Ukrainan ja Venäjän sota

Yleinen lätinä jä kitinä
Bluntly
Kitisijä

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2022 14:53 Se on nyt uuden hienon modernin armeijan vuoro käyttää salaista taktiikkaansa: Uraa!:ta.
Ja nukea...

Putin määräsi Venäjän ydinasejoukot hälytystilaan
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ruvettiin pakkaamaan. Paniikissa tietenkin.
Bluntly
Kitisijä

Ostin sipulia, punajuurta ja suolapossua niin voi totutella tulevaan menuun.
Bluntly
Kitisijä

Herkästi järkyttyville: en huomannut raatoja videolla.

urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 27.02.2022 16:12
sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2022 14:53 Se on nyt uuden hienon modernin armeijan vuoro käyttää salaista taktiikkaansa: Uraa!:ta.
Ja nukea...

Putin määräsi Venäjän ydinasejoukot hälytystilaan
Mä harkitsen lähtöä Sivustahuutajan vanhemmille!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bluntly
Kitisijä

Kiva ylläripylläri:
Lehti uutisoi myös kahdesta ukrainalaisten vangiksi jääneestä. Vankien vanhempien mukaan nuoret sotilaat eivät sodan alkaessa tienneet, että heidät oli viety Ukrainaan.
Venäjän viranomaisilla näyttää olevan vaikeuksia pitää kaikkia maan tiedotusvälineitä kurissa
sivustahuutaja
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 27.02.2022 16:43
Pari yötä.Långvikissa voi olla parempi vaihtoehto. Vanhemmilla ei oo ylimääräsiä sänkyjä. (Mutra maata pn ja haulikko)
urpiainen
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2022 16:52
urpiainen kirjoitti: 27.02.2022 16:43
Pari yötä.Långvikissa voi olla parempi vaihtoehto. Vanhemmilla ei oo ylimääräsiä sänkyjä. (Mutra maata pn ja haulikko)
Ai juu, Långvik taitaa olla yksi putinistien päämajoja Suomessa. Tuskin omaa kesämökkiään pommittavat.

Toisaalta, nyt kai ne on sopineet Venäjän ja Ukrainan delegaatioiden tapaamisesta Valko-Venäjän rajalla rauhanneuvotteluiden käynnistämiseksi. Ehkä odottelen sitä ennen kuin varaan huoneen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 27.02.2022 16:43 Mä harkitsen lähtöä Sivustahuutajan vanhemmille!
Mut millä todennäköisyydellä menisit, senkin pupetti?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Bluntly
Kitisijä

Vähän huumoria vakavaan aiheeseen:

Kuva

...ellei sitten ole totta...
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Mannet vaan ottivat tankin talteen, ettei kukaan varasta sitä.
Me and my fellow Gray Men had a Gray Pride parade. Nobody noticed.
sivustahuutaja
Kitisijä

Haastakaapa laskelma:

Todennäköisyydet:
Putin päättää lähteä isosti 5% (siis 95% tsäässit, että sinnittelee Saddamin tyyliin)
Kukaan ei estä 5% (95% varmuudella kieltäydytään)
Helsinki on listalla 5% (todennäköisesti ei siis ole, tuppukylä kun on)
Espooseen on tähdätty yksi mirvin kärki 30% (keskusta, lentokenttä ja santis ovat todennäköisempiä)

=> 1/26666 eli 0,0375 promillea.
'
Itse en tykännyt oddsseista.

Yllelle lohdutus: Tampere on niin periferiaa, että siellä ei ole mitään huolta.
sivustahuutaja
Kitisijä

YK:n turvallisuusneuvosto kutsui koolle yleiskokouksen hätäistuntoon huomenna
https://www.reuters.com/world/un-securi ... 022-02-27/

Putinin tavoite oli moukaroida Ukraina antautumaan ennen keskiviikon yleiskokousta.

Pysyn kannassani. Diktraattorimme naksahtaa isolla todennäköisyydellä huomenna. Armeija paskana. Talous paskana. Tulevaisuus paskana. Oligarkkien omaisuus ajojahdin alla kaikkialla.

Sitä en ihan hiffa, miten yleiskokous voisi enää heikentää Venäjän tilannetta? Lähinnä kai oikeutettaisiin voiman käyttö Venäjää vastaan, mutta silloinkin ollaan vähän pattitilanteessa nukejen takia. En tiedä sietääkö venäjän nukejoukot sitä, että heidän toverinsa sankarihaudataan Nato-maiden toimesta YK:n siunauksella.
urpiainen
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2022 22:58 Haastakaapa laskelma:

Todennäköisyydet
Siis olenko mä nyt ymmärtänyt oikein, että sua pelottaa Venäjän ydinhyökkäys Suomeen nyt niin paljon, että olet omien todennäköisyyslaskelmiesi pohjalta pakannut kamat ja paennut perheinesi pois kodistasi? Ja pakopaikaksi maailman ahdistavuuden edessä olet valinnut paluun vanhempiesi hoivaan?

Mä yritän parhaani, mutta pahoin pelkään, että todennäköisyys sille, että kehittelen itsekseni pseudofreudilaisia keittiöpsykologisia teorioita sun todella kiehtovasta tavastasi yhdistää pakonomaista, näennäisrationaalista hallinnantunnetta hämmästyttävän hauraaseen resilienssiin eksistentiaalisen ahdistuksen edessä lähestyy sataa prosenttia.
sivustahuutaja
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 27.02.2022 23:55 Siis olenko mä nyt ymmärtänyt oikein, että sua pelottaa Venäjän ydinhyökkäys Suomeen nyt niin paljon, että olet omien todennäköisyyslaskelmiesi pohjalta pakannut kamat ja paennut perheinesi pois kodistasi? Ja pakopaikaksi maailman ahdistavuuden edessä olet valinnut paluun vanhempiesi hoivaan?
En ymmärrä sanavalintojasi, mutta jos tuosta jorinastasi puristaa ulos pihvin, niin: kyllä.

Jos meillä olisi ollut talviasuttava mökki vaikka Lohjalla, niin se tietty olisi ollut näppärämpi tapa jatkaa semihiihtolomaa etätyöskennellen. Hotelliinkin olisi voinut mennä, mutta tyttärellä olisivat hälytyskellot soineet. Isovanhempien luona vierailu on normikauraa.

Mutta ilmeisesti sinun mielestäsi riskilaskelmani on väärin? Kerro missä meni vikaan?
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.02.2022 0:09
urpiainen kirjoitti: 27.02.2022 23:55 Siis olenko mä nyt ymmärtänyt oikein, että sua pelottaa Venäjän ydinhyökkäys Suomeen nyt niin paljon, että olet omien todennäköisyyslaskelmiesi pohjalta pakannut kamat ja paennut perheinesi pois kodistasi? Ja pakopaikaksi maailman ahdistavuuden edessä olet valinnut paluun vanhempiesi hoivaan?
En ymmärrä sanavalintojasi, mutta jos tuosta jorinastasi puristaa ulos pihvin, niin: kyllä.

Jos meillä olisi ollut talviasuttava mökki vaikka Lohjalla, niin se tietty olisi ollut näppärämpi tapa jatkaa semihiihtolomaa etätyöskennellen. Hotelliinkin olisi voinut mennä, mutta tyttärellä olisivat hälytyskellot soineet. Isovanhempien luona vierailu on normikauraa.

Mutta ilmeisesti sinun mielestäsi riskilaskelmani on väärin? Kerro missä meni vikaan?
Mitä ihmeen merkitystä sillä on sinulle oletko Lohjalla vai Espoossa jos ydinsota tulee? Haluat mielummin kitua säteilysairaana pari viikkoa sen sijaan että palat nopeasti poroksi huomaamatta koko juttua?

Ei kannata yrittää hallita sellaisia asioita joita ei voi hallita ja jotka eivät ole kovin todennäköisiä.
Universaali disclaimer.
Bluntly
Kitisijä

Brasilia ei lähde mukaan Venäjän vastaisiin pakotteisiin
Olisi hyvä syy laajentaa pakotteet koskemaan myös Brasiliaa.
So Hard
Kitisijä

Bluntly kirjoitti: 28.02.2022 9:08
Brasilia ei lähde mukaan Venäjän vastaisiin pakotteisiin
Olisi hyvä syy laajentaa pakotteet koskemaan myös Brasiliaa.
No ei kyllä. Ei tässä nyt tarkoituksena ole globaalin laman rakentaminen. Bolsonaron aika on kohta muutenkin ohi.
Universaali disclaimer.
Bluntly
Kitisijä

thai.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Venäjä on ilmeisesti käyttänyt tykistöä ja kraanitinheittimiä ja raketinheittimiä varsin säästeliäästi. Tämä imho viittaa siihen, että Putin ei toistaiseksi ole halunnut totaalista sotaa. Se myöskin kertonee siitä, että Putin on ehkä jossain määrin uskonut omia houreitaan ja ajatellut, että Venäjä vapauttaa ukrainalaiset Nazeista ja kansa tervehtii vapauttajia kukkapuskat kädessä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
So Hard
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 28.02.2022 10:44 Venäjä on ilmeisesti käyttänyt tykistöä ja kraanitinheittimiä ja raketinheittimiä varsin säästeliäästi. Tämä imho viittaa siihen, että Putin ei toistaiseksi ole halunnut totaalista sotaa. Se myöskin kertonee siitä, että Putin on ehkä jossain määrin uskonut omia houreitaan ja ajatellut, että Venäjä vapauttaa ukrainalaiset Nazeista ja kansa tervehtii vapauttajia kukkapuskat kädessä.
Niin siinä käy kun ympäröi itsensä vain persettä nuolevilla heikoilla jees-miehillä. Tilannekuva on optimistinen tai suorastaan harhainen.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä

So Hard kirjoitti: 28.02.2022 0:46 Mitä ihmeen merkitystä sillä on sinulle oletko Lohjalla vai Espoossa jos ydinsota tulee? Haluat mielummin kitua säteilysairaana pari viikkoa sen sijaan että palat nopeasti poroksi huomaamatta koko juttua?
Eivät ydinaseet ole mitään taikuutta.

Rajoitettu ydinsota on täysin mahdollinen. JFK pisti kovan kovaa vastaan, koska tiedossa oli, että neukkujen ydinaseita vain pieni osa oli toimintakunnossa.
James Potkukelkka
Kitisijä

^^Sitähän on myös spekuloitu, mikä on merkitys sillä, että Putin on ollut pitkään omaehtoisessa eristyksessä koronan takia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
Bluntly
Kitisijä

Kun asia saadaan pois munattomalta YK:n turvallisuusneuvostolta keskiviikon yleiskokoukseen niin olisi niillä (jos olisi kiviä) mahdollisuus julistaa Ukraina lentokieltoalueeksi?

Näin oli jossain aviisissa.
James Potkukelkka
Kitisijä

Bluntly kirjoitti: 28.02.2022 11:11 Kun asia saadaan pois munattomalta YK:n turvallisuusneuvostolta keskiviikon yleiskokoukseen niin olisi niillä (jos olisi kiviä) mahdollisuus julistaa Ukraina lentokieltoalueeksi?

Näin oli jossain aviisissa.
En kannata. Jos tuo aiottaisiin toimeenpanna, pakottaisi se Naton tai Yhdysvallat ampumaan alas Venäjän koneita. Vaikka Ukrainan puolella olenkin, en kuitenkaan WW3:n veroisesti.

Parempi kuskata Ukrainaan runsaasti Stingereitä ja antaa heidän ampua koneet alas.