Omien reaktioiden lisäksi Ohisalon täytynee ottaa huomioon tämä uusi muoti siitä, että kaikki kyttäävät mahdollisuutta tarttua politiikkojen puheisiin juridisesti. Onkohan Niinistöstä jo valitettu laillisuusvalvojalle, vai onko kekkonen koskematon?
Oli kyllä uskomatonta tuubaa. Ohisalo vastasi selviin kysymyksiin lukemalla moneen kertaan samoja esitteitä Frontexin toiminnasta. Kyseiset esitteet eivät mitenkään vastanneet esitettyyn kysymykseen (tukeeko Suomi Kreikan päätöstä olla ottamatta turvapaikanhakijoita).Mielestäni eduskunnan halveksumista.So Hard kirjoitti: 06.03.2020 12:38 Ohisalon livegrillaus on ihan uskomatonta rinnakkaistodellisuutta.
Ohisalo vain toistaa, että hallituksen linja on selvä, mutta ei kerro mikä se on![]()
TosiaanVagabondo kirjoitti: 06.03.2020 12:50Hallituksen linja on selvästi yhteiseurooppalaisessa rintamassa tukea Kreikan päätöstä olla käsittelemästä turvapaikkahakemuksia ja tämä on niin paha isku vihreille, ettei puolueen pj voi sitä ääneen sanoa. Tavallaan tää menee aika hauskasti. 2015 persut otti pakolaiset vastaan ja 2020 vihreät on mukana tulppaamassa EUn ulkorajaa.So Hard kirjoitti: 06.03.2020 12:38 Ohisalo vain toistaa, että hallituksen linja on selvä, mutta ei kerro mikä se on![]()
Niinistön toimialue on ulkopolitiikka. Hän voi ihan laillisesti ilmaista tukensa Kreikan toimille.urpiainen kirjoitti: 06.03.2020 13:03tosiaan. Juhlapuheet sivuun, tosiasiassa persut avasivat ovet pakolaisille kun taas vihreät vie rautaa rajalle.
Omien reaktioiden lisäksi Ohisalon täytynee ottaa huomioon tämä uusi muoti siitä, että kaikki kyttäävät mahdollisuutta tarttua politiikkojen puheisiin juridisesti. Onkohan Niinistöstä jo valitettu laillisuusvalvojalle, vai onko kekkonen koskematon?
Mä olen ihan periaatteellisista syistä aina päinvastaisella kannalla kuin Scheinin.
Mä olen vähän eri mieltä. Ollakseen ihan perustuslaillisesti ulkopolitiikan johtaja, Niinistö hävitti oman toimijuutensa aika totaalisesti asettumalla ulkopuolisen tarkkailijan roolin ja tulkitsemalla, että kai tehdyt ratkaisut tarkoittavat jotain.James Potkukelkka kirjoitti: 06.03.2020 14:07 Niinistö sanoi oman kantansa niin selvästi, että sitä
ei tarvitse tulkita.
Juu. Jos on aina eri mieltä kuin Scheinin ja Erkki Tuomioja, on erittäin usein oikeassa.
Höpsis. Niinistö totesi tapahtuneen tosiasian. Koko EU seisoo Kreikan takana. Ohisalo, jonka toimivaltaa koko asia ei edes kuulu, jurputtaa vastaan koska omat. Juuri tuollaisen realistisen, maanläheisen ja järkiperäisen toiminnan takia Niinistö on niin arvostettu kuin on. Pitää olla Scheininimäinen ihmisoikeusitkupilli että ylipäänsä on eri mieltä. Turkki yrittää häikäilemättä kiristää Eurooppaa, sen edessä pitää olla jämäkkä eikä mikään kansainvälisiä sopimuksia heilutteleva runkkari.urpiainen kirjoitti: 06.03.2020 14:14Mä olen vähän eri mieltä. Ollakseen ihan perustuslaillisesti ulkopolitiikan johtaja, Niinistö hävitti oman toimijuutensa aika totaalisesti asettumalla ulkopuolisen tarkkailijan roolin ja tulkitsemalla, että kai tehdyt ratkaisut tarkoittavat jotain.James Potkukelkka kirjoitti: 06.03.2020 14:07 Niinistö sanoi oman kantansa niin selvästi, että sitä
ei tarvitse tulkita.
Mä ymmärrän tämän niin, että Niinistö tässä kertoo Suomen kannanurpiainen kirjoitti: 06.03.2020 14:14Mä olen vähän eri mieltä. Ollakseen ihan perustuslaillisesti ulkopolitiikan johtaja, Niinistö hävitti oman toimijuutensa aika totaalisesti asettumalla ulkopuolisen tarkkailijan roolin ja tulkitsemalla, että kai tehdyt ratkaisut tarkoittavat jotain.James Potkukelkka kirjoitti: 06.03.2020 14:07 Niinistö sanoi oman kantansa niin selvästi, että sitä
ei tarvitse tulkita.
Hallituksella on selvä kvanttipoliittinen linja. Voidaan olla samaan aikaan kahta mieltä, mutta on silti yksi selkeä kanta.
niin Ohisalo ainakin yrittää saavuttaa sen minusta tyylikkäämmin kuin Niinistö, mutta kyllähän siinä altistaa itsensä populistioikeiston hyökkäykselle. Toivottavasti kokoomus ei taas lähde persujen hännystelijäksi.So Hard kirjoitti: 06.03.2020 14:20 Turkki yrittää häikäilemättä kiristää Eurooppaa, sen edessä pitää olla jämäkkä eikä mikään kansainvälisiä sopimuksia heilutteleva runkkari.
Joo, luin tämän. Mä luulen, että se ei halua sanoa, että valmistautuu luistamaan kv-sopimuksista. Toisaalta analogiat ovat aina löysiä. Mikä tahansa tilanne on toisaalta vastaava ja toisaalta ei-vastaava.So Hard kirjoitti: 06.03.2020 15:44 Ohisalon sanoi että vastaavassa tilanteessa Suomen rajaa ei suljettaisi. Se ei ole tyylikästä vaan vaarallista.
Mielestäni on hyvin autistista sanoa, että kaikkia sopimuksia noudatetaan kaikissa tilanteissa. Ei tietenkään noudateta.urpiainen kirjoitti: 06.03.2020 15:47Joo, luin tämän. Mä luulen, että se ei halua sanoa, että valmistautuu luistamaan kv-sopimuksista. Toisaalta analogiat ovat aina löysiä. Mikä tahansa tilanne on toisaalta vastaava ja toisaalta ei-vastaava.So Hard kirjoitti: 06.03.2020 15:44 Ohisalon sanoi että vastaavassa tilanteessa Suomen rajaa ei suljettaisi. Se ei ole tyylikästä vaan vaarallista.
Kai niiden Saksaanmenijöidenkin on pakko yrittää jättää, muutenhan Kreikalla on ihan asianmukainen peruste evätä maahantulo?Vagabondo kirjoitti: 06.03.2020 16:01 Eli lähinnä sitä pohdin kuinka paljon niitä hakemuksia on yritetty Kreikkaan jättää.