Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Ok. Mä en katsonut videota, koska ei lähtenyt latautumaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No lapsia tulee sitten pakolaisina, ajatuksena ihan ok.

Tulijoiden ikähaarukka 10-16 vuotta, veikkaisin painottuvan raskaasti haarukan yläpäähän. Toivottavasti alle kaksikymppisiä, tai ainakin alle kolmekymppisiä.

Suurin osa afgaaneja eli heikoimmin sopeutuvia.

Mutta mikä pahinta niin yli 90% ei-naisoletettuja. Ihanko nämä päättäjät luulee ettei tuosta aiheudu ylimääräisiä ongelmia tulevaisuudessa kun ennestäänkin ollaan kallellaan sukupuolijakaumassa? Ja tämä pieni määrä tulijoita vain jäävuoren näkyvänä osana ongelmassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eli jää perustuslakivaliokuntaan. Tai viimeistään suureen saliin.

Poliisi epäilee ulkoministeri Haavistoa kahdesta rikoksesta

Ellei kepulit yllätä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Koko historiansa ajan Myanmar on ollut paikka, jonne lämpöydinpommi sopisi kuin rubiininpunainen anaaliin.

Myanmar sallii teurastiikerien kasvattamisen
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Tuo IL:n uutinen on btw taattua laatua:
Kiinassa villieläintoreja ja alan toimijoita on yritetty karsia, koska nykyinen koronaviruspandemia syntyi, kun lepakoita teurastettiin epähygieenisillä välineillä.

Myanmarin päätös kasvattaa myös uuden, toistaiseksi tuntemattoman, viruspandemian todennäköisyyttä.
Kiva kun saatiin selvyys mistä tämä kaikki alkoi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vaikuttaapa muillakin olevan kasvava rotta-ongelma, kaupungeissakin. Tosin ei tuollaiset että joskus näkyy rotta tai että välikatosta kuuluu rapinaa minusta noin dramaattisia ole.Tässäkin sentään todetaan, että ei loukuista ole apua niiden pirujen kanssa.

Syylliseksi esitetään uutta EUn. lainsäädäntöä ettei rotanmyrkkyä enää saa myydä "siviileille".Ja asutuskeskusten ulkopuolelle niillä "ammattilaisilla" on pitkät matkat matkakuluineen.

EU:n lisäksi arvelen syylliseksi tietenkin ilmastonmuutosta. Eiköhän metsiä tuhovat myrskyt ja kuoriaisparvet liity juuri siihen.Ei sellaisia minun lapsuudessani ja nuoruudessani nykyisellä mittakaavalla ollut, eikä miesmuistiin.

Joku herkkä hienohelma kuten Homeboy ei kerrassaan kestänyt kuunnella kun selostin rottaongelmaani ja ilkeitä ratkaisuyrityksiäni siihen. Homie niiiiiin kärsii jo sanoista, pupuppiduu-uu.

Toivon, että hänenkin asuintalonsa täyttyy rotilla. Rottarottarotta rotta. :mrgreen:

Rottien terrorisoimiksi joutuneet IL:n lukijat arvelevat EU:n lakimuutoksen tuoneen lisää jyrsijöitä naapurustoon – Riitalla karkotukseen villi kikka

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/baf2 ... 0d0842d921
Viimeksi muokannut Gat, 16.07.2020 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gat kirjoitti: 16.07.2020 13:21 Vaikuttapa muillakin olevan kasvava rotta-ongelma, kaupungeissakin. Tosin ei tuollaiset että joskus näkyy rotta tai että välikatosta kuuluu rapinaa minusta noin dramaattisia ole.Tässäkin sentään todetaan, että ei loukuista ole apua niiden pirujen kanssa.

Syylliseksi esitetään uutta EUn. lainsäädäntöä ettei rotanmyrkkyä enää saa myydä "siviileille".Ja asutuskeskusten ulkopuolelle niillä "ammattilaisilla" on pitkät matkat matkakuluineen.

EU:n lisäksi arvelen syylliseksi tietenkin ilmastonmuutosta. Eiköhän metsiä tuhovat myrskyt ja kuoriaisparvet liity juuri siihen.Ei sellaisia minun lapsuudessani ja nuoruudessani nykyisellä mittakaavalla ollut, eikä miesmuistiin.

Joku herkkä hienohelma kuten Homeboy ei kerrassaan kestänyt kuunnella kun selostin rottaongelmaani ja ilkeitä ratkaisuyrityksiäni siihen. Homie niiiiiin kärsii jo sanoista, pupuppiduu-uu.

Toivon, että hänenkin asuintalonsa täyttyy rotilla. Rottarottarotta rotta. :mrgreen:

Rottien terrorisoimiksi joutuneet IL:n lukijat arvelevat EU:n lakimuutoksen tuoneen lisää jyrsijöitä naapurustoon – Riitalla karkotukseen villi kikka

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/baf2 ... 0d0842d921
Olipa kerran pikku hiiri, joka eräänä päivänä alkoi kasvaa paljon. Se katsoi ohirientävää Gatia ja toisaalta kävi Homeboyn touhuja kollaamassa.

Kasvoi päivä päivältä. Alkoi miettiä mitä tekisi elämällään.

Nyt se on kasvanut yli kolme metrin mittaiseksi suureksi rotaksi! Oikein terävät hampaat ovat rottamme erikoisuus ja ylpeys!

Se tykkää :h: enemmän Gatista! Ja aikoo se tulla vierailulle kenties jo ensi yönä.
Turha pelko pois, Gat! Se haluaa vain nukkua sylissäsi ja että pidät sitä hyvästä!

HEINÄNEN ON HAUSKA ja MUKAVA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Seida Sohrabi: Rasismi-sanasta oltava tarkka, kärsii inflaation
https://www.verkkouutiset.fi/seida-sohr ... /#48bb06bd

Kirjoitin samansisältöisen kommentin Liban Sheikhin twitter-ketjuun. Tyyppi blokkasi minut samantien. Olen kuitenkin optimisti tulevaisuuden suhteen. Punaviherfasistinen ongelma ratkaistaan viimeistään sisällissodassa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

PS:n eduskunta-avustaja sai siis kotonaan 21 vasaraniskua päähän, koska persu. Vasemmiston parempaa väkivaltaa?
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tämä on todella inhottava keissi joka tapauksessa, mutta jos kyseessä on tosiaan poliittisen murhan yritys, on se vielä kahta kammottavampi. Tiedän, että Suomen Uutiset spekuloi kyseessä olevan paikallisten turvapaikanhakijoiden kostoisku, mutta onko nyt siis jotain näyttöä, että olisi vasemmistoterroria? Onko joku vakavasti otettava media kertonut tästä jotain lisää?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Äärioikeiston kuulapäät vahvin veikkaus tällä hetkellä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Korona vei Kari Hietalahdelta näyttelijäntyöt: "Ei minulla ole säästöjä ja kyllä sitä nyt ajattelee, että voisi olla"

Kovin on taas vaikea ymmärtää.

Kaveri on kuitenkin monessa mukana ja kai noista joistain maksetaan ihan palkkaakin, mutta ei minkäänlaista pahanpäivän varastoa olemassa. Ei nyt paljoa vaatisi pistää pikkuisen sivuun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Liekö perheellinen mies, joten rahat kuluvat koristetyynyihin ja muuhun sisustamiseen.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 19.07.2020 21:54 PS:n eduskunta-avustaja sai siis kotonaan 21 vasaraniskua päähän, koska persu. Vasemmiston parempaa väkivaltaa?
Ei ole kerrottu, että se olisi ollut vasara. Siis eiköhän vasaralla saisi hengen pois jo yhdellä iskulla. Se väkivaltahihhuli-huumeheikki-siivoojani ylppeänä esitteli minulle aina kantamaansa vasaraa morapuukkonsa lisäksi. Myöhemmin hokasin, että minullahan on ihan samanlaisia vasaroita. Heiluttelin ilmaan, ja onhan sellaisilla mahdollisuuksia, kunhan ei lyö kuten vasaralla yleensä naulan kantaan. Vaan jalkatyö ja harhauttaminen monista kulmista, nopeasti. Ja ainahan voisi selittää menevänsä töihin, varsinkin jos kantaisi naulapakettiakin mukana. Minulla on nauloja, sillä hihhulilla ei. Ilmankos laukkunsa takavarikoitiin tiskin taakse pari bisseä tarjotessani. Aseeksi huono silti.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taas näitä museoviraston aivopieruja. Saakohan romahtaneen rakennelman jäännöksiäkään siirtää paikoiltaa tulevaisuudessa?

Alvar Aalto rulettaa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006579734.html
Se näky, kun kaljamahat Kihniöstä Iisalmeen ovat ankkakännissä jonossa Helsinki-Vantaalla lähtöselvityksessä yllään talvicrocksit, alelaarista kahmitut tennissukat, neonväriset juoksusortsit ja hienpolttama vaimonhakkaajapaita, jossa painatus: "Kohta saa pillua!".
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.07.2020 13:07 https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000006579407.html
Olla nyt prinssi 99-vuotiaana.
No tuo on vain kuningattaren puoliso, ei kuningas. Siispä "vain" prinssi. Nyt luopui kunniapaikastaan Rifle- osaston komentajana. Kuningatar Victoria taas teki Albertista kanssahallitsijansa. (vaikka jo silloin sellainen valta oli keulakuvamaisuutta.)

Charlesilla taas äitinsä kuningatar Elisabeth on ja pysynee ikävästi poikansa urakehityksen tiellä, vaikka Charles on 71 vee.

Tuo Philip näkyy olevan myös "Grand Master of the Order of the British Empire".
Sattumoisin itse Kate Bush on samassa orderissa, nyttemmin "Commander of the Most Excellent Order of the British Empire (CBE)", palveluksista Britannian musiikkielämälle. (enhän näitä muuten tietäisi, ellen olisi fani).

Valitettavasti niitä merkkejä on jaettu vaikka keille, ja niistä viidestä luokasta Kate sai vasta kolmanneksi korkeimman. Ja vain kaksi korkeinta on "Sir" tai "Dame"
https://en.wikipedia.org/wiki/Order_of_ ... nt_classes

Edit muistaakseni Philip oli myös WWF:n (World Wildlife Fund) kunniapomona. Kuten aiemmin myös George Adamson. Jota ette tietenkään tiedä. Nyt "Born Free" soimaan ´sille "leijonien kuninkaalle", Jonka salametsästäjät ampuivat.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hauskin uutinen kuukausiin.

Venetsia rajoittaa gondolimatkustajien määrää turistien ylipainon takia – ”Se on kuin lastaisi pommeja kyytiin”
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ae5 ... 517e790526
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Erdogani haluaa lisää maata. Kreikallahan taisi olla yksi Euroopan korkeimmista puolustusbudjeteista.

Turkki pitää rajojaan ”luonnottoman ahtaina”
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ turkki on 13. suurin talous bkt:n ostovoimalla mitattuna.

Jos vapauden määrä lähtee maailmassa laskuun ja pakkovallat pärjäävät taloudellisesti, niin en yhtään ihmettelisi turkin ja kreikan sotaa parin vuosikymmenen sisään.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kreikan takana on EU ja NATO. Turkki on perskärpänen jos ruvetaan voimia mittaamaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 02.08.2020 13:51Kreikan takana on EU ja NATO. Turkki on perskärpänen jos ruvetaan voimia mittaamaan.
Voi olla montaa mieltä kumpi on tärkeämpi NATO:lle. Trumppeliini kuitenkin kaveeraa ärdoogäänin kanssa välillä, kreikkaa tuskin tietääkään. Strategisesti Turkki paremmassa paikassa ja voi jopa maksaa salaseuran vuosimaksunsakkin.

EU nyt taas on niin turhake ettei merkitystä. Resepsyyni vähän kiristää pakolaistulvalla niin siinä ei helleenien vinkuminen velkojen takaisinmaksun unohtamisesta auta mitään kun kaikki tietää miten niille maksuille käy muutenkin. EU:n aisankannattajavaltiot taas varmistaa ettei EU julista mitään sanktioita.

Kreikka taas tietää kuinka kivasti sodan jälkeen saisi pumpattua rahaa lähes loputtomasti EU:lta kun rassuilla menee niin heikosti. Turkki taas saisi rahaa, aseita, vierastaistelijoita ja hyvää tahtoa kaikkialta islammilaisesta maailmasta kun vähän vihjaisi kuinka lähdetään pyhään sotaan.


Juu juu, on yliampuvaa ja silleen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Niba »

https://yle.fi/uutiset/3-11479480

Räjähtikö ISISksen huumelaboratoria siellä?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ammoniumnitraattivarasto on mainittu. Lisäksi Hizbollahin ohjustehdas.

Jos kyse on jälkimmäisestä, voi Hizbollahin elintila yhtäkkiä kaveta aika lailla.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin