Tinder-säie

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Re: Tinder-säie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Sun kannattais puhua tuo katkeruus ammattilaisella pois.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.08.2020 10:50 ^Sun kannattais puhua tuo katkeruus ammattilaisella pois.
En ole katkera. Kyyninen, varmasti. Kuten sanoin näytän olevan asemassa jossa minä saan naista satunnaisesti, saan pääosin positiivista huomiota naisilta. En ole kokenut itse vihamielistä palautetta naisilta ikinä poislukien ei-toimivat parisuhteet. Ja minulla on ne asiat mitä eniten elämässäni halusin.

Katselen vaan sivusta yhteiskuntaa ja muitten elämää. Harmittaa useammankin kaverin jne puolesta.
Came here for school, graduated to the high life
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ikään kuin korkea palkka ja koulutus takaisi että on hyvä kumppani.
Universaali disclaimer.
exPertti
Kitisijä

So Hard kirjoitti: 29.08.2020 11:00 Ikään kuin korkea palkka ja koulutus takaisi että on hyvä kumppani.
Näinhän disneytyylisesti lapsesta alkaen tarinaa kerrotaan. Toki elämässä eteenpäin pyrkiminen joka tapauksessa tavalla tai toisella toki on hyväksi itselle, mutta ei sillä naista saa.

Siis tiedän/tunnen yhden naisen joka takuulla haluaa lapsia. On jopa töissä lapsien hoitoalalla ja rakastaa lasteni kanssa puuhailua (ehkä rakasti?). No, koetimme tässä ja en kuulemma ole hänen tyyppiään. Ei ole kukaan muukaan mies, eikä ole ollut vuosikymmeneen. En siis ole itse niin pettynyt, korkeintaan hänen puolestaan. No pari vuotta meni ja se alkaa nyt olla jo ohimennyt asia hänen kohdallaan. Jotenkin hän muuttui niin raskaaksi kun ilmeisesti käy läpi tätä ajatusta, että piti lopettaa yhteydenpito. Ehkä pk-seudulla asuminen rikkoi hänet, maalaistytön.

Siis tässä pitää nyt tietää, että minä olen irl psykologin sohva. Ihmiset avautuvat minulle varsin intiimeistä asioistaan ja sitten pidän asiat sisälläni.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 29.08.2020 11:00 Ikään kuin korkea palkka ja koulutus takaisi että on hyvä kumppani.
Takuuta tietty ei ole, mutta on se korrelaatio luultavasti korkea. Tilastollisesti koulutetut ja hyvätuloiset ovat todennäköisemmin parisuhteessa ja heillä on enemmän lapsia useampien naisten kanssa.
sivustahuutaja
Kitisijä

exPertti kirjoitti: 29.08.2020 10:05 Minulla on korkeakoulutettuja ystäviä ja tuttuja, joilla on asunnot, autot, moottoripyörät pk-seudulla ja korkeapalkkainen työ.
Jos ovat alle 40, niin kipin kapin treffeille. Jos ovat jo 45 hujakoilla, niin parempi sitten olla sitä fyrkkaa. Jos nainen on esim 35, niin kyllä sen 10v eron kompensointi vaatii muutakin kuin espoolaisen inssin normitulot.

Jos on pressa, niin 70 kymppisenäkin lohkeaa.
exPertti
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 29.08.2020 12:00
exPertti kirjoitti: 29.08.2020 10:05 Minulla on korkeakoulutettuja ystäviä ja tuttuja, joilla on asunnot, autot, moottoripyörät pk-seudulla ja korkeapalkkainen työ.
Jos ovat alle 40, niin kipin kapin treffeille. Jos ovat jo 45 hujakoilla, niin parempi sitten olla sitä fyrkkaa. Jos nainen on esim 35, niin kyllä sen 10v eron kompensointi vaatii muutakin kuin espoolaisen inssin normitulot.

Jos on pressa, niin 70 kymppisenäkin lohkeaa.
Varmaan alkavat olla lähempänä jälkimmäistä nykyään suurin osa.
So Hard
Kitisijä

exPertti kirjoitti: 29.08.2020 11:28
Näinhän disneytyylisesti lapsesta alkaen tarinaa kerrotaan. Toki elämässä eteenpäin pyrkiminen joka tapauksessa tavalla tai toisella toki on hyväksi itselle, mutta ei sillä naista saa.

Siis tiedän/tunnen yhden naisen joka takuulla haluaa lapsia. On jopa töissä lapsien hoitoalalla ja rakastaa lasteni kanssa puuhailua (ehkä rakasti?). No, koetimme tässä ja en kuulemma ole hänen tyyppiään. Ei ole kukaan muukaan mies, eikä ole ollut vuosikymmeneen. En siis ole itse niin pettynyt, korkeintaan hänen puolestaan. No pari vuotta meni ja se alkaa nyt olla jo ohimennyt asia hänen kohdallaan. Jotenkin hän muuttui niin raskaaksi kun ilmeisesti käy läpi tätä ajatusta, että piti lopettaa yhteydenpito. Ehkä pk-seudulla asuminen rikkoi hänet, maalaistytön.

Siis tässä pitää nyt tietää, että minä olen irl psykologin sohva. Ihmiset avautuvat minulle varsin intiimeistä asioistaan ja sitten pidän asiat sisälläni.
Kuulostat kyllä aika pettyneeltä kun nostat asian parin vuoden jälkeen keskusteluun tuntemattomien kanssa. Vaikuttaa siltä, että olisit halunnut parisuhteen mutta toinen osapuoli ei syttynyt. Syyksi arvelet että nainen on rikki, koska PKS. Vaikka looginen johtopäätös olisi se, että et ole hänen tyyppiään.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä

exPertti kirjoitti: 29.08.2020 12:16
Varmaan alkavat olla lähempänä jälkimmäistä nykyään suurin osa.
Sitten alkaa olla kiirus. Tosin osa miehistä etenee niin paljon urallaan, että muuttuvat taas halutuiksi 50v tienoilla. Mutta kaikki eivät pärjää niin hyvin.
exPertti
Kitisijä

So Hard kirjoitti: 29.08.2020 12:19 Kuulostat kyllä aika pettyneeltä kun nostat asian parin vuoden jälkeen keskusteluun tuntemattomien kanssa. Vaikuttaa siltä, että olisit halunnut parisuhteen mutta toinen osapuoli ei syttynyt. Syyksi arvelet että nainen on rikki, koska PKS. Vaikka looginen johtopäätös olisi se, että et ole hänen tyyppiään.
Ihan vaan esimerkkinä. Ei jäänyt mikään kaivelemaan. Todennäköisesti olisin voinut siittää naisen, mutta ei siitä ehkä vuosisadan rakkaustarinaa olisi tullut. Siis kertomatta asiasta liikaa uskallan juuri olettaa näitä asioita.

Mieluummin aiheesta puhuu juuri tuntemattomien kanssa. Se on psykologi sohvan oma trolley problem. Kaikki se sonta on sisällä ja mitään nurkkaa ei siitä voi minnekään päin jatkaa.
So Hard
Kitisijä

exPertti kirjoitti: 29.08.2020 13:46
So Hard kirjoitti: 29.08.2020 12:19 Kuulostat kyllä aika pettyneeltä kun nostat asian parin vuoden jälkeen keskusteluun tuntemattomien kanssa. Vaikuttaa siltä, että olisit halunnut parisuhteen mutta toinen osapuoli ei syttynyt. Syyksi arvelet että nainen on rikki, koska PKS. Vaikka looginen johtopäätös olisi se, että et ole hänen tyyppiään.
Ihan vaan esimerkkinä. Ei jäänyt mikään kaivelemaan. Todennäköisesti olisin voinut siittää naisen, mutta ei siitä ehkä vuosisadan rakkaustarinaa olisi tullut. Siis kertomatta asiasta liikaa uskallan juuri olettaa näitä asioita.

Mieluummin aiheesta puhuu juuri tuntemattomien kanssa. Se on psykologi sohvan oma trolley problem. Kaikki se sonta on sisällä ja mitään nurkkaa ei siitä voi minnekään päin jatkaa.
I am confused. Yhtäältä sanot että nainen kertoi sinulle ettet ole hänen tyyppiään ja toisaalta et saanut häneltä kaikkein pyhintä. Kuitenkin olet sitä mieltä, että siitoshommiin olisit voinut ryhtyä.
Universaali disclaimer.
exPertti
Kitisijä

En ole vastuussa muitten tunteista. Luulen, että olen sanottavani aiheesta sanonut.
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Se, että nainen on töissä hoitoalalla (siis vaikka päiväkodissa) ja tykkää olla lasten kanssa ei ole kyllä mikään tae siitä, että hän haluaa omia lapsia. Tiedän useitakin tällaisia (siis työ lasten parissa, mutta omia eivät halua).
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
sivustahuutaja
Kitisijä

^ onko kyseisten naisten ikä 30-40v?
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Ihan parikymppisiä. Ja tunnen sellaisia jotka mahtuvat mainitsemaasi ikähaarukkaan ja menevät sen ylikin ja työskentelevät edelleen lasten parissa eivätkä halua omia. Mikäs tuon kyssärisi pointti oli?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en ymmärrä näitä omaisuusluetteloja, joita pidetään perusteena sille että joku olisi hyvä kumppani. Kyllä mua kiinnostaa ensisijaisesti yhteys siihen ihmiseen, ei hänen taloonsa tai moottoriajoneuvoonsa. Toki on hyvä että on joku työ ja sen verran tuloja ettei itse päädy elättäjäksi, mutta muuten kovin toissijaisia asioita.

Oon ollut muutamia kertoja treffeillä ns. paperilla täydellisen tyypin kanssa, on mätsännyt kiinnostuksen kohteet ja kaikki, kivoja tyyppejä joiden kanssa voisi helposti kuvitella tulevansa hyviksi ystäviksi. Jopa hyvännäköisiä. Mutta ei auta, jos ei ole vain mitään kipinää.

Kiinnostaisi mistä asioista Pertti kiinnostuu naisissa, jos oletus on, että naisen olisi syytä tyytyä kun on puitteet kohdillaan? Ilmeisesti sielunkumppanuus ei ole listalla kovin korkealla?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
exPertti
Kitisijä

^ täh?

Koetin ottaa kantaa ilmiöön, että koulutetut, hyvin toimeentulevat, varsin fiksut ja filmaattiset miehet makailevat yksin kotonaan (milloin eivät ole harrastuksissaan). Toisaalla taas naiset menevät 45v asti löytämättä kai sitten sitä kipinää?? Tai jotakin.

Minulla on omat kriteerini ja toiveeni (kun ihmiset yleensä ovat yksilöitä joku täysin toinen asia voi muuttaa kriteerien ulkopuolella olevan ihmisen haluttavaksi). Kun en ole täältä parisuhdetta hakemassa tai muutenkaan tunne, että minulla olisi paikalle todistettavaa en sen tarkemmin niitä kriteerejä avaa. Mutta sen voin sanoa, että nimenomaan henkinen puoli on itselleni tärkeä.
exPertti
Kitisijä

Kreitsu kirjoitti: 29.08.2020 18:55 Se, että nainen on töissä hoitoalalla (siis vaikka päiväkodissa) ja tykkää olla lasten kanssa ei ole kyllä mikään tae siitä, että hän haluaa omia lapsia. Tiedän useitakin tällaisia (siis työ lasten parissa, mutta omia eivät halua).
Kyllä sen tässä tapauksessa (ja parissa muussakin) selkeästi näki, että sellainen olisi haaveissa. Toivoakseni en yhteen ilmiöön liittyvästä pelkästä esimerkistä nyt ihan pandoran lipasta avannut.
sivustahuutaja
Kitisijä

Kreitsu kirjoitti: 29.08.2020 19:17 ^Ihan parikymppisiä. Ja tunnen sellaisia jotka mahtuvat mainitsemaasi ikähaarukkaan ja menevät sen ylikin ja työskentelevät edelleen lasten parissa eivätkä halua omia. Mikäs tuon kyssärisi pointti oli?
20-30 ikäisten naisten "en halua lapsia" kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa. On aika harvinaista, että nainen ei halua lapsia. Muistaakseni joka viides nainen jää lapsettomaksi ja muistaakseni heistä yli puolet olisi halunnut lapsen. Omasta halustaan lapsettomia on siis alle 10%.
sivustahuutaja
Kitisijä

exPertti kirjoitti: 29.08.2020 20:32 Koetin ottaa kantaa ilmiöön, että koulutetut, hyvin toimeentulevat, varsin fiksut ja filmaattiset miehet makailevat yksin kotonaan (milloin eivät ole harrastuksissaan). Toisaalla taas naiset menevät 45v asti löytämättä kai sitten sitä kipinää?? Tai jotakin.
Mies saa syyttää itseään, jos kyhjöttää kotona. Itse asiassa se kotona kyhjöttäminen torppaa naisten kiinnostuksen silloinkin kun kotoa tulee lähdettyä. Pariutumisen perusmekanismi on, että miehet tuovat itsensä esiin ja naiset valitsevat. Jos mies lähtee kotoa kerran vuodessa, niin tilastomatikka iskee päin näköä, oli auto sitten pankin tai oma.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sivustaseuraten naisen kannattaa pullauttaa kakrut pihalle mahdollisimman nuorena. Nykyisin melkein väistämättömällä toisella(äksännellä) kierroksella on huomattavasti kovempaa valuuttaa jos jälkikasvu on omillaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
exPertti
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 29.08.2020 22:52
exPertti kirjoitti: 29.08.2020 20:32 Koetin ottaa kantaa ilmiöön, että koulutetut, hyvin toimeentulevat, varsin fiksut ja filmaattiset miehet makailevat yksin kotonaan (milloin eivät ole harrastuksissaan). Toisaalla taas naiset menevät 45v asti löytämättä kai sitten sitä kipinää?? Tai jotakin.
Mies saa syyttää itseään, jos kyhjöttää kotona. Itse asiassa se kotona kyhjöttäminen torppaa naisten kiinnostuksen silloinkin kun kotoa tulee lähdettyä. Pariutumisen perusmekanismi on, että miehet tuovat itsensä esiin ja naiset valitsevat. Jos mies lähtee kotoa kerran vuodessa, niin tilastomatikka iskee päin näköä, oli auto sitten pankin tai oma.
Nyt ollaan uudessa normaalissa. Kaikki ovat kotonaan. Paitsi ne jotka eivät usko koko tautiin ja ne joitten on pakko mennä.

Itseltäkin on kaikki normaalit menot käytännössä nollassa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti: 29.08.2020 20:00 Mä en ymmärrä näitä omaisuusluetteloja, joita pidetään perusteena sille että joku olisi hyvä kumppani. Kyllä mua kiinnostaa ensisijaisesti yhteys siihen ihmiseen, ei hänen taloonsa tai moottoriajoneuvoonsa. Toki on hyvä että on joku työ ja sen verran tuloja ettei itse päädy elättäjäksi, mutta muuten kovin toissijaisia asioita.
Tällä palstalla on kyllä usein erikoisia viestiketjuja parinmuodostukseen liittyen. Muutama katkera tilittää jotain, kun mikään ei riitä eikä kelpaa. Sitten yksi hehkuttaa joka kerta jotain markkinateorioitaan, jossa ihmistä ei ymmärretä ihmisenä vaan jonakin tilastollisena muuttujana.

Mun on vaikea samaistua kumpaankaan em. lähestymistapaan. Kun sä kohtaat ihmisen sellaisena kuin hän on riippumatta varallisuudesta tai koulutustaustasta, annat hänelle aidon mahdollisuuden ja teet sitten kokonaisarvion, kun koko paketti alkaa olla selvä. Löytyykö yhteys, löytyykö riittävästi yhteisiä asioita ja arvoja. Päätän tämän latteaan, mutta tilanteeseen sopivaan sanontaan: "Mieli on kuin laskuvarjo - mitä enemmän sitä avaat, sen paremmin se kantaa".
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ yksittäiset tapahtumat ja iso kuva ovat eri juttuja.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.08.2020 22:45Omasta halustaan lapsettomia on siis alle 10%.
Oon prosenttijengissä!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin