Vaimo ja lapset Budapestissa/armeijassa ja tilillä 400k käteistä. What could go wrong?!
Mä oon ymmärtänyt, että tuo olisi kohtuu edullinen vaihtoehto. Täytyy tosin tarkastaa OP:n hinnasto, kun ei ole tarkoitus käydä aktiivisesti kauppaa ja meillä on käyttämättömiä bonuksia tuolla, jolla voisi kattaa kulut.
En mä jaksa keskittyä, paljonko saan maanvuokria vuodessa. Jotain alle 30 kiloa muistelen. Kertasatsina loppuvuodesta. . En tiedä peltomaan vaihtelevia hintoja, mutta ovat ne niin että vuokralaisilleni on totta kai edullisempaa vuokrata ja tuskinpa juuri heillä olisi varaa ostaakaan. Ja nyt ne pellot ovat heille taas kahdeksi vuodeksi vuokrattuna, mikä hieman haittaa myyntiä muille. Mutta itse saisin toki myymällä pinta-alaa edes osittain varmaan enemmän tai siis elinikäennuste huomioiden nopeammin. Tiloja on myyty niin sielläkin päin. En haluaisi, mutta sen yhden joutavan tontin kyllä.James Potkukelkka kirjoitti: 01.06.2018 8:49 ^Paljonko maan vuokraamisesta maksetaan/maan hinta? Myymällä maat ja sijoittamalla rahat hyviin osingonmaksajiin, saisit n 5% osinkotuoton pääomalle vuodessa ja mahdollinen osakkeen arvonnousu päälle.
Tää on nyt akuutisti REAKTIIVISTA käytännön tilanteeseen, oli alkusyy kenen tai kuinka kaukana. Siin on paitsi minä, myös suku ja luonnonvoimat. Tähän ei auta muu, kuin että jaksaisin käytännön asiat ensin hoitaa, ilman apua. Apuna ei toimi pillerit, pullerit saati terapiat. Siinhän makoilisin jossain ja käytännön asiat sortuvat vielä enemmän kun makoilen ja mua "auttaen" analysoidaan. Jostain yleishymistelevästä näkökulmasta, ilman käytäntöä akuuttiin käytännön maailmaan. Kiitos vaikka junanraiteet ensin.James Potkukelkka kirjoitti: 01.06.2018 11:19 ^Kyllähän sä olet ajautumassa kohti hautaa tavalla tai toisella hyvin nopeasti. Haluatko sitä? Mä en suosittele sitä. Sulla olisi mahdollisuus parantua, jos antaisit itsellesi mahdollisuuden.
elco kirjoitti: 01.06.2018 11:39 Itse säästän pojalle seligsonin passiivisiin rahastoihin se 138,85e minkä verottomana saa lahjoittaa. Vaimo säästää kans samaan salkkuun ja pappa lahjoittaa könttäsummia, jotka kiertävät kauttani edelleen samaan salkkuun.
Nordnet on luultavasti hieman halvempi, mutta pidän Seligsonin palvelusta ja tuotteista kun ovat riittävän yksinkertaisia eikä tarvitse poimia sen kummemmin.
Onko viestisi se, että turha lahjoittaa lapselle pikkuhiljaa, kun voi aivan hyvin lyödä 30.000€ kouraan sitten kun on täysi-ikäinen?Gat kirjoitti: 01.06.2018 12:21 Silkkoina seteleinä voi vaikkei saa antaa vaikka kuinka. Saajan oma vika jos eivät ilmoita verottajalle. Niin maalla vieläkin maksetaan, pimeästi. Ongelma nykyään, että fyysisellä rahalla kaupassa maksaminen on nykyään kummallista. Vähin erin vain uskaltaa.
Nordnetille tuli aika hiljan sellainen säästöpalvelu, jossa nordnettiin ostetuilla fyrkilla ostetaan automaattisesti tietty mix esim. indeksirahastoja. Tuo on ihan toimiva setti. Indeksirahastoja on hieman rajoitettu, mutta kyllä sieltä löytyy helposti ne oleelliset pienikuluiset.elco kirjoitti: 01.06.2018 11:39 Nordnet on luultavasti hieman halvempi, mutta pidän Seligsonin palvelusta ja tuotteista kun ovat riittävän yksinkertaisia eikä tarvitse poimia sen kummemmin.
Ja kuluttomat. Jonkinlainen lapsenomainen usko mulla on noihin kotimaisiin metsäyhtiöihin kun muovi korvataan muilla tuotteilla. Ja Superrahasto Suomessa aika hyvin edustettuna.sivustahuutaja kirjoitti: 01.06.2018 17:14...mutta kyllä sieltä löytyy helposti ne oleelliset pienikuluiset.
En ole seurannut, miten suomalaiset metsäyhtiöt on hinnoiteltu, mutta kyllähän esim. EU:n kaavailemat muovirajoitukset pakkausmateriaaleissa ovat tosiaan hyväksi suomalaisille metsäfirmoille.Bluntly kirjoitti: 01.06.2018 19:10Ja kuluttomat. Jonkinlainen lapsenomainen usko mulla on noihin kotimaisiin metsäyhtiöihin kun muovi korvataan muilla tuotteilla. Ja Superrahasto Suomessa aika hyvin edustettuna.sivustahuutaja kirjoitti: 01.06.2018 17:14...mutta kyllä sieltä löytyy helposti ne oleelliset pienikuluiset.
En ole myynyt omaa firmaani, vaan 65% yhden start upin osakkeista, johon sijoitin reilu kolme vuotta sitten. Mulla on lisäksi hiukan vajaa 300k suoraan pörssissä (tai siis mun omistamalla Oy:llä on) ja lisäksi olen laittanut saman Oy:ni kautta 50k yhteen toiseen start upiin, joka on edelleen siinä alkuvaiheessa. Em. omistukset ovat siis omistamani Oy:n kautta, jonka kautta teen lääkärintyöni. Start upin myyntirahatkin ovat siis Oy:ni rahoja, eikä niitä voi suoraan henk. koht käyttöön nostaa. Pitää maksella vähitellen osinkoina. Tai siis voisihan ne nostaa vaikka kaikki kerralla pois, mutta silloin menisi palkkaverona yli puolet verottajalle. Osinkoina kun vähitellen nostelee, kokonaisveroasteeksi tulee 26% (Oy maksaa ensin 20% ja sitten henk. kohtaisessa verotuksessa loput).Gat kirjoitti: 07.06.2018 0:45
Miten DaveJames oikeasti ja montako vuotta maksavasi firmasi myytyäsi ruuokkivasi sinut ja lapsesikin montako vuotta? Ei mene niin kuin Homiemaailmassa, jossa pärjäilee, kunha kolmenkympin euron vippejä käyttää ja silti asuu ja syö ja juo. Mutta joo, sinulla on palkkatulot.