Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.05.2024 15:03 Aivan kaikkien helsinkiläis­koululaisten tiedot saatettiin viedä historiallisessa tietomurrossa
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010442841.html

Alkuun tuli mieleen, että pitäisikö julkkarillakin olla GDPR sakot. Sitten muistin, että Suomessa toimitaan virkavastuulla, joten asia on hoidossa.
Jos hakkeroija on joku kiinalainen peräkammarin poika, ei hän taida tiedoilla paljoa tehdä? Voi hyvin olla, että itse hakkeroija ei ole tietoinen Suomen kohusta lainkaan ja on jo unohtanut asian.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jos firmalle kävisi sama moka, niin huudetaisiin pää punaisena valtavia sakkoja. Paha.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.05.2024 8:29 ^ Jos firmalle kävisi sama moka, niin huudetaisiin pää punaisena valtavia sakkoja. Paha.
joo, toki.

Ehkä absurdein on Verkkokaupan tapaus, jolle määrättiin liki miljoonan sakot siitä, että oli säilyttänyt tietoja asiakkaiden tilauksista yli 10 vuotta.

https://www.hs.fi/talous/art-2000010298351.html

Nyt hiljakkoin sainkin Verkkokaupasta meiliä, jossa sanottiin, että vanhat tilaustietoni poistetaan, mutta voin erikseen asetuksista laittaa, että ne pidetään. Kävin laittamassa. Kyllä nyt tuntuu helpottuneelta! Olen viettänyt unettomia öitä, koska tilillä näkyi ilman lupaani tieto vuonna 2006 ostamastani kännykän akusta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010445114.html

Mielenkiintoinen uutinen aikojen muuttumisesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jumalauta Porissa on kuuma.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4335
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tänään on hyvä päivä.

Woke kuoli ja kuopattiin viimeistään Tom Bradyn roastissa tämän kuun alussa. Nyt myös ilmastohätätila on peruutettu, koska Paloheinään rakennetaan kerskakulutustykkilumipulkkamäkiä.

Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9560
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bhven kirjoitti: 23.05.2024 17:37 Woke kuoli ja kuopattiin viimeistään Tom Bradyn roastissa tämän kuun alussa.
Wokesta ja roastista en tiedä, mutta Team Brady ja Emma Kimiläinen on voittanut kaksi ekaa kilpailua E1 sarjassa: https://www.teambrady.com/
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2903
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.05.2024 8:42 Ehkä absurdein on Verkkokaupan tapaus, jolle määrättiin liki miljoonan sakot siitä, että oli säilyttänyt tietoja asiakkaiden tilauksista yli 10 vuotta.
...
Nyt hiljakkoin sainkin Verkkokaupasta meiliä, jossa sanottiin, että vanhat tilaustietoni poistetaan, mutta voin erikseen asetuksista laittaa, että ne pidetään. Kävin laittamassa.
Aikoinaan olin heittämässä vanhaa joustinpatjaa menemään ja huomasin, että siinä oli 10v jousitakuu. En löytänyt kuittia vaan vain maksumerkinnän tiliotteesta. Isku olisi vaihtanut sen, jos olisi löytynyt vielä heidän järjestelmästään.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010454931.html

Tästähän on ollut kovasti kohua somessa viime päivinä. Saksassa ei kännissä ja läpälläkään lauleskella sopimattomia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ erikoista, että noin reagoiva maa ei kovemmin tue kansanmurhan kohteena olevaa valtiota. Mikä valtio? Se riippuu poterosta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.05.2024 18:24 https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010454931.html

Tästähän on ollut kovasti kohua somessa viime päivinä. Saksassa ei kännissä ja läpälläkään lauleskella sopimattomia.
Joo. Minusta on hyvä, että tässä ja esim eurovaalien yhteydessä suomalaisetkin tiedotusvälineet avaavat länsi-eurooppalaista ajattelua näistä asioista. Suomalainen hallitustason natseilu ei ole eurooppalainen normaali ainakaan vielä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Eurooppalainen mielipide poikkeaa tosiaan suomalaisesta monessa asiassa

https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art- ... 41246.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.05.2024 8:23 ^Eurooppalainen mielipide poikkeaa tosiaan suomalaisesta monessa asiassa

https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art- ... 41246.html
Joo. Suomikin oli hyvää vauhtia valumassa näiden entisen Itä-Blokin maiden joukkoon, kun persut paitsi nostivat kannatustaan, myös erottautuivat länsimaisesta liberalismista avoimella putinismillaan:

Kuva

Harvasta asiasta voi Halla-ahoa kiittää, mutta hänen Ukraina-ystävyytensä on varmasti aitoa, kuten myös kolikon toinen puoli, eli Putinin Venäjää kohtaan tuntemansa ja ilmaisemansa kielteisyys. Ja koska persut ovat autoritäärinen messias-liike, tämä on mennyt aika hyvin läpi kannattajakunnassa. Putinin mielistelijät ovat Suomessa nyt aika marginaalisia erikoisjeppejä. Ilman Halla-ahon henkilökohtaista panosta asiassa, meilläkin voisi olla tällainen Itä-Euroopalle tyypillinen venäjämielisten varteenotettava poliittinen voima, koska sinne persut olivat ennen Venäjän suurhyökkäystä kovasti menossa. Toki EPP:n ja äärioikeiston EU-liittoutumisen kautta se voi päästä vaikuttamaan täälläkin vähän turhan paljoa esim. Ukrainan tukeen, mutta silti Halla-ahon panos on ollut tässä tärkeä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Aivot voi nollata työpäivän jälkeen yksinkertaisella konstilla, eikä tarvitse edes mennä ulos
https://www.hs.fi/alueet/art-2000010431778.html

Kerrankin kaikki tieto oli otsikossa, eikä tarvinnut avata linkkiä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eikös tuo jokapäiväinen nollaaminen ole pidemmän päälle epäterveellistä?!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jos huolehtii d-vitamiinin saannista, niin ei ulos ole pakko mennä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hevosenkä tulee esiin. Laitavasemmisto ja laitaoikeisto ovat lähellä toisiaan.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010447651.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Molemmat laidat uskovat vapaiden ihmisten kahlitsemiseen. Saastaa molemmat.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2024 8:19 Hevosenkä tulee esiin. Laitavasemmisto ja laitaoikeisto ovat lähellä toisiaan.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010447651.html
Joo, tuossa asiassa näyttävät löytävän toisensa hyvin. Mutta en silti ole vakuuttunut, että on viisasta korostaa hevosenkenkäjäsennyksen mukaan näiden porukoiden samankaltaisuutta. Vaikka molemmat ovat taipuvaisia tukemaan Putinia, voi olla, että tausta tuelle on hyvin erilainen. Laitaoikeistolla ehkä enemmän aatteellinen ja ideologinen samanmielisyys Putinin ideologian kanssa, nationalistinen konservativismi, ja laitavasemmistolla ehkä jonkinlainen vielä huonommin jäsentynyt ajatus Venäjästä USAn ja Naton vastavoimana, ja koska USA& NAto on vanhastaan määritelmällisesti vastustettava puoli, kannatetaan vastapuolta eli Putinin Venäjää.

Toki voisi ajatella, että mitä väliä perusteilla, jos lopputulos on sama. Mutta kun se varmaankaan ei ole sama muissa asioissa. Vaikka ovat yhtä mieltä Putinin ymmärtämisestä, ja molemmilla löyty viehtymystä liberaalidemokratian vastustamiseen ja autoritäärisen meiningin ajamiseen, niin aika monilla muilla tärkeillä politiikan lohkoilla ovat hyvin eri linjoilla. En tiedä, kuinka hedelmällinen on poliittinen jäsennys, joka hukkaa näkymän tähän informaatioon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Vassarit ovat historiallisesti tykänneet diktaattoreista. Pitäisin rakettimiestäkin nationalistisena konservatiivina. Ainakaan hän ei ole markkinahenkinen liberaali.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 21.08.2023 22:27
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.08.2023 22:08 Juttu meni miten meni, mutta itse välttelesin kuin ruttoa Dimitri Ollikaisen lainaamista. Se on vähän sama kuin lainasi tunnettua uusnatsia. Tää äijähän on antifan johtohahmoja.
Aa, ok, mulle ihan tuntematon suuruus, tuli ihan randomilla mukaan lainaukseen, ei ollut mitenkään tarkoitus nojata just tämän tyypin auktoriteettiin. Mut tässä nimenomaisessa tapauksessa arvionsa on minusta kuitenkin ilmiselvästi oikeaan osuva, tyypin muista jutuista en tiedä mitään. Mut joo, täytyy näissä olla varovainen ja tarkkana.
Tämän episodin jälkeen olen nyt säännöllisen epäsäännöllisesti huomannut X:ssä tämän tyypin. Joo, onhan se aika aktiivinen ja kärkäs, mutta minun silmiini osuneet jutut ovat olleet sisällöltään kuitenkin ihan perusteltuja ja tärkeitäkin. Ilmaisisin itse vähän toisessa sävyssä ja rekisterissä, mutta se, mitä olen tältä tyypiltä nähnyt, on kuitenkin ihan ok. Siltä pohjalta tuntuu tosi oudolta samastaa johonkin natseihin tai ruttoon. Onkohan se jossain muussa yhteydessä jotenkin erilainen, vai onko multa jäänyt jotain jyrkempiä tai perusteettomampia juttuja näkemättä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vastavakoilun päällikkö Ylermi tietää paremmin, mutta eikös
Dimitri ollut tässä kolmikossa mukana?

https://yle.fi/a/3-11209675
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Dimitrin puheita pitää silti arvioida ihan sellaisenaan, eikä antaa henkilön arvioinnin värittää tulkintaa.

Persut sen sijaan pitää eristää täysin kaikissa tilanteissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.05.2024 8:43 ^
Dimitrin puheita pitää silti arvioida ihan sellaisenaan, eikä antaa henkilön arvioinnin värittää tulkintaa.

Persut sen sijaan pitää eristää täysin kaikissa tilanteissa.
Ei toimi persu-uhriutumisesi tässä (pitäisi ehkä siirtää whataboutismi-ketjuun, mutta menköön nyt).

Persuissahan tökkii nimenomaan se, että sanovat yhtäällä yhtä ja toisaalla toista. Jokainen puheaktinsa asettuu tähän kontekstiin ja sisältää merkitystason, joka autistisella literalismilla, joka keskittyy vain yhteen lausumaan, ei ehkä tule esiin. Juuri tätä kysyin myös Dimitrin osalta: Ylle tuntui pitävän aivan pahimpiin natseihin verrattavana, mutta minä en ole havainnut edes ministeritason persuihin (eli määritelmän mukaan salonkikelpoisimpiin äärioikeistolaisiin) mitenkään vertautuvaa ongelmaa. En kyllä ole systemaattisesti seurannut.

Siksi kysyinkin tätä. Daven linkki antaa suuntaa sille, mikä Yllen asennetta saattaisi selittää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=41979

Tuosta voi olla kahta mieltä, oliko kyseinen toiminta kannatettavaa vai ei.
Joka tapauksessa tuo lisävaloa taitelijakuvaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja