Joo, sulla on toi kotihoidontukijuttu yhdistettynä visioon polttomoottoriautoilevasta nurmijärvestä, joka vie sua kauemmaksi cityvihreistä sinne Suomi-filmiin. Kiva kun jaksoit avata, minusta tämä on oikeasti mielenkiintoista.
Ei kai tää tullut yllätyksenä? Me ollaan monista asioista samaa mieltä, mutta siinä missä sä olet Espooseen eksynyt urbaani, niin mä olen bönde joka suunnittelee maalle pakenemista kasvavan kaupungin tieltä. Mä hävisin ja oon jo henkisesti luovuttanut, joten tervetuloa urbaani Espoo. Se ei kuitenkaan ole mun Espoo, joten muutan pois kunhan saan pojan läpi kouluista tutussa ympäristössään. Rantaruotsalainen alue tuntuu tällä hetkellä houkuttavimmalta suunnalta, joten todennäköisesti en muuta Nurmijärvelle kuitenkaan.urpiainen kirjoitti: 18.05.2021 12:29![]()
Joo, sulla on toi kotihoidontukijuttu yhdistettynä visioon polttomoottoriautoilevasta nurmijärvestä, joka vie sua kauemmaksi cityvihreistä sinne Suomi-filmiin. Kiva kun jaksoit avata, minusta tämä on oikeasti mielenkiintoista.
No ei oikeastaan tosiaan tullut yllätyksenä. Mut tää on mulle avartavaa, koska ymmärrän hyvin sun katsantokulmasi ja sitä kautta vastauksesi, vaikka lähtökohtaisesti ajatus tällaisesta top-5 puoluelistasta on mun mielestä aika hämmentävää kamaa (poislukien kokoomus):Vagabondo kirjoitti: 18.05.2021 12:43Ei kai tää tullut yllätyksenä? Me ollaan monista asioista samaa mieltä, mutta siinä missä sä olet Espooseen eksynyt urbaani, niin mä olen bönde joka suunnittelee maalle pakenemista kasvavan kaupungin tieltä. Mä hävisin ja oon jo henkisesti luovuttanut, joten tervetuloa urbaani Espoo. Se ei kuitenkaan ole mun Espoo, joten muutan pois kunhan saan pojan läpi kouluista tutussa ympäristössään. Rantaruotsalainen alue tuntuu tällä hetkellä houkuttavimmalta suunnalta, joten todennäköisesti en muuta Nurmijärvelle kuitenkaan.urpiainen kirjoitti: 18.05.2021 12:29![]()
No noi hännystelijät tuntuu aina olevan tuolla. Mä en saa niitä häädettyä. Johtuu varmaankin antivasemmistolaisuudestani. En mä niitä silti äänestä, koska tiedän niiden olevan epäkelpoja vaihtoehtoja vaikka aika hyvät prosentit saakin.urpiainen kirjoitti: 18.05.2021 12:47 No ei oikeastaan tosiaan tullut yllätyksenä. Mut tää on mulle avartavaa, koska ymmärrän hyvin sun katsantokulmasi ja sitä kautta vastauksesi, vaikka lähtökohtaisesti ajatus tällaisesta top-5 puoluelistasta on mun mielestä aika hämmentävää kamaa (poislukien kokoomus):
Kokoomus78%
Kristillisdemokraatit74%
Liike Nyt74%
Keskusta73%
Perussuomalaiset73%
Näin. Minäkin osaisin aika helposti muotoilla kourallisen kysymyksiä, joilla varmaan erottuisit aika selkeästi ja kauas krisuista ja kepuista (mutta ehkä myös autokokkareista?), mutta sellaisia ei tässä ollut. Kysymysten valitsijoilla on paljon vaikutusvaltaa.Vagabondo kirjoitti: 18.05.2021 12:57No noi hännystelijät tuntuu aina olevan tuolla. Mä en saa niitä häädettyä. Johtuu varmaankin antivasemmistolaisuudestani. En mä niitä silti äänestä, koska tiedän niiden olevan epäkelpoja vaihtoehtoja vaikka aika hyvät prosentit saakin.urpiainen kirjoitti: 18.05.2021 12:47 No ei oikeastaan tosiaan tullut yllätyksenä. Mut tää on mulle avartavaa, koska ymmärrän hyvin sun katsantokulmasi ja sitä kautta vastauksesi, vaikka lähtökohtaisesti ajatus tällaisesta top-5 puoluelistasta on mun mielestä aika hämmentävää kamaa (poislukien kokoomus):
Kokoomus78%
Kristillisdemokraatit74%
Liike Nyt74%
Keskusta73%
Perussuomalaiset73%
Riippuu autokokkareen määrityksestä.urpiainen kirjoitti: 18.05.2021 13:24 Näin. Minäkin osaisin aika helposti muotoilla kourallisen kysymyksiä, joilla varmaan erottuisit aika selkeästi ja kauas krisuista ja kepuista (mutta ehkä myös autokokkareista?), mutta sellaisia ei tässä ollut. Kysymysten valitsijoilla on paljon vaikutusvaltaa.
Kannatan!sivustahuutaja kirjoitti: 18.05.2021 14:03 ^ tarvitaan Kitinän vaalikone!
Poliittisen karttamme akselit:
Kommarit - Monarkistit
Pahat Natsit - Hyvät Ihmiset
Vihreät lentelijät - Saastuttavat aikamiespojat
Uusliberaalit - Oikeat Modernit Liberaalit
Ehtiikö pääkaupunkiseutu kasvaa pohjolan suur-tokioksi (35 milj. asukasta) ennen seuraavaa jääkautta. Jännän äärellä ollaan.sivustahuutaja kirjoitti: 18.05.2021 11:26 Jos ostaa kehä III:sen tienoilta asunnon, niin voi olla aika varma, että vastaavista tonteista ei tule koskaan olemaan pulaa, jos vain kaavoitus pelaa.
Voisi aloittaa siitä, että kaikki suomalaiset mahtuisivat Espooseen, jos se rakennettaisiin Tapiolan tiheydellä.Bhven kirjoitti: 18.05.2021 15:43Ehtiikö pääkaupunkiseutu kasvaa pohjolan suur-tokioksi (35 milj. asukasta) ennen seuraavaa jääkautta. Jännän äärellä ollaan.sivustahuutaja kirjoitti: 18.05.2021 11:26 Jos ostaa kehä III:sen tienoilta asunnon, niin voi olla aika varma, että vastaavista tonteista ei tule koskaan olemaan pulaa, jos vain kaavoitus pelaa.
Sinimustien jäsenkirja on vain yhden klimppisoppalautasellisen päässä.urpiainen kirjoitti: 19.05.2021 13:06Ja sit se on mun kanssa samaa mieltä melkein kaikesta. Mitä tapahtuu?
Noinhan siinä käy, kun puolueiden listat täytetään "tunkeilla" ja vaalikoneiden kyssärit ovat hämäriä = kärkeen tulee todennäköisesti joku ison listan henkilö. Tuollaisella tunkilla ei luultavasti kuitenkaan ole mahkuja päästä läpi, joten ääni menee puoluiden kärkinimille.urpiainen kirjoitti: 19.05.2021 13:06 Jotenkin hämmentävästi mulla on nyt ihan siellä terävimmässä kärjessä, toisinaan jopa ykkösenä, useassa koneessa heilunut leppävaaralainen poliisi, joka korostaa laskuvarjojääkäritaustaansa ja kertoo harrastavansa metsästystä, ampumaurheilua, tietokonepelejä ja kamppailulajeja. Ja sit se on mun kanssa samaa mieltä melkein kaikesta. Mitä tapahtuu?
No, ehkä tällä ei ole kunnallispolitiikan kannalta paljoa relevanssia, mutta nostettakkon nyt esiin, kun oli myös puhetta, miten saisit vaalikoneista pudotettua näennäisesti kanssasi samaa mieltä olevat ällökonservatiivit pois.Vagabondo kirjoitti: 18.05.2021 12:33 Jatketaan nyt vielä. Isto Havu, Kokoomus, näytti olleen 100% samaa mieltä kanssani liikenneasioissa. Tehdään äänestysvalinta nyt vaikka sillä perusteella ja raapustetaan äänestyslappuun 677. Ellen nyt syystä tai toisesta satu muuttamaan mieltäni.
Tuosta esimerkin tapauksesta on 18 vuotta, ja olen lopettanut pääosin tuon yöelämän pitkälle toistakymmentä vuotta sitten. Insinöörimäisesti akateeminen on sinänsä oikea kuvaus, koska lähdin Turkuun opiskelemaan, jotta minusta ei tulisi insinööriä.urpiainen kirjoitti: 17.05.2021 9:31 Joo. Kun Nokkaeläin vielä selvästi osaa kirjoittaa, hänellä on aina auki tämä urasuunnitelma b alkaa kirjoittaa autofiktiota viinaanmenevän it-nörtin seikkailuista Turun yössä. Jonkinlainen insinöörihtävästi akateeminen, varsinaissuomalainen versio Charles Bukowskin kertomuksista rakennustyömaista.
Sä oot tutkinut perusteellisemmin kuin minä. Mä vaan katsoin, että se on liikentestä oikeaa mieltä. Se on tällä hetkellä kunnallispolitiikassa se tärkein kohta mulle. Tuolla kysymyksellähän ei ole mitään tekemistä kunnallispolitiikan kanssa, joten evvk.urpiainen kirjoitti: 19.05.2021 15:53No, ehkä tällä ei ole kunnallispolitiikan kannalta paljoa relevanssia, mutta nostettakkon nyt esiin, kun oli myös puhetta, miten saisit vaalikoneista pudotettua näennäisesti kanssasi samaa mieltä olevat ällökonservatiivit pois.Vagabondo kirjoitti: 18.05.2021 12:33 Jatketaan nyt vielä. Isto Havu, Kokoomus, näytti olleen 100% samaa mieltä kanssani liikenneasioissa. Tehdään äänestysvalinta nyt vaikka sillä perusteella ja raapustetaan äänestyslappuun 677. Ellen nyt syystä tai toisesta satu muuttamaan mieltäni.
Somessa näytetään osin otettavan kierroksia siitä, että Hesarin vaalikoneessa kysytään yhä vuonna 2021 kantaa siihen, että "homo- ja lesbopareilla on samat avioliitto- ja adoptio-oikeudet kuin heteropareilla". Tilanne kun on kai se, että periaatteessa nämä oikeudet ovat tosiaan olleet maallisen säännöstön näkökulmasta tasa-arvoiset jo viitisen vuotta, ja tuohtujat pitävät törkeänä, että edes jotenkin vihjataan, että takapakki entisiin epätasa-arvon aikoihin olisi jotenkin mahdollinen poliittinen linja. Jos ymmärsin vastaajien jakauman oikein, Isto Havu kuitenkin ruksaa suhtautuvansa kielteisesti nykyiseen homo- ja lesbopareja tasa-arvoisesti kohtelevaan tilanteeseen.![]()
(Kaverin vaimo on japanilainen, ja perhe asui siellä joskus.) Japanissa ei asuntoa ajatella sijoituksena. Tontit ovat arvokkaita. Talot puretaan siinä 40 vuoden ikäisinä ja ne ovat arvottomia jo ennen sitä.sivustahuutaja kirjoitti: 18.05.2021 15:54 ^ Suur-Tokion asunnoista noin puolet on omakotitaloja ja 1-2 kerroksen taloja. Espoossa 59% on kerrostaloja. Olemme siis urbaanimpia kuin Suur-Tokio.
Olet varmaan tietoinen tästä: https://totaalistasotaa.wordpress.com/James Potkukelkka kirjoitti: 17.05.2021 9:17 Miksei Espoossa ole tällaisia kunnon ehdokkaita?!
” Vuonna 1996 Lehto varasti Tampereen työväentalon seinässä olleen Lenin-kohokuvan, porasi sen täyteen reikiä ja sitoi kohokuvan lopuksi Mannerheimin patsaan jalustaan.”
Lehto veti post ironya jo 90-luvulla, kun kukaan ei ollut vielä kuullutkaan termistä!
Saattaa liittyä nykypoliittisen tilanteeseen sikälikin, että aika hurjaa aina välillä muistaa, miten korviaan myöten syvällä tässä netin äärioikeistonatsiskeidassa Halla-aho on möyrinyt. Aika friikkiä, että nyt se on ihan viemäreiden yläpuolisessakin Suomessa gallupsuosituimman puolueen suvereeni puheenjohtaja. Toki se tuossa esittää osin sellaista kännissä ja läpällä -ulkopuolisuutta, mutta niinhän ne aina, ja siellä se silti möyrii.nokkaelain kirjoitti: 20.05.2021 3:43Olet varmaan tietoinen tästä: https://totaalistasotaa.wordpress.com/James Potkukelkka kirjoitti: 17.05.2021 9:17 Miksei Espoossa ole tällaisia kunnon ehdokkaita?!
” Vuonna 1996 Lehto varasti Tampereen työväentalon seinässä olleen Lenin-kohokuvan, porasi sen täyteen reikiä ja sitoi kohokuvan lopuksi Mannerheimin patsaan jalustaan.”
Lehto veti post ironya jo 90-luvulla, kun kukaan ei ollut vielä kuullutkaan termistä!
Lehto kirjoittaa kirjoittaa tuossa moneen kertaan "kauniisti" mm. nyttemmin edesmenneestä turkulaisesta Suomen Kansan Sinivalkoisten Olavi Mäenpäästä.
Kuntavaaleihin asia liittyy siten, että SKS:n edustajana O. Mäenpää oli aikoinaan kunnallisvaalien äänikuningas Turussa. Hän tuli myös tunnetuksi jarruttamisesta (tavoitteli kerran ennätystä pisimmästä valtuuston kokouksesta missään.
Joo, kirjoitin itsekin, että kunnallispolitiikan kannalta tällä ei taida olla kovin paljon relevanssia. Mutta kyllä mä huomaan itsessäni sen, että olen itse sen verran tosikko, että mä en äänestäisi tällaisen arvomaailman hahmoa mihinkään, oli välitöntä relevanssia tai ei. Mutta tämähän on laajemminkin mun ongelmani kokoomuksen kanssa, erikoisjeppejä heiluu mukana niin paljon, että vaikea enää pitää erikoisuuksina ja sitä kautta puoluetta äänestyskelpoisena, vaikka urbaanisosiaaliliberaalijengin kanssa aika samoilla linjoilla politiikasta olenkin.Vagabondo kirjoitti: 19.05.2021 17:58Sä oot tutkinut perusteellisemmin kuin minä. Mä vaan katsoin, että se on liikentestä oikeaa mieltä. Se on tällä hetkellä kunnallispolitiikassa se tärkein kohta mulle. Tuolla kysymyksellähän ei ole mitään tekemistä kunnallispolitiikan kanssa, joten evvk.urpiainen kirjoitti: 19.05.2021 15:53No, ehkä tällä ei ole kunnallispolitiikan kannalta paljoa relevanssia, mutta nostettakkon nyt esiin, kun oli myös puhetta, miten saisit vaalikoneista pudotettua näennäisesti kanssasi samaa mieltä olevat ällökonservatiivit pois.Vagabondo kirjoitti: 18.05.2021 12:33 Jatketaan nyt vielä. Isto Havu, Kokoomus, näytti olleen 100% samaa mieltä kanssani liikenneasioissa. Tehdään äänestysvalinta nyt vaikka sillä perusteella ja raapustetaan äänestyslappuun 677. Ellen nyt syystä tai toisesta satu muuttamaan mieltäni.
Somessa näytetään osin otettavan kierroksia siitä, että Hesarin vaalikoneessa kysytään yhä vuonna 2021 kantaa siihen, että "homo- ja lesbopareilla on samat avioliitto- ja adoptio-oikeudet kuin heteropareilla". Tilanne kun on kai se, että periaatteessa nämä oikeudet ovat tosiaan olleet maallisen säännöstön näkökulmasta tasa-arvoiset jo viitisen vuotta, ja tuohtujat pitävät törkeänä, että edes jotenkin vihjataan, että takapakki entisiin epätasa-arvon aikoihin olisi jotenkin mahdollinen poliittinen linja. Jos ymmärsin vastaajien jakauman oikein, Isto Havu kuitenkin ruksaa suhtautuvansa kielteisesti nykyiseen homo- ja lesbopareja tasa-arvoisesti kohtelevaan tilanteeseen.![]()