Homeboy65 kirjoitti: 24.06.2020 9:47
Huomenna sitten siirtolapuutarhamökille.
Levyostoksia:
Santana: Acapulco sunrise (kokoelma)
Fiktiivinen tarina:
Huippukokous 3
Kahvilassa paikalla Homeboy ja Arska. Urpiainen saapuu paikalle.
urpiainen: Hei, anteeksi että olen myöhässä.
Homeboy: Ei se mitään.
urpiainen: Bussi oli myöhässä...
Homeboy: Säästä selitykset. Voisitko sen sijaan kertoa mitä on oikeus?
urpiainen: Kyllä. Oikeus on perusolemukseltaan eetillinen käsite, joka yleistajuisessa luulossa harhaotteisesti esiintyy ennakoituna pysyväisenä ohjearviointina, mutta jonka velvoittava ohjenuoraisuus itse asiassa ei ole status quo, vaan siveellisen velvoituksen suhde oikeudelliseen velvoitukseen riippuu asioista, joissa subjektiivisen mielteen pätevyyden voi asettaa kyseenalaiseksi objektiivisten vaikutteiden tarkoituksenmukaisuus, joten inhimilliseen perusluontoon perustuvaksi otaksutun oikeuden eroavaisuus käytännöllisyyskvaliteetin objektiivisistä synteeseistä, joissa asiallisuusarvojen tulkinnan määrää oikeusyhteisyyden puutteessa kulloinkin määriteltävä suhdannepitoinen velvoitesuuntaus...
Homeboy: Kiitos riittää. 10 pistettä ja papukaijamerkki. Voisitko vastata vielä erääseen teologiseen kysymykseen?
urpiainen: Kyllä.
Homeboy: Minkä virheen veljekset tekivät kun myivät Joosefin?
urpiainen: Myivät liian halvalla.
Homeboy: Liian halvalla?!
urpiainen: 10 denaaria - se ei ole euroissa paljon mitään.
Homeboy: Minä kun luulin että sinä olet jonkin sortin radikaali...olet ilmeisesti muuttanut mielipiteitäsi?
urpiainen: Kyllä. Nykyään olen sitä mieltä että Juudaksen saamat 30 hopearahaa eivät olleet kavallusrahoja vaan - konsulttipalkkio.
Arska: Viisas mies puhuu täällä viisaita. Mutta sinähän et ole vielä tilannut mitään, urpsu.
urpiainen: No. Kuppi teetä ja pari lihapasteijaa "tuulensuojaan" olisi kyllä paikallaan.
Homeboy
a sage man