Pienten harmitusten ketju
-
- Kitinä VIP-jäsen
Re: Pienten harmitusten ketju
Mobilepaykin menty ryssimään, kun ei voi enää laittaa luottokortilta rahaa yksityishenkilöille
En löytänyt mitään kikkaa miten olisi saanut maksettua kortilla debittinä eikä suostunut tililtä maksamaan. Aikani leikittyäni päädyin kysymään tilinumeroa. Ärsyttävää säätämistä.
Onko joku saanut maksu yksityihenkilöille toimimaan uudistuksen jälkeen?
En löytänyt mitään kikkaa miten olisi saanut maksettua kortilla debittinä eikä suostunut tililtä maksamaan. Aikani leikittyäni päädyin kysymään tilinumeroa. Ärsyttävää säätämistä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Juuri eilen tehtiin vaimolle päivitys.Vagabondo kirjoitti: ↑29.05.2024 14:44 Mobilepaykin menty ryssimään, kun ei voi enää laittaa luottokortilta rahaa yksityishenkilöille
Sun pitää tallentaa kortin debit-numero. Sehän on kortin selkäpuolella ja huomaa, että siinä on myös eri kolminumeroinen turvaluku.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitinä VIP-jäsen
KiitosJames Potkukelkka kirjoitti: ↑29.05.2024 14:52 Juuri eilen tehtiin vaimolle päivitys.
Sun pitää tallentaa kortin debit-numero. Sehän on kortin selkäpuolella ja huomaa, että siinä on myös eri kolminumeroinen turvaluku.
Enhän mä ollut koskaan edes nähnyt tuollaista lukua mun kortissa. Niin pienellä ja huonosti erottuvalla värillä
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitisijä
+ 1Vagabondo kirjoitti: ↑29.05.2024 15:01KiitosJames Potkukelkka kirjoitti: ↑29.05.2024 14:52 Juuri eilen tehtiin vaimolle päivitys.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^
Mobilepayssa ei voi enää siirtää rahaa luottokortilta toiselle käyttäjälle – toimi näin
https://www.hs.fi/talous/art-2000010463346.html
Hesari tosiaan hakee puolet jutuistaan kitinästä.
Mobilepayssa ei voi enää siirtää rahaa luottokortilta toiselle käyttäjälle – toimi näin
https://www.hs.fi/talous/art-2000010463346.html
Hesari tosiaan hakee puolet jutuistaan kitinästä.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Juu, tämähän on tunnetusti tehokkaimpia yhteiskunnallisen vaikuttamisen foorumeita, jota myös poliitikot seuraavat tarkalla silmällä. Siksi mua hieman harmittaa, että on kestänyt näin kauan, että joku poliitikko tarttuu mun teemaan ja harmillisesti se on vielä keskustalainen:
"Keskustan kansanedustaja Pekka Aittakumpu on tyrmistynyt hallituksen aikeista laskea nopeusrajoituksia. Hänen mielestään nopeusrajoituksia pitäisi nostaa, koska muun muassa ajoturvallisuus on noussut."
Hesari kirjoitti toisenkin uutisen suunnitelluista nopeusrajoituksen muutoksista johon oli lisätty myös asiaa selventävä karttakuva: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010460863.html
Eniten mua hämmentää noi Kouvolan seudun suunnitellut muutokset nopeusrajoituksissa. Jos yhtään muistan teitä oikein, niin noi on pääosin leveäkaistateitä mitä meinaavat pudottaa 80km/h rajoitukselle. Leveitä ja suoria teitä, jossa on vielä helppoa ja turvallista ohittaa. Parasta baanaa moottoritien jälkeen mitä Suomessa on tarjolla. Ei pysty ymmärtämään. Kouvola-Kotka taitaa olla oikeasti kapea tie.
-
- Kitisijä
^
3510 km rajoitus laskee. Sanotaan 1000 ajoneuvoa per vrk => 1,3 miljardia km vuodessa. => 3,2 miljoonaa hukattua tuntia.
Väylävirasto väittää ajan maksavan vain 12,5 meur, joten yhdellä matkustajalla tuo olisi 4 €/h. Aika matala kustannus ajalle. Vaikka käyttäisi 50 000€ elinvuoden hintaa, niin silläkin tulisi 5,7€/km. Luultavasti ajoneuvomäärä per vrk on alhaisempi kuin mitä käytin ja ajan hinta on tuo 50k/vuosi.
Veikkaisin tiellä kilsoja kerryttävien hinnoittelevan elämänsä yli 50k, joten nopeuksien lasku ei mielestäni ole kannattava muutos.
3510 km rajoitus laskee. Sanotaan 1000 ajoneuvoa per vrk => 1,3 miljardia km vuodessa. => 3,2 miljoonaa hukattua tuntia.
Väylävirasto väittää ajan maksavan vain 12,5 meur, joten yhdellä matkustajalla tuo olisi 4 €/h. Aika matala kustannus ajalle. Vaikka käyttäisi 50 000€ elinvuoden hintaa, niin silläkin tulisi 5,7€/km. Luultavasti ajoneuvomäärä per vrk on alhaisempi kuin mitä käytin ja ajan hinta on tuo 50k/vuosi.
Veikkaisin tiellä kilsoja kerryttävien hinnoittelevan elämänsä yli 50k, joten nopeuksien lasku ei mielestäni ole kannattava muutos.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mulle tää on simppelimpi kaava. Jos rajoitus tuntuu liian matalalta, niin kyllästyy, pitkästyy ja turhautuu. Seurauksena tyypillisesti tilanteen tasapainottaminen ylinopeutta ajamalla tai sitten uppoutuu ajattelemaan jotain ihan muuta kuin ajamista, jolloin liikenteen seuraaminen herpaantuu ja saattaa mennä pitkiä matkoja niin ettei edes muista ajaneensa.
-
- Kitisijä
Kutostietä kun ajelen niin aina on hätätilanne, kalja on jumissa tölkissä. VaIn kerran telkänpönttö välähtänyt kun ajatuksissa unohdin hiljentää risteykseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Firman kesäjuhlat Vierumäellä, urheiluaktiviteetteihin varattu 45min.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
^ Ei se päämäärä, vaan pitkä bussimatka.
-
- Kitisijä
Ihmiset jotka ruokajonossa hidastelevat ja ottavat salaattia tms herne kerrallaan tjsp.
Mennään eteenpäin!
Mennään eteenpäin!
-
- Kitisijä
Mietin hetken, että kyllä on mennyt tiukille talous sitten, kun viimeeksi James on jotain tänne päivitellyt, mutta ilmeisesti kyse olikin ns. linjastoruokailusta eikä ruokajakelusta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ihan piece of Kake Randelin.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Kieltäydyn pitämästä tätä pienenä harmituksena. Merkittävä yhteiskunnallinen ongelma!James Potkukelkka kirjoitti: ↑04.06.2024 10:00 Ihmiset jotka ruokajonossa hidastelevat ja ottavat salaattia tms herne kerrallaan tjsp.
Mennään eteenpäin!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Koronan jälkimainingeissa vakiolounaspaikka meni nurin. Täytyy sanoa etten ole sen jälkeen käynyt varsinaisissa buffetpaikoissa. Toiset tuovat annoksen pöytään ja toiset ovat muuten vaan niin pieniä, että maksamisen jälkeen saa yksin ottaa annoksensa. Lounasaikani on yleensä n. 13.30, joten ei ole pahimman ruuhkan aikaan edes.urpiainen kirjoitti: ↑06.06.2024 13:37Kieltäydyn pitämästä tätä pienenä harmituksena. Merkittävä yhteiskunnallinen ongelma!James Potkukelkka kirjoitti: ↑04.06.2024 10:00 Ihmiset jotka ruokajonossa hidastelevat ja ottavat salaattia tms herne kerrallaan tjsp.
Mennään eteenpäin!
-
- Kitisijä
^ Minunkin lounasaikani on siirtynyt aika myöhäiseksi, ja nimenomaan siksi, että aiemmin joutuisi seisoskelemaan herneenpyörittäjien takana jonossa. Mun tapauksessa tämä siis koskee ennen muuta työpaikan ruokalan linjastolounasta, joka, valitettavasti, ei korvaa gastronomisen elämyksen laadulla sietämätöntä jonotusta.
-
- Kitisijä
Kauppaan Torissa vaimon vanhaa kapulaa. Fifty-sixty onko vaivan arvoista. Nyt sovittu kaupat tälle päivälle, mutta saa nähdä tuleeko tyyppi. Nimittäin mielenkiintoisesti heti kun sovin kaupat Torissa, niin sähköpostiin tipahti huijausviesti. JOs tyyppi tulee sovitusti, niin sitten oli vaivan arvoista. 140€ sovittu käteisellä.
-
- Kitisijä
Kaupat sujuivat ongelmitta
-
- Kitisijä
Aamun Hesarin nettisivu
” Demokraatit ovat lamaannuksen tilassa, ja Donald Trump on seurannut hiljaa vierestä – Tästä se johtuu”
” Lauri Räty halusi asua huolettomasti ja osti asunnon putki¬remontoidusta talosta – Pian painajainen alkoi”
” Filippiiniläiset hoitajat maksavat 780 euroa vuokraa 410 euron asunnosta Rautavaaralla – Tästä on kyse”
Laitoin meiliä että lopettaisivat click bait -otsikoinnin maksaville asiakkaille
” Demokraatit ovat lamaannuksen tilassa, ja Donald Trump on seurannut hiljaa vierestä – Tästä se johtuu”
” Lauri Räty halusi asua huolettomasti ja osti asunnon putki¬remontoidusta talosta – Pian painajainen alkoi”
” Filippiiniläiset hoitajat maksavat 780 euroa vuokraa 410 euron asunnosta Rautavaaralla – Tästä on kyse”
Laitoin meiliä että lopettaisivat click bait -otsikoinnin maksaville asiakkaille
-
- Kitisijä
Ajelin tuossa aamulla fillarilla töihin. Sfääreissä olevan tuntuinen eläkeläinen koiransa kanssa liikenteessä. Koira löntysteli keskellä kelviä, remmi löysällä, joten päätin varuiksi soittaa kelloa hyvissä ajoin, että täältä tullaan takaa ohi, niin mummo riuhtaisee koiransa metsähallituksen puolelle. On se nyt saatana miten jotkut retuuttavat lemmikkejään. Toisaalta noilla spekseillä pääsisi keskitysleirille töihin. Tai ties vaikka olisi ollutkin.
Maisemataulut ovat ylimääräisiä ikkunoita.
-
- Kitisijä
Koska susta tuollainen puunhalaajahippi on tullut?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
^ onhan tuo ihmiselle sopimatonta käytöstä, vaikka eläimistä ei piittaisikaan.
-
- Kitisijä
Puita on helpompi halata kuin ihmisiä. Puut ei juokse karkuun tai lyö käsilaukulla.
Maisemataulut ovat ylimääräisiä ikkunoita.
-
- Kitisijä
Huonot myynti-ilmoitukset mökkikaupoilla. Ollaan myymässä 6 numeroisia kohteita. Kait niihin voisi vähän panostaa? Minä tein vaimon 140€ kännykästä paremman ilmoituksen kuin joistain mökeistä.
Siivotkaa huolellisesti, kaikki ylimääräinen roina pois kuvista. Jokainen huone, jokainen rakennus kuvataan joka suunnasta. Jokaiseen kuvaan laitetaan selostus siitä, mitä kohtaa kuva esittää.
Kuviin merkitään selvästi, missä kohtaa ranta on mökkiin nähden. Jos ranta on erillinen palsta tai rantaoikeus, merkitään, mitä kautta mökistä kuljetaan rannalle.
Tässä esimerkki huonosta ilmoituksesta
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-lom ... t/16928396
"Tilava vierasaitta hoitaa majoitusongelmat "
Mikä noista kuvista esittää kyseistä vierasaittaa? Miksi siitä
ei ole kuvaa sisältä? Sisäkuvissa hirveästä irtoroinaa.
Siivotkaa huolellisesti, kaikki ylimääräinen roina pois kuvista. Jokainen huone, jokainen rakennus kuvataan joka suunnasta. Jokaiseen kuvaan laitetaan selostus siitä, mitä kohtaa kuva esittää.
Kuviin merkitään selvästi, missä kohtaa ranta on mökkiin nähden. Jos ranta on erillinen palsta tai rantaoikeus, merkitään, mitä kautta mökistä kuljetaan rannalle.
Tässä esimerkki huonosta ilmoituksesta
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-lom ... t/16928396
"Tilava vierasaitta hoitaa majoitusongelmat "
Mikä noista kuvista esittää kyseistä vierasaittaa? Miksi siitä
ei ole kuvaa sisältä? Sisäkuvissa hirveästä irtoroinaa.