Orpon hallitus 2023-

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12440
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hallitus haluaa työllistää. Ongelmana on että työpaikat ja ihmiset eivät helposti kohtaa. Muuttaminen on usein vaikeaa. Tämän ratkaiseminen edellyttäisi laajoja ja toimivia vuokra-asuntomarkkinoita. On usein vaikeaa myydä ja ostaa omistusasunto jokseenkin samanaikaisesti.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12440
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kun olen vertaillut kansanedustajien palkkoja voisi vertailla myös pääministerin palkkaa. PM:n palkka on ehkä 1,5 % suuren pörssiyhtiön toimitusjohtajan palkkiosta. Kurjaa on.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Sulla on se ihmettelyketjusi! Pitääkö perustaa toinenkin?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12440
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.07.2023 9:53 ^Sulla on se ihmettelyketjusi! Pitääkö perustaa toinenkin?
Ok. Tästä lähtien pitää laittaa tuollaiset kirjoitukset ihmettelyketjuuni. :sir:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12440
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Homeboy65 kirjoitti: 27.07.2023 9:56
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.07.2023 9:53 ^Sulla on se ihmettelyketjusi! Pitääkö perustaa toinenkin?
Ok. Tästä lähtien pitää laittaa tuollaiset kirjoitukset ihmettelyketjuuni. :sir:
Vaikka ei noi edelliset kirjoitukseni olleet oikeastaan mitään ihmettelyä...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juuri kun luuli, että kaikki on jo tullut esille, aina tulee uutta. Tästä viimeisimmästä fiilikset ovat vähän fifty-sixty.

Yksityisviestit ovat yksityisviestejä. Aika harva ajattelee, että parisuhteessa lähetetyt yksityisviestit päätyvät Hesariin ja parisuhteissa voi olla (toivottavasti on) oma sisäinen huumorinsa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.07.2023 8:49 Mä en enää pysy perässä näissä perujen rasismikohuissa. Onko tämä uusin uusi kohu vai uudelleen valokeilaan nostettu?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009747048.html
Uusi asia. Näitä exän kanssa käytyjä yksityisviestejä ei ole aiemmin julkaistu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.07.2023 8:52 Uusi asia. Näitä exän kanssa käytyjä yksityisviestejä ei ole aiemmin julkaistu.
Rooker! Hyvin vaikea uskoa, että olisi viimeinen vastaava persukohu. Mulla on vähän mixed feelings näistä kohuista, vaikka Rydmania pidänkin saunanpuhtaana rasistina jo ennastaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kts mielipiteeni yllä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.07.2023 8:59 Kts mielipiteeni yllä.
Juu. Kuvittelisin, että tässä tuoreimmassa yv-kohussa ihmiset keskimäärin näkevät myös jotakin vastenmielistä. Kaikki muistavat, kun lehdistö seurasi nykäsmatin seikkailuja herkeämättä tai aikoinaan oli Armi Ja Danny. Ei minun kuulu tuollaista tietää, vaikka olisi kuinka mielenkiintoista, luulisi monen ajattelevan. Kuitenkin kun tällaista julkaistaan, tottakai lähes kaikki sen lukevat, jotta tietävät mistä puhutaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oma veikkaus, että tämä ei johda mihinkään suurempaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

- tälläistä kieltä ei voi hyväksyä!
- ai millasta?
- no, että sanotaan pissa tai kakka
- pissa!
- kakka!
- pissakakka!
- kakkapissa!
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4306
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Petteri Orpo kuulee Vilhelm Junnilan natsivahingosta
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://yle.fi/a/74-20043489

Alkaisikohan sirkusmeininki kyllästyttää asiallisempaa väkeä?

Edit. Muwtta ottaa hallitus kritiikin vakavasti. Kirjallisesti kuultavista tutkijoista ison osan kattaa Jokisipilä, Ruotsila ja jopa eläkkeeltä kaivettu Puolimatka :roll: No, ehkä se on jonkinlainen luonteva akateeminen vastinpari hallituksen poliittiselle kauhukabinetille (ja oli siellä joku asiallinenkin tutkija).

Hallitus | Yli sataa tahoa pyydetty syrjimättömyys­tiedonantoa valmistelevan työ­ryhmän kuultavaksi: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009758411.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Toivottavasti twitterissä leviävä väite, että Batman olisi lähettänyt asiattomia viestejä ulkomaisen lehden toimittajalle, ei pidä paikkaansa

:apuva:

Toistaiseksi siitä ei ole oikein mitään muuta todisteita kuin yksi screenshotti, jollaisen tietysti halutessaan värkkää muutamassa minuutissa.


olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos tuo pitää paikkansa, lähtö tuli. Osoitus täydellisestä arvostelukyvyttömyydestä ja sopimattomuudesta ministeriksi. Mutta katsotaan nyt.

HS ja IL ketjun mukaan selvittävät asiaa.

Edit: jos tämä olisi ainoa ongelma, niin ei toki sitten välttämättä
aiheuttaisi lähtöä, mutta jos totta, niin viimeinen naula arkkuun.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 03.08.2023 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ja sitten taas kaivellaan laarin pohjia. Miksi eivät valinneet Puistoa heti aluksi ministeriksi. Oli samalla yläasteella, vuoden vanhempi. Sellainen hiljainen nörtti silloin. Kai sekin on todellisuudessa passiivisaggressiivinen piilonatsi. Eihän näistä todellakaan tiedä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 03.08.2023 9:42 . Kai sekin on todellisuudessa passiivisaggressiivinen piilonatsi.
Eikö me kaikki olla?!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eli joku vasuri vuotanut vasurilehdille valheellista tietoa ja nämä tietenkin suunapäänä huutamassa.


Saksalainen kirjeen­vaihtaja ei ole viestinyt Rydmanin kanssa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.08.2023 14:11 Huh. Kerrankin syytön.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009761000.html
Eipä ne edellisetkään syytökset ryydia kohtaan hirveästi poliisia liikauttaneet.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tämä viimeisin sekoilu on kyllä taivaan lahja Rydmanille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.08.2023 15:04 Tämä viimeisin sekoilu on kyllä taivaan lahja Rydmanille.
Mun mielestä tää koko kohu on aika kosmetiikkaa verrattuna perusasetelmaan, että kokoomuksenkin luottamuksen menettänyt lasten ahdistelija nimitetään ministeriksi ilman mitään keskustelua kuin puolueen eduskuntaryhmässä.

Mut eikö tämä kohu nyt sit kuitenkin kääntynyt takaisin niin päin, että avustaja oli kääntänyt ja lähettänyt ministerin draftaaman vaiennusviestin, jossa tapojen mukaisesti median lisäksi hyökkäsi proffan integriteettiä kohtaan? Miten tämä tekisi lepakkomiehestä syyttömän? Vai onko tässä taas jotain uusia käänteitä, joista en ole perillä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 04.08.2023 8:31
James Potkukelkka kirjoitti: 03.08.2023 15:04 Tämä viimeisin sekoilu on kyllä taivaan lahja Rydmanille.
Mun mielestä tää koko kohu on aika kosmetiikkaa verrattuna perusasetelmaan, että kokoomuksenkin luottamuksen menettänyt lasten ahdistelija nimitetään ministeriksi ilman mitään keskustelua kuin puolueen eduskuntaryhmässä.

Mut eikö tämä kohu nyt sit kuitenkin kääntynyt takaisin niin päin, että avustaja oli kääntänyt ja lähettänyt ministerin draftaaman vaiennusviestin, jossa tapojen mukaisesti median lisäksi hyökkäsi proffan integriteettiä kohtaan? Miten tämä tekisi lepakkomiehestä syyttömän? Vai onko tässä taas jotain uusia käänteitä, joista en ole perillä?
Olin kirjoittanut kommentin siinä, vaiheessa kun Ryydin sanelema kirje ei ollut tullut esiin.

Kaikkiaan lopulta vaikutus joka tapauksessa jäi twitteriin, perinteisessä mediassa ollut vähän luettu juttu (MTV:llä taisi ola kärjessä, mutta kuka MTV:n nettiuutisia lukee) ja mielestäni Hyysäri ja Yle eivät koko kaustista kirjoittaneet mitään. Eli uskoakseni 90% äänestäjistä ei tiedä asiasta mitään suuntaan tai toiseen.

Ryydin kirjeessä tämän kaustin suhteen oleellista oli, että mitään uhkailua se ei sisältänyt, kuten jutun esiin tuonut Solja Pistol väitti.Ehditkö lukea Solja Pistolin alkuperäistä viestiä? Siinähän Ryydin esitettiin uhkailevan ja toimittajan pelkäävän perheensä puolesta.

Tosiaan vaikutukset jäävät twitteriin, mutta siellä Ryyd nyt saa esitettyä, että on vihervasemmiston mustamaalauksen ja perättömiin syytöksiin perustuvan ajojahdin uhri. Mutta ei tuolla nyt mitään merkitystä twitterin ulkopuolella varmaan ole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Luin mä ehkä sen viestin, en ole ihan varma, mutta mun mielestä oleellista on ministerin toilailut, ei jonkun merkityksettömän twitter-nimimerkin urpoilut, vaikka ikäviä toki nekin. Mutta ei tämä tuonut kovasti uutta Rydmanin tilanteeseen, vapaan tiedonvälityksen ja vapaan tutkimuksen poliittinen suitsiminen ministerinpositiosta on jo jonkun aikaa ollut aika peittelemätöntä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."