https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006553558.html
"Jääkiekon Liigassa pelaavat HIFK, Ilves, Kärpät, Tappara ja TPS ovat luoneet uuden turnausmuodon harjoituskaudelle. Viiden joukkueen turnausten ottelut pelataan kolmella kenttäpelaajalla.
'Kolme vastaan kolme -jatkoaika on ollut todella onnistunut uudistus jääkiekossa ja nyt rakennamme viihdyttäviä tapahtumia faneille kolmessa kaupungissa. Samalla joukkueet pääsevät harjoittelemaan kolmella kolmea vastaan pelaamista', HIFK:n urheilujohtaja Tobias Salmelainen kommentoi seuran tiedotteessa."
Mä olen tässä vanhoilla päivilläni melkein suuntautumassa enemmän jalkapalloon penkkiurheilussani, mutta kyllä tämä vielä vanhan lätkäfanin sydäntä raastaa. Miksi ne pilkkaavat omaa lajiaan, ja vielä perinteikkäimmät seurat etunenässä.
Jo nuorena oli fudisfanien keskuudessa hankalaa, kun kansainvälinen lätkä oli sellainen vitsi: kerran vuodessa järjestettävät B-joukkueiden mm-kisat, joissa säännöt ja turnausmuoto arvotaan aina uusiksi ja jotka pelataan, kun parhaat pelaa ihan muita pelejä. Nyttemmin tämä pelleily on vallannut SM-liigan (tai siis, hyvänen aika, Liigan). Sääntöjä muutellaan yhtenään. Kaukalot kapenee ja levenee, paitsiosäännöt ja kahden viivan syötöt menee miten menee, siniviiva liikkuu sinne tänne, ja häpeän huippuna on rankkariskaboja ja jatkoaikoja, joilla pelataan jotain muuta kuin lätkää. Ja nämä muka onnistuneita uudistuksia ja yleisöä viihdyttäviä pelleilyjä. Yleisöä myötähävettäviä, sanon minä. Mut olenkin lätkänostalgikko, joka antaa Riku Rantalalle anteeksi melkein mitä tahansa, kun se kerran on kirjoittanut IFK:n kotihallista näin: ”Ei mikään naurettava Ilmalan Puuhamaa, vaan perinteistä DDR-tunnelmaa ja lätkää. Tosin kaipaan aikoja, jolloin toppatakkiset äijät tupakoivat seisomakatsomossa, finninaamat huusivat popkornia ja IFK sai taklata.”
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."