Ukrainan ja Venäjän sota

Yleinen lätinä jä kitinä
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

:krooh:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008719449.html
Tiedustelu­tiedot: Putinia on johdettu harhaan siitä, miten huonosti hyökkäys Ukrainassa on edennyt
Jutussa on mielenkiintoinen väite, jonka mukaan neuvotteluja vaikeuttaa se, että Putinilla on virheellinen kuva tilanteesta.

On ollut juttua, että Putin haluaisi homman pakettiin voitonpäivään (9.5.2022) mennessä. Mitähän tapahtuu, kun hänelle selviää, että se ei onnistu..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuinka vatun tyhmiä nuo on?

Venäjä kieltää ulkomaiset ohjelmistot ja laitteistot

IT-osaajat lähtee haneen ja samaan aikaan pitäisi vääntä maa toimimaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.03.2022 12:43 On ollut juttua, että Putin haluaisi homman pakettiin voitonpäivään (9.5.2022) mennessä. Mitähän tapahtuu, kun hänelle selviää, että se ei onnistu..
Venäjän hallintohan on yksi iso trollitehdas, joten paketoinnin ei pitäisi olla ongelma.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 31.03.2022 12:46 Kuinka vatun tyhmiä nuo on?

Venäjä kieltää ulkomaiset ohjelmistot ja laitteistot

IT-osaajat lähtee haneen ja samaan aikaan pitäisi vääntä maa toimimaan.
Lähde sä tekemään ohjelmistoja, niin mä lähden mukaan Suomen Moskovan suurlähtetystön lääkäriksi. Paikasta oli just ilmoitus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 31.03.2022 12:46 Kuinka vatun tyhmiä nuo on?

Venäjä kieltää ulkomaiset ohjelmistot ja laitteistot

IT-osaajat lähtee haneen ja samaan aikaan pitäisi vääntä maa toimimaan.
Osaajia voi kouluttaa lisää, ohjelmistot voi piratoida, mutta rauta on jo nyt ongelma. Pilvipalvelut lähtivät maasta, joten monet jutut ottaa paikallisiin ympäristöihin. Venäjältä on nyt rauta loppu.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paskoja natsilehmiä.

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9560
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Viron pääministeri Kallas puhuu asiaa: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008714723.html
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Naapurissa muutenkin äänenpainot kovenee:

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Butšan joukkotuhonta on kyllä kammottavaa. Jos maailmassa olisi oikeutta, Putin hirtettäisiin lyhtypylvääseen. Mutta ei ole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2022 8:46 Butšan joukkotuhonta on kyllä kammottavaa. Jos maailmassa olisi oikeutta, Putin hirtettäisiin lyhtypylvääseen. Mutta ei ole.
Joo. Venäjältä on toki vaikeaa saada luotettavaa tietoa, mutta käsittääkseni toistaiseksi Putinin sota on Venäjällä edelleen aika suosittu, ja pakotteet todistavat kansalle, että länsi uhkaa taas koko Venäjää, kutsuen yhteiseen ponnisteluun. Kamalaa on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja ukrainalaiset tappoi omiaan (venäjän mukaan siis).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 04.04.2022 9:18 Ja ukrainalaiset tappoi omiaan (venäjän mukaan siis).
Koskaan ei voi mitään pitää totuutena ennen kuin Kreml kiistää sen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 04.04.2022 9:16
James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2022 8:46 Butšan joukkotuhonta on kyllä kammottavaa. Jos maailmassa olisi oikeutta, Putin hirtettäisiin lyhtypylvääseen. Mutta ei ole.
Joo. Venäjältä on toki vaikeaa saada luotettavaa tietoa, mutta käsittääkseni toistaiseksi Putinin sota on Venäjällä edelleen aika suosittu, ja pakotteet todistavat kansalle, että länsi uhkaa taas koko Venäjää, kutsuen yhteiseen ponnisteluun. Kamalaa on.
Ilmeisesti sota on tosiaan nostanut Putinin suosiota.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2022 9:41 Ilmeisesti sota on tosiaan nostanut Putinin suosiota.
Pääsee kohta Niinistön ja Jong-unin kanssa ysikymppiskerhoon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2022 9:41Ilmeisesti sota on tosiaan nostanut Putinin suosiota.
Se kyllä kertoo valittevan paljon siitä, millainen kansa Venäjää asuttaa. Imperialistinen, isovenäläinen ajattelu on indoktrinoitu tiukasti eikä se siitä purkaudu kävi tässä miten kävi.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 04.04.2022 9:50
James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2022 9:41Ilmeisesti sota on tosiaan nostanut Putinin suosiota.
Se kyllä kertoo valittevan paljon siitä, millainen kansa Venäjää asuttaa. Imperialistinen, isovenäläinen ajattelu on indoktrinoitu tiukasti eikä se siitä purkaudu kävi tässä miten kävi.
Totta puhuen, emmehän me tiedä Putinin suosiosta mitään tarkkaa. Tulokset tietenkin manipuloidaan miten halutaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyselyn suoritti se kai melko luotettavaksi mainostettu laitos. Ongelma vain kun vastaaja ei uskalla sanoa mitä ajattelee.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kannattaa muistaa, että jopa Navalniy on nationalisti.

Venäjältä ei välttämättä löydy kovin paljoa ihmisiä, jotka olisivat valmiita tuomitsemaan venäjän teot moraalisin perustein. Jos ei sisimmässään kannata sotaa, koska bisnekset tai instatili kärsii, niin en laske sitä kansanmurhan vastustamiseksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Venäläisten valheet on niin paskalaatuisia, ettei niitä usko kuin venäläinen tai putkonen.

https://www.nytimes.com/2022/04/04/worl ... odies.html
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Osaatteko oikeasti sanoa tai vastata:

Jos Suomeen tulee sota niin ketkä saavat lähteä maasta? Olen lukenut, että 18-67 vuotiailla, myös naisilla siis, on työvelvollisuus. Mitähän se on käytännössä?

Asevelvollisuus on niille miehille, jotka eivät ole täyttäneet viime vuoden lopussa 60 ja ovat käyneet sotaväen.

KUITENKIN:

Ukrainassa väestö saa paeta maasta ja naiset ja lapset pakenee. Miehet ei saa, mutta mikä mahtaa olla ikäraja?

Mikseiköhän tästä asiasta puhuta mitään. Onhan se hyvin tärkeää tai mielenkiintoista!
Ja kysymys on kaikkien mielessä (tasan tarkkaan) jos jotain tapahtuu!

HUHTINEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Stadinarska kirjoitti: 05.04.2022 14:59Ukrainassa väestö saa paeta maasta ja naiset ja lapset pakenee. Miehet ei saa, mutta mikä mahtaa olla ikäraja?
Ukrainassa 18-60. Mutta ei se ole mikään ongelma. Sieltä on tullut 400.000 ukkoa takaisinpäin puolustamaan maata. Enemmän on tarjokkaita kuin pystyvät aseistamaan tai kouluttamaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hesarin Uutisraportti-podcastissa ehdottivat, että jos Venäjä lähtisi hönkimään tänne päin, niin Marin voisi tehdä jonkun diilin Trudeaun kanssa, että Suomen koko väestö lähtee Kanadaan. Siellä on paljon tilaa, ja suomalaiset ovat tottuneet pelaamaan jääkiekkoa pohjoisella havumetsävyöhykkeellä. Edelleen asuisimme suht järkevässä sosiaaliliberaalissa valtiossa, jolla on pitkä maaraja väkiluvultaan paljon suuremman suurvallan kanssa. Mut uusi naapuri olisi kivempi vierailupaikka.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pystyisitkö elämään maassa, jonka ihmisoikeustilanne on jossain Intian tasolla ja rekkaralleista päätellen paikalliset persut on vahvoilla?


Lääniä kyllä riittää:

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.