Perjantaina juttelimme kaveriporukassa WA:ssa erilaisista enemmän tai vähemmän puoskarikollegoista ja naureskelimme mm. eräälle urheilulääkärille, joka aina ensin teettää tonnilla tutkimuksia ja sen jälkeen diagnoosi on aina mykoplasma ja ylikunto. Radiologikollega laittoi linkin ko. naisen firman tulostietoihin ja kommentoi, että ihan hyvin kuitenkin tienaa. Kyseinen yhden naisen firma on viimevuosina tehnyt tulosta vajaa 200t vuodessa. Katsoin naisen tietoja ja huomasin, että hänen firmansa rekisteritiedot hiukan poikkeavat omistani ja mietin, ovatko omani varmasti asianmukaiset ja ajattelin samantien katsoa radiologikaveri tiedot, koska hänellä on sama juristi ja kirjanpitäjä ja ajattelin varmistaa, että hänen rekisteritietonsa ovat samankaltaiset kuin minulla, ts. en ole yksin poikkeava.
Olen joskus ohimennen kirjoittanut kaveristani aiemminkin. Hänellähän on mm. kolmen mökin kesämökki järvenrannalla ja asuu siellä kesät tehden töitä mökiltä. Katsoo kuvia ja lausuu niitä tekoälyohjelman kirjoittaessa lausunnot koneelle. Hän käy kesäisin kaupungissa yhtenä päivässä viikossa tekemässä tutkimuksia, joita ei voi tehdä etänä.
Menin siis kaverini tulostietoihin ja tämä aiheutti järkytyksen. Hänen yhdenmiehen firmansa oli usean vuoden ajan tehnyt _voittoa_ n 400t/vuosi. Itse en pääse lähellekään samaa. Olen toki arvellut, että hän tienaa mua paremmin, mutta en osannut aavistaa, että noin paljon paremmin.
Tämä järkytti minäkuvaani ja aiheutti omituisia tuntemuksia. Olin ajatellut, että tienaan lääkärinä hyvin. Nyt huomasin olevani aivan maakuntasarjaa. Tunsin itseni naurettavaksi ja epäonnistuneeksi. Mieleeni myös hiipi käsittämättömiä ajatuksia. Mieleeni mm. tuli ajatus, onko oikein, että ko. hemmo vetää 400t vuodessa voittoa, olisiko parempi, että hän tienaisi hiukan vähemmän, jos tutkimukset olisivat sitten sen ansiosta vähän halvempia