Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
Henkilökohtaisella tasolla Marin hoiti omaa poliittista uraansa erinomaisesti. Minusta hän ei ollut yhtä taitava poliitikko puoluejohtajana ja pääministerinä hallituksen johtamisessa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 08.09.2023 9:30 Minusta Marin on poliitikkona aika kova luu ja ammattitaitoinen, sanavalmis ja älykäskin. Ajaa vain vääriä asioita. Hänen vähättelynsä nätiksi puhuvaksi pääksi on kyllä sitä ihan ihteään.
Saahan sitä mielipiteitä olla vaikka ne olisikin vääriä.

Täydellinen kyvyttymyys johtaa hallitusta ja vastuun kantamisesta ei nyt kannata edes puhua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 08.09.2023 9:41
So Hard kirjoitti: 08.09.2023 9:30 Minusta Marin on poliitikkona aika kova luu ja ammattitaitoinen, sanavalmis ja älykäskin. Ajaa vain vääriä asioita. Hänen vähättelynsä nätiksi puhuvaksi pääksi on kyllä sitä ihan ihteään.
Saahan sitä mielipiteitä olla vaikka ne olisikin vääriä.

Täydellinen kyvyttymyys johtaa hallitusta ja vastuun kantamisesta ei nyt kannata edes puhua.
Koalitiohallituksien johtaminen on aina hankalaa, minusta Marin onnistui paremmin kuin Stubb tai Katainen. Sipilä oli tietysti johtajuudessa omaa luokkaansa, mutta en nyt taas ymmärrä mistä tuo "täydellinen kyvyttömyys" oikein tulee. Edelleen, Marin ajoi vääriä asioita, mutta nyt olisi kiva tietää mikä sinun mittatikkusi oikein on.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 08.09.2023 9:30
Bluntly kirjoitti: 08.09.2023 9:28 ^ Eli käyttää ainutta osaamisaluettaan, on nätti puhuva pää.
Minusta Marin on poliitikkona aika kova luu ja ammattitaitoinen, sanavalmis ja älykäskin. Ajaa vain vääriä asioita. Hänen vähättelynsä nätiksi puhuvaksi pääksi on kyllä sitä ihan ihteään.
+1
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 08.09.2023 9:46
Bluntly kirjoitti: 08.09.2023 9:41
So Hard kirjoitti: 08.09.2023 9:30 Minusta Marin on poliitikkona aika kova luu ja ammattitaitoinen, sanavalmis ja älykäskin. Ajaa vain vääriä asioita. Hänen vähättelynsä nätiksi puhuvaksi pääksi on kyllä sitä ihan ihteään.
Saahan sitä mielipiteitä olla vaikka ne olisikin vääriä.

Täydellinen kyvyttymyys johtaa hallitusta ja vastuun kantamisesta ei nyt kannata edes puhua.
Koalitiohallituksien johtaminen on aina hankalaa, minusta Marin onnistui paremmin kuin Stubb tai Katainen. Sipilä oli tietysti johtajuudessa omaa luokkaansa, mutta en nyt taas ymmärrä mistä tuo "täydellinen kyvyttömyys" oikein tulee. Edelleen, Marin ajoi vääriä asioita, mutta nyt olisi kiva tietää mikä sinun mittatikkusi oikein on.
Pidän selvänä, että Bluntlyn käsityksille vihreistä ja vasemmistolaisista poliitikoista ei ole konstruoitavissa mitään rationaalisia perusteita, niin harhaisen vimmaisia ne ovat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 08.09.2023 9:52 Pidän selvänä, että Bluntlyn käsityksille vihreistä ja vasemmistolaisista poliitikoista ei ole konstruoitavissa mitään rationaalisia perusteita, niin harhaisen vimmaisia ne ovat.
+1
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^
Kaikkiaan kyseessä on vuositasolla yhteensä 64,97 euron veronkorotus
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Todella omituinen korotus. Sähköautojen rekisteröintivauhti ei mitenkään riitä 2030 tavoitteeseen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.09.2023 9:08 Jos kansanedustajan hommista eroaminen ei ole muodikkaasti ilmoitusasia, niin sitten eroa ei mielestäni pitäisi myöntää kuin merkittäviin Suomen etua edistäviin tehtäviin. Tämä konsulttihomma ei ole tuollainen duuni.
Joku oli linkannut tällaisen, ajallisesti aika rajoittuneen listan: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Luettel ... dustajista
Mä en muistanut murto-osaakaan näistä. Käytäntö on näemmä muotoutunut, eikä rima korkealla ole. Useita erikoisuuksia, sanoisin.

Edit. Mestari oli tullut samaan tulokseen jo aiemmin: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009841475.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Suurin osa kuitenkin on eronnut siirtyäkseen yhteiskunnallisiin tehtäviin. Mariniin rinnastuvat lähinnä nämä yrityksiin ja etujärjestöihin siirtyneet.

Poliittisesti jaetut "johtajan" pestit Ylessä ja muualla kai pitää luokitella yhteiskunnallisiksi tehtäviksi, koska noita hommia kerran poliittisesti jaetaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jos Mestari puoltaa, niin ei tästä tarvitse kenenkään enää keskustella. Ei se sitten kovin kauaa pöydällä valohoidossa ollutkaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Käytännössä Hallis ilmoitti, että kun viime vuodet on eletty kuin pellossa, niin nyt ero on enää ilmoitusasia.

Jos konsultiksi ja puhujaksi ryhtyminen on ok syy erota, niin en keksi miksi sitä voisi kieltää, jos joku vaikka ilmoittaisi keskittyvänsä turkistarhaukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.09.2023 14:16 ^
Käytännössä Hallis ilmoitti, että kun viime vuodet on eletty kuin pellossa, niin nyt ero on enää ilmoitusasia.

Jos konsultiksi ja puhujaksi ryhtyminen on ok syy erota, niin en keksi miksi sitä voisi kieltää, jos joku vaikka ilmoittaisi keskittyvänsä turkistarhaukseen.
Näin on haluttu, näin se vaan on.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ikävää vaan, että tässä on nyt ylläpidetään jotain teatteria, että eroamiseen pitäisi olla joku syy.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.09.2023 14:22 Ikävää vaan, että tässä on nyt ylläpidetään jotain teatteria, että eroamiseen pitäisi olla joku syy.
Näinkin. Itselle tuli pieni huvitus siitä, kun kuunteli annettuja "salonkikelpoisia" perusteluita Sannan eroamiselle. Olin lukevinani rivien välistä, että on se ja sama mitä Sanna tulevassa duunissaan tekee, koska Sanna on yhteiskunnallisesti ja globaalisti hyvin merkittävä mimmi, niin hän tuo Suomelle ja puolueelleen merkittävää hyötyä puolustaessaan meitä ja ajaessaan meidän etuja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Lukiolaiset liikkuvat vähemmän kuin 60-69 vuotiaat.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009836452.html

Tuo jengi maksaa meidän eläkkeet, kunhan ne vaan koulutetaan tosi tuottaviksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sanna tekisi tyylikkäästi, jos ei pyytäisi eroa. Ei vaan enää
ilmestyisi paikalle.

Palkkionmaksuunhaan se ei vaikuttaisi :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^Niin, voiko kansanedustajan tehtäviä laiminlyödä ja seuraako siitä jotain? Jos ei, niin mitä ihmeen teatteria tämä erohomma sitten on ollut kaikki nämä vuosikymmenet?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2023 10:28 ^Niin, voiko kansanedustajan tehtäviä laiminlyödä ja seuraako siitä jotain? Jos ei, niin mitä ihmeen teatteria tämä erohomma sitten on ollut kaikki nämä vuosikymmenet?
Voi tulla erotetuksi tehtävästä :mrgreen:
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
- Haluaisin erota
- Ei käy
- Ok, heippa!
- Me erotetaan sut, jos et tuu takas!

Tähän sitten buumeriäänellä selitystä arvokkuudesta ja vakavuudesta ja silleen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2023 10:30 ^
- Haluaisin erota
- Ei käy
- Ok, heippa!
- Me erotetaan sut, jos et tuu takas!

Tähän sitten buumeriäänellä selitystä arvokkuudesta ja vakavuudesta ja silleen.
Ajatelkaa kaikkia niitä ahne demari otsikoita mitä olisi syntynyt, jos Sanna olisi nostanut palkkaa eduskunnasta siellä käymättä. Hallituksen olisi ehdottomasti kannattanut käyttää tää kortti, eli ei myöntää eroa, mutta ei myöskään erottaa. Olisi ollut niin huonoa mainosta demareille ja oppositiokin olisi ollut yhden paikan verran heikompi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Voi olla, että tämä ratkaisee työttömyyden. Risusavotta on so last season, se on tonttulakki päähän tai tuet lähtee saman tien.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009844044.html

(Oikeasti työtä etsivät tyypit ovat varmaan innoissaan, kun lehdet kaivavat haastatteluihin näitä hahmoja, jotka oikein korostavat työttömyytensä olevan täysin vapaaehtoista, muiden kustantamaa lomailua.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 11.09.2023 16:09 Voi olla, että tämä ratkaisee työttömyyden. Risusavotta on so last season, se on tonttulakki päähän tai tuet lähtee saman tien.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009844044.html

(Oikeasti työtä etsivät tyypit ovat varmaan innoissaan, kun lehdet kaivavat haastatteluihin näitä hahmoja, jotka oikein korostavat työttömyytensä olevan täysin vapaaehtoista, muiden kustantamaa lomailua.)
Juttu on tosiaan erikoinen, kun siinä kait periaatteessa on tarkoitus kauhistella tarjottua työtä, mutta toisaalta työtön itse aikoo nyt latailla akkuja ja palata sitten taas myöhemmin sorvin ääreen.
Nainen on ollut keväästä lähtien Työvoimatoimiston asiakas eli viranomaiskielellä työtön työnhakija. Hän kertoo, että kyseessä on vapaaehtoinen tauko ennen paluuta ravintola-alan töihin.
Hauska tuo kohta, että hän ikäänkuin "viranomaiskielellä" on "työtön työnhakija". Tuntuu, että sekä jutun kirjoittajalle että "työttömälle työnhakijalle" on epäselvää, mitä em. tarkoittaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Verkkokauppa Weecos hakeutuu konkurssiin, Weecos myi designtuotteita merkeiltä, jotka se oli todennut vastuullisiksi.
https://www.hs.fi/talous/art-2000009847974.html

Voi ei!? Mistä jengi nyt saa kovaan ääneen kaipaamansa vastuulliset tuotteet!?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eikös joku lihan hylännyt ruokaketju myös joutunut palaamaan takaisin tunkkaiseen taantumukseen.

Put your money where your mouth is, voisi kuluttajille todeta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja