Kohti eduskuntavaaleja 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Harmi kun tälle korkealle persuviskaalille puhuminen ei ole ihan vaivatonta:

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.04.2019 10:23 En ole seurannut, onko persuissa menossa eduskuntaan ketään keulakuvaksi sopivaa? Eli karismaattista henkilöä, joka kykenee lyhyesti puhumaan keskustassa?
Olen seurannut myös huonosti, mutta onhan persuilla tässä sikäli ongelmantynkää, että asiallisempien tyyppien valtaosa loikkasi Sinisiin, ja Hallis on vielä itse erityisesti nostanut puolueen kylähulluosastoa Hakkaraisesta Huhtasaaren kautta Eerolaan.

Vilkaisin yleisestä mielenkiinnosta (ja ehkä vähän töitä vältelläkseni) persujen nykyistä eduskuntaryhmää: https://fi.wikipedia.org/wiki/Perussuom ... ryhm%C3%A4 Aika mitäänsanomatonta jengiä, ehkä vakavasti otettaviksi poliitikoiksi saattaisi olla pyrkyä linjalla Packalen, Vähämäki, Meri, Savio, Tavio. Karismasta en tiedä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bhven kirjoitti: 11.04.2019 18:52
Homeboy65 kirjoitti: 11.04.2019 18:29 Kyllä moni tulisikin mutta ongelmana monilla on pk-seudulla asumisen kalleus. Työsuhdeasunnot voisi olla ratkaisu.
Melkein joka kuudes helsinkiläinen asuu kaupungin vuokra-asunnossa. Kaupunki voisi laittaa hakemusjonon kärkeen ihmiset joilla on työpaikka. Työttömät voi muuttaa jonnekin jönsteriin tappiopaikkakunnalle.
Jönsterissä työnhaku varmaan onnistuu helpommin?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 12.04.2019 9:04 Joo, kyllä minustakin oli aika urpoa puhua mamuista säästämisellä pistämällä pystyyn 700 miltsin keskitysleiri. Toki hän on oikeassa siinä, että se olisi investointi, mutta ei säästöä.
Mutta sellainenhan TYÖLLISTÄÄ.
"Miksi työllisyys ei olisi itseisarvo?"- So Hard, Typerimmät uutiset 19.2.2018
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 12.04.2019 11:25
So Hard kirjoitti: 12.04.2019 9:04 Joo, kyllä minustakin oli aika urpoa puhua mamuista säästämisellä pistämällä pystyyn 700 miltsin keskitysleiri. Toki hän on oikeassa siinä, että se olisi investointi, mutta ei säästöä.
Mutta sellainenhan TYÖLLISTÄÄ.
"Miksi työllisyys ei olisi itseisarvo?"- So Hard, Typerimmät uutiset 19.2.2018
Julkisen sektorin menot eivät ole työllistämistä vaan työssäkäyvien taakan lisäämistä.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 12.04.2019 10:49
sivustahuutaja kirjoitti: 12.04.2019 10:23 En ole seurannut, onko persuissa menossa eduskuntaan ketään keulakuvaksi sopivaa? Eli karismaattista henkilöä, joka kykenee lyhyesti puhumaan keskustassa?
Olen seurannut myös huonosti, mutta onhan persuilla tässä sikäli ongelmantynkää, että asiallisempien tyyppien valtaosa loikkasi Sinisiin, ja Hallis on vielä itse erityisesti nostanut puolueen kylähulluosastoa Hakkaraisesta Huhtasaaren kautta Eerolaan.

Vilkaisin yleisestä mielenkiinnosta (ja ehkä vähän töitä vältelläkseni) persujen nykyistä eduskuntaryhmää: https://fi.wikipedia.org/wiki/Perussuom ... ryhm%C3%A4 Aika mitäänsanomatonta jengiä, ehkä vakavasti otettaviksi poliitikoiksi saattaisi olla pyrkyä linjalla Packalen, Vähämäki, Meri, Savio, Tavio. Karismasta en tiedä.
Ei persut tarvitse vakavasti otettavia poliitikkoja, vaan jotain tukea hallikselle. Ei toiseksi suurin puolue voi kauaa olla yhden miehen show.

Sahurit sun muut hullut nostettiin sisäpiiriin, koska he olivat uskollisia sille linjalle, joka persuja kannattelee. Ei näitä sinisiin loikanneita voi muuten pitää minään 'vakavasti otettavina poliitikkoina', koska eihän heitä kannata kukaan! Jos kannatusta ei tarvita, niin kaikki me ollaan vakavasti otettavia poliitikkoja.

Jos katsoo kuinka kyvyttömästi edesmennyt hallitus on asioita vienyt eteenpäin, niin en näe miten vähemmän vakavat persupoliitikot pärjäisivät huonommin kuin nuo aiemmat 'supervakavat'.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 12.04.2019 11:51 Julkisen sektorin menot eivät ole työllistämistä vaan työssäkäyvien taakan lisäämistä.
Onhan siellä julkisissa menoissa sentään esim. tiet, joita ei vielä tähän asti transaktiokustannuten vuoksi ole voinut yksityistää.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eipä voi olla kuin samaa mieltä:
”Jos olisin demareiden hyvä haltijakummi, vaihtaisin puheenjohtajaa, mutta eihän sitä tietenkään tässä vaiheessa voi tehdä. Nyt pitää pelastaa se, mitä pelastettavissa on. Käytännössä pitäisi tuoda vahvemmin muita isoja demarinimiä esiin.”

Kortesuo arvioi, että sdp:n olisi kannattanut jatkaa vaaleihin Sanna Marinin johdolla. Hän tuurasi Rinnettä tämän ollessa sairauslomalla.
Möhlinyt Antti Rinne tuhosi sdp:n voiton
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos vaaleihin olisi vielä enemmän aikaa, niin Kortesuon ennuste voisi pitää kutinsakin, mutta persujen ehdokasasettelulla ei mennä SDP:stä ohi. Minusta eilinen vaalitentti oli ihan paskaa kaikkien osalta. Ei siinä voittajaa ollut. Tai no, Essayah oli aika selkeä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18765
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 12.04.2019 11:51
Homeboy65 kirjoitti: 12.04.2019 11:25
So Hard kirjoitti: 12.04.2019 9:04 Joo, kyllä minustakin oli aika urpoa puhua mamuista säästämisellä pistämällä pystyyn 700 miltsin keskitysleiri. Toki hän on oikeassa siinä, että se olisi investointi, mutta ei säästöä.
Mutta sellainenhan TYÖLLISTÄÄ.
"Miksi työllisyys ei olisi itseisarvo?"- So Hard, Typerimmät uutiset 19.2.2018
Julkisen sektorin menot eivät ole työllistämistä vaan työssäkäyvien taakan lisäämistä.
Kyllä ne ovat työllistämistä nekin.
Sinun mielestäsi on aina OK sellainen transaktio kun A myy tavaran/palvelun B:lle, jos molemmat ovat tyytyväisiä. Mutta silloinkin:
1) Jollekin kolmannelle taholle voi aiheutua haittaa. Esim. turkistarhaus saastuttaa ympäristöä ja noin abstraktilla tasolla haittaa Suomen imagoa maailmalla.
2) Ostajalle voi aiheutua haittaa. Esim tupakka. Tai haitallinen addiktoituminen. Esim. peliteollisuus.
3) Työ voi olla myös yksinkertaisesti turhaa. Esim. liiallinen byrokratia. Tai erilainen nollatutkimus.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 12.04.2019 14:24Sinun mielestäsi on aina OK sellainen transaktio kun A myy tavaran/palvelun B:lle, jos molemmat ovat tyytyväisiä.
Älä viitsi valehdella ja asettaa sanoja suuhun. Kaivappa viesteistäni esiin vaikka sellainen kohta, missä katson heroiinin myynnin tai palkkamurhan olevan ok.

Julkisen sektorin kasvattaminen vaatii aina verottamista ja raskas verottaminen vaikuttaa työllisyyteen negativiisesti.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 12.04.2019 12:50 Jos vaaleihin olisi vielä enemmän aikaa, niin Kortesuon ennuste voisi pitää kutinsakin, mutta persujen ehdokasasettelulla ei mennä SDP:stä ohi.
Vaikea sanoa miten tuo persujen protestiäänestäjän ajatuskulku menee. Jos ajatuksena on "aurinko paistaa, menen ja perkele äänestän persuja", niin ei siinä välttämättä tarvita ketään tunnistettavaa hahmoa sinne vaalipiiriin. Tämmöinen äänestäjä marssii koppiin, ihmettelee hetken laumaa tuntemattomia naamoja ja arpoo sitten jonkun pahviin.

Toki yksi tunnistettava kärkinaama olisi hyvä olla per vaalipiiri, jotta muitakin puolueita harkitsevat äänestäjät valitsisivat persut.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onhan niillä melkein kaikkialla joku tunnistettava kylähullu listoilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 12.04.2019 16:08 Onhan niillä melkein kaikkialla joku tunnistettava kylähullu listoilla.
Olen luullut, että ei siellä listoilla muita olekaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Olet vahingossa mennyt vasureiden listoja katsomaan.

Edit. Ei kai sun esimies (vai onko se esihenkilö) ole juurikin kyseisellä listalla?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 12.04.2019 16:13 ^ Olet vahingossa mennyt vasureiden listoja katsomaan.

Edit. Ei kai sun esimies (vai onko se esihenkilö) ole juurikin kyseisellä listalla?
Ei ole esimies.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nyt taitaa olla helpompi hengittää kun kyseisen ammattikunnan harjoittajia ei ole persujen listalla kovinkaan montaa kuten toissa eduskuntavaaleissa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 12.04.2019 16:20 Nyt taitaa olla helpompi hengittää kun kyseisen ammattikunnan harjoittajia ei ole persujen listalla kovinkaan montaa kuten toissa eduskuntavaaleissa?
Kiitos kysymästä, mulla on kyllä muut murheet kuin hommakerhon tekemiset.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Homeboy65 kirjoitti: 12.04.2019 11:17 Jönsterissä työnhaku varmaan onnistuu helpommin?
No lähinnä ajattelin jönsteriin lähettää sen mamujengin jonka työllisyysaste on 10-15% ja tehdä tilaa työhalukkaammille.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kukas olisi potentiaalinen äänikuningas?

Riittääkö Kalliossa yliopistotyttöjä ja aisankannattelijoita nostamaan Haaviston pallille vai buustaako Kontulan spurgut mestarinsa?

Tuleeko persjönsteristä kepulainen yllätys?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Halla-Aho eniten miehistä ja Lepomäki naisista olisi mun veikkaus.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 12.04.2019 20:05 Halla-Aho eniten miehistä ja Lepomäki naisista olisi mun veikkaus.
Tätä voinee kompata. Jos puhutaan absoluuttisista äänikuninkaista, vaalipiirit lienevät juuri Helsinki ja Uusimaa, ja henkilöt jotkut puolueessaan kilpailijoista erottuvat majakat.

Klovnikavalkadin kuninkaalla on niin korkea henkilökohtainen profiili, että peli lienee selvä. Kokoomuksen ja vihreiden äänet hajaantuvat varmasti paljon enemmän.

Uudenmaan tilanne on hankala, kun Soinin, Stubbin, Haglundin ja osin Harkimonkin äänet etsivät uutta kotia.
Lepomäki on ilman muuta vahvoilla, kokoomuksella ei kai muuta ilmeistä kärkeä Uudellamaalla ole? Kai Mykkänen? Sdp:n isot Antit saanevat yhteensä aika paljon ääniä, mutta yksin kumpikaan tuskin kärkilukemia. En usko Terhon tai Niinistön saavan edes yhteensä Soinin lukemia. Minä saattaisin hyvinkin äänestää rkp:n Adlercreutzia, mikä tarkoittanee, että hänestä ei Haglundin äänien perijäksi ole.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vittu mikä kuva kolmesta rumasta epärehellisestä terosta. Mietippä nyt, että antaisit lompakkosi näiden miesten haltuun. ...aaaaand it's gone.

https://www.verkkouutiset.fi/pieni-ero- ... suunnassa/
Kuva
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kohti eduskuntavaaleja 2019

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 12.04.2019 15:15
Homeboy65 kirjoitti: 12.04.2019 14:24Sinun mielestäsi on aina OK sellainen transaktio kun A myy tavaran/palvelun B:lle, jos molemmat ovat tyytyväisiä.
Älä viitsi valehdella ja asettaa sanoja suuhun. Kaivappa viesteistäni esiin vaikka sellainen kohta, missä katson heroiinin myynnin tai palkkamurhan olevan ok.

Taitaa kuitenkin olla niin että mielestäsi homma on aina OK, kunhan on laillista? Vai?
Huomautan vielä että tuo em. ei ole väite. Se on kysymys.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix