Sekin on ollut enimmäkseen kipua.
Asiaan että olen tainnut muutamankin kerran mainita, että maailmankaikkeuden paras taideteos on Kate Bushin Hounds of Love/teemapuoli The Ninth Wave. On se kun kerran minä itse sen sanon.
Tässä itse Kate Bush spiikkaa sen läpi ja biisitkin soitetaan melkein kokonaan. Albumin teon teknikasta ja merkityksistä. Tuttua asiaa faneille. Syvemmällekin voisi mennä, mutta ei tuossa ole aikaa.
Huomioitavaa muuten, että KB itse asiassa mongertaa kohtuu paksulla kotiseutunsa Kentin piirikunnan "Oi ihana toukokuu"-aksentilla.
En osannut itseä edes vanhempieni kuolemaa, mutta KB on aina saanut minut välittömästi ja aika epämiehekkäästi kyyneliin. Koskettaa sielua tai jotakin.
Aika harvinaista ehkä vieläkin, että KB otti kaiken kontrollin itselleen jo nuorena, joten tuo kaiki on siitä yhdestä mielestä.
Vaan minä siis niin pidän tuollaisesta surrealistisesta kirjoittamistyylistä. Surrealismiahan tuo on. Päällemaalattuna kerros kerrokselta, niin että taustalähteet ja joskus merkityksetkin ovat vain paatuneiden fanien löydettävissä. Akka itse ei taida piitata tajuaako yleisö, ja silti teki kaupallisesti menestyvää populaarimusiikkia. Sveltäjän taito, kirjoittajan taito, kosketinsoittajan ja tuottajan taito. Laulajan taito, oktaaveja ja miten toisin kuin oopperassa, pystyy muuttamaan tunneilmaisua vaikka kesken sanan. Taustalaulu polyfonisesti omilla äänillään.
Toisaalla uudemmissa haastatteluissa suree albumien merkityksen vähenemistä, kun ihmiset lataavat vain yksittäisiä biisejä.
Kate Bush - Hounds of Love Interview Classic Albums 1985
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB