Eduskuntavaalit 2023
-
- Kitisijä
Re: Eduskuntavaalit 2023
^ Minkä takia kenenkään kannattaisi äänestä puoluetta, joka ei halua mihinkään hallitukseen? Eikö poliitikoiden pitäisi palkkansa eteen politikoida, vaikka kuinka maistuisi paskalta?
-
- Kitisijä
^ Joo. Aika moni kepulainen näyttää somessa kommentoivan Saarikon ilmoitusta oppositioon menosta, että se on epäkunnioittavaa niitä aika lukuisia tyyppejä kohtaan, jotka haluavat kepulaista (hallitus)politiikkaa ja äänestivät kepua. Heidän mukaansa kepun homma on pyrkiä olemassa olemalla mandaatilla ajamaan mahollisimman kepulaista politiikkaaa. Vanhanen ei näemmä ajattele näin. Mun mielestä on ihan mahdollista, jos ei varmaankaan todennälöistä, että kepu joutuu vielä suostumaan vastaamaan isänmaan kutsuun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^Aika monta piimäyliopistoa, porrastettua kilometriveroa, porrastettua veroprosenttia, alueellista opintolainahyvitystä, isoja luonnonsuojelukorvauksia ja monta monitoimihallia tuo vaatisi.urpiainen kirjoitti: 04.04.2023 8:38 Mun mielestä on ihan mahdollista, jos ei varmaankaan todennälöistä, että kepu joutuu vielä suostumaan vastaamaan isänmaan kutsuun.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Joo. Mut kyllä tässä yhteys sekä RKP:hen että uuteen maakuntapuolue persuihin voisi löytyä helposti. Lisäksi välillä unohtuu se, että vaikka kokoomus teoriassa puhuu aluepolitiikasta ihan järkeviä, käytännössä kaikkien edustajien pitää tulla valituksi omilta alueiltaan (paitsi uusmaalaisten, koska Suomen poliittisessa jäsennyksessä Uusimaa ei ole alue). Kaikki puolueet ovat tosipaikan tullen aluepuolueita.James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2023 8:43^Aika monta piimäyliopistoa, porrastettua kilometriveroa, porrastettua veroprosenttia, alueellista opintolainahyvitystä, isoja luonnonsuojelukorvauksia ja monta monitoimihallia tuo vaatisi.urpiainen kirjoitti: 04.04.2023 8:38 Mun mielestä on ihan mahdollista, jos ei varmaankaan todennäköistä, että kepu joutuu vielä suostumaan vastaamaan isänmaan kutsuun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
Joo, kok+ps+kesk+rkp olisi aikamoinen maalaisliitto.urpiainen kirjoitti: 04.04.2023 8:53 Joo. Mut kyllä tässä yhteys sekä RKP:hen että uuteen maakuntapuolue persuihin voisi löytyä helposti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Väittäisin kepun oppositiopuheen olevan taktikointia. Ilman kepua voisi syntyä vain porvarihallitus kok + per + kd + rkp tai kolmen ison kok + per + sdp. Porvarihallitus 104 olisi todella hankala persujen takia. Ei persujen tarvitse hajota, riittää että 5 makaa krapulassa niin hallitus voi kaatua. Kok + per + sdp taas voi olla demareille vaikea. Kepun kannattaa pidätellä intoaan ja odottaa keskustelun avausta. Sitten vaan siima kireälle.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mä pidän kok+sdp+rkp+vihr edelleen varsin realistisena vaihtoehtona.
Vasemmistoliitto on ainoa puolue jota en näe tulevassa hallituksessa. Kokoomus haluaa tehdä talouden tasapainotusta ja se ei vaan noiden kanssa onnistu.
Vasemmistoliitto on ainoa puolue jota en näe tulevassa hallituksessa. Kokoomus haluaa tehdä talouden tasapainotusta ja se ei vaan noiden kanssa onnistu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitisijä
Sama, vaikka ehkä kok+ps+kd+rkp näyttää kuitenkin vähintään yhtä todennäköiseltä. Korkman nostaa aamun Hesarissa taas aika vahvasti sitä työnantajien ja työntekijöiden yhdessä tekemää Suomen suunta -sinipunahallitusohjelmahahmotelmaa: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009497043.htmlVagabondo kirjoitti: 04.04.2023 9:07 Mä pidän kok+sdp+rkp+vihr edelleen varsin realistisena vaihtoehtona.
-
- Kitisijä
^ Laskeeko kokoomus edelleen rkp:n oikeistopuolueeksi, vai meinaako kokoomus kasata vassarihallituksen?
-
- Kitinä VIP-jäsen
RKP on oikeistopuolue. Vähintään yhtä paljon kuin keskusta ja kd.sivustahuutaja kirjoitti: 04.04.2023 9:12 ^ Laskeeko kokoomus edelleen rkp:n oikeistopuolueeksi, vai meinaako kokoomus kasata vassarihallituksen?

-
- Kitisijä
Tuossa ei hurreille tarvitsisi kuitenkaan luvata mitään. Pohjoismaisen yhteistyön salkku käteen ja sillä selvä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Onko se persut nyt sitten kaikkien mielestä nimen omaan oikeistopuolue? Eikös Vartiainenkin joskus kirjoittanut, että esmes puolueen talous- ja sosiaalipolitiikka on vasemmistolaista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Teoreettisesti tän vaalituloksen pitäisi olla erinomainen kokoomukselle, koska demareilla ja persuilla on oikea kilpailuasetelma hallitukseen pääsystä, koska sillä kumman kanssa kokoomus hallitusta lähtee muodostamaan on suuri merkitys sille miten tulevat sopeutustoimet toteutetaan. Mä niin toivon, että kokoomus oikeasti puskee neuvotteluihin talous edellä ja jättää arvokysymykset kilpakosijoiden ongelmaksiurpiainen kirjoitti: 04.04.2023 9:10Sama, vaikka ehkä kok+ps+kd+rkp näyttää kuitenkin vähintään yhtä todennäköiseltä. Korkman nostaa aamun Hesarissa taas aika vahvasti sitä työnantajien ja työntekijöiden yhdessä tekemää Suomen suunta -sinipunahallitusohjelmahahmotelmaa: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009497043.htmlVagabondo kirjoitti: 04.04.2023 9:07 Mä pidän kok+sdp+rkp+vihr edelleen varsin realistisena vaihtoehtona.

-
- Kitisijä
^^ Persujen talouslinja on niin sekopäinen, ettei siitä ota selvää. Eivät ole äärivasemmalla, eivätkä äärioikealla talouden suhteen, muusta on vaikea sanoa. Kaipa se lievä vasemmistolaisuuskin on hylätty, koska kannattajakunta koostuu nykyään muustakin kuin kaljoittelevasta väestönosasta. Eli keskustaa tai keskusta-oikeistoa talousasioissa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Soinin persut oli vasemmistopuolue. Hajoamisen jälkeen puolueen poliittinen linja on liikkunut oikealle, niin että just linkkaamallani arvokartalla näyttää olevan rkp:n kanssa samalla tasolla. Oikeastihan puolueella ei tunnu olevan talouspoliittista linjaa, vaan tuntuu että kaikesta voidaan neuvotella. Puolueen merkitykselliset tavoitteet tuntuu olevan identiteettipolitiikassa.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.04.2023 9:31 Onko se persut nyt sitten kaikkien mielestä nimen omaan oikeistopuolue? Eikös Vartiainenkin joskus kirjoittanut, että esmes puolueen talous- ja sosiaalipolitiikka on vasemmistolaista.
-
- Kitisijä
Muistutuksena vanha uutinen vuodelta 2020: Työllisten keskuudessa Perussuomalaisten kannatus oli 26,1 prosenttia ja SDP:n vain 9,3 prosenttia. Persut ovat liikkuneet oikealle, koska heitä äänestävät omalla työllään elävät.
-
- Kitisijä
Joo, Persujen idea on olla kv-mallin mukainen kansalliskonservatiinen populistipuolue ja identiteettiperformanssihanke, jonne erilaisista syistä erilaisiin asioihin pettyneet tai erilaisia asioita pelkäävät saavat rasismin lisäksi projisoida omia käsityksiään, koska oikeaa sisältöä ei ole.Vagabondo kirjoitti: 04.04.2023 9:38 Soinin persut oli vasemmistopuolue. Hajoamisen jälkeen puolueen poliittinen linja on liikkunut oikealle, niin että just linkkaamallani arvokartalla näyttää olevan rkp:n kanssa samalla tasolla. Oikeastihan puolueella ei tunnu olevan talouspoliittista linjaa, vaan tuntuu että kaikesta voidaan neuvotella. Puolueen merkitykselliset tavoitteet tuntuu olevan identiteettipolitiikassa.
-
- Kitisijä
Tuo persujen aavemainen hiljaisuus ja välinpitämättömyys talousasioista on mulle pieni mysteeri. Se, että ainoa seikka on kehitysavun kitkeminen ja tällä talous jiiriin, edustaa minulle seitsemän Danin ylimielisyyttä ja holtittomuutta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
^ Eikös sinun pitäisi olla tyytyväinen persujen talouslinjaan, jos he eivät ehdota merkittäviä muutoksia Sannan hallituksen talouslinjaan?
-
- Kitisijä
Jos mun talousajatteluani pitäisi kuvailla, se olisi lähempänä kokoomusta kuin demareita. Sanna on mulle tässä mielessä selvästi väärä linjaaja.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Todellakin. Mä uskon, että hallitusvastuu on kova isku puolueen kannatukselle. Koska pääosa äänestäkunnasta on politiikkaan pettyneitä ja toisaalta demokratiassa, vallankin Suomen tapaisessa monipuoluejärjestelmässä, asiat ei muutu nopeasti, niin kannattajakunta tulee pettymään puolueen saavutuksiin, vaikka se kauden aikana saisikin joitain tavoitteitaan edistettyä. Oppositiossa puolue pystyy kasvamaan, kun puheistaan ei tarvi ottaa vastuuta. Näin ollen persut on todennäköisesti joko tässä apupuolueena tai sitten seuraavassa hallituksessa pääministeripuolueena.urpiainen kirjoitti: 04.04.2023 9:42 Joo, Persujen idea on olla kv-mallin mukainen kansalliskonservatiinen populistipuolue ja identiteettiperformanssihanke, jonne erilaisista syistä erilaisiin asioihin pettyneet tai erilaisia asioita pelkäävät saavat rasismin lisäksi projisoida omia käsityksiään, koska oikeaa sisältöä ei ole.
-
- Kitisijä
Näin. Soinin persut oli SMP, nykyinen ei ole.Vagabondo kirjoitti: 04.04.2023 9:38
Soinin persut oli vasemmistopuolue. Hajoamisen jälkeen puolueen poliittinen linja on liikkunut oikealle
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Miksei Liike nytin mediaani ole samassa kohtaa kuin Harry? Kai tuon nyt pitäisi olla valittujen suhteen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Persut on siis ruohonjuuritason populistinen protestipuolue. Voiko itsensä kanssa sinut oleva, elämässään mielestään menestynyt ja tyytyväinen ihminen mitenkään äänestää puoluetta?
-
- Kitinä VIP-jäsen
Ei voi.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.04.2023 9:55 Persut on siis ruohonjuuritason populistinen protestipuolue. Voiko itsensä kanssa sinut oleva, elämässään mielestään menestynyt ja tyytyväinen ihminen mitenkään äänestää puoluetta?