Tässä tapauksessa, koska olen dorka, joka oli juonut viimeisellä "kesä"lomaviikolla toista päivää peräkkäin. Kirjoituskyky säilyy pidempään kuin muu aivotoiminta ja harkintakyky.Kreitsu kirjoitti: 27.09.2024 18:39 ^Näin pienirintaisena pidän itsekin pienistä rinnoista, mutta toisaalta mietin miksi rintojen koon mainitseminen on relevanttia tässä tai monessa muussakaan yhteydessä. Tai no, ehkä sitten jos rinnat ovat suuret ja niistä on henkilölle itselleen sen takia haittaa ja hän ottaa asian esille. Mutta noin muuten: what’s the point?
Kerro vaivasta
-
- Kitisijä
Re: Kerro vaivasta
-
- Kitisijä
Vaiva sekin on, jos siis otsikossa pysytään. Parin päivän juomisen jälkeen oli varattuna 4 päivää ennen töitten alkamista ja silti oli paska olo. Hyvin käytetty lomaviikko.
-
- Kitisijä
^Vanhat kunnon kännipostaukset. Niitä tuli itsekin muinoin harrastettua, jos ei lähtenyt itseään ulkomaailmaan nolaamaan Kyllä se siitä!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
-
- Kitisijä
Tää tissiasia onkin jännä. Ensimmäisen kerran kun kävin näyttämässä pattia, tuli heti lähete paksuneulanäytteeseen. Lisäksi lääkäri käski käydä säännöllisesti ultrauttamassa pikkuoravat, koska takana reduktioplastia. Viimeisin kerta oli keväällä Mehiläisessä: yleislääkäri lähettää patin takia ultraan, koska ”nuoria tissejä on turhaa sädettää”, radiologi ei suostu ultraamaan ellei ole tehty mammografiaa. Ja kun lopuksi kysyin että miten toimin jatkossa, jos ja kun patti taas ilmenee, vastaus on tyyliin ”jos ei muutamaan kuukauteen katoa, sit voi soitella.” No, täytyy toivoa ettei jatkossa ole pahanlaatuista…
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
^ Jos sieltä jotain löytyy, niin olet yhdessä mielessä onnekas. Rintasyöpään on runsaasti toimivia lääkkeitä, koska se on yleisimpiä naisten syöpiä. Jos se ei ole levinnyt, kirurgiakin lienee mahdollinen.
Tietenkin pidän peukkuja ettei siitä ole kyse. Syöpä on aina vakava juttu ja kuvittelisin että esiintymispaikka antaa ylimääräistä vitutusta. Vrt miehen eturauhassyöpä. Jos haluat vertaistukea, 1-viestiä vaan tulemaan
Kävin itse kontrollissa eka kertaa sädetyksen jälkeen. n. 5x5cm kasvainmassa - näyttää muuten kuvissa vähän perkeleen isolta - on itse asiassa hieman pienentynyt. Se on edelleen aortassa kiinni mutta ei nykymitoissaan mainittavasti paina suonta. Se mitä ihmettelin oli että nyt alettiin yhtäkkiä puhua kirurgiasta vaihtoehtona.
Mitä vittua tämä nyt taas on? Minä olen nostanut leikkuri-vaihtoehtoa ja haastanut lekuria asiasta jokaisella kontrollikäynnillä. Kolme eri onkologia saarnaa vuorollaan että "ei voi leikata, ei ei ei" . Ensin se oli liian pieni. Sitten liian iso ja riskaabelissa paikassa. Kun kasvain pienenee viis milliä kanttiinsa, sekö optio yhtäkkiä onkin olemassa? Mitä vitun sekoilua? Kännissäkö te olette? Hatustako näitä hoitopäätöksiä vedellään? Koettakaa nyt jo jumalauta päättää.
Vointi ollut muuten itse asiassa aika hyvä. Puntilla käyn säännöllisesti ja käsivarsiin on ruvennut taas tavara tarttumaan. Leukojen veto on erityisesti alkanut sujua, teen jo lisäpainoillakin. Alle vuosi sitten meni yksi.
Tietenkin pidän peukkuja ettei siitä ole kyse. Syöpä on aina vakava juttu ja kuvittelisin että esiintymispaikka antaa ylimääräistä vitutusta. Vrt miehen eturauhassyöpä. Jos haluat vertaistukea, 1-viestiä vaan tulemaan
Kävin itse kontrollissa eka kertaa sädetyksen jälkeen. n. 5x5cm kasvainmassa - näyttää muuten kuvissa vähän perkeleen isolta - on itse asiassa hieman pienentynyt. Se on edelleen aortassa kiinni mutta ei nykymitoissaan mainittavasti paina suonta. Se mitä ihmettelin oli että nyt alettiin yhtäkkiä puhua kirurgiasta vaihtoehtona.
Mitä vittua tämä nyt taas on? Minä olen nostanut leikkuri-vaihtoehtoa ja haastanut lekuria asiasta jokaisella kontrollikäynnillä. Kolme eri onkologia saarnaa vuorollaan että "ei voi leikata, ei ei ei" . Ensin se oli liian pieni. Sitten liian iso ja riskaabelissa paikassa. Kun kasvain pienenee viis milliä kanttiinsa, sekö optio yhtäkkiä onkin olemassa? Mitä vitun sekoilua? Kännissäkö te olette? Hatustako näitä hoitopäätöksiä vedellään? Koettakaa nyt jo jumalauta päättää.
Vointi ollut muuten itse asiassa aika hyvä. Puntilla käyn säännöllisesti ja käsivarsiin on ruvennut taas tavara tarttumaan. Leukojen veto on erityisesti alkanut sujua, teen jo lisäpainoillakin. Alle vuosi sitten meni yksi.
Amazing shit happens!
-
- Kitisijä
No siis ihan helvetin mahtavaa, jos voikin leikata. Eli isot peukut ja toive sille!KKK kirjoitti: 12.10.2024 21:40
...
Oma läheinen (Suomessa) saanut syöpädiagnoosin ja aika helvetin omituista on koko touhu ollut. Diagnoosi tuli pari kuukautta sen jälkeen, kun oli oikein kuulutettu ettei mistään syövästä ole kyse. On ollut todella raskasta seurata tätä, kun kyseessä todella läheinen ihminen. Koko ajan on jotain ongelmaa (läheiselle nyt laitettu avanne) eikä edes apuja siihen saa (aikoja peruttu eikä vastata kyselyihin ja kaiken perään pitää kysellä ja vinkua, että hoituvat). Oli sairaalassa useita viikkoja, mutta kiire oli heittää pellolle. (päätyi pari kertaa takaisin, nyt kotona)
En halua tarkemmin tätä avata, koska on vaikea asia mutta siis ihan uskomantona paskaa, jota seurasin itse sivusta ollessani Suomessa kesällä (jolloin ei missään nimessä mitään syöpää vielä edes ollut). Nyt seuraan täältä ja todella huolettaa.
-
- Kitisijä
^ Avanne ei ole omakohtaisesti tuttu, suolistosyöpiin liittyen niitä kai laitellaan. Toivottavasti läheisesi tilanne alkaa selvitä. Olen huomannut että näinkin pienen maan sisällä erikoissairaanhoitoonpääsemisessä (jopa on suullinen!) on valtavia eroja, nimenomaan julkisella. Ja saman sairaalan sisällä kohtelu voi olla kahden eri erikoislääkärin välillä joko ammattitaitoista ja humaania tai kylmää ja ylimalkaista. Molemmista omakohtaista on.
Kuuntelin kerran toisella korvalla - oliko sepsiksen takia - sairaalassa maatessani parin hoitoemon sanailua. Molemmat olivat ihan paskana siihen, miten potilaita pallotellaan. Eritoten ikääntyviä. Hoivapuoli koettaa tunkea potilaita sairaalaan ja sairaala palauttelee samat potilaat asappina hoivaputkeen heti kun akuutein vaiva yhtään helpottaa. Kumpikin pääty vetoaa raha- ja resurssipulaan.
Akuutit vaivat tietty hoidetaan, mutta tässä sopassa ne perusvaivat jäävätkin sitten vähemmälle huomiolle. Pörriäisen kotiapu käy tekemässä välttämättömimmät ja koettaa laskuttaa ylimääräisistä käynneistä (omakohtaista kokemusta, meni vaihtoon). Ei ole kovin moraalista liiketoimintaa yrittää tehdä "lisämyyntiä", kun tehdään muistisairaan vanhuksen kotihoitoa, ei jumalauta!
Ambulanssit ja kela-taksit suhaavat eestaas ja kilometrejä kertyy. Ne joilla on kapitaalia, kerryttävät Pörriäisten osinkokertymää.
Ei mitään järkeä. Paitsi tietysti, jos sinulla on sijoitussalkussa tuhti nippu Pörriäisen A-oikeutettuja osakkeita.
Katsoin tuossa parin Suomessa toimivan terveydenhoitoalan toimijan osakekurssit 12kk:lta ja nousua 23-33%. Ihan kiva tuottoprosentti.
Jonka maksamme me veronmaksajat.
Kuuntelin kerran toisella korvalla - oliko sepsiksen takia - sairaalassa maatessani parin hoitoemon sanailua. Molemmat olivat ihan paskana siihen, miten potilaita pallotellaan. Eritoten ikääntyviä. Hoivapuoli koettaa tunkea potilaita sairaalaan ja sairaala palauttelee samat potilaat asappina hoivaputkeen heti kun akuutein vaiva yhtään helpottaa. Kumpikin pääty vetoaa raha- ja resurssipulaan.
Akuutit vaivat tietty hoidetaan, mutta tässä sopassa ne perusvaivat jäävätkin sitten vähemmälle huomiolle. Pörriäisen kotiapu käy tekemässä välttämättömimmät ja koettaa laskuttaa ylimääräisistä käynneistä (omakohtaista kokemusta, meni vaihtoon). Ei ole kovin moraalista liiketoimintaa yrittää tehdä "lisämyyntiä", kun tehdään muistisairaan vanhuksen kotihoitoa, ei jumalauta!
Ambulanssit ja kela-taksit suhaavat eestaas ja kilometrejä kertyy. Ne joilla on kapitaalia, kerryttävät Pörriäisten osinkokertymää.
Ei mitään järkeä. Paitsi tietysti, jos sinulla on sijoitussalkussa tuhti nippu Pörriäisen A-oikeutettuja osakkeita.
Katsoin tuossa parin Suomessa toimivan terveydenhoitoalan toimijan osakekurssit 12kk:lta ja nousua 23-33%. Ihan kiva tuottoprosentti.
Jonka maksamme me veronmaksajat.
Amazing shit happens!
-
- Kitinä paheena
Täydennän edellistä vielä sillä tavalla, että Kela/sote-taksit eivät tee katetta, mutta kilpailun voittaneet välitykset kyllä.
https://www.kkv.fi/blogit/kkv-blogi/mit ... n-jalkeen/
https://www.kkv.fi/blogit/kkv-blogi/mit ... n-jalkeen/
Ratkaisu tähänkin olisi, että välitys ja kuljetus kilpailutetaan erikseen.Vuoden 2018 taksiuudistus poisti merkittävästi sääntelyä, mikä aiheutti monia ongelmia taksimarkkinoilla, kuten hintojen nousua ja epävarmuutta palveluiden saatavuudessa erityisesti syrjäseuduilla. Vaikka kuluttajat voivat säästää kilpailuttamalla kyytejä, pienemmissä kunnissa valinnanvaraa on vähemmän. Sovelluksilla tilatut taksikyydit ovat usein edullisempia kuin muut tilausmuodot. Julkisesti tuettujen Kela-kyytien kilpailuttaminen on tuonut merkittäviä säästöjä veronmaksajille, mutta samalla taksiyritysten kannattavuus on heikentynyt kaikkialla maassa. Valvontaa ja reilua kilpailua pidetään avaintekijöinä markkinoiden parantamisessa.
Chauffeur & Concierge Service Helsinki
>>
Tuotamme laadukkaita taksipalveluita laatutakuulla
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
>>
Tuotamme laadukkaita taksipalveluita laatutakuulla
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
-
- Kitisijä
^ Kiitos tarkennuksesta.
Omakohtaista kokemusta Kela-takseista sekä ennen että jälkeen taxiuudistuksen. Voi pojat, miten paljon huonompaan suuntaan se touhu meni post-Berner. Toivottavasti se stnan konkkanokka joutuu jonain päivänä itse soittelemaan välitykseen ja kelaamaan, missä taksi viipyy. Olisi sitä runollista oikeutta, se.
Omakohtaista kokemusta Kela-takseista sekä ennen että jälkeen taxiuudistuksen. Voi pojat, miten paljon huonompaan suuntaan se touhu meni post-Berner. Toivottavasti se stnan konkkanokka joutuu jonain päivänä itse soittelemaan välitykseen ja kelaamaan, missä taksi viipyy. Olisi sitä runollista oikeutta, se.
Amazing shit happens!
-
- Kitisijä
Kyynärpää murtui. Liukastuin suojatiellä työmatkalla, käsi otti kipeää enkä päässyt ylös ennen kuin maahanmuuttajataustainen taksikuski nosti. Muuten risteyksen täydeltä autoilijoita odottivat autoissaan. Koska käsi oli kipeä, pakottivat töistä lääkäriin. Murtumahan sieltä löytyi ja nyt on kantoside ja buranaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
- Kitisijä
Omien havaintojen perusteella mamut ovat kantasuomalaisia nopeammin tulossa auttamaan apua tarvitsevia. Suomalaiset tuijottavat kuin mykkä paskalla. Itsekin olen pari kertaa ollut tilanteessa, jossa olen arponut, pitäisikö mennä apuun ja mamu jo mennyt.
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
"Olemme epäsosiaalista kansaa." - Kari Suomalainen
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
- Kitisijä
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
Auttaminen on yhteiskunnan tehtävä, ei yksilön. Harvalta edes löytyy lompakosta suojatie-ensiaputyöturvallisuuskorttia, joten parempi vaan istua autossa.James Potkukelkka kirjoitti: 17.10.2024 9:17 Suomalaiset tuijottavat kuin mykkä paskalla. Itsekin olen pari kertaa ollut tilanteessa, jossa olen arponut, pitäisikö mennä apuun ja mamu jo mennyt.
A pure hydrocarbon atmosphere is a rocketeer's dream. No need for fuel, only oxidizers.
-
- Kitisijä
Et varmaan nyt ole tosissasi?Bhven kirjoitti: 17.10.2024 16:14
Auttaminen on yhteiskunnan tehtävä, ei yksilön. Harvalta edes löytyy lompakosta suojatie-ensiaputyöturvallisuuskorttia, joten parempi vaan istua autossa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
- Kitisijä
Kyllä, kyseessä on suolistosyöpä ja siksi avanne. Ja läheinen on äitini ja tosiaan oli paljon eroja siinä, kuka lääkäri (ja hoitaja) sattui paikalle, että millaista se “hoito” oli. Tosi paljon pitää itse ottaa selvää ja selvittää ja lisäksi aikoja vain perutaan eikä uusia anneta tilalle. Nekin pitää itse jostain järjestää. Kenelläkään ei tunnu olevan käsitystä kokonaiskuvasta. Puhumattakaan siitä, että jopa määrätyt reseptit eivät tule ajallaan.KKK kirjoitti: 14.10.2024 17:20 ^ Avanne ei ole omakohtaisesti tuttu, suolistosyöpiin liittyen niitä kai laitellaan. Toivottavasti läheisesi tilanne alkaa selvitä. Olen huomannut että näinkin pienen maan sisällä erikoissairaanhoitoonpääsemisessä (jopa on suullinen!) on valtavia eroja, nimenomaan julkisella. Ja saman sairaalan sisällä kohtelu voi olla kahden eri erikoislääkärin välillä joko ammattitaitoista ja humaania tai kylmää ja ylimalkaista. Molemmista omakohtaista on.
Mutta en ala nyt enempää. Toivon todella, että sinulla osui nyt kohdalle joku “tolkun lääkäri”, joka osaa katsoa kokonaisukuvaa ja sen perusteella näkee, mikä on mahdollista ja suositeltavaa! Ilmeisesti lääkärit (ainakaan kaikki) eivät edes lue niitä potilaskertomuksia kokonaan. Ja tällä en edes viittaa äitini tilanteeseen (tuskin niitäkään tietoja kukaan lääkäri on kokonaan lukenut), vaan siihen mitä olen muualta lukenut.
-
- Kitisijä
^ Tuo on paskamainen tilanne. Kun valkotakki vaihtuu joka tapaamisella, kellään ei ole kokonaiskuvaa ja kermana kakun päällä on tämä saatanan sote-himmeli jonka primääritarkoitus on raskauttaa byrokratiaa, luoda hyväpalkkaisia päällikkövirkoja ja heikentää hoidon saatavuutta. Kai ultimaattisena tavoitteena on tuhota koko julkinen terveydenhuolto ja luoda ns. pohjois-Amerikan malli tännekin.
Ekalla syöpäkierroksella minua tutki ja hoiti varmaan bussilastillinen kandeja ja lääkäreitä. Hoitosuunnitelmasta puuttui kaikki johdonmukaisuus. Kalliita lääkkeitä määrättiin ja peruttiin, ilman mitään selityksiä. Tarpeettomia, vakaviakin sivareita aiheuttavia unohdettiin kuukausiksi päälle.
Nyt toisella kerralla olen saanut innokkaan, ja tapaukseeni oikeasti perehtyneen nais-onkologin. Huomasin jo ennen ekaa tapaamista että hän oli lukenut paperini ajatuksen kanssa, ei todellakaan mikään itsestäänselvyys. Selvittänyt oikeasti vaihtoehtoja ja pitää yhteyttä. Nyt viimeksi tänään, parissa moniammatillisessa miitissä oli uudelleenarvoitu tapaukseni ja kyllä se sahurihommien suhteen tuntuu olevan edelleen no can do. Se vähä mitä kuvista itse ymmärsin, niin onhan se perkeleen pahassa paikassa. HUS:ista olisin varmaan kysynyt jo, mutta huomioiden menossa olevat YT:t ja primäärikasvain imusolmukkeessa... kumpikaan ei herätä vahvaa luottoa että a) Melkustakaan löytyisi halua tai taitoa mua avata b) riski vastaisi hyötyä, koska imusolmukkeet ovat toisiinsa kaikki yhteydessä ja yksi saastunut on vahva indikaatio siitä että niitä voi olla jo nyt enemmänkin. Näköjään rintasyöpään liittyen tehdään ns. kohdennettuja vartijaimusolmukkeidn poistoja kainalosta, mutten tiedä voiko tätä metodia soveltaa a) tähän syöpätyyppiin b) näin hankalassa paikassa olevaan lymfaan.
Paperit lähtee HUS:iin seuraavaksi. Siellä on oma byrokratiatanssinsa jonka jälkeen toivon pääseväni lutetium-tiputukseen.
Eli vaihteeksi odotellaan.
Ekalla syöpäkierroksella minua tutki ja hoiti varmaan bussilastillinen kandeja ja lääkäreitä. Hoitosuunnitelmasta puuttui kaikki johdonmukaisuus. Kalliita lääkkeitä määrättiin ja peruttiin, ilman mitään selityksiä. Tarpeettomia, vakaviakin sivareita aiheuttavia unohdettiin kuukausiksi päälle.
Nyt toisella kerralla olen saanut innokkaan, ja tapaukseeni oikeasti perehtyneen nais-onkologin. Huomasin jo ennen ekaa tapaamista että hän oli lukenut paperini ajatuksen kanssa, ei todellakaan mikään itsestäänselvyys. Selvittänyt oikeasti vaihtoehtoja ja pitää yhteyttä. Nyt viimeksi tänään, parissa moniammatillisessa miitissä oli uudelleenarvoitu tapaukseni ja kyllä se sahurihommien suhteen tuntuu olevan edelleen no can do. Se vähä mitä kuvista itse ymmärsin, niin onhan se perkeleen pahassa paikassa. HUS:ista olisin varmaan kysynyt jo, mutta huomioiden menossa olevat YT:t ja primäärikasvain imusolmukkeessa... kumpikaan ei herätä vahvaa luottoa että a) Melkustakaan löytyisi halua tai taitoa mua avata b) riski vastaisi hyötyä, koska imusolmukkeet ovat toisiinsa kaikki yhteydessä ja yksi saastunut on vahva indikaatio siitä että niitä voi olla jo nyt enemmänkin. Näköjään rintasyöpään liittyen tehdään ns. kohdennettuja vartijaimusolmukkeidn poistoja kainalosta, mutten tiedä voiko tätä metodia soveltaa a) tähän syöpätyyppiin b) näin hankalassa paikassa olevaan lymfaan.
Paperit lähtee HUS:iin seuraavaksi. Siellä on oma byrokratiatanssinsa jonka jälkeen toivon pääseväni lutetium-tiputukseen.
Eli vaihteeksi odotellaan.
Amazing shit happens!
-
- Kitisijä
Jahas, nyt on sitten äidillä syöpä, ilmeisimmin munasarjasellainen. Näinköhän menee kuten isä 6 vuotta sitte – diagnoosi tuli syyskuussa ja ennen joulua lähti henki.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
Lämpimiä ajatuksia vaikeisiin aikoihin kaikille
Tuntuu vähän naurettavalta valittaa tänne syöpäkeskustelujen sekaan, mutta mulla on nuha. Ollut elokuusta saakka, välillä yksätwistillä. Lisäksi käsien atopia on räjähtänyt. Kortisoni ei auta, allergialääke ei auta ja lääkäriin en ole jaksanut mennä. Pitäisi varmaan jaksaa. Elokuusta tänne on ollut pari kertaa jotain joka on tuntunut poskiontelontulehdukselta, keuhkoputkentulehdukselta tai korvatulehdukselta, mutta aina ne on menneet itsestään ohi. Nyt alkaa olla kroppa jo kovilla, kun limakalvot ei kestä tätä niistämistä.
Tuntuu vähän naurettavalta valittaa tänne syöpäkeskustelujen sekaan, mutta mulla on nuha. Ollut elokuusta saakka, välillä yksätwistillä. Lisäksi käsien atopia on räjähtänyt. Kortisoni ei auta, allergialääke ei auta ja lääkäriin en ole jaksanut mennä. Pitäisi varmaan jaksaa. Elokuusta tänne on ollut pari kertaa jotain joka on tuntunut poskiontelontulehdukselta, keuhkoputkentulehdukselta tai korvatulehdukselta, mutta aina ne on menneet itsestään ohi. Nyt alkaa olla kroppa jo kovilla, kun limakalvot ei kestä tätä niistämistä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ihan piece of Kake Randelin.
-
- Kitisijä
Minä taas liukastelin liukkailla kalliorannoilla ja onnistuin hankkimaan sirpaleisen murtuman ranteen luihin. Toistaiseksi hoitolinja on kuitenkin aika pidättyvä ja ajatellaan, että kipsillä luutuisi oikeaan asentoon. Saa nähdä. Lisäksi mulla on joku keisarillinen hengitystietulehdus, joka sammuttaa valot koko tyypistä ihan pienen hereilläoloajan jälkeen. Vanhat koronatestit olivat kuivuneet käyttökelvottomiksi, joten en saa selvitettyä, onko koronaa vai muuta.Lolita kirjoitti: 16.10.2024 23:43 Kyynärpää murtui. Liukastuin suojatiellä työmatkalla, käsi otti kipeää enkä päässyt ylös ennen kuin maahanmuuttajataustainen taksikuski nosti. Muuten risteyksen täydeltä autoilijoita odottivat autoissaan. Koska käsi oli kipeä, pakottivat töistä lääkäriin. Murtumahan sieltä löytyi ja nyt on kantoside ja buranaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Nokitan lonkkakivuilla. Ma työterveydessä aika. Muutaman kuukauden särkenyt. Ei ole ennen tätäkään ollut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Kolme viikkoa ollut korva lukossa. Oon käynyt kolmella lääkärillä, syönyt antibiootit ja avaavaa (aukesi 2 päiväksi), nyt menossa kortisoni. Ei vaan aukea. Kohta käytän sitä 9 millistä Buranaa!
-
- Kitisijä
Mun kyynärmurtuma paranee hienosti. Viikon jälkeen en ole enää käyttänyt kantosidettä ja toimintakyky palaa vauhdilla. Viikko sitten tarkastuksessa kävi ilmi, että murtumia on kaksi. Kyynärpää oli mennyt kaatuessa lähes sijoiltaan. Fysioterapia alkoi torstaina. Kyllä työterveys ja Valtiokonttori nyt pitävät huolta! Tekee vähän pahaa kun ajattelee, ettei julkinen puoli varmastikaan hoida samanlaisella pieteetillä. En ole koskaan tykännyt rahalla saa -meiningistä, vaikka työterveyttä ja yksityistä gyneä käytänkin lähes kaikkiin vaivoihin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
- Kitisijä
Joo. Mulla meni vakuutukseen, ja saatoin valita käsikirurgin, joka on väitellyt aiheesta ja opettaa näiden hoitoa yliopistolla. Vähän kun nuorena meni polvi, niin hain kaverin, joka hoitaa samat vammat NHL-kiekkoilijoilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."