Mikä on seuraava ISO juttu?
-
- Kitisijä
Re: Mikä on seuraava ISO juttu?

Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
Vois moni avioliitto toimia paremmin, jos vaimolle annettais huomiota saman verran kun tuo gubbe nukelle.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
- Kitisijä
Talkkia nihkeään ihoon ja lämmityspuikko? Laitan heti kokeiluun!Lolita kirjoitti: 12.11.2022 19:42 Vois moni avioliitto toimia paremmin, jos vaimolle annettais huomiota saman verran kun tuo gubbe nukelle.
-
- Kitisijä
Ja moni avioliitto voisi paremmin, jos vaimo esittäisi kiinnostusta kumppaniin ja seksielämään edes saman verran kuin tuo nukke.Lolita kirjoitti: 12.11.2022 19:42 Vois moni avioliitto toimia paremmin, jos vaimolle annettais huomiota saman verran kun tuo gubbe nukelle.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Nyt 20 vuotta myöhemmin (WanhaPervo kirjoitti: 30.11.2005 10:40 90-luvun isoja juttuja olivat mielestäni internet ja kännykät.
Mitä arvelette seuraavaksi isoksi tekniseksi askeleeksi, joka muuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää?
Uskon, että robotit tulevat joskus koteihin. Tekoälyn puute on nyt se rajoittava tekivä, mekaanisestihan toimivan kotitalousrobotin saisi jo nykyään tehtyä. Sitä en uskalla veikata, koska robotit tulevat, tuskin kuitenkaan tällä vuosikymmenellä.

Mutta asialla puuhastelevat esim. nVidia, Tesla ja Google.
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
Aika hyvää visiointia myös nämä jutut etätyön mahdollistajista. Elco näki tulevaisuuden oikein, mutta luuli laukaisevan tekijän olevan matkustamisen kallistuminen. Hebuli näki, että pandemia tekee muutoksen.
viewtopic.php?p=52149#p52149
viewtopic.php?p=52167#p52167
viewtopic.php?p=52149#p52149
viewtopic.php?p=52167#p52167
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Ei tainnut kukaan osata ennustaa somen valtavaa kasvua.
-
- Kitisijä
Sivustahuutaja toikin esiin sen ongelman, että kotitalousrobotit vähentävät liikkumista. Tuo on varmasti tosiaan aivan aito ongelma. Silti varmaankin olen ensimmäisenä jonossa tilaamassa siinä vaiheessa, kun hinta on joku 50t.
-
- Kitisijä
No ei esimerkiksi roboimuri vähentänyt mun liikkumista kuin muutaman hassun metrin. En edes ole käyttänyt aleparoboja.
Ostaisin kyllä heti jos tulisi robo joka saisi pyykit koneesta narulle.
Ostaisin kyllä heti jos tulisi robo joka saisi pyykit koneesta narulle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Tarkoitatko, että robotti toimii niin huonosti, vai miten tuo on mahdollista?Bluntly kirjoitti: 20.03.2025 11:49 No ei esimerkiksi roboimuri vähentänyt mun liikkumista kuin muutaman hassun metrin. En edes ole käyttänyt aleparoboja.
-
- Kitisijä
Manuaalisen imurin kanssa kävelin kämpässä muutaman metrin, robon kanssa en kävele tuota.
Me kaikki emme asu ökylukaaleissa.
Me kaikki emme asu ökylukaaleissa.
-
- Kitisijä

Tietysti liikkumisen pitää olla todella vähäistä, että kodin peruspuuhastelu (pyykinpesu, tiskit, roskat jne) on merkittävä osuus liikkumisesta, mutta aika monelle se on. Kaupassakäynnin poisjääminen olisi aika iso juttu.
-
- Kitisijä
^
Pelkästään perseen nosto penkistä on iso juttu, jos se on merkittävä osa päivän liikkeestä. Maratonilta tullessa se tietty on kiva, jos robo on siivonnut ja laittanut ruuan.
Kiinnitin hiljan huomiota siihen, että Unitree mainosti, että heidän robonsa liikkumiseen on käytetty motion capture tekniikkaa. Tulkitsin tuon niin, että robon halutaan liikkuvan kuin ihminen, vaikka se ei ehkä ole optimaalista.
Olen huomannut kotitöiden varsinaiseen fyysiseen suorittamiseen kuluvan ajan olevan aika mitätön. Enemmän kotona kuormittaa muistaminen, asioiden selvittely ja sen sellainen. Tiukemmin arkeen nivoutunut suomea ymmärtävä assari voisi olla isompi apu kuin fyysinen robo.
Pelkästään perseen nosto penkistä on iso juttu, jos se on merkittävä osa päivän liikkeestä. Maratonilta tullessa se tietty on kiva, jos robo on siivonnut ja laittanut ruuan.
Kiinnitin hiljan huomiota siihen, että Unitree mainosti, että heidän robonsa liikkumiseen on käytetty motion capture tekniikkaa. Tulkitsin tuon niin, että robon halutaan liikkuvan kuin ihminen, vaikka se ei ehkä ole optimaalista.
Olen huomannut kotitöiden varsinaiseen fyysiseen suorittamiseen kuluvan ajan olevan aika mitätön. Enemmän kotona kuormittaa muistaminen, asioiden selvittely ja sen sellainen. Tiukemmin arkeen nivoutunut suomea ymmärtävä assari voisi olla isompi apu kuin fyysinen robo.
-
- Kitisijä
Juu. On paljon ihmisiä, joille istualtaan seisomaan nousu on merkittävä fyysinen suoritus.sivustahuutaja kirjoitti: 20.03.2025 12:56 ^
Pelkästään perseen nosto penkistä on iso juttu, jos se on merkittävä osa päivän liikkeestä
-
- Kitisijä
Noitahan saa. Ovat vain pirun kalliita. Ja monenlaista ongelmaa.sivustahuutaja kirjoitti: 20.03.2025 12:56 Tiukemmin arkeen nivoutunut suomea ymmärtävä assari voisi olla isompi apu kuin fyysinen robo.
-
- Kitisijä
Jätetään nyt vaimot kuitenkin pois tästä yhteydestä. Ylittää mun palkkaluokan.James Potkukelkka kirjoitti: 20.03.2025 13:03
Noitahan saa. Ovat vain pirun kalliita. Ja monenlaista ongelmaa.
-
- Kitisijä
Tämä muuten on yleisin syy päästäjoutua vanhainkotiin nykyään. Tehkää sitä syväkyykkyä, tehkää isoilla raudoilla!James Potkukelkka kirjoitti: 20.03.2025 13:00On paljon ihmisiä, joille istualtaan seisomaan nousu on merkittävä fyysinen suoritus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.