k sähköautoa 4 miljardin tappiolla.James Potkukelkka kirjoitti: ↑30.11.2017 12:23 ^Sähköauton käyttö on oikein helppoa ja bensa-autoa helpompaa, jos usercase on oikea. Esim. minä. Ei se tietenkään kaille tällä hetkellä sovi. Mutta eihän me nyt varmaan puhutaakaan vuodesta 2017 vaan esim vuodesta 2027. Silloin auto hoitelee energiantarpeensa itse, on se sitten bensa, vety tai sähkö.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 23599
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Jumankukkelis!
8-9 vuotiaissa on yksi ranskis Avensiksen yläpuolella. Kai se on pakko harkita vaihtoa ennenkuin on tuossa lokerikosssa.
Ei vielä näy Teslaa listoilla.
TÜV 2018 -katsastusraportti
8-9 vuotiaissa on yksi ranskis Avensiksen yläpuolella. Kai se on pakko harkita vaihtoa ennenkuin on tuossa lokerikosssa.
Ei vielä näy Teslaa listoilla.
TÜV 2018 -katsastusraportti
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21587
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ avensiksilla on ajettu melkein tuplat tuohon pösöön nähden.
Tilaston ja perhekoon perusteella valintasi on 911.
Tilaston ja perhekoon perusteella valintasi on 911.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23599
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Pökötit varmaan olleet korjaamolla niin paljon, ettei ole voitu saada kilometrejä kasaan.
Ihan reilusti voin myöntää kuuluvani siihen noin kahdeksaan prosenttiin, jotka myöntävät olevansa keskimääräistä huonompia kuskeja. Joku porsseliini voisi olla ihan liian tykki mulle. Lisäksi viikon ruuat ja kaljat ei mahtuisi kyytiin, kalastusvehkeistä puhumattakaan.
Ihan reilusti voin myöntää kuuluvani siihen noin kahdeksaan prosenttiin, jotka myöntävät olevansa keskimääräistä huonompia kuskeja. Joku porsseliini voisi olla ihan liian tykki mulle. Lisäksi viikon ruuat ja kaljat ei mahtuisi kyytiin, kalastusvehkeistä puhumattakaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23599
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Juma!
No toinen ongelma olisi toki etten pääsisi tuosta kotterosta pihalle omin avuin. Sisään ehkä vauhdin kanssa.
No toinen ongelma olisi toki etten pääsisi tuosta kotterosta pihalle omin avuin. Sisään ehkä vauhdin kanssa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9559
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Autoilu 2
Huomattavasti enemmän broidin Avensiksen korjaamiseen on mennyt rahaa kuin yhdenkään mun pösön.
Ja niin kuin olen aiemminkin esittänyt, niin katsastusraporteilla ei juurikaan ole merkitystä. Suurin osa hylyistä johtuu nivelistä, jarruista ja valoista, joista kaikki on edullisia korjata ja ovat vielä kuluvia osia joita kuuluukin vaihtaa. Toiset huollattaa autonsa näiden osalta ennakkoon ja vaihtaa korjaamon ilmoitusten perusteella osat ennakkoon. Toiset taas käyttää näyttämässä auton katsastuksessa ja vaihtaa sen mitä katsastusmies määrää. Oman kokemuksen perusteella autokorjaamo suosittelee vaihtamaan osia tiukemmalla seulalla kuin katsastuskonttori.
Ne viat joilla on merkitystä on niitä jotka estää auton käytön. Moottori, vaihteisto ja sähköjärjestelmän viat aiheuttavat ihan eri tason ongelmia ja kuluja, eikä ne näy katsastustilastoissa, kun ei niiden kanssa pääse katsastukseen asti. Valitettavasti ne ei näy luotettavasti missään muussakaan tilastossa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 14946
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Katsastuksessa esiin tulevat viat ovat indikaattori yleisestä vikojen ja virheiden määrästä. Se kertoo kyllä laadusta. On vaikea uskoa, että eri automerkkien omistajien käytös auton huoltamisessa ja osien vaihtamisessa eroaisi keskimäärin toisistaan. Jos 200k ajetussa rellussa on 2x määrä vikoja 200k ajettuun mersuun nähden katsastuksessa, ei ole mitään syytä olettaa että se johtuisi siitä, että mersumies vaihtaa osat aikaisemmin. Se on aika kehno selitysmalli. Paljon parempi selitys on, että mersun osat ovat laadukkaampia ja rikkoontuvat siksi harvemmalla frekvenssillä.
Muitakin indikaattoreita varmasti on, kuten huoltoliikkeiden tilastot jne. Se ei kuitenkaan tarkoita, että katsastustilastojen selitysarvo autojen laadussa ja korjaustarpeessa olisi kehno. Varmaan ymmärrät, että veljesi avensiksen selitysarvo on yksittäistapauksena ihan yhtä kehno. Oli minullakin volkkari josta jouduin 5 vuoden aikana kerran vaihtamaan yhden polttimon ja tuulilasinpyyhkimiä ja sitten toinen jossa meni uusiksi koko konepellin alla oleva kama.
Muitakin indikaattoreita varmasti on, kuten huoltoliikkeiden tilastot jne. Se ei kuitenkaan tarkoita, että katsastustilastojen selitysarvo autojen laadussa ja korjaustarpeessa olisi kehno. Varmaan ymmärrät, että veljesi avensiksen selitysarvo on yksittäistapauksena ihan yhtä kehno. Oli minullakin volkkari josta jouduin 5 vuoden aikana kerran vaihtamaan yhden polttimon ja tuulilasinpyyhkimiä ja sitten toinen jossa meni uusiksi koko konepellin alla oleva kama.
Universaali disclaimer.