Nörtteily
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Re: Nörtteily
^ Bussit pitäisi huoltaa paremmin, niin eivät pysähtelisi tielle.
-
nokkaelain
- Kitisijä
Pyysin GPT-4:ltä lyhyempää vastausta ja tämä selitti sitten metodejaan:
"Did I answer accurately enough across two paragraphs quickly covering your concerns honestly attempting clear communication every step retaining desired coherence fully addressing essential context entailing patience even when requiring extra focus assuring precision succeeding consistently coping with duty taking preventative measures against issues arising despite hopefully never deviating from that which would equal disappointment adaptively balancing entirety mitigating risks ultimately permitting this brief experience offering gratification satisfying true aspirations for OTR stripped down conversation development using reasonable text quantity attributing humility selecting measured responses efficiently profoundly overcoming lingering limitations reaching eagerly anticipated transcendence entailing friendly flexibility effectively rational productiveness successfully fulfilled following contextually tightened conditions I mentioned ... YES because yes, had to go THAT ridiculous before getting this perfect."
"Did I answer accurately enough across two paragraphs quickly covering your concerns honestly attempting clear communication every step retaining desired coherence fully addressing essential context entailing patience even when requiring extra focus assuring precision succeeding consistently coping with duty taking preventative measures against issues arising despite hopefully never deviating from that which would equal disappointment adaptively balancing entirety mitigating risks ultimately permitting this brief experience offering gratification satisfying true aspirations for OTR stripped down conversation development using reasonable text quantity attributing humility selecting measured responses efficiently profoundly overcoming lingering limitations reaching eagerly anticipated transcendence entailing friendly flexibility effectively rational productiveness successfully fulfilled following contextually tightened conditions I mentioned ... YES because yes, had to go THAT ridiculous before getting this perfect."
liukuu kuin avaruusalus momentitta avaruudessa
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Kun istun autoon ja iPhone saa yhteyden auton BT:iin, niin käynnistyy kolme automaatiota samaan aikaan; Waze, kalenteritapahtumat Sirin lukemana ja ChatGpt:n Voice chat. Vanha iPhone 11 alkaa tässä lagittaa ja kalenteritapahtumissa Sirin puhe katkeilee.
ChatGpt:n mukaan iPhonessa voi asettaa viiveitä, jotta kaikki eivät käynnisty samaan aikaan. Täytyy tutkia. Jos laitan niin, että ensin käynnistyy kalenteritapahtumat ja sitten 30 sek tauko ennen muita, niin luulisi auttavan.
ChatGpt:n mukaan iPhonessa voi asettaa viiveitä, jotta kaikki eivät käynnisty samaan aikaan. Täytyy tutkia. Jos laitan niin, että ensin käynnistyy kalenteritapahtumat ja sitten 30 sek tauko ennen muita, niin luulisi auttavan.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Luulen, että onnistui. Nyt toimintojen pitäisi aktivoitua porrastetusti.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Lagittaa edelleen Siri lukiessaan kalenteritapahtumia. Ilmeisesti Iphone 11 ei kestä sitä, että on yhtään useampi prosessi menossa samaan aikaan.
-
Bhven
- Kitisijä
^ iphone 11 on niin vanha rotisko, että apple varmaan kuristaa tehoja, jotta puhelin vaikuttaa vielä paskemmalta.
Tällaista se on kaikkialla. Kävin ilotalossa ja tyttö alkoi myymään puhelinliittymää.
-
nokkaelain
- Kitisijä
Kaveri kirjoitti juuri irc:issä usb:stä: "antaisit edes virtaa, ettei tarvitsisi vongata, antaisit edes virtaa". PS. antakee.
liukuu kuin avaruusalus momentitta avaruudessa
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Meinasi ruveta pumpusta ottamaan kun iOS 26.2:n asentamisen yhteydessä Iphone 11 juuttui päivitysluuppiin.
Sain sitten asennettua puhtaan palautuksen Macista, mutta se resetoi kaikki verkkopankkitunnukset, tunnistuspalvelut ja Nordnetin
Helvetinmoinen homma saada toimimaan tunnistuspalvelu, 4 pankkitiliä ja Nordnet. Tietenkään tämä ei olisi ongelma, jos kaikki mahdolliset salasanat ja avainlukulistat olisvat heti siististi mapissa valmiina
Sain lopulta toimimaan ja mitään ei kadonnut.
Sain sitten asennettua puhtaan palautuksen Macista, mutta se resetoi kaikki verkkopankkitunnukset, tunnistuspalvelut ja Nordnetin
Helvetinmoinen homma saada toimimaan tunnistuspalvelu, 4 pankkitiliä ja Nordnet. Tietenkään tämä ei olisi ongelma, jos kaikki mahdolliset salasanat ja avainlukulistat olisvat heti siististi mapissa valmiina
Sain lopulta toimimaan ja mitään ei kadonnut.
-
aasi
- Kitisijä
Mä oon varmistanut hommat siten että on Android-puhelin ja iPad ja molemmissa kaikki pankit sun muut. Puhelimessa on vielä hightrustin kautta henkilökortilla tunnistautuminen, minkä saisi palautettua toiseen luuriin jos kortti on vielä tallessa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
^Tuo on hyvä. Laiskuuttani en ollut jaksanut asentaa iPadiin noita. Nyt laitoin.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Yksi yllättävä seuraus AI boomista on, että se imee kaikki muistisirut ja se puolestaan säteilee kulutuselektroniikkaan, joka kallistuu.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Läppäriin keväällä ostamani 96 GB taisi olla viime vuoden paras sijoitukseni.
Läppäriin keväällä ostamani 96 GB taisi olla viime vuoden paras sijoitukseni.
-
Bluntly
- Kitisijä
En kylläkään näe tässä mitään yllättävää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Dementia on vakava juttu
Dementia on vakava juttu
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Haluaisin ostaa Raspberry 5:n. Mutta en vain keksi sille mitään käyttöä. OpenClaw'n toki asentaisin.
Mutta toisaalta, kokoavathan ihmiset esim. palapelejä tai pienoismalleja ja sen jälkeen kun ovat saaneet valmiiksi, ei niille ole mitään käyttöä
Raspberryn tapauksessa tietenkään ei niin paljoa kokoamista ole. Kotelon voisi ostaa, kannettavan näytön ja näppiksen ja asentaa käyttiksen ja openclaw:n ja sitten se olisikin valmis ja voisi jättää pölyttymään.
Yhden koneen aikoinaan kokosin aivan alkaen emolevyn ja prossun ostamisesta, eli periaatteessa se on kyllä jo kokeiltu.
Mutta toisaalta, kokoavathan ihmiset esim. palapelejä tai pienoismalleja ja sen jälkeen kun ovat saaneet valmiiksi, ei niille ole mitään käyttöä
Raspberryn tapauksessa tietenkään ei niin paljoa kokoamista ole. Kotelon voisi ostaa, kannettavan näytön ja näppiksen ja asentaa käyttiksen ja openclaw:n ja sitten se olisikin valmis ja voisi jättää pölyttymään.
Yhden koneen aikoinaan kokosin aivan alkaen emolevyn ja prossun ostamisesta, eli periaatteessa se on kyllä jo kokeiltu.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Mites home automation tai kaikkien kotiverkon laitteiden ad-blocker?
https://en.wikipedia.org/wiki/Pi-hole
Mites home automation tai kaikkien kotiverkon laitteiden ad-blocker?
https://en.wikipedia.org/wiki/Pi-hole
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ostin.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... -tietokone
ja
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... y-Pi-5-B-m
Kotelossa sellainen vika tai ominaisuus, että se blokkaa selvästi Raspberryn wifi-signaalia, mutta toimii wifi kuitenkin.
Kun sitten ryhdyin etsimään usb-porttiin tulevaa wifi-adapteria, niin törmäsin siihen Linuxin ihanuuten (joka toki periaatteessa oli tiedossa jo aiemminkin), että distroja on useita ja vaikka joku wifi-adapteri toimiikin Linuxissa, se ei takaa, että se toimii juuri sinun Linuxissasi.
Etsimisen jälkeen löysin tämän
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... i-adapteri
JOka kyllä periaatteessa toimii, mutta käytönnössä hitaammin kuin Raspberryn oma 5Ghz wifi. Noh, kun on tukiaseman tai repeaterin vieressä saa Rapberryn omalla kotelonkin läpi 80 Mbs downloadin, joka kyllä riittää.
ja
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... y-Pi-5-B-m
Kotelossa sellainen vika tai ominaisuus, että se blokkaa selvästi Raspberryn wifi-signaalia, mutta toimii wifi kuitenkin.
Kun sitten ryhdyin etsimään usb-porttiin tulevaa wifi-adapteria, niin törmäsin siihen Linuxin ihanuuten (joka toki periaatteessa oli tiedossa jo aiemminkin), että distroja on useita ja vaikka joku wifi-adapteri toimiikin Linuxissa, se ei takaa, että se toimii juuri sinun Linuxissasi.
Etsimisen jälkeen löysin tämän
JOka kyllä periaatteessa toimii, mutta käytönnössä hitaammin kuin Raspberryn oma 5Ghz wifi. Noh, kun on tukiaseman tai repeaterin vieressä saa Rapberryn omalla kotelonkin läpi 80 Mbs downloadin, joka kyllä riittää.
-
Bluntly
- Kitisijä
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Kauhean vanhanaikaista!
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Tosiaan 80 Mbs/s saa Raspberryn omalla wifillä kotelon läpi kun olen repeaterin vieressä.
Taidan kuitenkin aivan nörtteilyn ilosta kokeilla myös tätä
Geminin mukaan löytyy Raspberrylle tehty ajuri, vaikka ei olekaan valmiina kernelissä.
Taidan kuitenkin aivan nörtteilyn ilosta kokeilla myös tätä
Geminin mukaan löytyy Raspberrylle tehty ajuri, vaikka ei olekaan valmiina kernelissä.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Wolt toi taas tunnissa. Harmillisesti meni aivan plug and play, eli ei päässyt ollenkaan nörtteilemään. Nyt kuso kulkee alaspäin yli 200 Mbs ja toiseen suuntaan n 50.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
En olisi uskonut, mutta pieni LLM (oxymoron) on mahdollista saada pyörimään Raspberyssä
Asensin llama3.1:8b ja ylikellotin vadelman 2,4 GHz:stä 2,8:aan. LLM:n ajaminen on koneelle äärimmäinen rasitus, koska sekä prosessori että muistiväylä pyörivät täysillä (no okei, grafiikkapuoli ei kuitenkaan).
Lämpötila nousi vähän päälle 80 asteeseen. Soft throttle raja on 80 ja hard throthle 85. Hard throttle ei iskenyt. Mentiin noin 2.7-2.8 Ghz:llä.
Asensin llama3.1:8b ja ylikellotin vadelman 2,4 GHz:stä 2,8:aan. LLM:n ajaminen on koneelle äärimmäinen rasitus, koska sekä prosessori että muistiväylä pyörivät täysillä (no okei, grafiikkapuoli ei kuitenkaan).
Lämpötila nousi vähän päälle 80 asteeseen. Soft throttle raja on 80 ja hard throthle 85. Hard throttle ei iskenyt. Mentiin noin 2.7-2.8 Ghz:llä.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Hankin suomalaisen puhelinnumeron (1 dollaria/kk) Telnyxistä https://telnyx.com/
ja yritän integroida Telnyxin ja puhemoottorin deepgramista https://deepgram.com/
ja saada Open Claw botille kyvyn soittaa ja viestiä puhelimitse kaksisuuntaisesti.
Tähän mennessä saatu aikaan kyky soittaa ja vastaanottaa puheluita, mutta botin lähettämä puhe katkeilee ja sisääntulevan puheen vastaanottoa ei vielä luotu lainkaan.
ja yritän integroida Telnyxin ja puhemoottorin deepgramista https://deepgram.com/
ja saada Open Claw botille kyvyn soittaa ja viestiä puhelimitse kaksisuuntaisesti.
Tähän mennessä saatu aikaan kyky soittaa ja vastaanottaa puheluita, mutta botin lähettämä puhe katkeilee ja sisääntulevan puheen vastaanottoa ei vielä luotu lainkaan.