Orpon hallitus 2023-

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
James Potkukelkka
Kitisijä

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mielestäni yksi asia, joka pitäisi olla itsestään selvää, on vaatimus YLE:n budjetin täydellisestä avaamisesta.

Onko muita verovaroin kustannettavia tahoja (pois lukien puolustusvoimat ja siihen verrattavat tahot), joiden budjetti ei ole täysin avoin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ (juuri) mitään julkisen rahan käyttöä ei saa salata mitenkään. Kaikki maksut avoimena nettiin koneluettavassa muodossa.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Paasi on aloittanut kansanedustajana odotetun väkevästi: Kokoomuksen persuuntuminen etenee uudella vaihteella.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 06.08.2024 10:08 Paasi on aloittanut kansanedustajana odotetun väkevästi: Kokoomuksen persuuntuminen etenee uudella vaihteella.
Seinät ovat leveällä ja katto korkealla!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.08.2024 10:17
urpiainen kirjoitti: 06.08.2024 10:08 Paasi on aloittanut kansanedustajana odotetun väkevästi: Kokoomuksen persuuntuminen etenee uudella vaihteella.
Seinät ovat leveällä ja katto korkealla!
Jytky, huudettu!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hyvään suuntaan mennään. Persuuntuminen on turvallisempaa kuin islamisaatio.
Maisemataulut ovat ylimääräisiä ikkunoita.
urpiainen
Kitisijä

Toisaalta, nyt hallitus aloittaa DEI-kampanjan torjumaan persuuntumista

https://yle.fi/a/74-20102355

Orpon suuri sirkus toimittaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ En ole jaksanut kahlata nettiä, minkälaista kommentointia asian tiimoilta on kirjoitettu, mutta persujen oma vikahan tuo on kun kaikenmaailman idiootti-junnilat riehuvat pesukarhukravaattien kanssa. Kirjoitin joskus, että yrjöittävintä mitä kukaan suomalainen poliitikko on koskaan sanonut on se kun Tarja Cronberg oli joskus sitä mieltä, että yritysten pitäisi puolivuosittain tarkastaa omat homo- ja neekerikiintiönsä. Se on juuri sitä mitä MLK jr. ei halunnut, että työelämässä tapahtuu. Kiinnostavaa lukea kuinka vesitetty ohjelma toivottavasti on. Uutisessa mainittiin, että ovat vain jotain suosituksia. Ohjelmajulistusta odotellessa.
Maisemataulut ovat ylimääräisiä ikkunoita.
James Potkukelkka
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 01.08.2024 10:42 ^Mielestäni yksi asia, joka pitäisi olla itsestään selvää, on vaatimus YLE:n budjetin täydellisestä avaamisesta.

Onko muita verovaroin kustannettavia tahoja (pois lukien puolustusvoimat ja siihen verrattavat tahot), joiden budjetti ei ole täysin avoin?
Hyvä

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010614572.html
James Potkukelkka
Kitisijä

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010599949.html

Pauliine Koskelon voi olettaa tietävän asiasta jotain.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 07.08.2024 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

↑ öyhöttäjänatsi ihan selvästi. Oikeusvaltion pn pakko olla mennyttä, koska Hyvät ja Oikeassa Olevat pvat niin sanoneet.
urpiainen
Kitisijä

Persut ovat vetäneet koko kesän aivan idioottimaista kulttuurisotaa. Tuloksena tietty kannatuksen nousu. Ihmiset ovat aika kummallisia.

https://yle.fi/a/74-20103562
urpiainen
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2024 17:25 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010599949.html

Pauliine Koskelon voi olettaa tietävän asiasta jotain.
Joo. Kiinnostava juttu. Argumentaation painokkuutta vähän häiritsee valittu urporetoriikka (ehkä painotus tulee toimittajalta?).

Tarkoitan näitä tällaisia:

”Se, että oma kanta ei mene läpi, ei vielä oikeuta väitettä, että oikeusvaltio olisi menetetty”, Koskelo totesi.

Ehkä joku, joka lähestyy poliittista debattia jonkinlaisena pikkunokkelien pistelyjen vaihtamisena, on innoissaan tästä, mutta muuten tällainen on tarpeetonta. Väitettä ei tietenkään kiellä kukaan, ja on aika erikoista antaa ymmärtää, että kriitikot ajattelisivat näin. Siitä olen toki samaa mieltä, että liberaalille demokratialle ja oikeusvaltiolle on ihan kunniakasta, että perustuslaillisista asioista käydään debattia ja erilaisten näkemysten olemassaolo ja esiin tuominen sallitaan. Mutta Koskelo itse toimii tätä vastaan, kun heittelee toista mieltä olevista tällaisia holhoavan vähätteleviä ilkeilyjä.

Lisäksi on ehkä oikeusteoreettisesti tai jopa oikeusfilosofisesti (olen jo aika pitkällä jurristerian tee-se-itse-internet-opinnoissani) aika erikoista käsitteellistää into rikkoa kansallisella lainsäädännöllä kv-ihmisoikeussopimuksia yrityksenä säilyttää kansallista liikkumavaraa eikä antaa päätöksentekovaltaa Strasbourgiin. Tämä on aika urpo persukäsitteellistys ja ihan turhaan ruokkii tätä fantasiaa siitä, että vastakkain olisi kansallinen itsemääräämisoikeus ja EU:n imperialistinen vallanhalu. Tässä on kyse jonkinlaisesta Odysseus-taktiikasta siinä mielessä, että Suomi on itse halunnut sitoa omat kätensä siltä varalta, että joskus nousee valtaan kollektivistisia urpoja, jotka ovat valmiita loukkaamaan yksilöiden ihmisoikeuksia sen mukaan, mitä itse määrittelevät kollektiiviseksi eduksi. Perustuslain muokkaaminen yksilöä kollektivismilta suojaavaksi oli Suomen (ei Brysselin) oma päätös, kun alettiin murtautua irti Neuvostoliiton vaikutuspiiristä ja lähestyä individualistista länttä. Ei tässä ole kyse Suomi v. EU -vastakkainasettelusta.

Kiinnostava ja tärkeä kela on sitten taas siinä, että olemassa oleva lainsäädäntö ei tosiaan tunnista välineellistettyä maahanmuuttoa siinä mielessä, että vihamielinen valtiotoimija organisoi turvapaikanhakua. Asetelma on aivan päinvastoin kuin mikä on perinteisesti ollut ajattelumalli turvapaikkaoikeusajattelussa, jossa oletetaan, että hakija pakenee vihamielistä valtiota joka ei ehkä haluaisi päästää tätä pois. Juuri tämän vuoksi hallituksen kriitikoista esimerkiksi Koskenniemi on toistuvasti korostanut, että Suomen olisi pitänyt, ja yhä pitäisi tarttua, Komission tarjoukseen siitä, että yhdessä EU-kumppanien kanssa analysoitaisiin uutta tilannetta ja kehitettäisiin siihen soveltuvaa säännöstöä ja sopimuksia. Suomi ei ole tähän lähtenyt, vaan vetää omaa, sopimuksia rikkovaa linjaansa. Kriitikot eivät ole vain kritisoineet, vaan esittäneet fiksumpaa toimintalinjaa.

Suhtaudun vähän epäilevästi myös tähän pohdintaan siitä, että turvapaikanhakijalla on vastuu siitä, että lähti hakemaan turvapaikkaa Venäjän kautta. Jos kyseessä on aito turvapaikanhakija, on määritelmällisesti totta, että hän on lähtömaassaan hengenvaarassa ja lähtee melkein minne tahansa reitti on auki. Venäjälle ehkä on, länteen ei.

Ihan puhdasta olkiukkoilua on sitten tämä vihjaileva puhe siitä, että vakavasti otettavat kriitikot olisivat muka jotenkin esittäneet, että tällä lailla suomen oikeusvaltiojärjestelmä romahtaa. Ei tietenkään. Mutta tämä on yksi askel tai osa isompaa kuvaa, jossa on kovin huolestuttavia piirteitä. Kuten olen monesti korostanut (esim. viewtopic.php?p=821042#p821042), iso osa tätä kritiikkiä perustuu sille, että ihmisoikeussopimuksia ja oikusvaltiota rapauttaa pienillä teoilla porukka, joka on aidon rasistista ja limittyy kumoukselliseen väkivaltaoikeistoon. Jos meillä olisi vallassa asiallisempi porukka, olisin vähemmän huolissani. Nyt vallassa on jengiä, jollaisten valtaannousun varalta nämä lainsäädäntöä rajoittavat kv-sopimukset juuri on tehty.
Viimeksi muokannut urpiainen, 08.08.2024 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ mitä jos avataan raja, muttei tarjota burundia parempaa elintasoa tulijoille? Ei Burundissa eläminen varmaan ole ihmisoikeusrikos.
James Potkukelkka
Kitisijä

Aikuiset palanneet hommiin ja sotkujen siivoukseen! Eiku..

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010616605.html

Ei tätä taida pystyä demokratiassa korjaamaan..

Täytyy toivoa jumalaa koneesta.
urpiainen
Kitisijä

Älä nyt, Purra toistelee somessa kovasti sitä, että jos olisi jatkettu samaan malliin lainaamista kuin pandemian ja Venäjän hyökkäyksen aiheuttamien shokkien takia lainattiin, niin olisi lainattu vielä enemmän!

Hallitukselle myönteisempi tulkinta toki on se, että heidän rakenteelliset uudistuksensa ja panostuksensa esim. TKI:hin alkavat näkyä vasta muutaman vuoden kuluttua. Toivottavasti vaikutus on silloin myönteinen.
sivustahuutaja
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 09.08.2024 8:26
Ei tätä taida pystyä demokratiassa korjaamaan..

Täytyy toivoa jumalaa koneesta.
Poliitikkojen pitäisi antaa markkinan toimia. Heillä itsellään ei ole osaamista eikä kykyä talouden korjaamiseen.
James Potkukelkka
Kitisijä

Tämä on mielenkiintoinen myrsky vesilasissa

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010638678.html

Tässäkin nähdään, että jos olisi heti kertonut kaiken, paljon vähemmän negatiivista julkisuutta tulisi. Oma veikkaus on, että kyseessä joku sukulaisiin liittyvä juttua ja Orpo ei ole halunnut yksityishenkilöiden asioita tuoda julkisuuteen. Eo. tietysti positiiviinen tapa nähdä asia. Voi tietysti olla joku ukrainasta tilattu kääpiötransvestiittiprostituoitukin.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ En voi käsittää näitä julkisen vallan käyttäjien sekoiluja julkisuusasioissa. Tuskin se Orpon lomaviesti on ollut mikään "Taas vedetään!!!!!". Mitä järkeä salata jotain "Olen lomalla XX-YY henkilökohtaisista syistä. T: Pete"
James Potkukelkka
Kitisijä

"Never stop the madness, YOLO. Ps. köyhät kyykkyn!1"
James Potkukelkka
Kitisijä

https://www.is.fi/politiikka/art-200001 ... t=promobox

Noloa, että ei saada edes kunnon skandaaleja. Vaimon 50-vuotisjuhlat.

Missä on ukrainalainen kääpiötranvestiittiprostituoitu?
sivustahuutaja
Kitisijä

^
- Eihän me juhlittu mun viiskymppisiä?
- Nyt suu kiinni tai saadaan kohta pakata laukut
urpiainen
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 19.08.2024 17:17 https://www.is.fi/politiikka/art-200001 ... t=promobox

Noloa, että ei saada edes kunnon skandaaleja. Vaimon 50-vuotisjuhlat.

Missä on ukrainalainen kääpiötranvestiittiprostituoitu?
No en mä nyt vähättelisi. Edellinen pääministeri asettaa vertauskohdan, ja siellä vaadittiin huumetestejä ja herra ties mitä, vaikka kukaan ei kai edes väittänyt, että olisi jäänyt edes pienimmäistäkään virkavelvollisuutta hoitamatta biletyksen takia. Orpolla taas on suu napsannut niin, että virkatehtävät ovat valtio-opin professorin analyysin mukaan jääneet bilehimon takia hoitamatta, eikä edes missään pikkuasiassa, vaan tavalla, joka haastaa koko perustuslain (ei sillä, että tämä olisi tälle hallitukselle ongelma). Odotan vähintään alkoholismin tasosta kertovia verikokeita, ja Esko Ahoa taas tv-studioon kertomaan, että ei pääministeri voi lomailla, koska Estonia voi upota koska tahansa.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010639019.html
James Potkukelkka
Kitisijä

^Joo. Missä on spektrianalyysi!
James Potkukelkka
Kitisijä

Kuulin ensin radiouutisista tämän

https://yle.fi/a/74-20106014

Tarkoituksena oli tulla tähän ketjuun moittimaan hallituksen työperäisten oleskelulupien kiristyssuunitelmia työhypoteesillä, että eo nyt syyllinen laskuun jo ennakoivasta, toki taloustilanteen lisäksi.

Sitten erehdyin menemään alkulähteelle

https://akavaworks.fi/julkaisut/korkean ... ha-matala/

Ja työhypoteesini ei vaikuta uskottavalta. Olisi pitänyt muistaa journalistin ensimmäinen ohje "Alä koskaan pilaa skuuppia faktantarkistuksella".