Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
urpiainen
Kitisijä

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Koko keskustelun pointti on ollut, että sun eka kappaleeksi on aika ilmiselvästi perusteetonta roskaa, ja sitä myötä kakkoskappaleenkin mieli taitaa kadota savuna ilmaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
En nyt hahmota, mihin ekaan kappaleeseen viittaat? Jos Marin on ollut sitä mieltä, että pelkkä lain noudattaminen riittää aina, niin sitten olen väärässä ja pyydän anteeksi.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.09.2024 14:53 ^Marin on mm tweetannut: ”Mitä jos veropakolaisuudesta/veronkierrosta seuraisi kansalaisuuden menetys tai muu vastaava rangaistus.”
Laittomasta veronkierrosta tosiaan säädetään asianmukaisia rangaistuksia. Eli täytyy olla, että Marin tässä viittaa lailliseen verojen minimointiin.
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
urpiainen
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 10.09.2024 18:23
sivustahuutaja kirjoitti: 10.09.2024 14:53 ^Marin on mm tweetannut: ”Mitä jos veropakolaisuudesta/veronkierrosta seuraisi kansalaisuuden menetys tai muu vastaava rangaistus.”
Laittomasta veronkierrosta tosiaan säädetään asianmukaisia rangaistuksia. Eli täytyy olla, että Marin tässä viittaa lailliseen verojen minimointiin.
Niin siis tarkoitat, että Marin tässä vaatii lakeja muutettavaksi siten, että jotkut nyt lailliset verosuunnittelun muodot estettäisiin lainsäädännöllä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Just noin. Marin on kutsunut harjoittamaansa toimintaa yhteiskunnan syöväksi. Siksi hän toimii arvojensa mukaisesti levittäessään tätä syöpää.
urpiainen
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 10.09.2024 18:33 ^ Just noin. Marin on kutsunut harjoittamaansa toimintaa yhteiskunnan syöväksi. Siksi hän toimii arvojensa mukaisesti levittäessään tätä syöpää.
Huoh. Vuoden 2014 syöpätekstissään, joka oli toki mauton ja typerä, hän nimenomaan vaati rakenteellisia ratkaisuja, siis lainsäädännön muuttamista, ei sitä, että yrittäjät eivät toimisi lain sallimissa rajoissa. Eli niin kuin olen sanonut sun ja Daven urpoiluja vastaan. Edelleen, jopa Marinille on koherentti positio vaatia verohuojennusmahdollisuuden, yhteiskunnan syövän, poistoa, mutta niin kauan kun se on olemassa, hyödyntää mahdollisuutta kuten muutkin tekevät.

Edit. Jos ja ilmeisesti kun haluatte tässä jostain Marinia kritisoida, peesatkaa Pursiaista. Sen lisäksi, että hän on tässä meidän väännössäme minun kannallani, hänellä on myös perusteltua kritiikkiä Marinin jeesustelua vastaan.

Viimeksi muokannut urpiainen, 10.09.2024 18:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 10.09.2024 18:44 Edelleen, jopa Marinille on koherentti positio vaatia verohuojennusmahdollisuuden, yhteiskunnan syövän, poistoa, mutta niin kauan kun se on olemassa, hyödyntää mahdollisuutta kuten muutkin tekevät.
Eihän me olla tuosta eri mieltä?

Marin kuitenkin on saavuttanut kaiken saamansa arvostelemalla nyt harrastamaansa toimintaa. Ei hänen retoriikkansa ole mennyt niin, että "Nyt. On. Aika. Laittaa. Jäitä. Hattuun. Nämä yrittäjät ja yrittäjät eivät ole tehneet mitään väärää. He ovat toimineet täysin lakia ja moraalia noudattaen. Jos ette pidä lopputuloksesta, niin äänestäkää minua. Minä muutan lakia."
urpiainen
Kitisijä

Nää sun maalitolpat siirtyy taas niin tiuhaan, mutta ilmeisesti muutama viesti sitten olit vielä eri mieltä: viewtopic.php?t=10179&start=3575#p825641
urpiainen
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 10.09.2024 18:51
urpiainen kirjoitti: 10.09.2024 18:44 Edelleen, jopa Marinille on koherentti positio vaatia verohuojennusmahdollisuuden, yhteiskunnan syövän, poistoa, mutta niin kauan kun se on olemassa, hyödyntää mahdollisuutta kuten muutkin tekevät.
Eihän me olla tuosta eri mieltä?

Marin kuitenkin on saavuttanut kaiken saamansa arvostelemalla nyt harrastamaansa toimintaa. Ei hänen retoriikkansa ole mennyt niin, että "Nyt. On. Aika. Laittaa. Jäitä. Hattuun. Nämä yrittäjät ja yrittäjät eivät ole tehneet mitään väärää. He ovat toimineet täysin lakia ja moraalia noudattaen. Jos ette pidä lopputuloksesta, niin äänestäkää minua. Minä muutan lakia."
No siinä itse esiin nostamassasi syöpätekstissä Marin nimenomaan esitti, että yrittäjät ovat toimineet täysin lain mukaan ja omasta näkökulmastaan järkevästi, ja siksi lakeja pitää muuttaa. Luulen, että sun mielikuvasi Marinista on aika kaukana todellisuudesta.
sivustahuutaja
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 10.09.2024 18:54 Nää sun maalitolpat siirtyy taas niin tiuhaan, mutta ilmeisesti muutama viesti sitten olit vielä eri mieltä: viewtopic.php?t=10179&start=3575#p825641
Olet käsittänyt väärin. Ei minua hierrä se, että Marin toimii lain mukaisesti omaa etuaan tavoitellen. Minua hiertää se, että hän on arvostellut muita oman edun tavoittelusta lakia noudattaen ja nyt hän toimii arvostelemallaan tavalla.

Minusta kaikki saavat elää omilla rahoillaan omaa elämäänsä kuten haluavat lakeja noudattaen. Mutta jos sitten arvostelee muiden elämistä, niin se ei tietenkään ole kiellettyä vihapuhetta, mutta sitten pitää ottaa vastaan se yhteisöllinen paska mitä paskanpuhumisesta seuraa. Ihan kuten nyt lehtien otsikot osoittavat. Ei siitä vankilaan joudu.
urpiainen
Kitisijä

Luitko tuota linkkiä (tai mitään muutakaan tässä)? Tuntuu, että et nyt ymmärrä oikein mitään.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Siis tätä linkkiä? viewtopic.php?t=10179&start=3575#p825641

En tosiaan ymmärrä mitä tuolla linkissä on, joka tukisi sanomaasi?

Mutta hei, nyt on hyvä kysymysehdotus seuraaviin edareihin demareiden puheenjohtajalle: Onko laillinen verosuunnittelu moraalisesti oikein? Vastatkaa kyllä vai ei?
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.09.2024 20:46Mutta hei, nyt on hyvä kysymysehdotus seuraaviin edareihin demareiden puheenjohtajalle: Onko laillinen verosuunnittelu moraalisesti oikein? Vastatkaa kyllä vai ei?
Sehän on ristitty verovälttelyksi, kun verosuunnittelu on kuulemma liian puhtoinen sana.
Universaali disclaimer.
James Potkukelkka
Kitisijä

”Vaikka verosuunnittelu on laillista ja yksilön taloudellisen hyödyn näkökulmasta järkevää, on se yhteiskunnan kannalta ongelmallista. Verokikkailu on yhteiskunnan syöpä, joka murentaa kansalaisten yhteisvastuuta ja keskinäistä luottamusta”
Omasta mielestäni on arveluttavaa harjoittaa toimintaa, jota itse pitää yhteiskunnan syöpänä. Itse en tod. näk. niin tekisi. Itse en uskoakseni ajattelisi, että harjoitan tätä yhteiskunnan syöpää, koska tämä on laillista, mutta toivottavasti lait muuttuvat.
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
sivustahuutaja
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2024 8:48 Itse en uskoakseni ajattelisi, että harjoitan tätä yhteiskunnan syöpää, koska tämä on laillista, mutta toivottavasti lait muuttuvat.
Kyllä ne kohta kieltää tuon yksityisen terveydenhoidon.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2024 9:09
James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2024 8:48 Itse en uskoakseni ajattelisi, että harjoitan tätä yhteiskunnan syöpää, koska tämä on laillista, mutta toivottavasti lait muuttuvat.
Kyllä ne kohta kieltää tuon yksityisen terveydenhoidon.
Mutta mä en pidä toimintaani yhteiskunnan syöpänä, joku muu varmaankin pitää.
sivustahuutaja
Kitisijä

Hesarin juttu asuntojen hintakehityksestä oikotien pyyntien perusteella oli hämmentävän huono. Seuraavaksi varmaan uutisoivat suksien hintakehityksestä tori.fi pyyntien perusteella.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010677057.html

Jutun pääosan nostetussa tapaninvainion neliöissä oli 14 asuntoa myynnissä, eikä mitenkään selvitetty miten noiden asuntojen ominaisuudet mahdollisesti erosivat vuoden takaisista. Tilastollisesti joltakin postinumeroalueelta tulee aina löytymään iso neliöhinnan heitto johonkin suuntaan. Tuo on ihan normaalia kohinaa, eikä siitä voi päätellä yhtään mitään.
sivustahuutaja
Kitisijä

Tamperelainen opiskelija yritti elää pelkillä tuilla
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010684462.html

"Lampén yritti kitkutella minimaalisella ruokabudjetilla, jätti lämpimiä ruokia väliin ja säästi kaikessa. Lopulta hän joutui turvautumaan kesätöistä säästämiinsä rahoihin."

Meidänkin perhe on joutunut turvautumaan töistä saatuihin rahoihin. Tämä on vääryys.
James Potkukelkka
Kitisijä

^jos henkilöllä on siniseksi värjätyt hiukset, korrelaatio järkevän puheen kanssa on hyvin lähellä -1.
sivustahuutaja
Kitisijä

Jos näet tällaisia miehiä, soita heti poliisille
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/089a ... 00966819e6

Ainoa tuntomerkki on ulkomaalaistaustaisuus ja oletettu miessukupuoli? Mahtaa tulla soittoja.
James Potkukelkka
Kitisijä

"Poliisin mukaan toinen miehistä on isokokoinen ja parrakas. Toinen mies on hoikka ja pienikokoinen.!

Pienikokoisia ja parrakkaita ei tarvitse pidättää!
sivustahuutaja
Kitisijä

Taksiliitto lobbaa pakollista taksamittaria takseihin
https://www.talouselama.fi/uutiset/voik ... 01c303c02d

Taksamittarit ovat kivikautisia vehkeitä. Haluan tietää hinnan, ennen kuin edes tilaan mitään. Asiakkaana en kaipaa palveluntarjoajani autolta mitään hintaa nostavia taksimodifiointeja. Minua kiinnostaa lähinnä hinta. Minkä tahansa halpa-auton palvelutaso hakkaa bussin mennen tullen.
nokkaelain
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.09.2024 14:26 Minkä tahansa halpa-auton palvelutaso hakkaa bussin mennen tullen.
Olin viikonlopuna Tukholmassa. Aseman viereiset taksit näytivät siltä, että uskaltaisi kyytiin.

Viimeisin kokemus Helsingistä oli, ettei ekana jonossa ollut suostunut ottamaan kyytiin vain muutaman kilometrin matkalla (yhden ex-Cityläisen 50v-synttäreille, hän ei kai ollut koskaan Kityssä, mutta oli myöhemmin työkaverini.) Jonon ohi syöksyi joku musta mies joka halusi asiakkaan. Jotenkin näki takapenkille, että katsoin navigaattoria, ja rupesi valittamaan, että luuletko, että huijaan reitin kanssa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Miksi otit taksin tolpalta? Olethan it-mies?
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.