exPertti kirjoitti: 10.09.2020 18:05
Kuten sanottua en tiedä, mutta ymmärtääkseni tämä on isompaa ihmisryhmää ja osaa naisiakin koskeva ongelma. Siksi minua alun perin harmitti kun sen ovat vallanneet nämä ääripäät. Olisin voinut luokitella itsekin melkein itseni sellaiseksi jossakin kohtaa eron jälkeen. Mutta olisi kai pitänyt perustaa joku sivistyneitten ei naisvihamielisten akateemisten tilapäisesti pilluvajaisten seura.
Tässä puhutaan nyt kahdesta eri asiasta:
1) Ihmiset joiden on vaikea löytää toivomansa kaltaista rakkautta/ parisuhdetta
2) Ihmiset, joiden on vaikea löytää rakkautta/parisuhdetta, ja he kokevat sen johtuvan siitä, että maailmassa on virhe ja muut ihmiset ovat vääränlaisia
Sun kirjoituksista Pertti on vaikea saada selvää oletko ensisijaisesti panoa vai elämänkumppania vailla, molemmista on nostoja teksteissä. Näin korkean tason keittiöpsykalla monissa teksteissä päälimmäisenä on, että haluaisit todistaa itselle ja ex-puolisolle olevasi edelleen ihan kuumaa kamaa, ja on ehkä käynyt niin että sen toteen näyttäminen oli ehkä himpun hankalampaa kun luulit. Vaikka jo vähän sovittiin että mä en ymmärrä tahattoman sinkkuuden kauhuja, niin yleisellä elämänkokemuksella väittäisin, että tämä on sellainen kenttä jossa todellakin kannattaa valita taistelunsa. Sen sijaan että edes jatkaisi keskustelua "millä autolla ajat"- tyyppisten kommenttien jälkeen (tai minkä tahansa mikä todistaa, että nyt ollaan eri maailmasta ja eri tavoitteilla elämässä), niin panostaisi energian ja samalla myös riskinoton niihin tyyppeihin, jotka oikeasti on kiehtovia ja kiinnostavia.
Toki jos seksuaalisesti tai elämänkumppanuusmielessä kiinnostavin naistyyppi on juuri sellainen, jonka prioriteeteissä on melko korkealla se, millaisen auton pelkääjän paikalla istuu, niin sitten panostaa sinne. Omalla kokemuksella autoista pitävien naisten joukossa kiinnostavampaa seuraa on kuitenkin ne, joiden panostus liittyy siihen autoon jota itse ajavat.