Pienten harmitusten ketju
-
- Kitisijä
- Viestit: 26789
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Pienten harmitusten ketju
Suora lähetys Amican edustalta
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 26789
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Pienten harmitusten ketju
Mua ei pidä suututtaasivustahuutaja kirjoitti: ↑04.09.2024 9:48 ^ Näin jo sinut prosestoimasta nordean edessä "Olen poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö ja silti Nordea jatkoi maksujeni välitystä!"
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/ ... 151c279d34
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 23786
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Pienten harmitusten ketju
Lakupallerot on loppu
Pitäisi hakea laivalta lisää, samalla voisi täydentää bourbonvarastoja drinksujen vääntämistä varten ja ahtaa masun täyteen fisua seisovassa. Kouluhommat ei vain oikein salli.
Pitäisi hakea laivalta lisää, samalla voisi täydentää bourbonvarastoja drinksujen vääntämistä varten ja ahtaa masun täyteen fisua seisovassa. Kouluhommat ei vain oikein salli.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 22217
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Pienten harmitusten ketju
^ tilaa netistä ja raportoi miten kävi, kun on taas säännöt muuttuneet?
-
- Kitisijä
- Viestit: 12833
- Liittynyt: 15.08.2005 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Pienten harmitusten ketju
Haluaisin myydä Patti Smith-albumini (4 kpl) mutta en haluaisi luopua Because the night-biisistä. Tosin se on Bruce Springsteenin Live 1975-1985 albumilla.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
- Kitisijä
- Viestit: 26789
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Pienten harmitusten ketju
Hieno biisi ja ihkuromanttista, että tekivät biisin yhdessä seukatessaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 26789
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Pienten harmitusten ketju
Stockmannin parturi myi mulle 50 € hiusvahan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 26789
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Pienten harmitusten ketju
Helsingin fillarikommunistit taas puuhaavat yksityisautoilun rajoittamista Kaivokadulla.
Radio Ykkösen juontaja kuulosti juuri ensimmäiset teinihaivenensa kasvattaneelta finninaamalta. Onneksi uutiset kuitenkin luki Atte Uusinoka, joka ehkä jo sormella koittanut.
Täytyy yrittää kestää, terästä selkärankaan!
Radio Ykkösen juontaja kuulosti juuri ensimmäiset teinihaivenensa kasvattaneelta finninaamalta. Onneksi uutiset kuitenkin luki Atte Uusinoka, joka ehkä jo sormella koittanut.
Täytyy yrittää kestää, terästä selkärankaan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9724
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Pienten harmitusten ketju
Eikö Helsinki jo päättänyt, että se tullaan katkaisemaan liikenteeltä?James Potkukelkka kirjoitti: ↑10.09.2024 8:30 Helsingin fillarikommunistit taas puuhaavat yksityisautoilun rajoittamista Kaivokadulla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 26789
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Pienten harmitusten ketju
Saattaa hyvin olla, että asia on jo päätetty.Vagabondo kirjoitti: ↑10.09.2024 8:35Eikö Helsinki jo päättänyt, että se tullaan katkaisemaan liikenteeltä?James Potkukelkka kirjoitti: ↑10.09.2024 8:30 Helsingin fillarikommunistit taas puuhaavat yksityisautoilun rajoittamista Kaivokadulla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 22217
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Pienten harmitusten ketju
^
Ei asia tämän jutun perusteella ole täysin taputeltu:
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010675311.html
Eiköhän tässä käy niin, että 20v päästä ihmetellään, miten Helsinki pystyi mokaamaan asian, joka muualla on toteutettu onnistuneesti. On nimittäin sellaista sekoilua. On ihan ok rakentaa kävelykeskusta, mutta sitten pitää mahdollistaa sen keskustan ympäri ajaminen. Tuo toimii tukholmassa, zurichissa, amsterdamissa, jne.
Autojen poistaminen ei myöskään riitä itsessään. Töölänlahden puisto on sössitty täysin, vaikkei siellä ole autoja. Ylipäätään keskusta on kovin levällään, eikä mitään tiiviitä kävelykatuja ole oikein missään. Aikoinaan oli aleksanterinkatu ja fredrikinkatu. Suomesta ei löydy ostovoimaa pitämään pystyssä pitkin metsiä sijoitettuja putiikkeja. Jos halutaan kilpailla ostoskeskusten kanssa, niin 10min kävelymatkan sisällä pitää olla saman verran tarjontaa kuin ostoskeskuksessa. Mutta hyväksytty tarina menee kai nykyäään niin, että palvelut on tarkoitettu paikallisille asukkaille. No, tuo ei muuta sitä, että sitten paikallisten ostovoiman pitää riittää.
Ei asia tämän jutun perusteella ole täysin taputeltu:
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010675311.html
Eiköhän tässä käy niin, että 20v päästä ihmetellään, miten Helsinki pystyi mokaamaan asian, joka muualla on toteutettu onnistuneesti. On nimittäin sellaista sekoilua. On ihan ok rakentaa kävelykeskusta, mutta sitten pitää mahdollistaa sen keskustan ympäri ajaminen. Tuo toimii tukholmassa, zurichissa, amsterdamissa, jne.
Autojen poistaminen ei myöskään riitä itsessään. Töölänlahden puisto on sössitty täysin, vaikkei siellä ole autoja. Ylipäätään keskusta on kovin levällään, eikä mitään tiiviitä kävelykatuja ole oikein missään. Aikoinaan oli aleksanterinkatu ja fredrikinkatu. Suomesta ei löydy ostovoimaa pitämään pystyssä pitkin metsiä sijoitettuja putiikkeja. Jos halutaan kilpailla ostoskeskusten kanssa, niin 10min kävelymatkan sisällä pitää olla saman verran tarjontaa kuin ostoskeskuksessa. Mutta hyväksytty tarina menee kai nykyäään niin, että palvelut on tarkoitettu paikallisille asukkaille. No, tuo ei muuta sitä, että sitten paikallisten ostovoiman pitää riittää.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9724
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Pienten harmitusten ketju
HS:n jutun mukaan: Yksityisautoilun rajoittaminen läpiajokiellolla herätti vastalauseita jo viime vuonna, kun kaupunkiympäristölautakunta hyväksyi linjauksen.
Ja ydinkeskustan uusi liikennesuunnitelma tulee poliitikkojen käsittelyyn ensiviikolla.
Jos nyt osaan tulkita kuntapoliittista järjestelmää oikein, niin läpiajoliikenne on päätetty katkaista ja nyt hahmotellaan miten liikenne keskustan alueella tullaan järjestämään.
Ja ydinkeskustan uusi liikennesuunnitelma tulee poliitikkojen käsittelyyn ensiviikolla.
Jos nyt osaan tulkita kuntapoliittista järjestelmää oikein, niin läpiajoliikenne on päätetty katkaista ja nyt hahmotellaan miten liikenne keskustan alueella tullaan järjestämään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 26789
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Pienten harmitusten ketju
^^Mielenkiintoisesti Hesarin uutinen ei sanallakaan mainitse, miten itä-länsi liikenne on tarkoitus järjestää. Noh.. täytyy lännestä päin turvassa katsella, mitä fillarikommunistit keksivät
^Joo. Varmaan ensin rikotaan ja sitten keksitään, miten korjataan.
^Joo. Varmaan ensin rikotaan ja sitten keksitään, miten korjataan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 23786
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Pienten harmitusten ketju
Kiertäköön peltilehmät kehän kautta.James Potkukelkka kirjoitti: ↑10.09.2024 9:30 ^^Mielenkiintoisesti Hesarin uutinen ei sanallakaan mainitse, miten itä-länsi liikenne on tarkoitus järjestää. Noh.. täytyy lännestä päin turvassa katsella, mitä fillarikommunistit keksivät
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9724
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Pienten harmitusten ketju
Tavoitehan lienee, että siitä liikenteestä päästäisiin eroon ja ihmiset siirtyisivät käyttämään julkista liikennettä kun tarvitsee ylittää keskusta. Vähintäänkin toivotaan, että keskustan läpi ajavat autot siirtyisivät kiertämään kehä I kautta.James Potkukelkka kirjoitti: ↑10.09.2024 9:30 ^^Mielenkiintoisesti Hesarin uutinen ei sanallakaan mainitse, miten itä-länsi liikenne on tarkoitus järjestää. Noh.. täytyy lännestä päin turvassa katsella, mitä fillarikommunistit keksivät
IMHO ihan sama mitä tekevät. Mä olen jo karsinut visiitit Helsinkiin minimiin ja tavoitteena on ottaa entistä enemmän etäisyyttä alueeseen. Joskus 30 vuotta sitten keskustan alueella oli ihan kiva vierailla. Nykyään ihmismäärä ja jatkuva kiireen tuntu lähinnä ahdistaa, niin pysyn mielelläni pois.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 22217
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Pienten harmitusten ketju
Fillarikommari rikkoo vanhan ja toivoo tilalle syntyvän utopian.James Potkukelkka kirjoitti: ↑10.09.2024 9:30
^Joo. Varmaan ensin rikotaan ja sitten keksitään, miten korjataan.
Konservatiivi suunnittelee harkiten paremman vaihtoehdon vanhan tilalle ja toteuttaa sen.
Innovaattorit luovat tyhjältä pöydältä uutta, joka sitten syrjäyttää vanhan.
-
- Kitisijä
- Viestit: 26789
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Pienten harmitusten ketju
Kampista Kaisaniemeen kehän kautta. Noh.. ei onneksi ole mun ongelmani ja jos demokraattisesti helsinkiläiset noin haluavat, niin mikäs minä olen sitä Espoosta moittimaan..Bluntly kirjoitti: ↑10.09.2024 9:32Kiertäköön peltilehmät kehän kautta.James Potkukelkka kirjoitti: ↑10.09.2024 9:30 ^^Mielenkiintoisesti Hesarin uutinen ei sanallakaan mainitse, miten itä-länsi liikenne on tarkoitus järjestää. Noh.. täytyy lännestä päin turvassa katsella, mitä fillarikommunistit keksivät
Täytyy yrittää ottaa kiehtovana viihteenä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 22217
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Pienten harmitusten ketju
Tuohan olisi ihan ok, jos turunväylältä pääsisi helposti itäväylälle ja tuolta "Kehä Nollalta" voisi tehdä täsmäiskuja keskustan suuntaan. Huopalahden sumppu pitäisi purkaa ja teollisuuskatua jouhevoittaa. Teollisuuskadusta ei pitäisi olla mitään estettä tehdä kunnon autokanjonia.
-
- Kitisijä
- Viestit: 4453
- Liittynyt: 28.01.2011 22:35
- Paikkakunta: Pökäle
Re: Pienten harmitusten ketju
^ kulosaaren silta puretaan kohta joten ei sille teollisuuskadulle kannata nyt mitään tehdä.
Maisemataulut ovat ylimääräisiä ikkunoita.
-
- Kitisijä
- Viestit: 17171
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Pienten harmitusten ketju
Tavoite vai toteutunut ja vahvistuva trendi? Ehkä molempia? Keskeinen suunnitteluparametri kuitenkin lienee se, että keskustan poikittainen läpiajoliikenne on puolittunut viimeisen parinkymmenen vuoden aikana ja on enää joku 7000 autoa vuorokaudessa (Kaivokatu ja Espa yhteensä), vähentyen edelleen (muuta henkilöautoliikennettä kuin läpiajoa on toki enemmän). Pelkän Kaivokadun jalankulkijamäärä on eri lähteiden mukaan joku 30 000 - 50 000 henkilöä vuorokaudessa. Ylipäänsä suurin osa keskustaan tulijoista (ja ostovoimasta) tulee sinne muulla kuin autolla, ja Kaivokatu-Rautatientori on tässä kansainvaelluksessa epämiellyttävä sumppu.Vagabondo kirjoitti: ↑10.09.2024 9:37Tavoitehan lienee, että siitä liikenteestä päästäisiin eroon ja ihmiset siirtyisivät käyttämään julkista liikennettä kun tarvitsee ylittää keskusta. Vähintäänkin toivotaan, että keskustan läpi ajavat autot siirtyisivät kiertämään kehä I kautta.James Potkukelkka kirjoitti: ↑10.09.2024 9:30 ^^Mielenkiintoisesti Hesarin uutinen ei sanallakaan mainitse, miten itä-länsi liikenne on tarkoitus järjestää. Noh.. täytyy lännestä päin turvassa katsella, mitä fillarikommunistit keksivät
Vaikka espoolaisena autoilijana ajan nykyisin Kaivokatua (ja Espaa) keskustan läpi verrattain usein, on minusta ihan järkevä linja parantaa kävelyä ja joukkoliikennettä sekä autoreittejä parkkihalleihin. Pienenevän läpiajoliikenteen sujumisen ei pidäkään olla suunnittelun perusta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9724
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Pienten harmitusten ketju
Kampista Kaisaniemeen ei ehkä ole sellainen siirtymä mitä kannattaa nykyiselläkään tehdä autolla, mutta jos se välttämättä pitää suorittaa, niin kiertäisin Espan kautta sitten kun Kaivokatua pitkin ei pääse.James Potkukelkka kirjoitti: ↑10.09.2024 9:47 Kampista Kaisaniemeen kehän kautta. Noh.. ei onneksi ole mun ongelmani ja jos demokraattisesti helsinkiläiset noin haluavat, niin mikäs minä olen sitä Espoosta moittimaan..
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9724
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Pienten harmitusten ketju
Selkeästi molempia. Kyllähän Helsinki on pyrkinyt rajoittamaan keskustan yksityisautoilua jo pitkään monella tapaa ja siinä selvästi onnistunut. Kaivokadun katkaisu on jälleen yksi toimenpide joka mitä todennäköisimmin tulee entisestään vähentämään läpiajoliikennettä.
Mun mielestä valittu kehityssuunta on ihan ok vaikka se tarkoittaakin etten mä juuri Helsingissä viitsi käydä.
EDIT: Vielä kun siivoavat kadunvarsipysäköinnin pois helsinginniemeltä, niin alkaa kevyenliikenteen paratiisi olemaan valmis.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 26789
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Pienten harmitusten ketju
Eikös Espan yksityisautoilua ole tarkoitus vaikeuttaa myös, vai onko se peruttu? Aika hiljakkoinhan siinne kasattiin kukkapurkkeja ja kaksi pyörätietä vierekkäin.Vagabondo kirjoitti: ↑10.09.2024 11:47Kampista Kaisaniemeen ei ehkä ole sellainen siirtymä mitä kannattaa nykyiselläkään tehdä autolla, mutta jos se välttämättä pitää suorittaa, niin kiertäisin Espan kautta sitten kun Kaivokatua pitkin ei pääse.James Potkukelkka kirjoitti: ↑10.09.2024 9:47 Kampista Kaisaniemeen kehän kautta. Noh.. ei onneksi ole mun ongelmani ja jos demokraattisesti helsinkiläiset noin haluavat, niin mikäs minä olen sitä Espoosta moittimaan..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9724
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Pienten harmitusten ketju
Toki on tarkoitus, mutta vielä sitä ei ole katkaistu kokonaan. Eiköhän tavoite ole pätkäistä kaikki läpiajoliikenne koko helsingin niemeltä. Satamat vaan vähän haittaa projektia.James Potkukelkka kirjoitti: ↑10.09.2024 12:00 Eikös Espan yksityisautoilua ole tarkoitus vaikeuttaa myös, vai onko se peruttu? Aika hiljakkoinhan siinne kasattiin kukkapurkkeja ja kaksi pyörätietä vierekkäin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23786
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41