Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
Kolumni: Entä jos ryhtyisimme myymään Suomen passeja?
https://www.hs.fi/visio/art-2000010675343.html
Kolumni päättyy lauseeseen "Voiko valtio tehdä pahoilla jutuilla rahaa, vaikka se hyödyttäisi omia kansalaisia? Mitä ne muut meistä ajattelisivat?". Norjalaisia ei tietääkseni kauheasti harmita.
https://www.hs.fi/visio/art-2000010675343.html
Kolumni päättyy lauseeseen "Voiko valtio tehdä pahoilla jutuilla rahaa, vaikka se hyödyttäisi omia kansalaisia? Mitä ne muut meistä ajattelisivat?". Norjalaisia ei tietääkseni kauheasti harmita.
-
- Kitisijä
Tutkimus: Kotimainen kasviproteiini voisi mullistaa koko ruokaketjun
https://www.hs.fi/alueet/art-2000010669291.html
Huikea juttu. Tutkijat puhuvat aiheesta kuin elettäisiin suunnitelmataloudessa. Lisäksi kotimaisuutta pidetään jonain itsearvona: "Jansikin mukaan Suomi tuo yllättävän paljon elintarvikeproteiinia myös viljatuotteina, esimerkiksi erilaisina muroina, vaikka sitä pystyttäisiin tuottamaan Suomessakin.". Miksi hitossa Suomessa pitäisi valmistaa joka sortin muroja?
Mikään ei viittaa siihen, että kuluttajat olisivat vähentämässä lihankulutusta.
https://www.hs.fi/alueet/art-2000010669291.html
Huikea juttu. Tutkijat puhuvat aiheesta kuin elettäisiin suunnitelmataloudessa. Lisäksi kotimaisuutta pidetään jonain itsearvona: "Jansikin mukaan Suomi tuo yllättävän paljon elintarvikeproteiinia myös viljatuotteina, esimerkiksi erilaisina muroina, vaikka sitä pystyttäisiin tuottamaan Suomessakin.". Miksi hitossa Suomessa pitäisi valmistaa joka sortin muroja?
Mikään ei viittaa siihen, että kuluttajat olisivat vähentämässä lihankulutusta.
-
- Kitisijä
Norjalaiset antautuivat natseille lähes ilman taisteluita! Suomi taisteli natseja vastaan! Eiku..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
David Ricardon teesit vuodelta 1817 eivät ole vielä saapuneet tänne napapiirille. Uusien ajatusten ja ideoiden kulku kestää aina.sivustahuutaja kirjoitti: ↑05.09.2024 8:22 "[/i]. Miksi hitossa Suomessa pitäisi valmistaa joka sortin muroja?
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparative_advantage
-
- Kitinä VIP-jäsen
Taisteli sitten aikanaan lapinsodassa.James Potkukelkka kirjoitti: ↑05.09.2024 8:29 Norjalaiset antautuivat natseille lähes ilman taisteluita! Suomi taisteli natseja vastaan! Eiku..
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Petteri Orpokin muistaa, että suomalaiset taistelivat nazeja vastaan!
-
- Kitisijä
^
On se jännä, miten kova into on rakentaa tuollaisia idealistisia tarinoita. Linkkaamassani jutussahan lähtökohta oli, että huonot maat myyvät passeja ja ei me mitenkään voitaisi. Mutta Hyvänä Pohjoismaisena Hyvinvointivaltiona tunnettu rajanaapuri kuitenkin myy pää märkänä ilmastotuhon polttoainetta sikamaisesti rikastuen ja sitä ei jutussa muistettu lainkaan. Eli hyviä asioita ovat: 1) Kaikki mitä me tehdään ja ollaan tehty 2) Meidän kaverit ja niiden tekemiset. Pahoja asioita edustaa kaukaisten muiden tekemiset ja meidän tekemät muutokset perinteisiin toimintamalleihimme. Jos oligarkit ovat suhteilla saaneet suomen passeja tiskin alta, niin sehän on Ihan Eri Asia kuin Passien Paha Myyminen.
On se jännä, miten kova into on rakentaa tuollaisia idealistisia tarinoita. Linkkaamassani jutussahan lähtökohta oli, että huonot maat myyvät passeja ja ei me mitenkään voitaisi. Mutta Hyvänä Pohjoismaisena Hyvinvointivaltiona tunnettu rajanaapuri kuitenkin myy pää märkänä ilmastotuhon polttoainetta sikamaisesti rikastuen ja sitä ei jutussa muistettu lainkaan. Eli hyviä asioita ovat: 1) Kaikki mitä me tehdään ja ollaan tehty 2) Meidän kaverit ja niiden tekemiset. Pahoja asioita edustaa kaukaisten muiden tekemiset ja meidän tekemät muutokset perinteisiin toimintamalleihimme. Jos oligarkit ovat suhteilla saaneet suomen passeja tiskin alta, niin sehän on Ihan Eri Asia kuin Passien Paha Myyminen.
-
- Kitisijä
Taidat pelata Putinin pussiin!sivustahuutaja kirjoitti: ↑04.09.2024 16:44 Hallitus päätti: Osa vanhusten hoitajista voidaan korvata teknologialla. Hallitus päätti myös laskea hoitajamitoitusta.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010674235.html
Katsotaan millainen ulina tästä nyt syntyy, koska hoitajamitoitushan oli vielä hetki sitten Maailman Tärkein Asia.
Siis aivan eri juttu. Nämä ovat inhimillisiä rannekkeita. Lähes hoitajia siis.Hallitus puhuu teknologian ”inhimillisestä hyödyntämisestä henkilöstömitoituksen laskennassa”
-
- Kitisijä
^ Japanissa kehittävät roboja vanhusten hoitoon. Meillä on elintärkeää, että hommaan sidotaan pysyvästi ja ikuisesti ihmislihaa, maksoi mitä maksoi.
-
- Kitisijä
Olen ehkä tunteellinen hupakko, mutta en koe, että olisi ok laittaa robotit vanhuksia syöttämään, ulkoiluttamaan ja pesemään, jos se teknologisesti olisi mahdollista. Nythän se ei edes teknologisesti ole mahdollista, mutta varmasti jonain päivänä on.
-
- Kitisijä
^
Jotenkinhan tämä ikääntyminen pitää teknologialla hoitaa, koska kädet ja rahat eivät muuten riitä. Koko maailma ikääntyy. On ihan harhaista kuvitella, että kun maahanmuuttoasiat saadaan tolalleen, niin tänne olisi jonossa halpoja vanhustenhoitajia.
Suomessa oltiin hyvällä uralla esim. tilojen suunnittelun osalta, mutta sitten touhusta tehtiin kannattamatonta vaatimalla kaikkiin tiloihin sama määrä hanekilökuntaa. Miksi siis investoida paremman henkilötehokkuuden mahdollistaviin tiloihin?
Jotenkinhan tämä ikääntyminen pitää teknologialla hoitaa, koska kädet ja rahat eivät muuten riitä. Koko maailma ikääntyy. On ihan harhaista kuvitella, että kun maahanmuuttoasiat saadaan tolalleen, niin tänne olisi jonossa halpoja vanhustenhoitajia.
Suomessa oltiin hyvällä uralla esim. tilojen suunnittelun osalta, mutta sitten touhusta tehtiin kannattamatonta vaatimalla kaikkiin tiloihin sama määrä hanekilökuntaa. Miksi siis investoida paremman henkilötehokkuuden mahdollistaviin tiloihin?
-
- Kitisijä
^nuo laitoshoidossa olevat vanhukset ovat todella huonokuntoisia. Muistaakseni laitoksessa vietetään keskimäärin alle 1 vuosi ja sitten siirrytäänkin jo hautausmaalle. Yritän sanoa, että hoito pakostakin maksaa, ellei heitä kohdella kuin karjaa.
-
- Kitisijä
^ Jos muuta vaihtoehtoa ei ole, niin sitten pitää vaan kehittää sitä fyrkkaa jostain. Verotetaan lisää vaikka sitä 1%:ia?
-
- Kitisijä
Ei tähän varmasti ole olemassa mitään helppoa ratkaisua.sivustahuutaja kirjoitti: ↑05.09.2024 11:00 ^ Jos muuta vaihtoehtoa ei ole, niin sitten pitää vaan kehittää sitä fyrkkaa jostain. Verotetaan lisää vaikka sitä 1%:ia?
-
- Kitisijä
^ En usko, että on olemassa edes vaikeaa ratkaisua, jossa saadaan samaan aikaan ampumahiihtovalot ja hoitajamitoitus. Vanhukset joutuvat hiihtämään ja ampumaan pimeässä.
-
- Kitisijä
Unohdat tässä sen, että toisilla on kyky tuottaa helppoja ratkaisuita vähän kaikkeen. Tietäjät tietää.James Potkukelkka kirjoitti: ↑05.09.2024 11:13Ei tähän varmasti ole olemassa mitään helppoa ratkaisua.sivustahuutaja kirjoitti: ↑05.09.2024 11:00 ^ Jos muuta vaihtoehtoa ei ole, niin sitten pitää vaan kehittää sitä fyrkkaa jostain. Verotetaan lisää vaikka sitä 1%:ia?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Tekoäly auttoi tanskalaisia tutkijoita selvittämään ”sikojen kieltä” – ulkona liikkuvat röhkivät tyytyväisempinä
https://www.hs.fi/maailma/art-2000010675015.html
"Joillakin sioilla on haasteita"
Vähän tylysti sanottu syötäviksi kasvatettavista tehotuotetuista eläimistä. Toivottavasti kehityskeskusteluissa lähestytään asiaa rakentavammin.
Vähän tylysti sanottu syötäviksi kasvatettavista tehotuotetuista eläimistä. Toivottavasti kehityskeskusteluissa lähestytään asiaa rakentavammin.
-
- Kitisijä
Hampurilaismalli!sivustahuutaja kirjoitti: ↑05.09.2024 12:33 Tekoäly auttoi tanskalaisia tutkijoita selvittämään ”sikojen kieltä” – ulkona liikkuvat röhkivät tyytyväisempinä
-
- Kitisijä
^
- Hei, Ponteva!
- Röh?
- Just sä. Meidän pitää puhua.
- Röh?
- Ihan aluks haluun kiittää tästä vuodesta. Hommat on sujuneet hyvin. Me on nyt kuitenkin analysoitu tän sikalan ilmapiiriä semmosella tekoälyllä. Siitä selvis, että sä oot röhkiny täällä huolestuneena ja se on tarttunu joihinkin sun lajitovereihinkin. Eikö me olla sovittu, että tää sikala on turvallinen ja positiivinen tila? Mä luotan, että nyt kun tää seuranta on sulla tiedossa, niin mä kuulen pelkästään innostunutta röhkinää, eiks jee? Sulla varmaan oli vaan vähän huono jakso elämässä. Mä luotan, että sä annat kaikkesi tässä Kinkku 25 -projektissa.
- Hei, Ponteva!
- Röh?
- Just sä. Meidän pitää puhua.
- Röh?
- Ihan aluks haluun kiittää tästä vuodesta. Hommat on sujuneet hyvin. Me on nyt kuitenkin analysoitu tän sikalan ilmapiiriä semmosella tekoälyllä. Siitä selvis, että sä oot röhkiny täällä huolestuneena ja se on tarttunu joihinkin sun lajitovereihinkin. Eikö me olla sovittu, että tää sikala on turvallinen ja positiivinen tila? Mä luotan, että nyt kun tää seuranta on sulla tiedossa, niin mä kuulen pelkästään innostunutta röhkinää, eiks jee? Sulla varmaan oli vaan vähän huono jakso elämässä. Mä luotan, että sä annat kaikkesi tässä Kinkku 25 -projektissa.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Viime aikoina on ollut kovasti juttua HSL:n hinnoista, pummilla matkustamisesta ja maksutavoista
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010674053.html
Mietin, että mikä tässä nyt on niin vaikeaa. Sitten kuulin, että Lontoossa homma hoituu näin: Näytät maksukorttia. Systeemi veloittaa lipun hinnan ja muuttaa lipun automaattisesti esim. päivälipuksi, kuukausilipuksi tai vuosilipuksi sen mukaan mikä on halvinta. Ostajan ei tarvitse etukäteen tietää, paljonko hän nyt tarkalleen matkustaa tulevaisuudessa tai mikä lippu pitäisi ostaa ja mistä. Byrokraatin näkökulmasta tuossa menee varmasti moni asia täysin väärin.
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010674053.html
Mietin, että mikä tässä nyt on niin vaikeaa. Sitten kuulin, että Lontoossa homma hoituu näin: Näytät maksukorttia. Systeemi veloittaa lipun hinnan ja muuttaa lipun automaattisesti esim. päivälipuksi, kuukausilipuksi tai vuosilipuksi sen mukaan mikä on halvinta. Ostajan ei tarvitse etukäteen tietää, paljonko hän nyt tarkalleen matkustaa tulevaisuudessa tai mikä lippu pitäisi ostaa ja mistä. Byrokraatin näkökulmasta tuossa menee varmasti moni asia täysin väärin.
-
- Kitisijä
Kimmo Kiljunen on viime vuosina tuntunut enemmän vitsiltä kuin valtiomieheltä. Olen kuitenkin Kaarina Hazardin kanssa samaa mieltä, että tällaiset avaukset ovat erinomaisen raikkaita epä-älyllisessä poliittisessa keskustelussa:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
En nyt jaksa lukea Suomen vanhimman ihmelapsen tekstiä, mutta Hazardin twiittiin liittyen; eikös tästä vähän niinku just äsken äänestetty?
-
- Kitisijä
^ Ehkä Hazard voisi tehdä 40.000 eurolla jonkun höpötysvideon aiheesta jollekin sopivalle julkisella rahalla toimivalla asiakkaalle?
-
- Kitisijä
Meinaat, että Hazard ryhtyisi polkemaan hintoja? Inflaatiotarkistuskin pitäisi tehdä!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005837360.html