Joo, ja poran saa Bauhausista. Yllellä on kuitenkin hyvä matkavakuutus. Ei kun akuuttihoitoon Kreetalla. Hammas saattaa olla lost in translation, mutta tulee eksoottinen kokemus ja hyvä juttu kerrottavaksi tulevina vuosina.James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2025 8:28Apteekista saa tilapäiseen paikkaan tarkoitettua ainetta, jolla voi tehdä itse hätäpaikkauksen.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.04.2025 21:56 Mulla taitaa olla reikä hampaassa tai vanha paikka lähtenyt tmv. Huomenna pitäis lähteä Kreetan reissuun, joten heikompi ajankohta hoitaa nopeasti. Särkylääkkeet ei juuri auta. Katotaan, miten äijän käy...
https://www.yliopistonapteekki.fi/dente ... 64-g-93374
Kerro vaivasta
-
- Kitisijä
Re: Kerro vaivasta
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Matkavakuutus ei korvaa sellaisten sairauksien hoitoa, jotka alkoivat jo ennen matkalle lähtöä. Pois lukien kroonisen sairauden akuutti paheneminen.urpiainen kirjoitti: 25.04.2025 8:58Joo, ja poran saa Bauhausista. Yllellä on kuitenkin hyvä matkavakuutus. Ei kun akuuttihoitoon Kreetalla. Hammas saattaa olla lost in translation, mutta tulee eksoottinen kokemus ja hyvä juttu kerrottavaksi tulevina vuosina.James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2025 8:28Apteekista saa tilapäiseen paikkaan tarkoitettua ainetta, jolla voi tehdä itse hätäpaikkauksen.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.04.2025 21:56 Mulla taitaa olla reikä hampaassa tai vanha paikka lähtenyt tmv. Huomenna pitäis lähteä Kreetan reissuun, joten heikompi ajankohta hoitaa nopeasti. Särkylääkkeet ei juuri auta. Katotaan, miten äijän käy...
Nimimerkki "entinen matkavakuutusyhtiön asiantuntijalääkäri".
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Joo, mut ei Ylle saa sille kreikkalaiselle hammaslääkärille selitettyä, koska kipu alkoi, tai edes mihin sattuu. Kostas kirjaa, että turisti tuli valittamaan äkillistä hammaskipua, hän veti hampaan irti.James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2025 9:28Matkavakuutus ei korvaa sellaisten sairauksien hoitoa, jotka alkoivat jo ennen matkalle lähtöä. Pois lukien kroonisen sairauden akuutti paheneminen.urpiainen kirjoitti: 25.04.2025 8:58Joo, ja poran saa Bauhausista. Yllellä on kuitenkin hyvä matkavakuutus. Ei kun akuuttihoitoon Kreetalla. Hammas saattaa olla lost in translation, mutta tulee eksoottinen kokemus ja hyvä juttu kerrottavaksi tulevina vuosina.James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2025 8:28 Apteekista saa tilapäiseen paikkaan tarkoitettua ainetta, jolla voi tehdä itse hätäpaikkauksen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Voi myös ryöstää Kreetalla pankin. Rahaa jää hyvällä tuurilla vielä yli hampaanpaikkauksen jälkeen!urpiainen kirjoitti: 25.04.2025 9:41Joo, mut ei Ylle saa sille kreikkalaiselle hammaslääkärille selitettyä, koska kipu alkoi, tai edes mihin sattuu. Kostas kirjaa, että turisti tuli valittamaan äkillistä hammaskipua, hän veti hampaan irti.James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2025 9:28Matkavakuutus ei korvaa sellaisten sairauksien hoitoa, jotka alkoivat jo ennen matkalle lähtöä. Pois lukien kroonisen sairauden akuutti paheneminen.urpiainen kirjoitti: 25.04.2025 8:58
Joo, ja poran saa Bauhausista. Yllellä on kuitenkin hyvä matkavakuutus. Ei kun akuuttihoitoon Kreetalla. Hammas saattaa olla lost in translation, mutta tulee eksoottinen kokemus ja hyvä juttu kerrottavaksi tulevina vuosina.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Fair enough, niin kuin englantilainen sanoisi. Toisaalta, ehkä juttu vaan paranee, kun Ylle voi sanoa, että hampaan lisäksi menetti myös rahat, kun Lähi-Tapiolan Dave ei hyväksynyt hoitokulua vakuutukseen.James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2025 9:45Voi myös ryöstää Kreetalla pankin. Rahaa jää hyvällä tuurilla vielä yli hampaanpaikkauksen jälkeen!urpiainen kirjoitti: 25.04.2025 9:41Joo, mut ei Ylle saa sille kreikkalaiselle hammaslääkärille selitettyä, koska kipu alkoi, tai edes mihin sattuu. Kostas kirjaa, että turisti tuli valittamaan äkillistä hammaskipua, hän veti hampaan irti.James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2025 9:28
Matkavakuutus ei korvaa sellaisten sairauksien hoitoa, jotka alkoivat jo ennen matkalle lähtöä. Pois lukien kroonisen sairauden akuutti paheneminen.
-
- Kitisijä
Tämä saattaisi soveltua Yllen tapaukseen, koska vaiva on sen kaltainen, että sitä kiistatta hoidettaisiin myös Suomessa julkisella sektorilla
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010659798.html
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010659798.html
-
- Kitisijä
^Itse asiassa tässä tapauksessa ilmeisesti vain julkisella sektorilla tapahtuva hoito korvataan yhteiskunnan puolesta, koska kyseessä äkillinen sairastuminen. Jos varta vasten hakeutuisi hoitoon ulkomaille, korvattaisiin ilmeisesti myös yksityisellä saatu hoito (sillä edellytyksellä, että hoito katsottaisiin tarpeelliseksi julkisen puolen kriteerein).
https://www.kela.fi/hoitoon-hakeutumine ... ai-suomeen
https://www.kela.fi/eurooppalainen-sairaanhoitokortti
https://www.kela.fi/hoitoon-hakeutumine ... ai-suomeen
https://www.kela.fi/eurooppalainen-sairaanhoitokortti
-
- Kitisijä
Mä vedän reissun nelisatasilla ibusaleilla 3-4 kertaa päivässä. Jos tilanne perkelöityy, tottakai ryöstön pankin tai kaksi!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
^ Jos haavoitut ryöstössä ja sinut viedään julkiselle, niin muista mainita ryöstössä lohjennut hampaasi. Hoitavat sen kuntoon kelan rahoilla.
-
- Kitisijä
Muista mainita oikeudessa, että suomalainen lääkäri käski! Mulla on potilasvakuutus, laitetaan sen piikkiin!Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.04.2025 14:28 Mä vedän reissun nelisatasilla ibusaleilla 3-4 kertaa päivässä. Jos tilanne perkelöityy, tottakai ryöstön pankin tai kaksi!
-
- Kitisijä
Juu. Ja vetoan myös dynaamisiin vaikutuksiin. Se tulee olemaan hieno ryöstö, jota yritetään kopioida vuosikymmeniä.James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2025 14:46Muista mainita oikeudessa, että suomalainen lääkäri käski! Mulla on potilasvakuutus, laitetaan sen piikkiin!Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.04.2025 14:28 Mä vedän reissun nelisatasilla ibusaleilla 3-4 kertaa päivässä. Jos tilanne perkelöityy, tottakai ryöstön pankin tai kaksi!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Ei irronnut paikka aiheuta minkäänlaista särkyä. Itselläni ei ole koskaan ollut minkäänlaista hammassärkyä, vaikka esim. ruoste raiskasi ja bakteerit söivät paria maitohammasta, joiden tilalle tulevat hampaat jäivät tulematta.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.04.2025 21:56 Mulla taitaa olla reikä hampaassa tai vanha paikka lähtenyt tmv. Huomenna pitäis lähteä Kreetan reissuun, joten heikompi ajankohta hoitaa nopeasti. Särkylääkkeet ei juuri auta. Katotaan, miten äijän käy...
Jos paikka irtoaa sen takia, että paikan alla on ollut tulehdus, se on eri asia. Pelkkä paikan lähteminen tuntuu siltä että kylmä viiltelee.
liukuu kuin veltto penis avaruusalus vitun isolla momentilla avaruudessa
-
- Kitisijä
Jotainhan siellä tissiosastolla on vialla. Ensin lääkärin ohjeesta otetiin vain yksi kuva viallisesta puolesta, mutta kohta hoitsu jo haki takaisin ja sanoi, että lääkäri haluaakin nyt kaikki kuvat. Sitten ultrattiin huolella. Lopulta kyhmystä otettiin paksuneulanäyte. Ekalla yrityksellä neula vääntyi, mutta tuhdimmalla neulalla onnistui. Toinen ottokerta olikin kuin olisi nyrkillä lyöty rintaan ja sattui saatanasti. Vrt. normisti neulanäyte ei tunnu lainkaan. Näytteet pallurasta kuitenkin saatiin, ja otettiin vielä turvonneesta kainalon imusolmukkeestakin ohutneulanäyte.
Lääkärin kanssa siinä samalla jutellessa totesi, että todennäköisesti päädyn julkiselle rintakirurgille, paljon tietty riippuu biopsian tuloksista. Hänen mielestään massa pitäisi joka tapauksessa poistaa. Ensi viikolla olen viisaampi, kun tutkimukset tulokset tulee.
Nyt hellin juilivaa tissiä, joka on vuotanut päivän mittaan ihan kunnolla verta. Kaikenlaista.
Lääkärin kanssa siinä samalla jutellessa totesi, että todennäköisesti päädyn julkiselle rintakirurgille, paljon tietty riippuu biopsian tuloksista. Hänen mielestään massa pitäisi joka tapauksessa poistaa. Ensi viikolla olen viisaampi, kun tutkimukset tulokset tulee.
Nyt hellin juilivaa tissiä, joka on vuotanut päivän mittaan ihan kunnolla verta. Kaikenlaista.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
- Kitisijä
^Auts, toivotaan että kyseessä on jokin hyvänlaatuinen kyhmy, jonka riittävä hoito on sen poistaminen!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
I'm thinking of making a few more."
-
- Kitisijä
Synkkiä pilviä kertyy taivaalle. Luin eilen rtg-lääkärin labralähetteen ja tänään mitä oli kirjoittanut mammografiasta ja ultrasta: epäily 3 cm karsinoomasta kainaloetäpesäkkein. Noh, tämä oli hänen lausuntonsa pelkkien kuvien perusteella, katsotaan vielä mitä labra sanoo. Jonkin verran ahdistaa, mutta ei vielä pahasti. Ensi keskiviikon soittoaika ei voi tulla liian pian!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
- Kitisijä
No voihan nenä, toivottavasti labratulokset tuovat hyviä uutisia. Ja että joka tapauksessa mahdolliset hoidot sujuvat hyvin.
-
- Kitisijä
Voi kun osaisi sanoa jotain, mikä oikeasti helpottaisi. (Poistin osuuden siitä kuinka 6 sukulaista on selvinnyt, kukaan ei ole kuollut rintasyöpään, vaikka osalla oli huono ennuste 15v sitten.)Lolita kirjoitti: 02.05.2025 17:17 Synkkiä pilviä kertyy taivaalle. Luin eilen rtg-lääkärin labralähetteen ja tänään mitä oli kirjoittanut mammografiasta ja ultrasta: epäily 3 cm karsinoomasta kainaloetäpesäkkein. Noh, tämä oli hänen lausuntonsa pelkkien kuvien perusteella, katsotaan vielä mitä labra sanoo. Jonkin verran ahdistaa, mutta ei vielä pahasti. Ensi keskiviikon soittoaika ei voi tulla liian pian!
liukuu kuin veltto penis avaruusalus vitun isolla momentilla avaruudessa
-
- Kitisijä
En osaa lausua oikein muuta kuin sen, että rintasyöpä on niitä harvoja syöpiä, johon on oikeasti tepsiviä hoitoja isompi nippu kuin missään muussa syöpäläisessä. Osin siksikin, että se on yleisimpiä syöpiä ja siksi tutkijoita ja lääketehtaita kiinnostaa panostaa tutkimukseen > toimivalle lääkkeelle on varma markkina.
Vrt omaan jonka syntymekanismi ei tunneta, esiintyvyys luokkaa 1:100.000 eikä parannuskeinoa ole.
Mikään näistä ei poista tietenkään sitä, miten kamala paikka se sairastuneelle on. Toivon tsemppiä. Yritä jaksamisen mukaan tehdä asioita joista nautit. Kotiin jääminen ja lamaantuminen (kuten minä ekalla kiekalla) eivät paranna sairautta, oloa saati mielialaa.
Vrt omaan jonka syntymekanismi ei tunneta, esiintyvyys luokkaa 1:100.000 eikä parannuskeinoa ole.
Mikään näistä ei poista tietenkään sitä, miten kamala paikka se sairastuneelle on. Toivon tsemppiä. Yritä jaksamisen mukaan tehdä asioita joista nautit. Kotiin jääminen ja lamaantuminen (kuten minä ekalla kiekalla) eivät paranna sairautta, oloa saati mielialaa.
Amazing shit happens!
-
- Kitisijä
Lolita kirjoitti: 02.05.2025 17:17 Synkkiä pilviä kertyy taivaalle. Luin eilen rtg-lääkärin labralähetteen ja tänään mitä oli kirjoittanut mammografiasta ja ultrasta: epäily 3 cm karsinoomasta kainaloetäpesäkkein. Noh, tämä oli hänen lausuntonsa pelkkien kuvien perusteella, katsotaan vielä mitä labra sanoo. Jonkin verran ahdistaa, mutta ei vielä pahasti. Ensi keskiviikon soittoaika ei voi tulla liian pian!

-
- Kitisijä
Syöpähän se sitten on, lääkäri soitti. Tänään lähtee lähete rintakirurgiselle ja siitä se hoitoputki sitten alkaa.
-
- Kitisijä
Kävin h-lekurillia. Oli kaksi paikkaa irronnut, nämä kaksi reikää paikattiin uudelleen. Reissu meni olosuhteisiin nähden hyvin. Ajattelin vaan kertoa ja klousata keissini, koska kuitenkin moni täällä henkeään pidätellen sitä odotti.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.04.2025 21:56 Mulla taitaa olla reikä hampaassa tai vanha paikka lähtenyt tmv. Huomenna pitäis lähteä Kreetan reissuun, joten heikompi ajankohta hoitaa nopeasti. Särkylääkkeet ei juuri auta. Katotaan, miten äijän käy...
-
- Kitisijä
Tsemppiä tai mitä tässä kuuluukaan sanoa!Lolita kirjoitti: 05.05.2025 14:11 Syöpähän se sitten on, lääkäri soitti. Tänään lähtee lähete rintakirurgiselle ja siitä se hoitoputki sitten alkaa.
-
- Kitisijä
Lolita kirjoitti: 05.05.2025 14:11 Syöpähän se sitten on, lääkäri soitti. Tänään lähtee lähete rintakirurgiselle ja siitä se hoitoputki sitten alkaa.

-
- Kitinän väärinkäyttäjä
Voi ettäLolita kirjoitti: 05.05.2025 14:11 Syöpähän se sitten on, lääkäri soitti. Tänään lähtee lähete rintakirurgiselle ja siitä se hoitoputki sitten alkaa.
Tsemppiä hoitopolulle.
Chauffeur & Concierge Service Helsinki
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Yellow Cab Finland - kuskille hyvä
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Yellow Cab Finland - kuskille hyvä
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
-
- Kitisijä
Eilen lähti lähete ja tänään alkoi tapahtua. Hoitaja soitti ja TT-kuvaus torstaille, kehotti menemään pikimmiten labratesteihin, joten labraan huomenna. Sitten tupsahti Maisaan aika magneettikuvaan huomenna ja aika rintakirurgille 22.5. Näin se homma etenee!