Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Tänään aamulla tehty kotitesti on positiivinen. Yhtään mistään mitään aikoja saa viikonlopuksi. Täytyy olla yhteydessä työterveydenhuoltoon maanantaina aamulla. Nosti eilen illalla kuumeen kolmeysiin ja kurkussa on sellanen olo kuin olisi niellyt raastinraudan. Saas nähdä minkälainen riemu tästä loppupeleissä tulee!
Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eikös ohjekin ole olla pysyä kotona jos olo sallii?

Saikkujen myöntöön kuvittelisinnkehitetyn fiksuja tapoja tässä kahden vuoden aikana. Toki varmaan olen väärässä.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

^ Juu näinhän se epäilemättä on. Tähän ei tietenkään osannut mitenkään varautua, joten aamulla oli jääkaapissa suurin piirtein vain valo ja voileipätarvikkeet. Onneksi kaveri oli reipas ja kävi kaupassa meille. Saa nähdä tarttuuko poikaan. Mut kahden piikin taktiikka selkeesti lyhentää oireiluaikaa. Tänään näyttäis olevan jo kuumeeton päivä ja puhumaanki pystyy. Mut ei ihan teinin komennus voluumillä.

Mullahan on siis kolmas piikki varattu kuun loppuun. Tästä sairastelustahan saa jonkun mittaisen suojan, mut kai se kolmonen kannattaa silti käydä ottamassa?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

koronarokote.fi tarjoaa tätä ohjetta:

Tällä hetkellä koronavirustaudin sairastaneelle suositellaan 1. ja 2. rokotetta. Taudin sairastaminen korvaa 3. rokotteen. Vaikeasti immuunipuutteisille suositellaan 3. rokotetta myös taudin sairastaneena.
Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Huoltovarmuus­keskus selvittää korona­pika­testien miljoonissa kappale­määrissä laskettavia hankintoja
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008528145.html

Tuli just semmonen shangri-la-tunne?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiurulta mopo karkasi, kun sanoi, että kouluun ei ole turvallista mennä. Ei ministeri voi tuollaista horista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.01.2022 8:31 Kiurulta mopo karkasi, kun sanoi, että kouluun ei ole turvallista mennä. Ei ministeri voi tuollaista horista.
Joo. Saa olla näkyviäkin erimielisyyksiä hallituksessa ja toisaalta-toisaalta-keskustelua julkisestikin, mutta noin ei kyllä voi toimia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Vasemmalta löytyy paljon poliitikkoja, joiden mielestä kaikissa tilanteissa on tärkeintä suojella heikkoja ja heikkouden määritelmä ei heillä muutu tilanteen mukaan. Kiuru varmaan haluaa suojella lapsia myös silloin kun mitään tarvetta ei ole.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mahdollisesti, mutta on yksi asia olla tuota mieltä ja jopa argumentoida asian puolesta julkisesti, ja toinen julistaa ministerinä, että kouluun meno ei nyt ole turvallista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Lapset on vaarassa ja kukaan ei tee mitään!?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6316
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä sain eilen oireettomana positivisen tuloksen kotitestistä (tein koska huomenna olis ollut poikkeuksellisesti toimistopäivä ja olin ollut reissussa). Kävin vahvistuttamassa terveydenhuollossa, ja nyt siis 10 päivää karanteenia lapsen kanssa. Eilen illalla alkoi olla pientä oireilua, lähinnä kurkunpääntulehdusta muistuttavaa, eli mihinkään ei satu mutta ääni meinaa lähteä. Kuumetta tai muutenkaan sairaudentuntoa ei ole. Puoliso oli negatiivinen, mutta taitaa jäädä etätöihin myös, koska kyllähän tässä altistuu joka päivä rokotuksista huolimatta. Aikuisilla siis molemmilla kaksi rokotusta, lapsella nolla.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Meidän kolmesta lapsesta kaksi sairastanut koronan ja toinen heistä kahteen kertaan (huolimatta siitä, että aiemmin siis korona + kaksi rokotusta). Mulla ja vaimolla 3 rokotusta, lapsilla 2. Lapset asuvat omillaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ano käski sanomaan, että korona on ihan sepitetty juttu!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^^Kai sä olet kirjottanut lapsille sitä hevosten loislääkettä, mikä lie ivermektiini nyt olikaan? Ymmärsin, että siinä missä myhäilijäpiireissä ei luoteta koronarokotteisiin, kun tiedeyhteisö on kerinnyt tutkia niitä niin vähän, niin internetin itseoppineet foliohatut ovat kerinneet tutkia sitä lääkettä enemmän kuin tarpeeksi - ja se on ulkoasianvaliokunnan pj:nkin valinta, jotta ei vaaranna valtiosalaisuuksia ylimääräisellä 5G-sirulla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 10.01.2022 11:30 ^^Kai sä olet kirjottanut lapsille sitä hevosten loislääkettä, mikä lie ivermektiini nyt olikaan?
Jos tuo ei auta, niin pervitiiniä. Saatana, tänne sairastamaan ja nukkumaan ole tultu!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ ... 264d9de6a4
Eikös tämä suju kuin tanssi edelleen? Oleemme juuri ja juuri haarukassa, jossa tehohoito ei ylikuorimitu, mutta tauti pyyhkii ylitse mahdollisimman tehokkaasti niin taloudellisessa kuin sosiaalisessa mielessä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 10.01.2022 12:43 https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ ... 264d9de6a4
Eikös tämä suju kuin tanssi edelleen? Oleemme juuri ja juuri haarukassa, jossa tehohoito ei ylikuorimitu, mutta tauti pyyhkii ylitse mahdollisimman tehokkaasti niin taloudellisessa kuin sosiaalisessa mielessä.
Ajattelisin, että ongelma on siinä, että emme ole missään tasapainotilassa vaan edelleen eksponentiaalisella kasvukäyrällä. Oikea tilanne on varmasti myös tilastoissa näkyvää hurjempi tapausmäärien kasvu, kun testeihin ei pääse. Kyllä tämä viikon-parin sisällä kuormittaa terveydenhoitoa jo aika lailla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Huippu taitaa olla parin viikon päästä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tytär kävi eilen Tapiolan 9livesillä. Meni puolen tunnin jonotuksella. Kela-korvauksen jälkeen 0 euroa.

Ei kannata mennä omaolon kautta, vaan varata suoraan aika 9Livesiin.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 10.01.2022 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6316
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: 10.01.2022 12:48 Ajattelisin, että ongelma on siinä, että emme ole missään tasapainotilassa vaan edelleen eksponentiaalisella kasvukäyrällä. Oikea tilanne on varmasti myös tilastoissa näkyvää hurjempi tapausmäärien kasvu, kun testeihin ei pääse. Kyllä tämä viikon-parin sisällä kuormittaa terveydenhoitoa jo aika lailla.
Tuo testiongelma taitaa olla vain PK-seudulla. Ainakin Tampereella pääsi testiin parin tunnin päästä siitä kun varasi, ja vielä etuajassa sisälle kun jonoa ei juuri ollut.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Viikossa:
Testattu 22213
Positiivisia 8885
Omikronia 8085
Deltaa 800

Viikko 46 (marraskuun puoliväli)
Positiivisia 2572, jotka oletettavasti kaikki deltaa ja omikronia ei vielä lainkaan
https://www.hus.fi/ajankohtaista/korona ... us-lukuina

Johtopäätös: Omikron ei näyttäisi tulevan suoraan omikronin päälle? Tämä olisi superhyvä uutinen!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.01.2022 13:09
Viikossa:
Testattu 22213
Positiivisia 8885
Omikronia 8085
Deltaa 800

Viikko 46 (marraskuun puoliväli)
Positiivisia 2572, jotka oletettavasti kaikki deltaa ja omikronia ei vielä lainkaan
https://www.hus.fi/ajankohtaista/korona ... us-lukuina

Johtopäätös: Omikron ei näyttäisi tulevan suoraan omikronin päälle? Tämä olisi superhyvä uutinen!
po "Omikron ei näyttäisi tulevan suoraan deltan päälle"?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 10.01.2022 12:48 Ajattelisin, että ongelma on siinä, että emme ole missään tasapainotilassa vaan edelleen eksponentiaalisella kasvukäyrällä.
Mun viimeaikaiset kommentoinnit ovat tietoisesti viranomaisjulkituloja maltillisempia. Olet oikeassa siinä, että huippua ei välttämättä ole nähty. Tai sitten olemme huipulla. Vaikea sanoa, koska kyllähän rajoituksetkin jotenkin purevat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 10.01.2022 13:14
urpiainen kirjoitti: 10.01.2022 12:48 Ajattelisin, että ongelma on siinä, että emme ole missään tasapainotilassa vaan edelleen eksponentiaalisella kasvukäyrällä.
Mun viimeaikaiset kommentoinnit ovat tietoisesti viranomaisjulkituloja maltillisempia. Olet oikeassa siinä, että huippua ei välttämättä ole nähty. Tai sitten olemme huipulla. Vaikea sanoa, koska kyllähän rajoituksetkin jotenkin purevat.
Toisaalta, sairaalassa olevien määrä on kai kaksinkertaistunut viimeisen kahden viikon aikana. Tartuntojen ja sairaalahoidon tarpeen välillä on kuitenkin jonkinlainen viive, ja pystysuoraa lähestyvällä ilmaantuvuuskäyrällä edelleen mennään. Erinomainen juttu tosin kyllä alkuperäisen viestisi hengessä se, että tehohoitotarve ei näy kasvavan samassa suhteessa (siinä toki viive vielä pidempi).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.01.2022 13:01 Ei kannata mennä omaolon kautta, vaan varata suoraan aika 9Livesiin.
:sir:
Terveystalolta ei saanut viime viikolla edes yksityisellä maksulla kuin useamman päivän päähän.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."