https://www.hs.fi/talous/art-2000010325352.html
En mä, vaan kyselyn tekijä. Aiemmin ovat näissä aina korostaneet, että hallituksen takaa ei näy siirtymää oppositioon. Nyt sanoo toisin.sivustahuutaja kirjoitti: 05.04.2024 8:13 ^
Meinaat demareiden kannatuksen tulleen hallituspuolueiden kannattajilta?
James Potkukelkka kirjoitti: 19.12.2023 8:41Hallitus suunnittelee uusia sopeutustoimia ja veronkorotuksiakin on väläytelty. Saa nähdä onko hallitus edelleen loistava vai aivan paska.James Potkukelkka kirjoitti: 30.11.2023 11:34 Mun verot eivät nouse ja yksityisten lääkärikäynti Kela-korvaus paranee, eli hallitus on loistava.
Purran ehdottama ruoan alv:n korotus ei muuttaisi tuomiota. Jos mennään palkkaveroon tai omistamisen verottamiseen, hallitus on aivan paska.
Tuli täydellinen nöyryytys.James Potkukelkka kirjoitti: 27.03.2024 14:50 Minä veikkaan, että SAK haluaisi lopettaa lakot, mutta ei pysty, koska se olisi täydellinen nöyryytys.
SAK:n saama hyöty jäi edelleen mulle epäselväksi. Ismo Kokon mukaan hyöty oli, että hallituksen toimet saatiin kaikkien tietoon.James Potkukelkka kirjoitti: 27.03.2024 14:34Njoo. Mutta ei kait pään hakkaamista seinään voi oikein perustella pelkästään sillä, että "tämä on toimintatapa". Tai toki voi, mutta se ei ole viisasta.urpiainen kirjoitti: 27.03.2024 14:23Mun mielestä tämä ajatus oli esillä, vähintään implisiittisesti, jo viiko sitten keskustelemassamme Muhosen analyysissä, jossa esitettiin, että SAK on asettumassa uuteen asentoon ja haluaa ajaa seinään, ei jotain ylpeyttään tai kunniansa säilyttämistään, vaan että uudessa neuvottelun lainsäädännöllä korvaavassa demokratiamallissa tämä on se toimintatapa.James Potkukelkka kirjoitti: 27.03.2024 13:36 Hs vihjaa, että SAK toivoo, että poliittiset lakot rajoittava laki tulisi voimaan mahdollisimman pian, jotta SAK pääsee pois lakosta![]()
viewtopic.php?p=820823#p820823
En oikein vieläkään sinun ja Muhosen ansiokkaasta yrittämisestä huolimatta ymmärrä, mitä SAK hyötyy pään seinään hakkaamisesta. Ellei sitten sitä kunniaa.
Työnantajat ovat selvästi päättäneet, ettei ahtaajille enää anneta periksi.James Potkukelkka kirjoitti: 05.04.2024 9:04Kokko on nyt johdattanut joukkonsa vuoden sisällä kahdesti häviöön päättyneeseen taisteluun.
No siis mun mielestä tässä on ehkä kaksi kysymystä: (i) mikä on SAK:n idea tässä ja (ii) onko idea hyvä, tai toteuttavatko nämä lakot tässä sitä hyvin. Kakkoskohtaan en ota kantaa, mutta mun mielestä mun aiempi käsitys ykköskohdasta tuntuu yhän olevan ihan mahdollinen analyysi.James Potkukelkka kirjoitti: 05.04.2024 9:04SAK:n saama hyöty jäi edelleen mulle epäselväksi. Ismo Kokon mukaan hyöty oli, että hallituksen toimet saatiin kaikkien tietoon.James Potkukelkka kirjoitti: 27.03.2024 14:34Njoo. Mutta ei kait pään hakkaamista seinään voi oikein perustella pelkästään sillä, että "tämä on toimintatapa". Tai toki voi, mutta se ei ole viisasta.urpiainen kirjoitti: 27.03.2024 14:23
Mun mielestä tämä ajatus oli esillä, vähintään implisiittisesti, jo viiko sitten keskustelemassamme Muhosen analyysissä, jossa esitettiin, että SAK on asettumassa uuteen asentoon ja haluaa ajaa seinään, ei jotain ylpeyttään tai kunniansa säilyttämistään, vaan että uudessa neuvottelun lainsäädännöllä korvaavassa demokratiamallissa tämä on se toimintatapa.
viewtopic.php?p=820823#p820823
En oikein vieläkään sinun ja Muhosen ansiokkaasta yrittämisestä huolimatta ymmärrä, mitä SAK hyötyy pään seinään hakkaamisesta. Ellei sitten sitä kunniaa.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010337140.html
Kokko on nyt johdattanut joukkonsa vuoden sisällä kahdesti häviöön päättyneeseen taisteluun.
Ok. Mutta mä en ole havainnut, että SAK olisi koskaan hylännyt taistelua? Esim. AKT:han on ollut (myötätunto) lakossa tämän tästä. Soppatykkejä on ajettu asemiin toreille muutaman vuoden välein.urpiainen kirjoitti: 05.04.2024 10:39No siis mun mielestä tässä on ehkä kaksi kysymystä: (i) mikä on SAK:n idea tässä ja (ii) onko idea hyvä, tai toteuttavatko nämä lakot tässä sitä hyvin. Kakkoskohtaan en ota kantaa, mutta mun mielestä mun aiempi käsitys ykköskohdasta tuntuu yhän olevan ihan mahdollinen analyysi.James Potkukelkka kirjoitti: 05.04.2024 9:04SAK:n saama hyöty jäi edelleen mulle epäselväksi. Ismo Kokon mukaan hyöty oli, että hallituksen toimet saatiin kaikkien tietoon.James Potkukelkka kirjoitti: 27.03.2024 14:34
Njoo. Mutta ei kait pään hakkaamista seinään voi oikein perustella pelkästään sillä, että "tämä on toimintatapa". Tai toki voi, mutta se ei ole viisasta.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010337140.html
Kokko on nyt johdattanut joukkonsa vuoden sisällä kahdesti häviöön päättyneeseen taisteluun.
Kun Kokko sanoo, että "Olemme nyt saavuttaneet sen, että Suomessa toivottavasti kaikki tietävät, mitä maassa tapahtuu. Eli kun konservatiivit ja laitaoikeisto solmivat liiton, mitä siitä seuraa tavalliselle ihmiselle. Nyt ihmiset voivat itse arvioida, hyväksyvätkö he tämän vai ei.”, niin mun mielestä se on aika yhteensopiva sen mun aiemman analyysin kanssa (siis tämän: viewtopic.php?p=820818#p820818, ja jatkot tässä: viewtopic.php?p=820826#p820826). SAK on pohjustamassa siirtymää konsensushakuisesta sopimusyhteiskunnasta taistelevaan vastakkainasetteluparlamentarismiin. Työn orjat sorron yöstä nouskaa!
Kuka nyt mitäkin pitää fiksuna. Mut tämän kannatuspointin kannalta ehkä se ei ole edes oleellista. Tärkeää on teemojen omistajuus. Onko fiksujen kokonaisuuksien esittäminen sun mielestä viime aikoina ollut jotenkin erityisen suuressa roolissa kannatuksen kertymisessä?sivustahuutaja kirjoitti: 08.04.2024 14:00 ^ onko vihreät esittäneet edes luontohommiin mitään fiksua kokonaisuutta, jossa huomioidaan luontoarvojen lisäksi hyvinvointi, markkinalähtöisyys ja omaisuudensuoja?
Munkin mielestä tosiaan kaikkien kovin into on hiipumassa.
Näinköhän tässä saadaan vielä vanha kunnon 1900-lukulainen luokkataistelu aikaiseksi! SAK:n ja EK/Kookomuksen törmäyksen (nyt purettu tammikuun kihlaushan tehtiin nimenomaan luokkapohjaisen vastakkainasettelun liennyttämiseksi) lisäksi mua kiinnostaa nyt erityisesti tämä viime päivinä ruodittu Nalle Wahlroosin ja Markus Jäntin vastakkainasettelu (lähtöpiste kai täällä: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a ... 49850ffaff, yksi vastareaktio täällä: https://demokraatti.fi/taloustieteilija ... sti-pelkaa). Siinä on mun mielestä ainakin seuraavia kutkuttavia kulmia:urpiainen kirjoitti: 05.04.2024 10:39 Kun Kokko sanoo, että "Olemme nyt saavuttaneet sen, että Suomessa toivottavasti kaikki tietävät, mitä maassa tapahtuu. Eli kun konservatiivit ja laitaoikeisto solmivat liiton, mitä siitä seuraa tavalliselle ihmiselle. Nyt ihmiset voivat itse arvioida, hyväksyvätkö he tämän vai ei.”, niin mun mielestä se on aika yhteensopiva sen mun aiemman analyysin kanssa (siis tämän: viewtopic.php?p=820818#p820818, ja jatkot tässä: viewtopic.php?p=820826#p820826). SAK on pohjustamassa siirtymää konsensushakuisesta sopimusyhteiskunnasta taistelevaan vastakkainasetteluparlamentarismiin. Työn orjat sorron yöstä nouskaa!
Tuohan on ihan puhdasta faktaa. Mikään ei viittaa siihen, etteikö huipulla sattuman osuus olisi valtavan suuri. Suurin osa Suomen muista samoilla kyvyillä ja ahkeruudella varustetuista henkilöistä on vain tavallisia miljonäärejä. Nalle taas on rikkain itse rikastunut suomalainen.urpiainen kirjoitti: 12.04.2024 12:04 En nyt oikeasti osaa sanoa, mitä pitäisi ajatella täsä Jäntin kelasta, että esimerkiksi Wahlroosin menestyksen taustalla olisi enemmän sattuma kuin Nallen ylivertaiset kyvyt ja ahkeruus.