Pitkästä aikaa töissä. Vähän outo olo puolen vuoden lomautuksen jälkeen, mutta ehkä tähän taas tottuu.
Ei voi tietää. Mä en mieti tälläisiä.
Kysyttiin 2020-luvun ajattelijoita. Mun mielestä Paloheimolla ei ole ollut vuosikymmeniin annettavaa julkiseen keskusteluun, ehkä minun makuuni ei juuri aikaisemminkaan. Ei ole mun aikuiselämäni aikana ollut ainakaan mulle relevantti.
Olen eri mieltä Paloheimosta. Katsopa mitä esim. Wikipedia kertoo hänestä.urpiainen kirjoitti: 04.01.2025 15:21Kysyttiin 2020-luvun ajattelijoita. Mun mielestä Paloheimolla ei ole ollut vuosikymmeniin annettavaa julkiseen keskusteluun, ehkä minun makuuni ei juuri aikaisemminkaan. Ei ole mun aikuiselämäni aikana ollut ainakaan mulle relevantti.
Soininvaara on toki mahdollinen nyt, kun ei ole enää mukana aktiivipolitiikassa, vaan hakee roolia yleisempänä yhteiskunnallisena ajattelijana. Mä olen vähän näitä sen uusia kirjoja lukenut, mutta ne ovat vähän huolimattomasti kirjoitettuja ja ehkä jopa ajateltuja. Ehkä siltäkin on parasta ennen -päiväys mennyt umpeen. Mun makuun se on ehkä myös vähän liian teknokraattinen tällaiseen älykkörooliin.
Katsoin. Vahvistaa käsitystäni.Homeboy65 kirjoitti: 04.01.2025 15:24Olen eri mieltä Paloheimosta. Katsopa mitä esim. Wikipedia kertoo hänestä.urpiainen kirjoitti: 04.01.2025 15:21Kysyttiin 2020-luvun ajattelijoita. Mun mielestä Paloheimolla ei ole ollut vuosikymmeniin annettavaa julkiseen keskusteluun, ehkä minun makuuni ei juuri aikaisemminkaan. Ei ole mun aikuiselämäni aikana ollut ainakaan mulle relevantti.
Soininvaara on toki mahdollinen nyt, kun ei ole enää mukana aktiivipolitiikassa, vaan hakee roolia yleisempänä yhteiskunnallisena ajattelijana. Mä olen vähän näitä sen uusia kirjoja lukenut, mutta ne ovat vähän huolimattomasti kirjoitettuja ja ehkä jopa ajateltuja. Ehkä siltäkin on parasta ennen -päiväys mennyt umpeen. Mun makuun se on ehkä myös vähän liian teknokraattinen tällaiseen älykkörooliin.
Eikö hän ole pysähtynyt seinäkello?
No, minunkaan kuvaukseni hänen kontribuutioistaan ei ehkä ollut hirveän mairitteleva, vaikka seinäkelloterminologia ei minusta kovin osuvaa ehkä ole. Mutta on hänellä selvästi aika vahvaakin halua nousta kapea-alaisen asiantuntijan profiilista maailmoja syleileväksi yleisintellektuelliksi. Ehkä toteutus ei vain ole ollut ihan hirveän vakuuttava.
Ei kannata häviävää hevosta veikata.James Potkukelkka kirjoitti: 09.01.2025 10:46 Mietin kansalaisaloitetta Yhdysvaltojen liittämisestä Suomeen.
Eikös hänen kolumninsa voi summata "kapitalismi paha, pohjoismainen sosialidemokratia hyvä?"urpiainen kirjoitti: 09.01.2025 10:51 kapea-alaisen asiantuntijan profiilista maailmoja syleileväksi yleisintellektuelliksi. Ehkä toteutus ei vain ole ollut ihan hirveän vakuuttava.
Saataisin halpaa pensaa ja viinaa.Penix-lintu kirjoitti: 09.01.2025 10:52Ei kannata häviävää hevosta veikata.James Potkukelkka kirjoitti: 09.01.2025 10:46 Mietin kansalaisaloitetta Yhdysvaltojen liittämisestä Suomeen.
Menemättä nyt siihen missä mielessä kapitalismi ja pohjoismainen sosialidemokratia ovat tai eivät ole vastakkaisia, niin, kuten yleensä, kirjoituksen johtopäätös kertoo minusta aika vähän kirjoituksen kiinnostavuudesta. Keskeistä on argumentaatio laatu. Ja selvästi Korkmanilla on halua koettaa tuoda julkiseen sfääriin uudenlaista, vähän laajempaa näkökulmaa talouskeskusteluun hyvin sellaisessa eurooppalaisen intellektualismin perinnettä kunnioittavassa muodossa. Ehkä yritys ei vain ole hirveän hyvin onnistunut.James Potkukelkka kirjoitti: 09.01.2025 10:58Eikös hänen kolumninsa voi summata "kapitalismi paha, pohjoismainen sosialidemokratia hyvä?"urpiainen kirjoitti: 09.01.2025 10:51 kapea-alaisen asiantuntijan profiilista maailmoja syleileväksi yleisintellektuelliksi. Ehkä toteutus ei vain ole ollut ihan hirveän vakuuttava.
Ottamatta kantaa tuon summauksen paikkansa pitävyyteen, niin se nyt on ihan väärää ajattelua, että pohjoismaat olisivat epäkapitalistisia. Täällä on maailman vapaimmat markkinat. Ongelmana on lähinnä liian iso valtion rooli ja ainakin suomessa jäykät työmarkkinat sekä kannustamaton sosiaaliturva.James Potkukelkka kirjoitti: 09.01.2025 10:58 Eikös hänen kolumninsa voi summata "kapitalismi paha, pohjoismainen sosialidemokratia hyvä?"
Tässä kirjoitin väärin. Oikea muotoilu on "uusliberalismi paha, pohjoismainen sosialidemokratia hyvä"James Potkukelkka kirjoitti: 09.01.2025 10:58
Eikös hänen kolumninsa voi summata "kapitalismi paha, pohjoismainen sosialidemokratia hyvä?"
Minulta kysyttiin Prismassa muutama vuosi sitten kaljaostoksilla. #kohta48