Autoilu 2
-
- Kitisijä
- Viestit: 23958
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Sähköjen myynti yskii kaikkialla
https://www.talouselama.fi/uutiset/uusi ... 5da0c8aaa9
Pitäisi verottaa hiilipäästöjä, niin markkina kyllä hoitaisi loput.
https://www.talouselama.fi/uutiset/uusi ... 5da0c8aaa9
Pitäisi verottaa hiilipäästöjä, niin markkina kyllä hoitaisi loput.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23958
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
"Koppimönkijän hinta liikkuu 20 000 ja 30 000 euron välillä mallista ja varustelutasosta riippuen"
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010647206.html
Eihän noissa koppimönkijöissä ole mitään järkeä? Miksi ei vain voi antaa ajokorttia tavalliseen autoon? Koppimönkijä tappaa jalankulkijat ja pyöräilijät yhtä tehokkaasti kuin auto ja autojen välisissä törmäyksissä ei enää kuole ketään.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010647206.html
Eihän noissa koppimönkijöissä ole mitään järkeä? Miksi ei vain voi antaa ajokorttia tavalliseen autoon? Koppimönkijä tappaa jalankulkijat ja pyöräilijät yhtä tehokkaasti kuin auto ja autojen välisissä törmäyksissä ei enää kuole ketään.
-
- Kitisijä
- Viestit: 24409
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Jos haluaa auton, joka kestää yli 400 000 kilometriä, muutama merkki nousee ylitse muiden US of A versio
1. Toyota Tundra, 36,6 %
2. Toyota Sequoia, 36,4 %
3. Toyota 4Runner, 26,8 %
4. Toyota Tacoma, 26,7 %
5. Toyota Highlander Hybrid, 25,9 %
6. Honda Ridgeline, 25,8 %
7. Chevrolet Suburban, 22,0 %
8. Toyota Avalon, 22,0 %
9. Lexus GX, 20,7 %
10. Chevrolet Silveradon 1500, 18,8 %
Prosentti siis kuinka suurella prosentilla ajettu >400k. (pakko vääntää rautalangasta kaikki näköjään).
1. Toyota Tundra, 36,6 %
2. Toyota Sequoia, 36,4 %
3. Toyota 4Runner, 26,8 %
4. Toyota Tacoma, 26,7 %
5. Toyota Highlander Hybrid, 25,9 %
6. Honda Ridgeline, 25,8 %
7. Chevrolet Suburban, 22,0 %
8. Toyota Avalon, 22,0 %
9. Lexus GX, 20,7 %
10. Chevrolet Silveradon 1500, 18,8 %
Prosentti siis kuinka suurella prosentilla ajettu >400k. (pakko vääntää rautalangasta kaikki näköjään).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 10219
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Autoilu 2
Akkujen suojaus pohjan puolelta tuntuu olevan yksi isoimpia ongelmia sähköissä: https://www.hs.fi/talous/art-2000010688651.html
Jotenkin stressaavaa lukea tälläisiä juttuja, jossa tulee kalliita remontteja pikku kolhuista. Meidän autolla oli eka katsastus tässä kesällä ja hieman stressasin asiasta etukäteen, mutta ei onneksi ollut huomattamista.
Äkkiseltään tuntuu, että pohjaan tulevia iskuja ei ole älytty huomioida ollenkaan näkyisten sähköjen suunnittelussa. Saisivat rakentaa autoon kaksoispohjan niin että suojaus olisi pari senttiä akuston lattian alapuolella, jolloin pienemmistä iskeytymisistä selviäisi vaihtamalla vain jonkun paneelin auton alle. Tai paremminkin ettei pieni kolhu aiheuta toimenpiteitä ja vähän isommasta selviäisi tolla paneelin vaihdolla.
Jotenkin stressaavaa lukea tälläisiä juttuja, jossa tulee kalliita remontteja pikku kolhuista. Meidän autolla oli eka katsastus tässä kesällä ja hieman stressasin asiasta etukäteen, mutta ei onneksi ollut huomattamista.
Äkkiseltään tuntuu, että pohjaan tulevia iskuja ei ole älytty huomioida ollenkaan näkyisten sähköjen suunnittelussa. Saisivat rakentaa autoon kaksoispohjan niin että suojaus olisi pari senttiä akuston lattian alapuolella, jolloin pienemmistä iskeytymisistä selviäisi vaihtamalla vain jonkun paneelin auton alle. Tai paremminkin ettei pieni kolhu aiheuta toimenpiteitä ja vähän isommasta selviäisi tolla paneelin vaihdolla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Ongelma on mielestäni ennemmin se, että noita ei tutkita tarkemmin, vaan laitetaan herkästi vaihtoon. Suomalaiset tässä takuulla taas muita anaalisempia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 10219
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Autoilu 2
Varmasti on. Täällä mennään ohjeiden mukaan. Mutta ei se poista suunnittelun puutteita.James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2024 10:45 ^Ongelma on mielestäni ennemmin se, että noita ei tutkita tarkemmin, vaan laitetaan herkästi vaihtoon. Suomalaiset tässä takuulla taas muita anaalisempia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23958
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^
Veikkaan, että akun purkaminen ja tutkiminen olisi ihan pirun kallista eikä onnistuisi tällä hetkellä missään normipajassa. Jos ulkopuolella näkyy vaurio, niin jotenkin pitäisi selvittää, että esim. tulipaloriski ei ole kasvanut. Kuulostaa haastavalta.
Akun parempi suojaus vaikuttaisi fiksulta. Aina sinne pohjaan jokin kolahtaa, kun ei aja pelkästään pikiteillä.
Veikkaan, että akun purkaminen ja tutkiminen olisi ihan pirun kallista eikä onnistuisi tällä hetkellä missään normipajassa. Jos ulkopuolella näkyy vaurio, niin jotenkin pitäisi selvittää, että esim. tulipaloriski ei ole kasvanut. Kuulostaa haastavalta.
Akun parempi suojaus vaikuttaisi fiksulta. Aina sinne pohjaan jokin kolahtaa, kun ei aja pelkästään pikiteillä.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Kyllä. Mutta Suomessa tämän on erikoisongelma, koska täällä insinööri syynää alustan lampun kanssa parin vuoden välein.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 23958
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^
Jutussakin sanotaan "Mersusta on peräänajossa lauennut auton sähköjärjestelmän niin sanottu pyrotekninen sulake. Valmistajan korjausohjeiden mukaan auton koko korkeajänniteakku on tällöin vaihdettava, vaikka siinä ei olisi yhtään näkyvää vauriota."
En usko, että mikään valmistaja ottaa riskiä siitä, että heidän autonsa palaa ja valmistajalta ryhdytään penäämään korvauksia. Jos valmistaja ohjeistaa vaihtamaan akun, niin jokainen vakuutettu pitää tuosta kiinni vakuutusyhtiön suuntaan, koska oma napa. Katsastus tulee kuvioon mukaan vasta kun vanha auto tiputetaan pois kaskosta.
Itse näkisin akkujen standardisoinnin ja vaihdettauuden olevan ehkä fiksuin tie. Jos akkuja olisi erilaisia kuten paristoja, niin kilpailu laskisi akkujen hintoja ja standardit laskisivat vaihtotyön hintaa. Standardisointi varmaan helpottaisi myös kierrätystä. Riskinä tiettty tässä kohtaa on akkukehityksen hidastuminen, jos ryhdytään liikaa reguloimaan.
Jutussakin sanotaan "Mersusta on peräänajossa lauennut auton sähköjärjestelmän niin sanottu pyrotekninen sulake. Valmistajan korjausohjeiden mukaan auton koko korkeajänniteakku on tällöin vaihdettava, vaikka siinä ei olisi yhtään näkyvää vauriota."
En usko, että mikään valmistaja ottaa riskiä siitä, että heidän autonsa palaa ja valmistajalta ryhdytään penäämään korvauksia. Jos valmistaja ohjeistaa vaihtamaan akun, niin jokainen vakuutettu pitää tuosta kiinni vakuutusyhtiön suuntaan, koska oma napa. Katsastus tulee kuvioon mukaan vasta kun vanha auto tiputetaan pois kaskosta.
Itse näkisin akkujen standardisoinnin ja vaihdettauuden olevan ehkä fiksuin tie. Jos akkuja olisi erilaisia kuten paristoja, niin kilpailu laskisi akkujen hintoja ja standardit laskisivat vaihtotyön hintaa. Standardisointi varmaan helpottaisi myös kierrätystä. Riskinä tiettty tässä kohtaa on akkukehityksen hidastuminen, jos ryhdytään liikaa reguloimaan.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^En tarkoittanut tuollaista peräänajokeissiä, joka täysin selvä. Tarkoitin sitä, että uudehko sähköauto viedään katsastukseen 4 vuoden kohdalla ja katsastusinsinööri teppo tarkka näkee pohjassa puolen cm:n painauman ja määrää akun vaihtoon.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 23958
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^
Jutun perusteella vaikuttaisi, että katsastusmies haluaa todistuksen, että havaittu vaurio ei ole vaarallinen ”Jos taas itse tietää naarmuttaneensa sähköauton pohjaa, syntyneet vauriot pitäisi käydä tarkastuttamassa ja hyväksyttämässä valmistajan merkkihuollossa. Tarkastuksesta pitää saada kirjallinen todistus, joka sitten esitetään katsastajalle”. Tuon pohjalta ymmärrän, että jos katsastusmies havaitsee vaurion, niin uusintakatsastuksesta pääsee läpi todistuksella. Voi vaan olla vaikea saada merkkihuollolta sitä todistusta, jos merkkihuollolla ei ole keinoja varmistua akun kunnosta. Kuvittelisin kuitenkin, että alkuun katsastuksessa halutaan todistuksia hyvinkin kosmeettisista jutuista, jotka ehkä merkkihuollossa voidaan kuitata olankohautuksella.
Jutun perusteella vaikuttaisi, että katsastusmies haluaa todistuksen, että havaittu vaurio ei ole vaarallinen ”Jos taas itse tietää naarmuttaneensa sähköauton pohjaa, syntyneet vauriot pitäisi käydä tarkastuttamassa ja hyväksyttämässä valmistajan merkkihuollossa. Tarkastuksesta pitää saada kirjallinen todistus, joka sitten esitetään katsastajalle”. Tuon pohjalta ymmärrän, että jos katsastusmies havaitsee vaurion, niin uusintakatsastuksesta pääsee läpi todistuksella. Voi vaan olla vaikea saada merkkihuollolta sitä todistusta, jos merkkihuollolla ei ole keinoja varmistua akun kunnosta. Kuvittelisin kuitenkin, että alkuun katsastuksessa halutaan todistuksia hyvinkin kosmeettisista jutuista, jotka ehkä merkkihuollossa voidaan kuitata olankohautuksella.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Yksittäisen autoilijan kannattaa heti tehdä vakuutusyhtiöön vahinkoilmoitus, jos kolauttaa sähköauton pohjaa johonkin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 23958
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
BYD:illä eniten tuotekehitysjanttereita kaikista autovalmistajista
https://www.talouselama.fi/uutiset/sahk ... e02e7cd83a
Tässä voi käydä niin, että vaikka kinkit pakotettaisiin myymään "oikealla hinnalla", niin tuo "oikea hinta" voisi tulevaisuudessa olla eurooppalaisille valmistajille liian halpa.
https://www.talouselama.fi/uutiset/sahk ... e02e7cd83a
Tässä voi käydä niin, että vaikka kinkit pakotettaisiin myymään "oikealla hinnalla", niin tuo "oikea hinta" voisi tulevaisuudessa olla eurooppalaisille valmistajille liian halpa.
-
- Kitisijä
- Viestit: 24409
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
https://www.is.fi/autot/art-2000010700893.html
Setämies pudonnut teknologian rattailta. Waze kertoo ratsiat aika lailla reaaliaikaisesti ja käyttö on laillista. Pidän nykyään aina päällä ajaessani.
Setämies pudonnut teknologian rattailta. Waze kertoo ratsiat aika lailla reaaliaikaisesti ja käyttö on laillista. Pidän nykyään aina päällä ajaessani.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 18372
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Autoilu 2
Waze, josta toki en ennen viestiäsi muista kuulleenikaan, kai perustuu siihen, että käyttäjiä on erittäin paljon ja nämä ilmoittavat reaaliajassa esim. ratsioista? Toimiiko tämä maassa, jossa väkeä on puolikkaan kaupungin verran ja johtajatkin käyttävät vanhentunutta tekniikkaa? Jaksaako jengi ilmoitella?
Mä en ole niin kiinnostunut noista ratsioista, kun ajelen sääntöjen mukaan, mutta muut muuttuvat olosuhteet. Jostain ruuhkista ei varmaan käyttäjien tarvitse erikseen ilmoittaa, vaan systeemi näkee käyttäjien hidastuneet vauhdit?
Mä en ole niin kiinnostunut noista ratsioista, kun ajelen sääntöjen mukaan, mutta muut muuttuvat olosuhteet. Jostain ruuhkista ei varmaan käyttäjien tarvitse erikseen ilmoittaa, vaan systeemi näkee käyttäjien hidastuneet vauhdit?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Waze toimii jopa yllättävän hyvin. Se on niin yleinen appsi. Esim. tiensyrjään pysähtyneistä autoista tulee lähes aina ilmoitus. Suosittelen. Itse tietenkin nörttinä innokkaasti ilmoitan myös. Waze myös aina kyselee, onko häiriö vielä paikalla ja uskoakseni aika nopeasti poistuu, jos ei enää ole. Aika vähän tulee vääriä positiivisia.urpiainen kirjoitti: 18.09.2024 9:27 Waze, josta toki en ennen viestiäsi muista kuulleenikaan, kai perustuu siihen, että käyttäjiä on erittäin paljon ja nämä ilmoittavat reaaliajassa esim. ratsioista? Toimiiko tämä maassa, jossa väkeä on puolikkaan kaupungin verran ja johtajatkin käyttävät vanhentunutta tekniikkaa? Jaksaako jengi ilmoitella?
Mä en ole niin kiinnostunut noista ratsioista, kun ajelen sääntöjen mukaan, mutta muut muuttuvat olosuhteet. Jostain ruuhkista ei varmaan käyttäjien tarvitse erikseen ilmoittaa, vaan systeemi näkee käyttäjien hidastuneet vauhdit?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Käytän wazea jopa tavallisilla työmatkoilla, en siksi että ratsiat kiinnostaisi. Olennaisempaa on se, että jos jossain on kolari tai ruuhka, waze ymmärtää sen ja tarjoaa uuden reitityksen. Lisäksi sen voi laittaa kertomaan tulevasta matkasta moneltako kannattaa lähteä, joka päivittyy niin ikään reaaliaikaisesti.urpiainen kirjoitti: 18.09.2024 9:27 Waze, josta toki en ennen viestiäsi muista kuulleenikaan, kai perustuu siihen, että käyttäjiä on erittäin paljon ja nämä ilmoittavat reaaliajassa esim. ratsioista? Toimiiko tämä maassa, jossa väkeä on puolikkaan kaupungin verran ja johtajatkin käyttävät vanhentunutta tekniikkaa? Jaksaako jengi ilmoitella?
Mä en ole niin kiinnostunut noista ratsioista, kun ajelen sääntöjen mukaan, mutta muut muuttuvat olosuhteet. Jostain ruuhkista ei varmaan käyttäjien tarvitse erikseen ilmoittaa, vaan systeemi näkee käyttäjien hidastuneet vauhdit?
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 18372
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Autoilu 2
Kiinnostavaa. Mä käytän normaalisti vain auton kiinteää navigaattoria, joka on tosi vanhanaikainen, enkä millään jaksaisi alkaa räpeltää kännykkää ajaessa. Luulen, että mun museaalisessa mobiilissani ei ole mitään kännykän heijastusjuttuja näytössä. Ehkä täytyy kuitenkin kokeilla.So Hard kirjoitti: 18.09.2024 9:58Käytän wazea jopa tavallisilla työmatkoilla, en siksi että ratsiat kiinnostaisi. Olennaisempaa on se, että jos jossain on kolari tai ruuhka, waze ymmärtää sen ja tarjoaa uuden reitityksen. Lisäksi sen voi laittaa kertomaan tulevasta matkasta moneltako kannattaa lähteä, joka päivittyy niin ikään reaaliaikaisesti.urpiainen kirjoitti: 18.09.2024 9:27 Waze, josta toki en ennen viestiäsi muista kuulleenikaan, kai perustuu siihen, että käyttäjiä on erittäin paljon ja nämä ilmoittavat reaaliajassa esim. ratsioista? Toimiiko tämä maassa, jossa väkeä on puolikkaan kaupungin verran ja johtajatkin käyttävät vanhentunutta tekniikkaa? Jaksaako jengi ilmoitella?
Mä en ole niin kiinnostunut noista ratsioista, kun ajelen sääntöjen mukaan, mutta muut muuttuvat olosuhteet. Jostain ruuhkista ei varmaan käyttäjien tarvitse erikseen ilmoittaa, vaan systeemi näkee käyttäjien hidastuneet vauhdit?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Olen yrittänyt laittaa Wazen käynnistymään automaattisesti, kun istahdan autoon, mutta harmillisesti iPhonen turvaominaisuus estää automaattisen käynnistymisen. Appsi kyllä ehdottaa käynnistymistä, mutta joudun klikkaamaan sille luvan.
Toinen pikku harmi on, että aamun radiouutisten kuuntelua häiritsee, kun Kehä ykkösellä tulee parin minuutin välein "nopeuskamera edessä".
Toinen pikku harmi on, että aamun radiouutisten kuuntelua häiritsee, kun Kehä ykkösellä tulee parin minuutin välein "nopeuskamera edessä".
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 10219
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Autoilu 2
Mä aloin käyttämään säännöllisesti TomTomin AmiGo appiä varoittamaan tolpista sen jälkeen kun uudet tutkaavat valvontakamerat saapuivat. Aika hyvin ilmoittelee myös kameraautoista tai jos poliisit on jossain tutkaamassa, joskin usein niistä tulee turhiakin varoituksia kun ovat jo ehtineet siirtymään. Samalla toi toimii paremmin nopeusmittarina kuin auton oma huonosti suunniteltu mittaristo.James Potkukelkka kirjoitti: 18.09.2024 8:46 Setämies pudonnut teknologian rattailta. Waze kertoo ratsiat aika lailla reaaliaikaisesti ja käyttö on laillista. Pidän nykyään aina päällä ajaessani.
Mutta olisiko Waze parempi? Kenen karttotietoihin tuo perustuu?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Karttatiedoista en tiedä, kovin reaaliakaiselta tuntuu - jos esim. tie laitetaan poikki, wazessa se on poikki hyvin pian. Myös liikenteen data on reaaliaikaista muilta wazen käyttäjiltä tulevaa.Vagabondo kirjoitti: 18.09.2024 10:59Mutta olisiko Waze parempi? Kenen karttotietoihin tuo perustuu?
Universaali disclaimer.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 10219
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Autoilu 2
Google näköjään: Waze on GPS-pohjaisia karttoja tarjoava sosiaalinen navigointisovellus. Sen karttoja ja liikennetietoja ylläpitävät sen käyttäjät. Israelilaiset Uri Levine, Ehud Shabtai ja Amir Shinar perustivat Waze Ltd:n vuonna 2008. Sovellusta käyttää yli 100 miljoonaa käyttäjää. Google osti sen kesäkuussa 2013 1,3 miljardilla dollarilla. Wazen käyttö vaatii internet-yhteyden.[1] Ohjelma muun muassa ehdottaa käyttäjilleen parempia reittejä sekä varoittaa onnettomuuksista ja nopeuskameroista.
Eiköhän toi jaa tiedot google mapsin kanssa ja kaiken muun mistä google saa dataa kaivettua.
Eiköhän toi jaa tiedot google mapsin kanssa ja kaiken muun mistä google saa dataa kaivettua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 10219
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Autoilu 2
Mä oon taiteillut AmiGon ja google mapsin välillä riippuen siitä mitä ominaisuuksia kaipaan. Täytyy kokeilla Wazea, jos se vaikka yhdistäis noiden kahden parhaat puolet.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Wazeen on viime aikoina tullut ratsioiden ja kolarien ja ruuhkien lisäksi ominaisuus, että jos nopeutesi on tilanteeseen nähden korkea, se kertoo myös edessä olevista hidastetöyssyistä ja -korokkeista. Se on ihan mahdottoman hyvä minun hajamielisyydellä.Vagabondo kirjoitti: 18.09.2024 11:07 Mä oon taiteillut AmiGon ja google mapsin välillä riippuen siitä mitä ominaisuuksia kaipaan. Täytyy kokeilla Wazea, jos se vaikka yhdistäis noiden kahden parhaat puolet.
Universaali disclaimer.